ru
Feedback
Multaqa-😍 الملتقى 💖

Multaqa-😍 الملتقى 💖

Открыть в Telegram

كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم ‏يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a

Больше
4 197
Подписчики
-424 часа
-217 дней
-7730 день
Архив постов
بسم الله، والحمدلله إذا أتاكِ خاطبٌ، وإشترط عليكِ: - حجابًا شرعيًّا. - عدم الذهاب للأفراح وأماكن الفتـن والإختـلاط بالرجال. - ويأمركِ بالصلاة وحفظ القرآن. - وينبهكِ على عدم مصافحة الأجانب. - وعدم الخـوض معهم في الكلام. ورفضتيه، فراجعي نفسكِ فالخـلل فيكِ وليس فيه! -والسلام عليكم

الحمد لله وفضله وصلنا 1350 ج اللهم بارك شارك معنا لو ب ٥ج جهاد المال يكون لك عذر أمام الله رقم الكاش 01090235466

دا جروب الواتساب جروب دينى بنبعت عليه رسايل تساعد الناس من ناحية الدين وبنجمع من خاله تبرعات لأهلنا فى غزة وللمساجد اللى بتتبنا حديثا او حالات صعبة محتاجة مساعدة https://chat.whatsapp.com/GAMRNTsFqpHBdXRxH585z1

انا احمد الشحات صاحب القناة وصاحب جروب الواتساب الملتقى برضو وصاحب صفحة الفيس بوك اللى تم قيدها بسبب أحداث طوف ان .... احنا من بداية الحرب واحنا بنجمع تبرعات لأهلنا فى غزة وهم معنا فى جروب الواتساب واعرفهم والحمد لله قدرنا نوصل مبالغ كتير جدا وحالات كتيرة جدا بس الموضوع زاد علينا فحبيت ادخل قناة التلجرام معنا بتوصل الفلوس ليهم ازاى بتوصلوا معنا عن طريق الواتساب وبنتاكد انهم من غزة من الهوية وصور من هناك مختلفة ... بنجمع المبلغ اللى نقدر عليه وبيبعتوا فينا رقم فودافون كاش من هناك ودا شركات بتاخد عمولة من المبلغ نفسه والرقم بيكون من عندهم هم وبنبعت لهم رسالة التحويل وبتواصل معنا بعد ما الفلوس توصل للتاكيد انها وصلت واستلامها دا رقم الكاش اللى بنجمع عليه المبلغ 01090235466 وانا بتاكد بنفسى انه وصل من الناس اللى رايح ليهم المبلغ

بنجمع مبلغ لاهلنا فى غزة وصلنا ل 850 ج دا رقم الكاش لو حابب تشارك معنا 01090235466

جلس صبي مع قوم يأكلون فبكى، فقالوا له لمّ تبكي؟ قال: الطعام حار. قالوا: دعه حتى يبرد! فقال: أنتم لا تدعونه! 🥺

عملية فدائية بطولة بمعبر الكرامة "الرابط بين الأردن والضفة الغربية سائق أردني استطاع إخفاء سلاح داخل شاحنته وعند الفحص الأمني بمعبر الكرامة الرابط بين الأردن والضفة الغربية فتح النار على حراس أمن إسرائيليين الانباء عن مقتل 3 خنازير صهاينة في العملية الفدائية

"أنا مُذ عرفتُكِ والسرورُ يزورني كالغيمِ ظلّلَ خاطري وأقاما"

جاءَ مُتسَلِلٌ حتَّىٰ تغلغل حُبَّه جميع غُرف قلبي". ♡

‏"وشخصًا يَخطو معي الصِعاب ولا يُصعبها عليّ، هينًا لينًا لا يُشقيني في صُحبته."

