cookie

Мы используем файлы cookie для улучшения сервиса. Нажав кнопку «Принять все», вы соглашаетесь с использованием cookies.

avatar

مدونة كامو للروايات والقصص

كل الروايات الالكترونية متوفرة على مدونة كامو كل ما عليك زيارتنا ❤️

Больше
Египет252Арабский4 365Книги471
Рекламные посты
39 027
Подписчики
+524 часа
+927 дней
+42730 дней
Время активного постинга

Загрузка данных...

Find out who reads your channel

This graph will show you who besides your subscribers reads your channel and learn about other sources of traffic.
Views Sources
Анализ публикаций
ПостыПросмотры
Поделились
Динамика просмотров
01
رواية ليلة القاسم كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحاب أحمد فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%84%d9%8a%d9%84%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%a7%d8%b3%d9%85-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88/
1632Loading...
02
رواية عذاب الحب الفصل الخامس 5 بقلم مريم أحمد https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b0%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ae%d8%a7%d9%85%d8%b3-5-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%85%d8%b1%d9%8a%d9%85/
2010Loading...
03
رواية تسليم أهالي الفصل الثاني 2 بقلم نور زكريا https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%aa%d8%b3%d9%84%d9%8a%d9%85-%d8%a3%d9%87%d8%a7%d9%84%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-2-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%86%d9%88/
1920Loading...
04
رواية حسن الفصل الثالث عشر 13 بقلم Lehcen Tetouani https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d8%b3%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-13-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-lehcen-tetouani/
1990Loading...
05
رواية ابن الأكابر الفصل الثاني 2 بقلم أوشا مصطفى https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%a8%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d9%83%d8%a7%d8%a8%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-2-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a3%d9%88/
2060Loading...
06
رواية حور الفارس الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة المجهولة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%a7%d8%b1%d8%b3-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%83/
2071Loading...
07
رواية قلب سوي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دودو محمد فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%82%d9%84%d8%a8-%d8%b3%d9%88%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9/
1970Loading...
08
رواية فتاة العمليات الخاصة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم ندى ممدوح https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%81%d8%aa%d8%a7%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%85%d9%84%d9%8a%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d8%ae%d8%a7%d8%b5%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7-5/
2080Loading...
09
رواية بنات للحراسه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نوران أحمد فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d9%84%d9%84%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
2232Loading...
10
دخلت البيت بتاعه كانت شقه دورين واسعه جدا وبره جنينه بسيطه بس كانت حلوه اوى بس من رغم جمال الشقه والفرح وكل حاجه الا انى كنت حاسه بالحزن دخلنا الشقه وفجأة لاقيت احمد بيقولي احمد: نورتِ بيتك يا عروسه، عارف ان الموضوع جه بسرعه جدا وانك متعرفنيش اوى بس عاوز اقولك آن اوعدك انى عمرى ما ازعلك وهتقي ربنا فيكِ واكون خير الزوج لكِ ان شاء الله، هحطك فى عيوني لانى فعلاً بحبك اوى يا اسراء واتمنى تكوني بتبادلينى نفس الشعور.. بصتله بقرف وقولت: وانا بقا يسيدي مش بحبك ومش هحبك تمام؟ ومن النهارده انا وانت هنعيش كأننا اخوات ولا تقربلى ولا تكلمنى علشان انا مش طايقه حد ومش عاوزه اجرحك اكتر من كده، لاقيته بصلى بصه عمرى ما هنساها، بصة شخص مكسور من حد بيحبه، فكرنى بنفسي لما كنت ببص نفس البصه لصحبتي اللى كانت سبب في كسران قلبي لمدة 5 سنين احمد: امممممم اوكك زى م تحبي بس خاليكي فاكره اني مش هغصبك على حاجه لكن لما اطلب منك حاجه هتنفذيها يا اسراء تمام؟  طلاما هى عِند، انا ولا هلمسك ولا هكلمك ولا ليا دعوه بيكي لكن لو حاولتى تطاولى عليا ساعتها هتشوفي شخص تاني خالص مش هتتخيليه!!  لانى مش متعود على الغرور وحشا لله اكون في يوم زيك مغرور كده انا بثقه: امم تمام اوكى يلا بقا وريني اوضتي فين علشان اغير وانام وكمان نسيت اقولك.!  انا وانت قدام اهلى واهلك متجوزين وبنحب بعض جدا، لكن هنا لوحدنا مالناش دعوه ببعض وكمان كام شهر هتطلقنى بحجة انى مش مرتاحه فى العيشه معاك تمام؟ احمد ببصه للسقف: والله؟  ومين قالك بقا انى موافق على كل الهرى ده؟ انا ياماما مش بيتفرض عليا رأيي لكن طلاما دى رغبتك انا هعملك اللى عاوزاه بس مش كام شهر.! هى سنه واحده نعيشها كأننا اخوات علشان  الناس متتكلمش وعلشان انا كمان بدأت احس بزعل جامد اوى منك يا اسراء ولما بزعل من حد بسبب كسره ليا فى يوم مش بعرف اسامحه أبداً..! بصتله وعيوني كلها غرور وقولتله: تمام مش محتاجه انك تسامحني، بس خالينا كويسين مع بعض على الاقل علشان نعرف نتعايش بإخوه اكتر من كده.! وممكن بقا اعرف اوضتي فين علشان انام لانى مرهقه جدا بجد شاورلى على مكان الاوضه دخلت غيرت ونمت ولا فكرت فيه ولا فكرت في اي حاجه غير حزنى وبس وده كان حوالى الساعه 1بليل الساعه 3 حاسيت انى عطشانا اوى فقومت اشرب مكنتش عارفه حاجه في الشقه وتايهه وانا معديه على الاوضه من الاوض سمعت صوت حلو جدا فى القرآن كأنه راديو شغال فقولت اروح اسمع شويه وبعدين انام _دخلت الاوضه لاقيت احمد بيصلى وبيقرأ القرآن بصوت عذب كأنه من الجنه، محاستش بنفسي الا وهو بيقولي: احمد: ايه يا اسراء واقفه كده ليه؟ محتاجه حاجه؟ بصتله وعيوني دمعت وقولت: ها؟ لالا مفيش حاجه بس ممكن سؤال؟ احمد: اكيد اتفضلي، وبعدين واقفه علي الباب ليه! ادخلي تعالي دخلت من غير تفكير وقعدت على السرير وقولتله: هو انت كنت بتعمل ايه؟ احمد بعدم فهم: ههههههه بعمل ايه ازاي؟ انا: اقصد احم كنت بتصلى ايه؟ احمد: بصلى القيام، ايه مش بتصليه ولا ايه؟ قولتله بتوتر: ها؟ لا انا بصلي... اقصد يعني انى مش بعرف اصليه.. اقصد ان ايه القيام ده اصلا؟ احمد: طيب مالك خايفه كده ليه؟ عادي يا اسراء اهدي كده ولو عاوزاني اعلمك اي حاجة انا تحت امرك وبعدين احنا اخوات صح! ابتسمتله وقولت: اكيد لاقيته بصلى وقالى: طيب قبل اي حاجه هنتفق اتفاق وهنتعاهد على حاجه تمام؟ بصتله بتركيز ممزوج بإبتسامة بسيطه وقولت: امم تمام احمد: نحسن علاقتنا من اول يوم ونكون اصدقاء واخوات ومنخبيش على بعض حاجه ونصلى سوا وناكل سوا ونتعامل بإخوه علشان مش هينفع نكون مع بعض في بيت واحد وبنعامل بعض بطريقه وحشه ايه رأيك؟ انا: موافقه ان شاء الله نكون اصدقاء كويسين احمد: ان شاء الله انا: قولى بقا كنت بتصلى ايه؟ احمد: يستى وربنا كنت بصلى القيام قولتلك قبل كده والله القيااااااام ضحكت غصبن عني على طريقته الكوميديه فى الكلام وقولتله: خلاص والله صدقتك بس اقصد ايه القيام ده؟ لاقيته اتعدل فى قعدته وبصلى وقال: القيام ده هو الروح الجميله اللى بتخلى الشخص مش محتاج حاجه غير ربنا وبس، حاجه روعه واحساس بالراحه ميتوصفش، لما تكوني زعلانه ويكون ده وقت صلاة القيام تروحي تصلى ركعتين تحسي ان حزنك كله ضاع وانك مرتاحه رديت عليه بالامبلاه جدا وقولت: طلاما هيضيع حزنى دانا كده  اصليه ال 24 ساعه يمكن اتحسن شويه هه احمد: ايه؟ بتقولي ايه؟ انا: ها؟ لا مفيش حاجه كمل احمد: ربنا عز وجل بيتنزل من السماء العُلى منزلاً مباركاً يليق به ويقول 1- هل من داعٍ استجيب له؟ 2-هل من مستغفر فأغفر له؟ 3- هل من تائب فأتوب عليه؟ وتبدأي تصلى فى هدوء تام كده وبعدين تقعدي تحكي لربنا عن كل حاجه جواكِ هتحسي فعلاً انه معاكِ وسامعك، هتبقي محتاجه انه يديكِ فرصه تصححي كل لحظه ضيعتيها من غير صلاة القيام ودى سُنه عن حبيبك النبي صلى الله عليه وسلم    _صلوا عليه_ انا: عليه افضل الصلاة والسلام احمد:  ربنا بيقول فى سورة الاسراء
1730Loading...
11
« ومن الليل فتهجد به، نافلة لك عسي ان يبعثك ربك مقاماً محموداً» قعدت اسمع كلامه وحاسيت براحه غريبه فى كلامه يمكن دى اشاره حلوه انى اقرب شويه من ربنا.! وفجأة سمعته وهو بيقول: ها روحتي فين؟ انا: ايه؟ انا هنا اهو كان عندي سؤال؟ انا عاوزه اصليه بس للاسف انا مش بعرف اتوضي لأني اصلا مش بصلى احمد: ولا يهمك يستى اعلمك ايه رأيك؟ فرحت جدا من عرض احمد وكنت مبسوطه وفرحانه انى أخيراً ممكن احس بالراحه والطمأنينة ولو لمره واحده وده على حسب كلام احمد واحساسه الروعه فى الكلام.. احمد: بصي بقا ربنا عز وجل بيقول فى سورة المائدة: «يا أيها الذين ءامنو اذ قمتم الى الصلوة فأغسلو وجوهكم وايديكم الى المرافق وامسحو برءوسكم وارجلكم الى الكعبين» وبدأ احمد يشرحلى ازاي اتوضي وكنت بعمل زيه بالظبط وساعتها حاسيت انى صحيت فى الساعه دي بالذات علشان اصلى من رغم اني كنت قايمه اشرب الا انى نسيت الشرب وركزت مع احمد وهو بيعملني ازاي اتوضي وكأنى طفل عنده 4 سنين وكان كويس جدا معايا وهو بيقولي ازاي اصلى... _ولاول مره من كام سنه ارجع اصلى تاني...!! صليت القيام تاني مع احمد وقرأ قران بصوته الجميل دا.. احمد: ها حاسه بإيه؟ انا بفرحه: انا بجد حاسه اني مرتاحه شويه عن الاول وكأن كان فى هم واتزاح  عني.! معقول صلاة بتعمل كده فى قلب الواحد.!! احمد بإبتسامة: اكيد دى كنز من كنوز الدنيا انا = ودى بقا كام ركعه؟ دلوقتي احنا صلينا اربعه.. هى اربع ركعات بس؟ رد عليا وقال: لا مش اربعه بس معاكي من 2 ل 11 ركعه براحتك اللى تقدري عليه تصليه وكمان وقتها بيبدأ من الثلث الاخير من الليل من بعد الساعه 12 كده بس افضل وقت حوالى الساعه 2/3 انا: امممم تمام فهمت، انا بقا هقوم انام لانى مصدعه جدا احمد: لالا استني مفاضلش غير ربع ساعه بس على الفجر استني نصليه سوا بصتله وابتسمت وقولتله:اشطات حاضر قعدنا نتكلم كتير لحد لما الفجر آذن صلي بيا جماعه وكنت فرحانه اوى انى بدأت اصلى الساعه 5 ♡ _انا:  هروح انام انا بقا تصبح على خير احمد بإبتسامة بسيطه: قصدك صباح الخير، عموماً اتفضلي نامى وانا كمان هنام هنا علشان تعرفي تنامي براحتك وعاوز اقولك ان الساعه 10/11 كده صلاة الضحي لو تحبي اصحيكي تصاليها علشان نحتسب الاجر سوياً انا بفرحه: تمام اشطات هروح انام وابقي صحينى معاك رد عليا وقال: اشطا حاضر يلا روحي نامى بقا دخلت نمت وانا لاول مره حاسه براحه ربانية وجوايا احساس حلو عمرى ما هنساه نمت وصحيت على صوت احمد وهو بيقولى احمد: اسررررراااااء اصحي بالله عليكي فى مصيبه اتصدمت وخوفت جدا من تعابير وشه الى بتقول ان فعلاً فى حاجه حصلت انا = بسم الله الرحمن الرحيم فى ايه يا احمد خضتني.! ويارتني م سألت صدمني باللى قاله قالى =ـــــــــــــــــــــــــــــــــ يتبع..... http://camo3blog.com/blog-post_908-2/
1962Loading...
12
بابي!؟  انت ازاي تفتح معايا موضوع زى ده؟ انا مستحيل اتجوز الانسان المتخلف الجاهل ده.!! بابا: اسراء الموضوع خلص خلاص انا وافقت و الفرح كمان اسبوع ومعتش فيه كلام في الموضوع ده، مبروك يا حبيبتي ربنا يتمم بخير انا = بابي بجد انا مش عارفه اقولك ايه؟؟؟؟  هتجوزني لواحد متخلف يابابي؟!!  ده مش بيبصلى!!  بابا انت بتهزر صح!  انت مش هتغصب عليا فى الجوازه دى اكيد... بابا: قولتلك خلص الكلام احمد هيكون جوزك كمان اسبوع إن شاء الله ومعتش فيه كلام في الحوار ده تاني!  عن اذنك... قعدت مش مصدقه نفسي هل ده بابا فعلاً ولا انسان راجعي ومش فاهم بنته.! اعرفكم بنفسي: انا اسراء فتحي الخولى، بابي يبقي الاعلامي فتحي الخولى.... وصاحب مجموعة شركات الخولى العالميه عندي 23 سنه خريجة هندسه معماري عايشه في الجيزه، بحب الافلام الرومانسيه جدا ونفسي اتجوز عن قصة حب بس للاسف عيبي انى بكره اي حد يفرض رأيه عليا، بابا غاصب عليا اتجوز احمد عادل ابن عادل بيه النواف، شاب متخلف وراجعى ومتشدد علطول بشوفه مش بيبص لبنات ودايما ماشي فى حاله كان معايا في نفس الكليه، منكرش انه كويس ومحترم بس انا بنت كيوت والشباب هيموتو عليا، أجي فى الاخر اتجوز ابو لهب ده.!!!  مش معقول اتجوزه.! وبعدين انا معرفهوش غير شكلاً واسماً بس! انا معرفهوش معرفة شخصيه، انا اصلا مش بصلى هتجوز اللى مش بيخرج من المسجد ده.!!  يا الله بجد! ـــــــــــــــــــ (╯︵╰,) بعد اسبوع (╯︵╰,)ـــــــــــــــ لووووووووولييييي مبروك ياست هانم ربنا يتمم بخير يارب والله انا فرحنااالك اوى "دى بقا تبقي داده ميرڤت هى اللى ربتنى بعد ما بابا وماما اطلقو وانا صغيره، على قد منا بحبها ومقدرش اعيش من غيرها لحظه، على قد منا بكره بنتها جدا لانها عامله زى احمد ده علطول لابسه شوال كده حاجه قرف، يعني علشان هى لابسه نقاب لازم تلبس جاونت وتلبس بيشه على عينها ولازم تلبس محلفه ولا ملحفه مش عارفه بيقولوا عليها ايه دى" انا بحزن: تسلمي يادادا روحي انتي بقي علشان عايزة اقعد لوحدي شويه.. دادا ميرڤت: حاضر ياقلب دادا بس بسرعه بقا الا العريس زمانه جاي وبابا هيزعق لو ملاقكيش جاهزه خرجت دادا ميرڤت من الاوضه وانا قعدت على الارض اعيط واقول: اااااااااه ليييييه بس اتجوز ده؟ ليييييه!!!  انا ليه حظى دايما وحش اتحرمت من مامى وهى عايشه، وبابي دايما فى الشغل ومش بيكلمنى ولا عُمره سأل انا عاوزه اقوله حاجه ولالا.!!  وصحابي بتوع مصلحتهم وحتى دادا ميرڤت مش فاضيالى علشان اتكلم معاها شويه.!! قعدت اعيط وساعتها حاسيت ان الموت ارحم من كل ده.!  