620
Подписчики
Нет данных24 часа
Нет данных7 дней
+1730 день
Архив постов
خیلی از مردا نمیگن دوست دارم، اما:
- وقتی تو خیابون باهات راه میرن، خودشون وایمیستن سمتی که ماشین داره رد میشه.
- وقتی میرید خرید، برای تو انتخاب میکنه نه خودش.
- وقتی میرید رستوران، اول جلو تو غذا میزاره بعد خودش.
- وقتی گریه میکنی، تلاش میکنه آرومت کنه و نذاره گریه کنی.
- بیشتر مواقع ازت مراقبت میکنه صدمه نبینی.
- واسه خودش هم پول نداشته باشه بازم تو رو اولویت میذاره که خوشحالت کنه.
@Matn_NOCHAT
آدمهایی که تنهایی را به رسمیت شناختهاند، آدمهای امنتری هستند.
آدمهایی که با تنهایی مشکلی ندارند، در تنهایی کار میکنند، تلاش میکنند و پیروز میشوند. آدمهایی که تنهایی دلخوشند و تنهایی سفر میکنند و تنهایی لبخند میزنند.
کسانی که به هر آغوشی برای گریز از تنهایی تن نمیدهند و هر سلامی را پاسخ نمیگویند و برای خودشان و فردیت خودشان ارزش قائلند.
آنان که خودشان، خودشان را آرام میکنند و همیشه دلایل کوچک و بزرگی برای خوشبختی و اشتیاق دارند و محتاج هیچ نگاه بیگانهای برای زیستن نیستند.
@Matn_NOCHAT
شاید نتونم حالتو خوبِ خوب کنم اما میتونم تا صبح به حرفات گوش بدم و تو غر بزنی و من فقط حقو بدم به تو. یا اینکه میتونم زنگ بزنم و سکوت کنم تا خالی شی! پس مهم نیست تو چه حالی باشی من همیشه کنارتم بدون اینکه قضاوتت کنم. هرموقع حس کردی کسی دوستت نداره، بدون من دارم. اگه حس کردی تنهایی و کسی رو نداری، بدون منو داری. اگه حس کردی کسی درکت نمیکنه، بدون من تو رو حفظم. خلاصه خواستم بگم غصه نخور، چون هرچی بشه یکی هست که بهش پناه ببری :))
@Matn_NOCHAT
یک روزی، یک جایی، آدمهای هم فرکانس، همدیگر را پیدا میکنند!
می شوند دوست، رفیق.
آرام میگیری با حرفهایشان؛
و بعد فکر میکنی کاش زودتر پیدا میشد!
حضور هیچکس در زندگی اتفاقی نیست...
➺𓆩᳦᳣ @Matn_NOCHAT
آدمها به دنبال لیاقتشان میروند...
اینکه با چنگ و دندان بخواهید یک نفر را
نگه دارید و او هیچ تلاشی
برای ماندن نکند ،
فقط وقتتان را تلف کردهاید!
بگذارید تا جایی که "می مانند" بمانند...
دستشان را باز بگذارید
اگر کسی نخواست کنارتان باشد
خودتان کفشهایش را جفت کنید
راه را باز کنید تا بدون شما به زندگی ادامه دهد...
یادتان باشد :
آدم ها
به جایی میروند که لیاقتش را داشته باشند.
➺𓆩᳦᳣ @Matn_NOCHAT
هرچیزی که اذیتت میکنه، داره صبر کردن رو بهت یاد میده.
هر کسیکه ترکت میکنه، داره ایستادن روی پای خودت رو بهت یاد میده.
چیزی که عصبانیت میکنه داره بخشش و شفقت رو بهت یاد میده.
هیچچیز بدون نتیجه نمیمونه!
➺𓆩᳦᳣ @Matn_NOCHAT
وقتی قهره اینو بفرست براش :
میخوام بدونی بودنت برام اونقدر با باقی بودنا فرق میکنه که، میون تموم اخما و دلخوریا، بازم نمی تونم کسیو به جای خالیت بیارم. میخوام بدونی از سمت من اونقدر همه چیز قویه که هیچ قهر و جنجالی اون حس خوبو ازم نمیگیره و خب میخوام، ببخشی اگر نا آگاهانه حرفی زدم که روی دیوار نازک قلب شیشه ای تو؛ خطی انداخته. تا بوده بغضت اشک من بوده و لبخندت قهقه ام. مگه من چند بار کسی رو این چنین نزدیک به خودم داشتم که بی هیچ خطایی بخوام آزمون پس بدم؟ خلاصه که اونجا رو نمیدونم اما اینجا هوا افتابیه توام ابرا رو کنار بزن میدونم اهل روشنایی ای.
N
@Matn_NOCHAT
خوشگلتر از دوست دخترت زیاده و جذاب تر از دوست پسرت، کلی وجود داره!
