Multaqa-😍 الملتقى 💖
Открыть в Telegram
كُلُّ نورٍ تتركه في داخل أحدهم يُضيؤكَ أنتَ" 🌚💖 رابط القناة https://t.me/Multaqa22a
Больше4 209
Подписчики
-424 часа
-197 дней
-7130 день
Архив постов
4 206
بابا بيعاتبني اني رديت ع رسالته متأخر ف قولتله ان شاته كان تحت مشوفتهاش، اتعصب وقالي حطيلي الدبوس
4 206
النهارده وانا في المواصلات أديت للسواق 200ج قالي يااستاذ انت بتهزر اكيد يعني مش معايا فكة قولتله والله انا الفكة ال معايا مش هتكمل الأجرة قالي معاك كام يعني قولتله معايا 7ج قالي خلاص انا هحاول افكها من اي عربية ف بقا يسأل السواقين محدش راضي يفكها ف ركن علي جنب ونزل فكها من كشك وخد ال 8ج الأجرة بتاعته واداني 192ج مافيش دقيقة واحنا في السكة بنت شاورت ليه راح واقف وبعد ما ركبت اداته 50ج قالها ماتشوفي فكة يااستاذه البنت فضلت تدور في الشنطة بتاعتها علي فكة ملقتش غير 6ج ف قالها هاتيهم ما انا مش معقولة افكلك 50ج عشان اخد 2 جنية ف بصتله وقولتله طب ما انت يسطا فكتلي 200ج عشان تاخد جنية ولا انت ليك ناس وناس لقيت البنت بصتلي وقالتلي طول عمري اعرف ان الصورم بيبقا بين البنات وبعضها اول مره اشوفه علي راجل ،، من كتر الاحراج رجعت قعدت في الكنبة اللي ورا
4 206
كل يوم بتأكد إني شخص جميل وسهل في التعامل وحنين ومش بيتمنى أشياء مستحيل إنها تحصل عشان كده دايمًا عارف إني أستحق الأحسن، والأجمل والأحن في كل شيء في الحياة وإن مفيش أي شعور/ شخص كتير عليا أبدًا.
4 206
صورة حقيقية من غزة الآن
كل شيء خرج عن السيطرة، المدينة تحترق بالكامل، بالكامل.
الحكايةُ القديمة تُعاد :
ٱلنَّارِ ذَاتِ ٱلۡوَقُودِ،
إِذۡ هُمۡ عَلَيۡهَا قُعُود،
وَهُمۡ عَلَىٰ مَا يَفۡعَلُونَ بِٱلۡمُؤۡمِنِينَ شُهُود،
وَمَا نَقَمُواْ مِنۡهُمۡ إِلَّآ أَن يُؤۡمِنُواْ بِٱللَّهِ ٱلۡعَزِيزِ ٱلۡحَمِيدِ!
4 206
الاهتمام مش بس بيخلق فوق العشق عشقين، الاهتمام بيخللى الرّوح فرحانة انها عرفت تختار صح، بيحللّي الملامح وينورها..... الاهتمام أهم ألف مرة من الحُب...لأن كتير بيعرفوا يحبوا.... لكن نادرين اللى بيقدروا يهتموا ، نادرين اللى بيقدروا ينشغلوا بيك بجد ❤
لما تختار.... اختار اللى يهتم بيك مش اللى بيحبك..
.. موضوع خد اللى يحبك ما تاخدش اللى تحبه ده انتهى من زمان..💜
4 206
كل الخسائر قابلة للتعويض إلا أن تخسر سنواتٍ من عمرك باحثًا عن رضا الناس ، نصيحة لك : اجتهد في رضا خالقك فقط .❤
4 206
أنا ممكن أحبك لمجرد إنك جبرت بخاطري فالوقت إللي كان سهل عليك تتجاهل حزني زيهم .🤎
4 206
أما تتلسع من الشوربة أنفخ في الشروبة برضو
وملكش دعوة بالزبادي ، متبقاش ملسوع وغبي
4 206
إهتمامك كبنت بنفسك و ببشرتك شيء مهم جدًا، لكن مفيش داعي ابدًا إنك تخجلي من أي ظاهرة طبيعية بتحصل للكائن البشري زي إن مثلا يطلعلك حبوب، و تروحي مشوار مهم بوشك كدة، و لا إن خروجك للشمس خلّى وشك إغمق و فيه بقع، انتي بشر عادي ، ولا إن جت فترة ومكنتيش ف أحسن حالاتك زي ما كل الناس متعودة تشوفك عادي كلنا وارد يحصلنا كدا
مفيهاش حاجة لما الناس تشوفك بعد يوم طويل، تكوني مرهقة و مبهدلة، و طرحتك مش مظبوطة و لبسك مكرمش.. سواء كنتي في الجامعة أو الدروس او مشوار عادي أو في شغلك.. عادي تكوني شكلك تعبان لانك إنسان طبيعي.