وبعدين افتكرت ربنا اللى مش بصليله ركعه... قعدت حوالي ساعه وكانت احزن ساعه فى حياتى، قعدت اعيط على كل لحظه وحشه فى حياتى وعن صحبتي اللى خدعتني بعد صحوبيه 8 سنين وفى الاخر اخدت حبيبي منى واتجوزته وعن الشاب اللى حبيته واتخطبطله وبعدها توفي وهو بيعمل عملية، حاسيت ساعتها انى بجد ماليش في الدنيا حظ وان دنيتى خربانه وانى منحوسه ودايما هفضل حزينه.. قطع صوت عياطي وشهقتى اللى مليت الاوضه دخول بنت دادا ميرڤت واول لما شوفتها اتعصبت اكتر نور: مبارك لكِ يا حبيبت القلب، ربنا يسعدك ويفرح قلبك يارب وتكوني اسعد بنت فى الدنيا كلها اللهم امين، هدعيلك دايما ان شاء الله يا اسراء ياحبيبتي ان ربنا يجعله الزوج الصالح لكِ وان يرزقككِ الذريه الصالحه ان شاء الله اتعصب من كلامها اللى مش فاهمه نصه واتعصبت انى شوفتها اصلا وبدون وعى قولت: هههههه انتى مالك عامله زى البتنجانه كده ليه؟ اوووووو وايه الاسود اللى لابسهولى ده ان شاء الله!؟؟  وكمان انتى ازاى تدخلي هنا متنسيش نفسك يا بت انتى.! انتى مجرد واحده شحاته عايشه معانا هنا علشان خاطر بنت الدادا بس! لكن عُمري ماحبيتك ولا هحبك أبداً، وغورى من وشي دلوقتي.. سمعت صوت عياط نور من ورا النقاب وقالتلى بكل هدوء: اسأل الله العظيم ان يهديكي يا اسراء ومشيت من غير كلام تاني!  ساعتها حاسيت انى طلعت شويه من كرهي ليها، اه صحيح انسانه شحاته وجاهله، من رغم انها دكتوره اسنان الا انها جاهله وماشيه ورا بتوع قال الله وقال الرسول.. بس الغريب ان بشوفها دايما سعيده وعندها اصحاب كتير وكمان اتجوزت انسان بتحبه وبيحبها وحظها احسن من حظى حرفياا.! يا ترا ايه السبب؟  هل السبب فيا؟  ولا في حظى.! وروحت البس فستان جنازتى بإيدى حاسيت انى بلبس كفنى مش فستان فرحي.! مر اليوم كأنه سنه، شوفت الناس فرحانه ومبسوطه ماعدا انا اللى قلبي كان مليان حزن وعلشان بابا بس ظهرتلهم انى فرحانه وكنت نفسي اشوف ماما في فرحي بس للاسف هى مش بتسأل عليا حتى، بقالى اكتر من20 سنه  مشوفتهاش ولا اتصلت بيا مره واحده.!!  احمد من رغم انه كان شكله حلو اوى الا انى مكنتش طايقه ابص في وشه.! خلص اليوم وكأنه سنه كان كلها حزن بالنسبالي وقهر على حظى...
1760Loading...
13
رواية احببت ابن خالي الفصل العاشر 10 بقلم فرحة حاتم https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%ad%d8%a8%d8%a8%d8%aa-%d8%a7%d8%a8%d9%86-%d8%ae%d8%a7%d9%84%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d8%b1-10-%d8%a8%d9%82%d9%84/
1872Loading...
14
رواية الخادمة وفرعون الصعيد كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نوران أحمد فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%ae%d8%a7%d8%af%d9%85%d8%a9-%d9%88%d9%81%d8%b1%d8%b9%d9%88%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%b5%d8%b9%d9%8a%d8%af-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a/
1861Loading...
15
رواية شبح حياتي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نورهان محسن فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b4%d8%a8%d8%ad-%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d8%aa%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a/
1913Loading...
16
رواية هوس متيم (هيامي) الفصل الثامن عشر 18 بقلم فاطمة محمد https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%87%d9%88%d8%b3-%d9%85%d8%aa%d9%8a%d9%85-%d9%87%d9%8a%d8%a7%d9%85%d9%8a-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%85%d9%86-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-18/
3401Loading...
17
رواية حياة المعلم الفصل السادس والعشرون 26 بقلم خلود أحمد https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d8%b1/
3201Loading...
18
رواية روح حازم الفصل السابع 7 بقلم دعاء عباس https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b1%d9%88%d8%ad-%d8%ad%d8%a7%d8%b2%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%af%d8%b9%d8%a7%d8%a1/
3452Loading...
19
أروي بإبتسامة : عارفة إنه صعب خصوصآ لو الشخص بيحب حد تاني ، فعلاً أنتي معاكي حق ، بس سما دي أقسم بالله أنا مش مرتاحة ليها و حاسة إن وراها حاجة ، و أنتي إلي مراته يبنتي مراته أفهمي ، ف عشان كده بقولك تعملي كده ، لو كانت سما أنا شيفاها واحدة كويسة ، مكنتش قولت الكلام دا ليكي عشان عارفة إننا هنطلع بلا فايدة ، فهمتي كلامي . مليكة بدموع و إبتسامة : فهمت . بحر بزعيق : ازاي دا يحصل ؟؟؟؟ ، ازاي أتجرأوا إنهم يهجموا علي القرية و يأذوا أهلها ؟؟؟ ، و أنتو كنتو فيييين لما دا حصل ؟؟ . العسكري : و الله يا سيادة القائد أحنا أول ما المخا*برات جابت المعلومات روحنا فوراً ، بس الوقت كان قصير و ملحقناش نوصل في الوقت المناسب بالظبط . بحر بتنهد : أطلعوا دلوقتي و أستنوا مني أمر . العسكري : أمرك (خرج) . إسلام بغيظ : يا ولاد ** ، أحنا مش هنخلص منهم بقا ولا اي !! . علي بصبر : إن الله مع الصابرين ، و الله هيتحاسبوا علي كل الي بيعملوه ، بس أحنا مش متهورين و مينفعش نكون كده ، أحنا قوات خاصة ، يعني صبر و هدوء و تركيز و إحتراف و ذكاء و شجاعة و قوة في نفس الوقت ، متنسوش . بحر بتنهد : ماشي ، معاك حق يا علي ، العميد مستننينا دلوقتي ، يله . يتبع.... (رواية موج البحر) https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d9%88%d8%ac-%d8%a7%d9%84%d8%a8%d8%ad%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
3486Loading...
20
_ طلقني يا بحر . كان متجاهلني تماماً ، و باصص في اللاب بتاعه و بيشرب قهوته و لا حتي بصلي و لا كأني بتكلم . مليكة بدموع : بحر أنا بكلمك علي فكرة . بحر بنظرات خالية من أي مشاعر : عاوزة اي يا مليكة ؟؟ . مليكة بدموع : أنا عاوزة أتطلق . بحر بتنهد : روحي صلي ركعتين لله يا مليكة و متفتحيش السيرة دي تاني . مليكة بعياط و صوت عالي : بس أنا زهقت بقا ، أنا متجوزة و لا كأني متجوزة ، طالما أنت بتتعامل معايا كده ما تطلقني و نخلص . بحر و عارف إن الي هيقوله مش كفاية : ليه إن شاء الله !!!! ، أنا حرمك من حاجة ؟؟؟؟ ، أكل و بتاكلي شرب و بتشربي لبس و بجبلك أحسن لبس خروج و بتخرجي ، عاوزة اي تاني ؟؟؟ . مليكة بدموع و ضحكة عدم تصديق : هو أنت شايف إن دا كل الي أنا محتاجاه ؟؟؟ ، أكل و شرب و لبس بس ؟؟؟؟ ، طب ما الناس كلها بتاكل و بتشرب و بتلبس ، أنت قولت اي جديد يعني !!! ، أنا ناقصني إني أحس إن فيه حد بيحبني ، حد يكون مهتم بيا و بيخاف عليا و معندوش غيري ، ناقصني حب الزوج لزوجته يا بحر ، و أنت مبتدنيش كل دا ، و أصلاً بتحب واحدة تانية غيري ، يبقي اي لازمته العذاب دا !!! ، ما تطلقني و نخلص أنا و أنت و كل واحد فينا يروح لحاله . بحر و بياخد الچاكت بتاعه و بيلبسه و قال : مش هينفع يا مليكة ، و إلا مكنتش أتجوزتك ، دي وصية تيته قبل ما تموت إني أتجوزك عشان متبقيش لوحدك . مليكة بدموع : و هو أنا كده مش لوحدي يا بحر !!! ، دا إني أكون لوحدي أهون عليا من إن الناس تكون حواليا و مش حاسة بوجودهم . بحر بتفهم حالتها قال : أنا رايح المقر يا مليكة ، و أنزلي أقعدي معاهم تحت بدل ما تتخنقي من القاعدة لوحدك (سابها و نزل ) . دي مليكة بنت عمي ، بنت كويسة جدآ و ألف واحد يتمناها ، بس أنا مش من الألف دول ، لإن قلبي مع بنت تانية ، وصية تيته الله يرحمها كانت إني أتجوز مليكة ، عشان عمي و مرات عمي أتوفوا و مليكة ملهاش حد غيرنا ، و نظرآ لخوف تيته علي مليكة من إنها تتبهدل لو أتجوزت حد مش مناسب ليها شافت إني أنا المناسب ليها ، و لإني ابن عمها و هعرف أحافظ عليها ، مش كل ولاد العم بيعرفوا يحافظوا ، لاكن الشخص السوي ، صاحب الأخلاق ، الي بيحب يرضي ربنا ، من الآخر شخص كويس جدآ ، هو دا الي هيعرف يحافظ علي الي هيتجوزها ، سواء ابن العم ، أو أي شاب تاني في الدنيا كويس ، مش بشكر في نفسي ، لاكن علي الأقل الناس شيفاني شخص كويس ، و محبوب ، طبعآ سما البنت الي أنا بحبها محدش في أهلي طايقها خاصةً أروي أختي ، بمعني أصح هما شايفين إنها مش مناسبة ليا . بحر بإبتسامة : صباح الخير يا بابا . محمد بإبتسامة : صباح الخير يا ابني ، بوس إيد جدك يا بحر . بحر بضحك : من غير ما تقولي يا حاج أكيد طبعآ هعمل كده . فاطمة مامت بحر بإبتسامة : ربنا يحميك يا ابني . الجد عبد الرحيم بإبتسامة : صباح الخير يا حبيبي ، رايح الشغل ؟؟؟ . بحر : أيوه . الأب محمد : و فين مراتك منزلتش معاك ليه ؟؟ . بحر بتنهد : زمانها نازلة . الأم فاطمة : أومال مالك كده أنتو متخانقين ولا اي ؟؟ . عمر : أكيد البيه أخويا مزعلها طبعاً ، هي مبتعيطش غير منه أصلاً . بحر بتلقائية : و الله و لا جيت ناحيتها ، دا أنا حتي بتجاهل الكلام معاها عشان ميحصلش مشاكل . الجد عبد الرحيم بعقد حاجبيه : و أنت بتتجاهل الكلام مع مراتك ليه يا بحر ، مش المفروض تبقي قريب منها و تهتم بيها عشان دا واجبك . بحر : أحم ، يا جدي أنا مش قصدي ، أنا بس قصدي إني مش بتكلم معاها كتير عشان منتخانقش . أروي بإستفزاز : فيه حد يبقي معاه واحدة زي مليكة كده بنت كويسة و محترمة و الكل بيحبها و شخصيتها جميلة و يبص لواحدة تانية ؟! . بحر : أنا بقول أقوم أمشي أحسن من القاعدة في وشك يا أروي عشان منتخانقش سوي . أروي بغيظ : و الله مليكة دي خسارة فيك يا بحر هااا . بحر و بيجز علي سنانه قال بطريقة كوميدية : سكت بنتك يا بابا بدل ما أحبس*هالك بتهمة التعدي علي ظابط في الكلام . أروي بكتم ضحكتها : نينينينينينيني ، و أنا خطيبي هيسكتلك يعني !!! ، حبيب قلبي هيطلعني بكل سهولة . بحر بضحك : حبيب قلبك دا هسج*نهولك معاكي . أروي بتضيق عينيها و قالت : متقدرش . بحر : سلام يا بابا بدل ما أرتكب جريمة دلوقتي . الأب محمد : سلام يا حبيبي . بحر بهزار و بيخبطها في كتفها : باي يا باردة . أروي بضحك : باي . بحر خرج . عمر بتعاطف : و الله مليكة دي أكتر واحدة مظلومة في الليلة دي . أروي بتفكير : أنا هطلعلها فوق . في أوضة مليكة الباب خبط . مليكة بدموع : أدخل . أروي بلطافة : اي يا لوكا قاعدة لوحدك ليه ؟؟ . مليكة بدموع و إبتسامة : لاء عادي كنت نازلة بس شوية كده . أروي : اممممممم ، بت عاوزة أسألك سؤال . مليكة : أسألي . أروي بغيظ : هو أنتي غبية يا مليكة ؟؟؟ . مليكة بعقد حاجبيها : في اي يا بت مالك ؟؟ . أروي : سؤالي واضح أنتي غبية ؟؟ . مليكة بتنهد : عاوزة اي يا أروي قولي ؟؟ .
3020Loading...
21
أروي : و الله غبية ، يبنتي فوقي و ركزي كده معايا و أسمعي كلامي ، بحر أخويا أنتي الي مراته مش سما ، إذا كان هو بيشوفها كتير ف أنتي الي علي ذمته و معاه تحت سقف واحد ، أنتي اي يا بت الطيبة الي أنتي فيها دي ؟؟؟ ، ما تفوقي كده و شوفي هتحافظي علي جوزك ازاي . مليكة بدموع : أنا هشوف هحافظ عليه ازاي لو هو أصلآ بيحبني ، مش أحاول أحافظ عليه و أنا مش في دماغه أصلاً !! هحافظ عليه بصفتي مين عنده ؟؟؟ . أروي : يبنتي ركزي معايا و خليه يحبك . مليكة بنفاذ صبر و دموع : أخوكي بيحب سما يا أروي ، و الي بيحب حد بجد مبيعرفش يحب عليه حد تاني غيره إلا بقا لو مفيش نصيب مع الي بيحبه ف يشوف هيحب مين و هيبقي مع مين ، إنما أخوكي بيحب سما ، و زي ما قولتلك الي بيحب حد مش هيعرف يبعد عنه ، لإن القلب بيبقي معاه هو و بس و مش شايف غيره مهما أتحط قدامه ناس . أروي : بت متعصبنيش ، أنتي الي متجوزاه و قاعدة معاه أكتر من سما ، نسيه سما دي ، حببيه فيكي ، أتكلمي معاه كتير ، أطلبي منه إنكو تخرجوا سوي ، أضحكي معاه ، هاتي فيلم تركي أجنبي عربي و أتفرجوا عليه سوي ، قوليله عاوزاك تاخد أجازة و أقعد معايا إنهارده ، أعملي اي حاجة تخليه يبقي قريب منك . مليكة بعياط : هو أنا الي هطلب منه كده يا أروي ؟؟ . أروي : يا حبيبتي دا جوزك ، هو حد غريب و لا مثلاً خطيبك عشان تستني هو الي يبدأ ؟؟؟ ، دا جوزك يا مليكة جوزك . مليكة بدموع : يعني أنتي بتعملي كده مع إسلام ؟؟ ، ما هو خطيبك اهو ؟؟؟ . أروي : علي فكرة أنا بعمل كده مع إسلام في بعض المواقف ، ببقي لو علي موتي مش هكلمه و بستني هو الي يبدأ ، لاكن فيه مواقف أنا الي ببين إهتمامي فيها و أنا الي ببدأ مش هو ، بس مش كلها عشان مكدبش عليكي ، لاكن بحر أخويا يبقي جوزك ، و قصتكوا مختلفة ، يعني مش فارقة مين الي يبدأ دلوقتي ، اه أنتي من حقك هو الي يبدأ ، و تحسي بالإهتمام ، و متنزليش كرامتك مهما حصل ، و متذلليش ليه ، ومن حقك هو الي يبدأ معاكي ، بس يا حبيبتي مش في كل المواقف و الحالات ، دلوقتي بحر هو الي مش شايفك ، يبقي أنتي الي تبدأي و تلفتي نظره و تخليه ياخد باله منك ، لو كان العكس كان هو الي بدأ مش أنتي . مليكة بدموع : طب أعمل اي طيب ؟؟! . أروي بغيظ : أنتي بنت ازاي أنتي !!! ، فين يا بت تفكير البنات الي بيغلب أي حد دا ، خليكي بت مش سهلة يا حجة أنتي . مليكة بضحك : بس أحنا مش كده و مش متربيين علي الأسلوب دا . أروي بثقة : أيوه معاكي حق ، بس أحنا وقت ما نكون عاوزين نبقي كده هنبقي كده ، بس مش في كل الحالات بقا ، في حالات و مواقف معينه ، نبقي البنات الطيبة العاقلة الراسية ، و مواقف تانية نبقي البنات الي بمليون راجل في التفكير و الوقفة علي رجليها . مليكة بتفكير : دا شغل روايات بس ماشي ، نجرب مش هنخسر حاجة . أروي بإبتسامة : و الله و لا شغل روايات و لا حاجة ، فيه بنات كتير كده ، بيبقوا ليهم شخصيتين ، شخصية البنت الدلوعة الي عاملة زي الطفلة ، و شخصية البنت الي شخصيتها مش بنت خالص و بمليون راجل في وقفتها في حياتها . مليكة بدموع : تعرفي إني طلبت منه الطلاق قبل ما ينزل ؟؟ . أروي بإبتسامة : تبقي غبية لو عملتيها تاني ، دا جوزك أنتي يا هبلة ، حتي لو مش بيحبك أنتي خليه يحبك . مليكة بإبتسامة : ماشي . أروي وبتقوم تفتح الدولاب : بصي أول خطوة ، الفستان دا بحر أستحالة يخليكي تخرجي بيه صح ؟؟ . مليكة : صح . أروي : يبقي تلبسيه في البيت متركنيش حاجة في دولابك و ألبسيه إنهارده ، دلعي و أبسطي نفسك و خليكي وردة مفتحه ، مش شوية مشاكل الي تطفيكي . مليكة : ماشي . أروي : تاني حاجة ، حطي ميك اب سمبل و رقيق ، اه أنتي مش محتاجة ميك اب ، بس زيدي جمالك أنتي كده كده قاعدة في البيت و محدش غريب هيشوفك بيه . مليكة بإبتسامة : ماشي هعمل كده . أروي بتفكير : امممممم ، تالت حاجة بقا ، أنتي الي تعملي الأكل إنهارده ليكي أنتي و هو بس و خليه ياكل معاكي ، و لو رفض مثلاً عشان متعشي برا أنتي زني عليه بلطافة و خليه يقعد ياكل . مليكة : ماشي . أروي : رابع حاجة بقا ، قوليله ميروحش الشغل بكرة عشان عاوزة تخرجي تغيري جو و عوزاه هو الي يكون معاكي . مليكة : حاضر . أروي بإبتسامة : الي أهم من دا كله بقا ، أوعي تيأسي مهما كان ، خليكي وراه و أتحدي نفسك إنك تكسبي الحرب دي ، اه بحر مش هيجي من أول مرة ولا تاني مرة ، بس قلب الإنسان بيميل لكل ما هو مريح و جميل ، حتي لو هيعتبرك صديقته و شخص بيرتاح معاه في الكلام مش زوجة ، ف دي خطوة كويسة جدآ بالنسبة لعلاقتكوا الي محدش عارفلها أول من أخر دي ، خليكي وراه لحد ما قلبه يبقي بتاعك أنتي ، و باقي الخطة عليكي أنتي بقا . مليكة بدموع : بس هو بيحب سما أوي و مش شايف غيرها .
