ru
Feedback
Wateen 🦋🤎

Wateen 🦋🤎

Открыть в Telegram

لا تأتي فـٰ انا لٰم اعُد انْتظِرك ..

Больше
2 496
Подписчики
Нет данных24 часа
Нет данных7 дней
Нет данных30 день
Архив постов
«‏واجعل نصيبي من الحياة نصيب طيرٍ خفيفٌ، مُطمئنُ البال .. يُسبح بحمدك وترزقه؛ يتوكل عليك وتكفيه».

🤎✨
🤎✨

.

عاملين اي وحشتوني اوووووي

بخاف الناس تفتكرني منافقة لما بقعد أشتكي من شخص ما، وأفضل أشتكي من اللي عمله معايا وأقول إني مش عايزة أتعامل مع الشخص ده تاني، وأول ما الشخص يجي يسلم عليا ويبتسملي بيبقى هاين عليا أشيله فوق كتافي وأجري بيه. بس أنا والله مجرد ما الشخص يبتسلمي ويكلمني كويس بنسى أي زعل حصل بينا، وبحس اللي هو ما أنت عسل أهو، يلا ننسى أي زعل الدنيا مش مستاهلة.

‏فقط عانقني وأخبرني أننا سوف نكون بخير . - آن
‏فقط عانقني وأخبرني أننا سوف نكون بخير . - آن

‏قلوب وبتاخدك معاها مشاعر ولا فيلم سيما وندخل مليون متاهة ونحلم بقلوب سليمة!

الحل الوحيد عشان تقدر تكمل هو إنك تعفو عن نفسك، تستوعب إن مفيش حاجة بإيدك مهما سعيت وحاولت تخلي كل حاجة مظبوطة، مفيش حاجة هتمشي صح غير لما ربك يأذن، مهما تعبت وصدقت نيتك وعملك في النهاية الأمر كله لله، مفيش حاجة متأخرة ولا حاجة حصلت كان مفروض متحصلش ولا في حاجة فاتتك، ومفيش حاجة لو كنت جريت أسرع كنت هتاخدها وهى مش بتاعتك ولا حد مشي كان مفروض يكمل واللي مكتوب له يكمل معاك مش هيمشي.

فين التفاعل يا شباب

اليوم أخبرته ان ضرسي يؤلمني وأني بحاجة للذهاب لطبيب الأسنان فكان رده : تمام ستأخذين أحد من عندك ام أحدث أختي لتأتي معي وضعت رأسي على كتفه أستميله اريدك انت انت تعلم أني اخاف أطباء الأسنان نظر لي بسخرية وأسمك وجنتي في يده : أصبح لدينا طفلان لا تكوني ثالثتهما انا ذاهب الى العمل انتبهي لنفسك أما كان للعمل أن ينتظر بضع ساعات أو يؤجل اليوم سؤال لاح بخاطري ذهبت مع أختي للطبيب فعلا جلست تحت يديه ببرود تمام ورغما عني تقيأت ثلاث مرات وانخفض ضغطي مرتان ذلك الغثيان المغلف ب كرهي لأدوات أطباء الأسنان كان داخله شعوري بقهري وخذلانه لي أقسمت على أختي ألا تخبره بما حدث وعدت إلى المنزل ، رغما عني وجدتني أتعمد النوم قبل مجيئه من العمل بعد اعداد العشاء له وجدتني أتعمد عدم الدخول في مناقشات والتسليم لرأيه وجدتني لم أطلب منه شيئا بعد تلك الواقعة وقد مر عليها شهر وذات يوم وجدني كعادتي هذه الأيام نائمة قبل مجيئه وجدته يضع يده على كتفي يهزني حينها شعرت أن كفه هذا شوكا على كتفي قال لي : ماذا بك ليست عادتك ألا تنتظريني وتقابليني بعناق منذ أن أدلف من باب الشقة وحتى أنام على فراشي تطعميني الطعام حتى تطمئني لشبعي وتجهزين لي ملابسي قبل أن أبدل ثياب عملي فما الذي تبدل نظرت إليه بأعين دامعة فطرت قلبي ، قبل شهر سألتني بعد عودتي من طبيب الأسنان هل ذهبتِ؟ ومع من لم تتكلف عناء سؤالي وماذا حدث هناك لم تتكلف عناء سؤالي أكانت تجربة مخيفة كما تعتقدين أم لا مر شهر كامل هل سألتني أطاب ضرسك أم مازال يؤلمك لم تسألني لم تهتم ، اهتممت بك طيلة عمري وأنت من اعترف بذلك قبل قليل أهذا مقداري عندك ؟! أستحق ما هو دون ذلك وقدري كبير وإن كان غير ذلك في عينيك. رأيت الدموع تلوح في عينيه حاول الإقتراب مني لتقبيل رأسي ، لكني هربت ، أنا أعلم أنه إن فعل ذلك سأسامحه لكني انتظرت شهرا كاملا لم يجبر بخاطري شهرا كاملا هل يستويان مثلا إن كان جبره لخاطري قبل اليومِ بشهر ؟! ذهبت للمطبخ أحضر لنفسي عصير ليمون فوجدته خلفي جعلني ألتفت إليه أمسك يداي وقبلهما ، أعتذر إن أضنيت روحك عن دون قصد ، أعتذر إن لم أقدرك حق قدرك . أشهد أنك لم تقصري يوما في واجباتك تجاهي ، وأني كالطفل الضائع دونك وأشكرك على عتابي ، هذا يعني أنك لازلت باقيةً علىَّ ويشهد الله أني لن أكرر ما يؤذيك أو يجرح روحك وإن كان دون قصد . مالي سوى قلبك منزلي وكيف أجرحه وهو سكني . ٩:٤٤ صباحا الخميس ٢٥ يناير ٢٠٢٤ #غادةرضوان

العطاء في غير محله يُولد علاقات سامة، يجب أن يكون هناك توازن حتى نحمي أنفسنا من الصدمات..

ابعتوا يلاااااا ولا صاحبنا دا هياخد الكارت وخلاص 😂😂♥️ @Jsnjsja

اول موقف يلا مين هيحكي كمان 😂♥️
اول موقف يلا مين هيحكي كمان 😂♥️

يلا نلعب 🌚 كل واحد يبعت اكتر موقف محرج حصله وننزل هنا ونشوف اكتر موقف محرج هيجيب تفاعل له كارت شحن ♥️♥️🫰 ابعتوا هنا بسرعة @Jsnjsja

اوعااا اللعبة اللي كلها ناس شديدة دي مين تاني جاي 🌚 ابعت بسرعة 😂 @Jsnjsja

يلاااا نلعب زي زمان 🌚 اي حد عايز يلعب لعبة الاسئلة القوية الجامدة يبعت رساله بدون تردد 🦇♥️ دوس علي اليوزر وابعت يلاا @Jsnjsja

اي هوايتكم
Anonymous voting

كل يوم بفضل اصلي واتمني حاجتين من ربنا الأولي أن قلبي ينال ما يود وينال من احب والتاني اني مخسرش الحاجة اللي نُلتها، أن احلامي تنصفني ولو مرة وتبطل تقف علي رموشي وفجأه تختفي عاوزه، اوصل يارب ولما اوصل مخسرش اخر لحظة واكتشف الطريق ومكنش هو الطريق الصح .

اللهم أرزقنا زيارة بيتك الحرام يا رب العالمين اللهم اكتب لنا سجدة على ارض مكه، اكتبها لي ولمن اشتاق لها❤️

علىٰ ضِفاف الجَنَّة سينسىٰ كُل ذي همٍ هَمَّـه .