ru
Feedback
T TRADER 📊📚 لتعليم التداول

T TRADER 📊📚 لتعليم التداول

Открыть в Telegram

🔹 أرجع للرساله المُثبته بالقناه بها كل ماتحتاج معرفته عن الخدمات المُقدمه للتواصل معى شخصياً اضغط على اليوزر 👇 @T_TRADER111

Больше
5 259
Подписчики
-324 часа
-177 дней
-8730 день
Привлечение подписчиков
июнь '26
июнь '26
+36
в 0 каналах
май '26
+1 533
в 0 каналах
Get PRO
апрель '26
+86
в 0 каналах
Get PRO
март '26
+161
в 0 каналах
Get PRO
февраль '26
+2 019
в 0 каналах
Get PRO
январь '26
+110
в 0 каналах
Get PRO
декабрь '25
+110
в 0 каналах
Get PRO
ноябрь '25
+3 033
в 0 каналах
Get PRO
октябрь '25
+132
в 0 каналах
Get PRO
сентябрь '25
+29
в 0 каналах
Get PRO
август '25
+27
в 0 каналах
Get PRO
июль '25
+51
в 0 каналах
Get PRO
июнь '25
+73
в 0 каналах
Get PRO
май '25
+95
в 1 каналах
Get PRO
апрель '25
+29
в 0 каналах
Get PRO
март '25
+50
в 0 каналах
Get PRO
февраль '25
+182
в 0 каналах
Get PRO
январь '25
+23
в 0 каналах
Get PRO
декабрь '24
+16
в 0 каналах
Get PRO
ноябрь '24
+109
в 0 каналах
Get PRO
октябрь '24
+7 601
в 0 каналах
Get PRO
сентябрь '24
+6 767
в 0 каналах
Get PRO
август '24
+578
в 0 каналах
Дата
Привлечение подписчиков
Упоминания
Каналы
23 июня+17
22 июня0
21 июня0
20 июня+11
19 июня+1
18 июня+1
17 июня+1
16 июня0
15 июня+2
14 июня0
13 июня0
12 июня0
11 июня+1
10 июня0
09 июня0
08 июня+1
07 июня0
06 июня0
05 июня0
04 июня0
03 июня0
02 июня0
01 июня+1
Посты канала
📊 لو انت لسه ما أنضميتش معانا فى القناه التعليميه تقدر من هنا تشوف اراء اللى سبقوك فى الدوره التدريبيه 👇 https://t.me/ttraderreviews

2
اعضاء الدوره التدريبيه ❤️ اليوم هسجل محاضرتين جُدد 🔖 المُحاضره الأولى : شرح دفتره الطلبات - شرح التنفيذات ( وطريقة معرفة اماكن تجمع اوردرات البيع والشراء على الشارت علشان تعرف فعلياً اماكن الدعم والمقاومه الحقيقيه بدون النظر الى شموع الشارت ) 🔖 المُحاضره الثانيه ( مؤشرات ) : شرح كامل ووافى لمؤشر RSI divergence ( وهعلمك ازاى تدمج المؤشر ده مع السيوله لدخول صفقه سكالبينج مدتها من ٥ ل ١٠ دقايق فقط بنسبة نجاح تتخطى ال 80% )
22
3
📱 ميعادنا مع البث التعليمى بعد ساعه من الأن ان شاء الله https://www.tiktok.com/@ttrader.1?_r=1&_t=ZS-97QrnjLW6tx
67
4
مساء الخير علىيكم جميعاً حابب افكركم ان عرض ال 80 $ هينتهى اليوم ويرجع سعر الدوره والقناه التعليميه ب 200 $ اهلاً بكل أشتركوا خلال ال ٤٨ ساعه اللى فاتوا واللى لسه ما أشتركش انهرده عندنا اخر يوم فى العرض حابين نفكرك ❤️🙏
80
5
🔖 تنويه قانونى هام : 🔹 تعمل T TRADER كنشاط تعليمي بشكل قانوني داخل جمهورية مصر العربية، ومسجلة ولديها رقم تسجيل ضريبي رسمى . 🔹 جميع المعلومات والمحتوى المقدم من خلال T TRADER يندرج تحت إطار التعليم والتدريب في مجال التداول بالأسواق المالية فقط، ولا يُعد بأي شكل من الأشكال توصية استثمارية مباشرة أو دعوة لشراء أو بيع أي أداة مالية. 🔹 لا تقدم T TRADER خدمات إدارة محافظ استثمارية أو استلام أموال للتداول نيابةً عن الغير. 🔹 كما أن جميع القرارات الاستثمارية التي يتخذها المتداولون هي مسؤوليتهم الشخصية بالكامل، ولا تتحمل T TRADER أي مسؤولية عن أي أرباح أو خسائر قد تنتج عن استخدام المعلومات التعليمية أو التحليلات الفنيه المقدمة. 🔹 نؤكد أن التداول في الأسواق المالية ينطوي على مخاطر عالية وقد يؤدي إلى خسارة رأس المال.