3060Loading...
22
رواية حياة المعلم الفصل السادس والعشرون 26 بقلم خلود أحمد https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ad%d9%8a%d8%a7%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%85%d8%b9%d9%84%d9%85-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d8%b1/
10Loading...
23
رواية تاج الزين الفصل الرابع عشر 14 بقلم إيمان محمد https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%aa%d8%a7%d8%ac-%d8%a7%d9%84%d8%b2%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-14-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85/
2840Loading...
24
رواية مزرعة الغضب الفصل الرابع عشر 14 بقلم نرمين قدري https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%85%d8%b2%d8%b1%d8%b9%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%ba%d8%b6%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-14-%d8%a8%d9%82/
3030Loading...
25
رواية غرام آسر الفصل الرابع عشر 14 بقلم سارة الحلفاوي https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ba%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%a2%d8%b3%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-%d8%b9%d8%b4%d8%b1-14-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b3/
3040Loading...
26
رواية القدر كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ملك ياسر فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d9%82%d8%af%d8%b1-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%82-5/
4000Loading...
27
رواية اتجوزت جوز اختي بالغصب الفصل الثاني عشر 12 بقلم ميرنا فوزي https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d8%aa%d8%ac%d9%88%d8%b2%d8%aa-%d8%ac%d9%88%d8%b2-%d8%a7%d8%ae%d8%aa%d9%8a-%d8%a8%d8%a7%d9%84%d8%ba%d8%b5%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab-4/
4082Loading...
28
رواية أقدار الحب كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم ريحانة الجنة فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a3%d9%82%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d9%88%d8%a7/
3991Loading...
29
رواية عذاب الحب الفصل الرابع 4 بقلم مريم أحمد https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b9%d8%b0%d8%a7%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d8%ad%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b9-4-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%85%d8%b1%d9%8a%d9%85/
3900Loading...
30
رواية هجران رحيل الفصل السابع 7 بقلم شامة الشعراوي https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%87%d8%ac%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%ad%d9%8a%d9%84-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%a8%d8%b9-7-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%b4%d8%a7%d9%85/
4143Loading...
31
دخل معاهم في المكالمه تامر تامر : بقولكم اي في رساله غريبه جاتلي لمكن غريب سلمي : نفس اللي حصل معانا احنا هنروح تامر : تمام معاكم ميرا : بقولكم اي انا مش فاضيه هروح اجيب طلبات من المول قبضت النهار ده اخيرا فهروح بقا سلام وفي ورشه كان رامز قاعد فيها رامز : انا اخسر علي ايد البت دي ازاي ازاي ازاااااااي معتز : يا عم صدعتني ما تولع انت وهي ارحمني وارحم نفسك الغل ده غلط عليك رامز : بس بصراحه البت موزه معتز : ام برج الجوزاء ده بقولك اي حدد موقفك ومتجننيش اي معجب ولا حاقد رامز : الاتنين معتز : لا كدا أخري معاك انا مروح انام مش ناقص عته فجاه جت رساله معتز : اي ده رامز سحب الفون بسرعه : وريني كدا نفسها جاتلي في حاجه غلط.... هتروح معتز : لا سلام بقولك في اجتماع وابوك عايزك معاه بكرا بيوصيك تلبس بدله رامز : يا عم خلصنا خلاص تمام سلام بقا وفي مول كبير كانت ميرا واقفه بتختار حاجه رامز : مكنتش متوقع اشوفك هنا ميرا : عايز اي جاي اخسرك تاني ولا اي المفروض بعد اللي حصل فيك مشوفش وشك لمده سنه رامز : حقك تقولي اللي عايزه تمام بس ده اخر تحدي ولو كسبتي اطلبي اللي انتي عايزاه تعالي بس دخلو الاسانسير وفجاه طفله جريت ناحيتهم وبقت معاهم كانت امها بتجري وراها ولسه الاسانسير هيقفل فتحه رامز بسرعه لحد ما الام تدخل الام : لارين اللي عملتيه ده غلط لو كان الاسانسير طلع بيكي كنا هنعمل اي الطفله لارين : كنت هركب اللي بعده ضحك رامز وميرا علي لطافتها الام : كدا غلط متعمليش كدا تاني مفهوم الطفله : يا مامي حاضر مس تزعلي مني الام : مش زعلانه يلا دلوقتي اشكري عمو الطفله : شكرا يا عمو رامز بابتسامه : ولا يهمك يا حبيبتي وصلو للدور الرابع دخلت ميرا ورامز وكان المكان مقفول ميرا : حظك ملكش نصيب تخسر النهار ده رامز : طب بقولك اي عايز خدمه ميرا : اخلص رامز : عندي اجتماع مهم معلش ساعديني اختار بدله لاني فاشل في الموضوع ده ميرا : انت فاشل في كل حاجه واللي زيك يعرف اجتماعات اصلا رامز : لا اوعي تشككي في قدارتي ده انا جامد جدا بدأت تختار معاه بدله كويسه ودفع وهما ماشيين لاحظ رامز حاجه غريبه نفس البنت اللي ركبت مع الام ماشيه مع شاب غريب وبتقوله الطفله : هتوديني الالعاب يا عمو الشخص : ايوه يا حبيبتي امشي معايا مسك رامز ايد ميرا ونزل جري علي تحت كانت البنت متربطه في العربيه وبتعيط بخوف وو يتبع....رواية بنات للحراسه) باقي فصول الرواية من هنا https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a8%d9%86%d8%a7%d8%aa-%d9%84%d9%84%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d9%87-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b1/
3985Loading...
32