ماتضغطيش ع نفسك في الأمور دي أبدًا لأنها مواقف طبيعية بتحصل للكل
نهاية كل ده ، انتي جميلة بكل الأحوال..💛.
4 206
قالت حين سألت عن فارس أحلامها....!
أريده رجلا ليس ذكرا شخص مسؤول صاحب كلمة وفكر صلاته قبل اى شئ ، يغار غيرة عمر بن الخطاب ، يكون فى البيت ،كرسول الله فى حاجات بيته ، ينسى كل شى عن دخوله البيت ، يكون خيره من إبتسامة وكرم فى بيته قبل الغريب ... يعملنى كصديقة قبل الزوجة يلعب معى كطفلته ويمدحنى بين الناس يتنافس مع فى الأعمال الصالحة يعيش معى الحياة ، شكله لا يضر كل خلق الله جميل لقبه وتعليمه هو التفاهم والاهتمام لكل شى وهذا كافى
لا اريد غير شريك حياة ورجل عادي وهذا كافى 😍
4 206
اضحك على الصبح
بابا يوم خطوبه اختي كان بيعيط ف بقوله في ايه يابابا دى مروحه معانا قالي ما ده اللي مزعلني
4 206
هو يعنى اى حب ...؟!
: مَعرفش اي هو الحُب ، لٰكن لو الحُب هو اني ابقيٰ مش شآيف حد غيرك قُدآمي وإني ابقيٰ عايزك ليّا لوحدي ومَفيش حاجة فِـ الدُنيا ليها قيمة غير بيكِ ، يبقيٰ أنا أكيد بحبِك ♥️ .
4 206
وددتُ لو أحمل في جيبي كل الاجاباتِ المُطمئنة
كل الردودِ الطيّبة، كل الابتساماتِ الواسعة
كل الأيدي الدافئة، كل اللقاءاتِ المُنتظرة
أودُّ أن أكون مَن يجودُ حين الزمان يبخل.
4 206
انا بحب راحتى جداً، وكلمة "مارتحتش" بالنسبالي رد مُقنع وكافي علي سؤال عملت كده ليه
4 206
بنستحمى كل يوم..
بنحط مزيل عرق بعد الاستحمام..
مبنحطش مزيل عرق بعد ما نعرق..
مبنحطش برفان علشان نضيع ريحة العرق..
مبنقعدش في التكييف علشان ننشف العرق..
مبنلبسش هدوم نظيفة على العرق..
مبنلبسش هدوم عرقانة بعد الاستحمام..
مبنحطش مزيل العرق الاسبراي عا الهدوم..
مبنحطش برفان تحت الإبط..
ومهما كان جسمك تعبان ويومك طويل اوعى وإياك تنام بهدومك العرقانة على أمل إنك هتصحى تستحمى بكرة♥️
4 206
اتحبها 🌚🦋؟
- ما في قلبي لها تعدّي مرحلة الحب ، هو شئ ليس له معني سوى ان روحي اصبحت معقودة بروحها ، وقلبي لم يعد يشعر بغيرها 💖.
اذا فلما لا تُحادثها 🙂؟
- لاني يا صديقي ، قبل ان احبها فإني أحب الله ، ولا أريد أن اغضبه حتى في احب الاشياء الي قلبي ، كما انها غاليه لا يليق بها الا طريق النور ، كما اني اريدها بطهارة قلبها وعفتها وبراءتها ، لينعم الله علينا بحلالٍ يُرضيه ، وجمعاً مباركاً دُنيا وجنّه💙 .
ولكن طريق الحلال ليس سهلاً ، كيف لك ان تحتمل كل هذا الفراق ؟ 💔
- لا بأس فالله يعلم ان لنا ميعاد تكتمل سعادتنا فيه ، سيمُهد لنا الطريق ، وطالما أني اردت رضاه على يقين انه سيُرضيني ، وسيكتمل رزقي بها !💛
4 206
عارفين (فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ).. إيه اللي حصل؟
مش عاقبناهم؟ ولا أخذناهم؟ ولا أهلكناهم؟
- لاء دا.. (فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَىْءٍ)
كل ملذَّات الدنيا معاهم.. عكس المُتوقع تمامًا!
وبعدين؟
(حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُم بَغْتَةً فَإِذَا هُم مُّبْلِسُونَ)
أخذناهم فجأة.. يا الله!
4 206
قلوب النِّساء في أذانهنّ،
فلو أنَّ امرأة نقلت جبلًا من هنا إلى هناك، وقيل لها سلمت يداكِ.. لزال تعبها.💚
- الشيخ الحويني.
4 206
كتبَ عُمر بن الخطّاب إلى أبي عبيدة بن الجرّاح:
أما بعدُ؛ فإنّه مهما ينزل بعبدٍ مؤمنٍ من منزل شدّة.. يجعل اللّٰهُ بعده فرجًا، وإنه لن يغلب عُسر يُسرين!
4 206
قالت حليمة السعدية : لم يكن لنا في الليالي المظلمة مصباح نستضيء به إلا وجه محمد .
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