95
6
📊 خد بالك انت بتتداول اصعب اسواق المال ( سوق الفوركس ) والسر كله فى الرافعه الماليه !! 🔖 ليه "الرافعة المالية" ممكن تدمر حسابك؟ وليه التداول بدونها هو سر الاستمرار؟ 📉 يا أهلاً بكم يا شباب 👋 كتير منكم بيسمع عن "الرافعة المالية" (Leverage) في عالم الفوركس أو الذهب، وبيشوفها كأنها "عصا سحرية" هتخليه غني بين يوم وليلة. لكن الحقيقة المرة اللي بيكتشفها 90% من المتداولين متأخر، إن الرافعة المالية هي أسرع طريقة لتصفير الحساب (المرجنة). تعالوا نفهم الموضوع ببساطة ومن غير تعقيد، وليه أنا شخصياً بفضل التداول في الأسهم وبدون رافعة مالية. 💡 يعني إيه رافعة مالية أصلاً؟ (بالمثال البلدي) تخيل إنك عايز تشتري شقة تمنها 100 ألف جنيه، بس أنت معندكش غير 1,000 جنيه بس! جاء شخص (البروكير أو المنصة) وقال لك: "أنا هسلفك الـ 99 ألف الباقيين واشتري الشقة باسمك، بس لو سعر الشقة نزل 1% بس (يعني خسرت 1,000 جنيه)، أنا هبيع الشقة فوراً واخد فلوسي، وأنت فلوسك كلها راحت!". هو ده بالظبط اللي بتعمله الرافعة المالية في حسابك. بتكبر حجم صفقتك بأضعاف فلوسك، فلو السوق عكس عليك "حركة بسيطة جداً"، حسابك بيتمسح طب ليه التداول في الأسهم بدون رافعة مالية هو الأفضل؟ 1. أعصاب هادية ونوم عميق 😴: مفيش حاجة اسمها "الحساب اتصفر". حتى لو السهم هبط شوية، أنت لسه بتمتع بملكية الأسهم دي، وهترجع تصعد تاني مع نمو الشركة. 2. الوقت في صالحك ⏳: في الأسهم، الوقت صديقك. تقدر تعمل استثمار متوسط أو طويل الأجل والربح بيكبر مع الوقت (بالإضافة لتوزيعات الأرباح الكوبونات). 3. مفيش عمولات خفية (Swap): الرافعة المالية عبارة عن "قرض"، والقرض ده عليه فوائد يومية بتتخصم من حسابك طول ما الصفقة مفتوحة. بدون رافعة، أنت معندكش المصاريف دي. ✅ نصيحه منى اخرج من سوق الفوركس وتعالا اعمل فلوس فى أسواق تانيه أسهل ✅ خد بالك انت بتتداول على الفوركس لان انت ممكن تكون ماتعرفش غيره ( عامل بالظبط زى اللى بيجرى فى المياه او على الرمل ولسه ما اكتشفش ان ممكن يجرى على ارض عاديه بكل سهوله ويكون اسرع كمان !! وفى النهايه لو محتاج تفهم اى تفصيله تقدر تتواصل معايا وبدون تردد على اليوزر بتاعى وهكون سعيد جداً بمساعدتك 📎 اليوزر @T_READER111
92
7
⚠️ رسالة مهمة قبل اللي جاي… مساء/صباح الخير يا شباب 🤝 حبيت أبلغكم إن النهارده بإذن الله هبدأ تسجيل مرحلة جديدة من المحتوى التعليمي داخل القناة التعليميه بس لازم أوضح نقطة مهمة جدًا: 📊 كل المحاضرات اللي اتنشرت الفترة اللي فاتت تعتبر المستوى الأول + المستوى الثاني في التداول… وده معناه إننا لسه كنا بنبني الأساس، وبنظبط فهم السوق من الصفر. ⚠️ اللي جاي هيكون أقوى وأعمق… علشان كده لازم تكون متقن المستويين دول كويس جدًا، لأن لو الأساس مش ثابت هتلاقي نفسك تايه مع الشرح المتقدم. 