رامز : المفروض نختار النهار ده قائد لفريق المغامرين مينفعش مجرد بنت تمسكها انا رامز 25سنه ابويا من كبار رجال الأعمال اغنيه جدا بس بحب ادور علي نفسي واعيش كل لحظه في حياتي صح رافض فكره اني امسك الشركات دي لان ليا كاريري الخاص وهشق طريقي بنفسي واوصل من غير اي مساعده دينا : ميرا انت عارف كويس قد اي هي موهوبه وقويه واحسن منك ومبتخسرش دينا صاحبه ميرا من الطفوله ودايما مع بعض جميله وعندها 20 سنه رامز : هنشوف بعد المنافسه هتخسر ولالا مش مقابلتنيش ااكدلك انها هتخسر في حلبه المصارعه ميرا : قدامك 5 دقائق في تحدي تاني ورايا ومش فاضيه ندي : انتي بتتكلمي كتير اوي وانا محبش الرغي ندي غامضه جدا محدش يعرف حاجه عن أهلها وشخصيه بارده وجميله وشعرها قصير وعندها 21 سنه هجمت ميرا عليها وبدءو بالمصارعه بينهم علي البحر رامز : ميرا مجتش ليه لحد دلوقتي معقول خايفه دينا مستحيل تخاف منك استنا وبدأت تتصل عليها في حلبه المصارعه كانت المواجهه صعبه اوي بينهم لكن في الاخر بطلتنا وقعتها وتفوقت عليها في البحر رامز : 5 دقائق ووقت المنافسه هيخلص وبكدا اكون بقيت قائد اتحاد المغامرون انا ميرا عمري 20 سنه يتيمه ولا أم ولا أب بس بشتغل بطريقه مختلفه خالص يعني رهانات انا وصحابي واللي يكسب أو اي حد عنده مشكله مع حد بتصرف معاه وباخد اجر بالمقابل زي فتوه بس حديثه شويه كنت ماشيه بالعجله بسرعه كبيره كنت مركزه مع طفله وأبوها ولقيت الناس بتصوت بصيت قدامي بسرعه لقيت لوح ازاز شايلينه سبت العجله مكمله ونطيت فوق بسرعه للجه التانيه نزلت علي العجله وكملت طريقي ولقيت ناس كتير مصدومين ومن بعيد كان في حد بيراقبها ومبتسم كملت طريقي بضحك لحد ما وصلت علي البحر دينا : اتاخرتي اوي ليه كدا رامز : والله قولت انك انسحبتي من الرهان طبيعي تخافي ما انا مش اي حد ميرا بابتسامه : الرجاله أفعال لا اقول وريني همتك في السباق رامز : في نص البحر في علم اللي هيوصل ليه الاول هو الكسبان ميرا : اتفقنا اما نشوف وفي اوضه سلمي بنت كيوت بتحب اللون الوردي عمرها 19 سنه شعرها قصير جميله ورقيقه ورفيعه جدا معندهاش غير امها كانت قاعده علي اللاب توب بتاعها وهي حاضنه الدبدوب بتاعها وبتهكر كذا مركز مهم وبتكتشف معلومات جديده وفجاه جت ليها رساله الام : سلمي كفايه زفت وتعالي اتغدي المخروب اللي في ايدك ده بوظلك عينك سلمي : مش عايزه يا مامي المهم ورايا مشوار مهم هروح بقا سلام وجريت علي تحت ندي بعد ما خلصت المصارعه مع ميرا فجاه وصلت ليها رساله استغربت جدا منها بس فضولها خلاها تتحرك علي هناك وفي بيت عيله كبير وتحديدا في اوضه بنت اسمها جنا كانت بتتسحب علي اوضه اخوها وجريت بسرعه ونطت عليه عمر : يا شيخه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي اي حد يصحي حد كدا جنا : اي يا حبيبي الغدا جاهز ده جزاتي يعني اني عايزه اصحيك تاكل عمر : مش هخلص من مقالبك دي ابدا جنا : لا قاعده علي قلبك أنت وأهلك كلهم وجريت بسرعه وخضت مامتها الام : يا بنتي حرام عليكي هيحصلي حاجه من حركاتك دي في يوم من الايام الاب : خلي عندك احساس بالمسؤوليه شويه مش كفايه عاطله وفاشله جنا : جري اي يا حجوك والله بخاف اسيبك لحظه يحصلك حاجه من غيري بخاف عليك الله الاب : يا شيخه غوري بقا قرفتينا عمر : بيحبك اووووي مش قادر اوصفلك قد اي محبوبه في البيت انتي جنا : فعلا تراني تأثرت وعلي الاكل وصلت رساله للاب فابتسم وعلي البحر وقع رامز في البحر في طريق رجوعه وفازت عليه ميرا كانو صحابها مبسوطين جدا رامز بضيق : لا لا لا لا ده غش الكلام ده مش حقيقي اكيد ميرا : مش انت اللي اخترت التحدي رامز : اه ميرا : وانت اللي اخترت المكان رامز : اه ميرا : وانت اللي حطيت قوانين اللعبه رامز : اه ميرا : وانت اللي قررت الخسران هيحصل فيه اي رامز : حصل ميرا : جاي تلومني علي خسارتك هو انت راجل بجد رامز بعصبيه : انتي ازاا ميرا : خد خد لمون هدي اعصابك وفجاه زن تليفون رامز وميرا قرءو الرساله وبصو لبعض باستغراب روحت ميرا البيت وفجاه رن الفون بتاعها وكان عمها العم : مش كفياكي بجي صرمحه وجله ادب وترجعي ع بلدك تتزوجي وتقعدي ميرا : لا مش انا اللي هتحطها تحت طوعك وتقولك حاضر ونعم ولو فاكر اني نسيت ورث ابويا الي سرقته تبقا غلطان وحوار اني اتجوز ابنك ده تنساه العم : وه كانك اتعوجتي جوي عليا يا بت اخويا عجيبك وعجسر راسج النشفه دي ونبقا نشوف كلام مين اللي هيمشي ولد المركوب وقفل السكه ميرا : عمري ما هنسي الاذي النفسي اللي سببته ليا والرعب اللي عشته من صغري مصدقت هربت من السجن ده ومستحيل ارجعله الا وانا قويه كفايه عشان ارجع حقي وحق ابويا ورنت علي صاحبتها سلمي ميرا : اي اخبارك سلمي : تمام بس في حاجه غريبه حصلت وانا بهكر شركه معينه وبشوف معلوماتها لقيت رساله غريبه وصلت ليا علي شاشه اللاب بتقول احنا عارفين بوجودك قفلت اللاب بسرعه ولقيت رساله مبعوتالي هنستناكي وبعتو لوكيشن مكان غريب ميرا : وانا كمان بس عندي فضول اروح
3861Loading...
33
رواية رفيقة الدرب الفصل الثاني 2 بقلم مي الحسيني https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b1%d9%81%d9%8a%d9%82%d8%a9-%d8%a7%d9%84%d8%af%d8%b1%d8%a8-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%86%d9%8a-2-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%85%d9%8a/
3831Loading...
34
رواية وداد الفصل السادس 6 بقلم هند عبد الله https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%88%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%b3%d8%a7%d8%af%d8%b3-6-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%87%d9%86%d8%af-%d8%b9%d8%a8%d8%af-%d8%a7/
3740Loading...
35
رواية صمت الطفلات الفصل الثالث 3 بقلم اسماعيل موسى https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%b5%d9%85%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d8%b7%d9%81%d9%84%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%84%d8%ab-3-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d8%a7%d8%b3/
3970Loading...
36
رواية جميلة وشياطين الأرض الفصل الثامن 8 بقلم منال عباس https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d9%84%d8%a9-%d9%88%d8%b4%d9%8a%d8%a7%d8%b7%d9%8a%d9%86-%d8%a7%d9%84%d8%a3%d8%b1%d8%b6-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%ab%d8%a7%d9%85/
3891Loading...
37
رواية انتقام عاشق الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم ميفو السلطان https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%85-%d8%b9%d8%a7%d8%b4%d9%82-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b9-%d9%88%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d8%b1/
4752Loading...
38
رواية هوس متيم (هيامي) كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم فاطمة محمد فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%87%d9%88%d8%b3-%d9%85%d8%aa%d9%8a%d9%85-%d9%87%d9%8a%d8%a7%d9%85%d9%8a-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84-%d8%a7/
4521Loading...
39
رواية قرار حور الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d9%82%d8%b1%d8%a7%d8%b1-%d8%ad%d9%88%d8%b1-%d8%a7%d9%84%d9%81%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d9%84%d8%aa%d8%a7%d8%b3%d8%b9-9-%d8%a8%d9%82%d9%84%d9%85-%d9%86%d9%88%d8%b1-%d9%85/
4711Loading...
40
رواية ترويض ملوك العشق كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم لادو غنيم فصول جديدة https://camo3blog.com/%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%8a%d8%a9-%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%8a%d8%b6-%d9%85%d9%84%d9%88%d9%83-%d8%a7%d9%84%d8%b9%d8%b4%d9%82-%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%84%d8%a9-%d8%ac%d9%85%d9%8a%d8%b9-%d9%81%d8%b5%d9%88%d9%84/
4921Loading...
Показать все...
رواية ليلة القاسم كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحاب أحمد - مدونة كامو