السعي حلو لأن الفراغ مُهلك، بس ما خلف الكواليس مؤلم! مؤلم لأنه بياخد مننا فِكر ووقت وعُمر وتجارب وفي الآخر لا صابت لا خابت. بناخد كل خطوة وإحنا مش عارفين إذا كانت صح ولا غلط، بنبقا نفسنا حد يقولنا أي حاجه تنور لينا خُطانا. و في نهاية المطاف عسانا إنها خُطى نؤجر عليها، ما أصاب منها سَنسعد به، و ما لم يصب سنضعه في خانة التجارب التي ينبغي أن نتعلم منها و نتشاركها مع الغير فربما يُعينهم ذلك ع خطوة يُقدمون عليها. أسأل الله أن يُسدد خُطانا ولا يُذهب منها شيئا سُدى ويرزقنا الصبر والرضا أينما حللنا.

"مَهْرُهُنَّ أَلَّا تُقَصَّ أَجْنِـحَتَهُنُّ، أنْ يَبقينَ مُؤَنِساتٍ غَالِياتٍ عَزِيزَاتٍ غَيرَ مُهَانَاتٍ."🤍🦋

"مش قادرة أتخطى صفة الحنّية فى كُل حد بقابله وأول اشي بدور عليه وبعدها بتغاضى عن أي عيب تاني فيه، أصلًا ما في حدا حنون فيه عيوب ولو فيه فحنّيته قادرة تشفعله، وأي حدا حنون قادر يكسب حُبّي بدون مجهود، ولو بدي اتمّنى اشي فهو إنّي أكون حنونة والله يحنِّنْ الناس عليّ".

إلي فارس أحلامي، أمَّا بعد: • • مابالُ حِصانك يارجل !!🚶‍♀️

واحدة صاحبتي كانت بتصلي الضحى فبقولها بهزار ماتخلصي هي التراويح فكان ردها مااحنا فاضين يا سلمى ما نصلي افتكرت قول الله عزوجل فإذا فرغت فانصب عندك الصبح وقت بدل ما تصلي ركعتين ضحى ما تزود ٤ وتزود مرة كدا تخرج عن القاعدة وتصلي ٨ ! جرب واحدة تاني قالتلي مش بتصلي السُنه ليه ؟ احنا ورانا حاجه ولاقيت انه الضهر بالُسنه بتاعته مفيش ربع ساعه بجد وماعطلنيش عن حاجه اصلا احنا في سن الشباب وعندنا وقت وصحة بفضل الله فإذا فرغت فانصب وافتكر ان من السبعة الذين يظلهم الله يوم القيامة شاب نشأ في طاعة الله يابختنا والله اننا لسا شباب🤍.

كل شيء طيب وجميل في وجوده كل شيء، حتى أنا♡.

"مش قادرة أتخطى صفة الحنّية فى كُل حد بقابله وأول اشي بدور عليه وبعدها بتغاضى عن أي عيب تاني فيه، أصلًا ما في حدا حنون فيه عيوب ولو فيه فحنّيته قادرة تشفعله، وأي حدا حنون قادر يكسب حُبّي بدون مجهود، ولو بدي اتمّنى اشي فهو إنّي أكون حنونة والله يحنِّنْ الناس عليّ".

مكاني المفضل في الميكروباص هو اخر كنبه علي اليمين معاك شباك مبتلمش أجره مبتقومش لحد عشان يطلع او ينزل بتقوم الميكروباص كله عشان تنزل

الونس في مرحلة من حياتك اهم بكتير من الحب . الونس انك تلاقي حد جمبك تعرف تكلمة في اي وقت وتقدر تاخد وتدى معاة وتسالة رائيك اية من غير خوف ولا حواجز لان عندك ثقة فية وفي كلامة الونس إن حد يرد عليك النفس ويدور عليك إنت فين واتاخرت لية يسالك مالك زعلان لى ويخليك تفضفض معاة من قلبك لان عمره ما تهون علية تفضل زعلان

خطيبتي بتقولي انزل وما تتأخرش برا ولما بتأخر بتحسب عليا الساعه ب 50 جنيه !! اللهم سدد ديني 💔🤦