621
Подписчики
Нет данных24 часа
-27 дней
+1730 день
Архив постов
عزیزم، تلخ ولی واقعیت اینه برای کسی چندان مهم نیست تو ناراحتی، غمگینی، خستهای، نااُمیدی، چه حسرتهایی داری، چه آرزوهایی داری؛ ولی برای خودت باید مهم باشه، این ناراحتیها، رنجها، خستگیها، حسرتها، آرزوها؛ باید به اینها معنی بدی.
@Matn_NOCHAT
توانگری به هنر است نه به مال، و بزرگی به عقل است نه به سال.
سعدیɴᴏᴄʜᴀᴛ TEXT | متن
روابط رو قاطی نکنید!
با همکار دوست نشید
با فامیل صمیمی نشید
با رفیق وارد رابطه نشید
با خانواده کار نکنید
دلیلشم از کسایی که این کارو کردن بپرسید...🤌🏻
@Matn_NOCHAT
یه روزی به هر دليلی اگر یه دوستی تموم شد حرمت رفاقتا رو نگه دارید
هرچی از هم میدونید هراتفاقی افتاده همونجا چال کنید رد شیدو گند نزنید به احساس و روان و اعتماد افراد باشعور باشید و آدما رو بی اعتماد به همهی دنیا نکنید👍🏻🤍
@Matn_NOCHAT
ظاهرا قراره جنگ بشه، البته برای ما ایرانیا که چیز خاصی نیست و هرچه بادا باد.
@Matn_NOCHAT
جنگی تمام نشدنی است بین "منِ غمگین" و "منی که تلاش میکند غمگین نباشد."✨
@Matn_NOCHAT
آدمیزاد سختشه که بگه؛
«به من توجه کن»
برای همین قیل و قال راه میندازه، عصبی میشه، داد میزنه،قهر میکنه، فرار میکنه، با خودش و زمین و زمان لج میکنه،
برای اینکه به چشم بیاد؛ برای اینکه دیده بشه!
تو فقط میبینی که چشماشُ میبنده و داد میزنه و هیچی نمیشنوه، اون داره میپره و دستاشُ تکون میده و میگه:
“هی! من اینجام! ببین منُ!”
اینجاست که شاعر میگه من لج میکنم تا تو بغلم کنی.
@Matn_NOCHAT
کسی که به خاطر یه مشکلی که با ۵ دقیقه صحبت کردن حل میشه تو رو ساعت ها با دعوا های غیر منطقی به گریه میندازه، قطعا « دوست نداره».
@Matn_NOCHAT
چند قدم دور شو و اگه دیدی خیلی هم ناراحت نبود، به دور شدنت ادامه بده.
🪼 @Matn_NOCHAT
تک فرزندها در مقایسه با چند فرزندها:
روانرنجوری کمتر
ریسکپذیری بیشتر
همدلی کمتر
خلاقیت بیشتر
انعطافپذیری بیشتر
و مادهی خاکستری مغز بیشتر در نواحی از مغز دارند که آنها را در کنترل و تنظیم احساسات قابلتر میکند.
علت این تفاوتها، عمدتا بخاطر وقت و تعامل بیشتریست که والدین با تک فرزندشان دارند.
«معجزهی باهم بودن، مغز را برای همیشه تغییر میدهد.»
@Matn_NOCHAT
آدما هم فقط بلدن متوجه تغییر رفتارت بشن،
ولی هیچوقت متوجه رفتار خودشون نمیشن که
باعث تغییر رفتار ما شده
@Matn_NOCHAT
توی یه دنیای دیگه، تو هم من رو دوست داری
همونقدر که من تو رو.
با هم زندگی میکنیم، با هم پیر میشیم
با هم میمیریم، مارو کنارِ هم دفن میکنن
از خاکمون یه سروِ بلند قد میکشه تا آسمون
همه پرندههای دنیا میان رو شاخهها خونه میسازن
تموم میشه آوارگی.
سبز میمونیم من و تو، برای همیشه...
@Matn_NOCHAT
یکی از حسهایی که موقع عاشقی تجربه میکنید
وقتیه که صداشو میشنوید
یا بهش فکر میکنید
بعد میگید هُری دلم ریخت:)
از نظر علمی اسمش pvc هست که یعنی:
قلبتون یه ضربان قلبی رو جا میندازه!
یا به عبارتی یادش میره بتپه
و تو ضربان بعدی جبران میکنه
که این حس رو بهتون میده...!
@Matn_NOCHAT
لذت تنها رانندگی کردن فقط اونجاش که آهنگ مورد علاقهات رو ۲۷ بار پشت سر هم گوش میدی و کسی نیست اعتراض کنه.
@Matn_NOCHAT
درست همان گونه که اگر آهن را به کارنگیریم،
زنگ می زند.
همان گونه که آب راکد می گندد
و یا هنگام سرما یخ می بندد
اگر از آگاهی و مغز خود بهره نگیریم
آن را از دست می دهیم.
لئوناردوداوینچی@Matn_NOCHAT
«أتَعلمُ مَا هُوَ الحَنين؟
الحَنينُ هُوَ حينَ لَا يَستطيعُ الجَسدُ أن يَذهبَ
حَيثُ تَذهبُ الرُّوح ...»
میدانی "دلتنگی" چیست؟
دلتنگی آن است که جسمت نتواند به آنجایی
برود که جانت به آنجا میرود...
@Matn_NOCHAT
وقتی یه زخم داره خوب میشه،
یه آدم عاقل دست دستش نمیکنه که دوباره تازه بشه.
وقتی یه رابطه به خصوص از نوع سمی و ناسالمو قطع میکنیم،
به جز موارد استثناء مثل همکار یا فامیل بودن
اونم در حد ضرورت، هیچ نیازی به احوالپرسی و
نگرانت بودم و خواستم سراغتو بگیرم نیاز نیست.
@Matn_NOCHAT
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