رواية ليلة القاسم كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم رحاب أحمد فصول الرواية رواية ليلة القاسم الفصل الأو

Показать все...
رواية عذاب الحب الفصل الخامس 5 بقلم مريم أحمد - مدونة كامو

رواية عذاب الحب الفصل الخامس 5 بقلم مريم أحمد رواية عذاب الحب الجزء الخامس رواية عذاب الحب البارت ال

Показать все...
رواية تسليم أهالي الفصل الثاني 2 بقلم نور زكريا - مدونة كامو

رواية تسليم أهالي الفصل الثاني 2 بقلم نور زكريا رواية تسليم أهالي الجزء الثاني رواية تسليم أهالي الب

Показать все...
رواية حسن الفصل الثالث عشر 13 بقلم Lehcen Tetouani - مدونة كامو

رواية حسن الفصل الثالث عشر 13 بقلم Lehcen Tetouani رواية حسن الجزء الثالث عشر رواية حسن البارت الثال

Показать все...
رواية ابن الأكابر الفصل الثاني 2 بقلم أوشا مصطفى - مدونة كامو

رواية ابن الأكابر الفصل الثاني 2 بقلم أوشا مصطفى رواية ابن الأكابر الجزء الثاني رواية ابن الأكابر ال

Показать все...
رواية حور الفارس الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة المجهولة - مدونة كامو

رواية حور الفارس الفصل السابع 7 بقلم الكاتبة المجهولة رواية حور الفارس الجزء السابع رواية حور الفارس

Показать все...
رواية قلب سوي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دودو محمد - مدونة كامو