💡 المفاجأة بقى؟ المرحلة الجديدة هنبدأ فيها ندخل في التخصص العملي الحقيقي وهنتجه بشكل واضح لـ التداول السبوت على الأسهم 📈 وليه سبوت؟ لأنه ببساطة أأمن وأهدى وأفضل للناس اللي عايزة تتعلم صح بعيد عن ضغط الرافعة المالية والمارجن. يمعنى أصح انا هعلمك ازاى هتبعد عن الضغط العصبى وتتداول فى اسواق مستقره تقدر تطلع منها ربح يومى بدون صغط عصبى ( واعتقد ده هدفك من البدايه ) الهدف مش إنك تكسب بسرعة… الهدف إنك تبقى متداول فاهم وبتعرف تحافظ على رأس مالك الأول 💪 استعدوا… اللي جاي هيغير طريقة تفكيركم في التداول بالكامل 🔥🚀
98
8
مرحب بكل الاعضاء الجدد والمهتمين بالتعليم 🤝🙏 من هنا تقدر تشوف اراء المشتركين بالدوره التدريبيه 👇👇 https://t.me/ttraderreviews
112
9
التواصل معايا بيكون من هنا 👇 @T_TRADER111
108
10
انتهينا من ال لايف كان لايف مميز جداً الحمدلله بحضور اكتر من 400 مٌشاهد اتمنى يكون الكل استفاد ونتقابل فى لايف تانى بكره ان شاء الله 🤝🙏❤️
112
11
📱 تيك توك لايف تعليمى بعد ١٠ دقايق https://www.tiktok.com/@ttrader.1?_r=1&_t=ZS-97LrsmUOPVE
125
12
فقط 30 دولار لمُشترك واحد فقط ‼️‼️ 🔖 بمناسبة تفعيل طريقة دفع جديده ، هيتم تجربة هذه الطريقه فقط لمُشترك واحد من خلال الضغط على الرابط بالأسفل والدفع سيستفيد بالخدمه التعليميه مقابل فقط 30 دولار ( بنسبة خصم 85% ) ✅ بمجرد ان يقوم احدكم بالاشتراك ويستفيد بهذا الرابط سيرجع السعر للسعر الأصلى 200 دولار يمكنك الدفع مباشرةً بالبطاقه البنكيه او بالعملات الرقميه من خلال هذا الرابط 📎 رابط الدفع 👇 https://whop.com/checkout/plan_oVoJjMouZYqGF
171
13
كل عام وانتم بخير ❤️ عيد أضحى سعيد 🙏
344
14
عرض على التعليم بمناسبة عيد الأضحى المبارك كل عام وأنتم بخير ❤️ 🔖 العرض مُتاح وسارى لعدد 10 مشتركين فقط وده علشان يكون فى وقت انى اتابع مع كل المشتركين وأرد على الاستفسارات وأعيد شرح بعض الاجزاء لمن يرغب ✅ أول 5 مُشتركين : سجل دلوقتى وأستفيد بخصم 65 % ( 70 بدلاً من 200 دولار ) . ✅ ثانى 5 مُشتركين: هتحصل على خصم 50% ( 100 بدلاً من 200 دولار ) 🔖 علشان تعرف هتستفيد ايه من الأشتراك اقرأ الرسائل المُثبته . 📎 أضغط هنا علشان تشوف أراء المشتركين بالكورس والقناه الخاصه 📎 للتواصل والتسجيل أرسل كلمة تعليم على اليوزر @T_TRADER111
293
15
انهرده هينزل عرض قوى جداً على الكورس لكل اللى مهتم بالتعليم تابع وماتفوتش الفرصه ❤️
258
16
📊📚📱لايف تعليمى اليوم على تيك توك الساعه ١١ مساءً بتوقيت مصر https://www.tiktok.com/@ttrader.1?_r=1&_t=ZS-96TI5uEQjXJ
236
17