خوش هیکلتر از تو هم تا دلت بخواد هست. خونه ای که بهتر از خونهی تو باشه فراوونه، ماشینی که بهتر از ماشین تو باشه هم زیاده، و حتی مدرک تحصیلی و شرایط زندگی بهتر از تو خیلی وجود داره.
اما تو زمانی خوشبختی و حالت خوبه که مال خودتو دوست داشته باشی!
@Matn_NOCHAT
آدم وقتی یکی رو دوست داره
از اون بهتر براش وجود نداره؛
برای هیچکار و حسی...
هیچکس بهتر از اون نمیشه واسش
برای عاشقی کردن بهتر از اونو پیدا نمیکنه،
برای دیوونگی کردن، برای از تهِ دل خندیدن به بی مزه ترین اتفاقات زندگی...
حتی اگه بهترین آشپزهام بیان
آشپزی با آدم مورد علاقش یه چیز دیگست،
حتی اگه دنجترین جای دنیاهم ببرنش،
معشوقش که اونجا نباشه براش با جهنم فرقی نداره!
برای آدمِ عاشق
هیچ چشمی، به زیبایی چشمهای معشوقش نمیشه
هیچ صدایی به دلنشینیِ صدای معشوقش وجود نداره...
مثل من که بهتر از تو برام
توی هیچ جایِ دنیا وجود نداره
@Matn_NOCHAT
دوری کردن رو من جواب نمیده؛ یک قدم فاصله بگیری فراموش میکنم کی بودی
@Matn_NOCHAT
تراپیستم گفت:
«تو آدم خوبی هستی که نه انتقام گرفتی نه کینه داری.»
گفتم: «نه؛ من از خودم انتقام گرفتم.»
عمق مکالمه رو درک میکنید دیگه؟
➺𓆩᳦᳣ @Matn_NOCHAT
یه جملهی قشنگ کُردی خوندم نوشته بود:
«گەر قەڵبت ژان بگرێ
قەڵبم نمە ناو سینەت باوانم»
یعنی:
«اگر ناراحتی و غمی بیاد و قلبت درد بگیره،
من قلبمو به جای قلبت میزارم عزیزم!»
➺𓆩᳦᳣ @Matn_NOCHAT
آدم از خود راضیای نیستم ولی واقعا به یکی ، مث خودم احتیاج دارم تو زندگیم ؛ هیچکدوم ازینا جوری که من هواشونو دارم ، هوامو ندارن ..
➺𓆩᳦᳣ @Matn_NOCHAT
هیچ وقت نگران این نخواهید شد که دربارهی شما چه فکری میکنند، اگر بدانید که مردم چقدر به ندرت فکر میکنند.
@Matn_NOCHAT
ساکنان قلبت را به دقت انتخاب کن
زیرا هیچ کس به غیر تو
بهای سکونت شان را نخواهد پرداخت...
@Matn_NOCHAT
وقتی آدم از چیزی غنی باشه باهاش فخر نمیفروشه آدم ها اندازه کمبودهاشون پُز میدن....!!
@Matn_NOCHAT
گفتیم نمیگذره! گذشت
گفتیم مگه میشه؟ شد
گفتیم محال ممکنه! ممکن بود
گفتیم باورم نمیشه! باورمون شد
گفتیم نمیگذرم! گذشتیم
گفتیم نمیبخشم! بخشیدیم
گفتیم حرف میزنم! سکوت کردیم
گفتیم از پسش برنمیایم! اومدیم
گفتیم دیگه طاقت نمیارم! طاقت آوردیم
گفتیم تنهایی مگه میشه؟ تنهایی شد
هرچی گفتیم و فکر کردیم طور دیگهای شد!
باور پشت باور یا قوی تر شد
یا نابود شد و از بین رفت!
این شدن و نشدنها شد
تا بشینیم گوشهی زندگی
پا رو پا بندازیم
بزنیم رو شونهی خودمون
افتخار کنیم که میونِ این شدن ها و نشدن ها
تبدیل به آدم بهتری شدیم
برای این دنیا!
قهوهت سرد نشه
رفیق!
@Matn_NOCHAT
به تو قول میدهم؛
در زندگیات شبی خواهد بود
که از شدتِ خوشحالی خوابت نمیبرد
@Matn_NOCHAT
پانزده نوع ثروت که داشتن آنها ما را ثروتمند می کند:
۱-نگرش مثبت
۲-ارتباط موثر
۳-ادب
۴-یادگیری مادام العمر
۵-انضباط شخصی
۶-کوشش برای تندرستی
۷-تقویت آستانه تحمل
۸-خلاقیت
۹-عشق ورزیدن به کار
۱۰-داشتن برنامه و هدف
۱۱-انضباط اجتماعی
۱۲-احساس مسولبت در مقابل محیط زندگی
۱۳-مقابله با مصرف گرایی
۱۴-بخشندگی
۱۵-اعتماد به نفس
➺𓆩᳦᳣ @Matn_NOCHAT
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