رواية قلب سوي كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم دودو محمد فصول الرواية رواية قلب سوي الفصل الأول رواية

Показать все...
رواية فتاة العمليات الخاصة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم ندى ممدوح - مدونة كامو

رواية فتاة العمليات الخاصة الفصل الرابع والأربعون 44 بقلم ندى ممدوح رواية فتاة العمليات الخاصة الجزء

👍 2
Показать все...
رواية بنات للحراسه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نوران أحمد - مدونة كامو

رواية بنات للحراسه كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم نوران أحمد فصول الرواية رواية بنات للحراسه الفصل ا

دخلت البيت بتاعه كانت شقه دورين واسعه جدا وبره جنينه بسيطه بس كانت حلوه اوى بس من رغم جمال الشقه والفرح وكل حاجه الا انى كنت حاسه بالحزن دخلنا الشقه وفجأة لاقيت احمد بيقولي احمد: نورتِ بيتك يا عروسه، عارف ان الموضوع جه بسرعه جدا وانك متعرفنيش اوى بس عاوز اقولك آن اوعدك انى عمرى ما ازعلك وهتقي ربنا فيكِ واكون خير الزوج لكِ ان شاء الله، هحطك فى عيوني لانى فعلاً بحبك اوى يا اسراء واتمنى تكوني بتبادلينى نفس الشعور.. بصتله بقرف وقولت: وانا بقا يسيدي مش بحبك ومش هحبك تمام؟ ومن النهارده انا وانت هنعيش كأننا اخوات ولا تقربلى ولا تكلمنى علشان انا مش طايقه حد ومش عاوزه اجرحك اكتر من كده، لاقيته بصلى بصه عمرى ما هنساها، بصة شخص مكسور من حد بيحبه، فكرنى بنفسي لما كنت ببص نفس البصه لصحبتي اللى كانت سبب في كسران قلبي لمدة 5 سنين احمد: امممممم اوكك زى م تحبي بس خاليكي فاكره اني مش هغصبك على حاجه لكن لما اطلب منك حاجه هتنفذيها يا اسراء تمام؟  طلاما هى عِند، انا ولا هلمسك ولا هكلمك ولا ليا دعوه بيكي لكن لو حاولتى تطاولى عليا ساعتها هتشوفي شخص تاني خالص مش هتتخيليه!!  لانى مش متعود على الغرور وحشا لله اكون في يوم زيك مغرور كده انا بثقه: امم تمام اوكى يلا بقا وريني اوضتي فين علشان اغير وانام وكمان نسيت اقولك.!  انا وانت قدام اهلى واهلك متجوزين وبنحب بعض جدا، لكن هنا لوحدنا مالناش دعوه ببعض وكمان كام شهر هتطلقنى بحجة انى مش مرتاحه فى العيشه معاك تمام؟ احمد ببصه للسقف: والله؟  ومين قالك بقا انى موافق على كل الهرى ده؟ انا ياماما مش بيتفرض عليا رأيي لكن طلاما دى رغبتك انا هعملك اللى عاوزاه بس مش كام شهر.! هى سنه واحده نعيشها كأننا اخوات علشان  الناس متتكلمش وعلشان انا كمان بدأت احس بزعل جامد اوى منك يا اسراء ولما بزعل من حد بسبب كسره ليا فى يوم مش بعرف اسامحه أبداً..! بصتله وعيوني كلها غرور وقولتله: تمام مش محتاجه انك تسامحني، بس خالينا كويسين مع بعض على الاقل علشان نعرف نتعايش بإخوه اكتر من كده.! وممكن بقا اعرف اوضتي فين علشان انام لانى مرهقه جدا بجد شاورلى على مكان الاوضه دخلت غيرت ونمت ولا فكرت فيه ولا فكرت في اي حاجه غير حزنى وبس وده كان حوالى الساعه 1بليل الساعه 3 حاسيت انى عطشانا اوى فقومت اشرب مكنتش عارفه حاجه في الشقه وتايهه وانا معديه على الاوضه من الاوض سمعت صوت حلو جدا فى القرآن كأنه راديو شغال فقولت اروح اسمع شويه وبعدين انام _دخلت الاوضه لاقيت احمد بيصلى وبيقرأ القرآن بصوت عذب كأنه من الجنه، محاستش بنفسي الا وهو بيقولي: احمد: ايه يا اسراء واقفه كده ليه؟ محتاجه حاجه؟ بصتله وعيوني دمعت وقولت: ها؟ لالا مفيش حاجه بس ممكن سؤال؟ احمد: اكيد اتفضلي، وبعدين واقفه علي الباب ليه! ادخلي تعالي دخلت من غير تفكير وقعدت على السرير وقولتله: هو انت كنت بتعمل ايه؟ احمد بعدم فهم: ههههههه بعمل ايه ازاي؟ انا: اقصد احم كنت بتصلى ايه؟ احمد: بصلى القيام، ايه مش بتصليه ولا ايه؟ قولتله بتوتر: ها؟ لا انا بصلي... اقصد يعني انى مش بعرف اصليه.. اقصد ان ايه القيام ده اصلا؟ احمد: طيب مالك خايفه كده ليه؟ عادي يا اسراء اهدي كده ولو عاوزاني اعلمك اي حاجة انا تحت امرك وبعدين احنا اخوات صح! ابتسمتله وقولت: اكيد لاقيته بصلى وقالى: طيب قبل اي حاجه هنتفق اتفاق وهنتعاهد على حاجه تمام؟ بصتله بتركيز ممزوج بإبتسامة بسيطه وقولت: امم تمام احمد: نحسن علاقتنا من اول يوم ونكون اصدقاء واخوات ومنخبيش على بعض حاجه ونصلى سوا وناكل سوا ونتعامل بإخوه علشان مش هينفع نكون مع بعض في بيت واحد وبنعامل بعض بطريقه وحشه ايه رأيك؟ انا: موافقه ان شاء الله نكون اصدقاء كويسين احمد: ان شاء الله انا: قولى بقا كنت بتصلى ايه؟ احمد: يستى وربنا كنت بصلى القيام قولتلك قبل كده والله القيااااااام ضحكت غصبن عني على طريقته الكوميديه فى الكلام وقولتله: خلاص والله صدقتك بس اقصد ايه القيام ده؟ لاقيته اتعدل فى قعدته وبصلى وقال: القيام ده هو الروح الجميله اللى بتخلى الشخص مش محتاج حاجه غير ربنا وبس، حاجه روعه واحساس بالراحه ميتوصفش، لما تكوني زعلانه ويكون ده وقت صلاة القيام تروحي تصلى ركعتين تحسي ان حزنك كله ضاع وانك مرتاحه رديت عليه بالامبلاه جدا وقولت: طلاما هيضيع حزنى دانا كده  اصليه ال 24 ساعه يمكن اتحسن شويه هه احمد: ايه؟ بتقولي ايه؟ انا: ها؟ لا مفيش حاجه كمل احمد: ربنا عز وجل بيتنزل من السماء العُلى منزلاً مباركاً يليق به ويقول 1- هل من داعٍ استجيب له؟ 2-هل من مستغفر فأغفر له؟ 3- هل من تائب فأتوب عليه؟ وتبدأي تصلى فى هدوء تام كده وبعدين تقعدي تحكي لربنا عن كل حاجه جواكِ هتحسي فعلاً انه معاكِ وسامعك، هتبقي محتاجه انه يديكِ فرصه تصححي كل لحظه ضيعتيها من غير صلاة القيام ودى سُنه عن حبيبك النبي صلى الله عليه وسلم    _صلوا عليه_ انا: عليه افضل الصلاة والسلام احمد:  ربنا بيقول فى سورة الاسراء
Показать все...