📊 كلام مهم جداً بخصوص التوصيات ده ردى على الاستفسارات الكثيره اللى وصلتلى بخصوص ان ليه مفيش قناة توصيات بأشتراك شهرى ‼️ 🔖 اول شئ لازم تبقى فاهم ان مسئولية انى اديلك توصيات دى مسئوليه كبيره جداً ومحتاجه وقت ومجهود وتركيز قوى جداً وبفضل الله لما كنت بنزل توصيات من عامين تقريباً كانت نسبة النجاح تتخطى ال٨٠٪؜ وتقدر بنفسك تشوف النتايج بقناة النتايج 📎 من هنا 🔖 طب انا ليه وقفت توصيات بقالى عامين تقريباً !! لان بمنتهى الصراحه انا بشتغل لمزاجى والتداول مش محتاج ضغط عصبى ان يفضل عليا مسئوليه انى انزل توصيات وانا بصراحه مش محتاج ال ١٠٠٠ او ال ٢٠٠٠ دولار اللى هيطلعوا من اشتراكات وده لانى الحمدلله بقدر اطلعهم من الشارت بمنتهى الهدوء والبساطه بدون أدنى مسئوليه تجاه اى شخص . 🔖 طب ليه بنزل محتوى تعليمى : لان بمنتهى البساطه كل شخص فينا ربنا مديله موهبه يقدر يستفيد بيها ويساعد بيها غيره .. وانا موهبتى انى اوصل المعلومه لغيرى كويسه جداً .. 🔖طب ايه نصيحتى ليك سواء كنت معايا فى الكورس وبتتعلم منى او لا .. ٤ نصايح والنصيحه الذهبيه الاخيره هى سر نجاحى فى التداول .. ✅ اولاً : لازم تبقى فاهم ان التداول مش موهبه والشخص اللى نجح فى التداول موصلش للنجاح ده لانه موهوب - النجاح فى التداول بييجى من الخبرات المكتسبه من الممارسه والتعليم وبعد سنين مش فى يوم ولا شهر فا انت لو ما اتعلمتش صح وركزت مش هتنجح ومش هيتقدر تعتمد على التداول كمصدر دخل .. ✅ ثانياً : ماينفعش يكون اعتمادك على توصيات من شخص لان انت كده بتحط مستقبلك فى يد شخص تانى وده غلط لازم تبقى بطلع ربحك بنفسك من الشارت ✅ ثالثاً والأهم : ماتشتتش نفسك بمدارس تحليل كتير مختلفه ( انت لازم يكون عندك استراتيچيه واضحه تشغل بيها ) مش هتستفيد حاجه لو اتعلمت كل المدارس غير انك هيبقى الموضوع عندك هييجى بالعكس و هتشك فى كل قرارات التداول بتاعتك .. ⭐️ النصحيه الذهبيه : اقسم بالله دول سر نجاحى فى التداول بعد خبرة ٨ سنين ١- امسح برنامج الميتا تريدر ٢- اوعى تشتغل برافعه ماليه ٣- اشتغل سبوت ٤- اشتغل فى سوق الاسهم والكريبتو ( على حسب قانون دولتك وايه المتاح فيها ) وبالتوفيق للجميع 📎 للتواصل @T_TRADER111
312
18
⚠️ رسالة مهمة قبل اللي جاي… مساء/صباح الخير يا شباب 🤝 حبيت أبلغكم إن النهارده بإذن الله هبدأ تسجيل مرحلة جديدة من المحتوى التعليمي داخل القناة التعليميه بس لازم أوضح نقطة مهمة جدًا: 📊 كل المحاضرات اللي اتنشرت الفترة اللي فاتت تعتبر المستوى الأول + المستوى الثاني في التداول… وده معناه إننا لسه كنا بنبني الأساس، وبنظبط فهم السوق من الصفر. ⚠️ اللي جاي هيكون أقوى وأعمق… علشان كده لازم تكون متقن المستويين دول كويس جدًا، لأن لو الأساس مش ثابت هتلاقي نفسك تايه مع الشرح المتقدم. 💡 المفاجأة بقى؟ المرحلة الجديدة هنبدأ فيها ندخل في التخصص العملي الحقيقي وهنتجه بشكل واضح لـ التداول السبوت على الأسهم 📈 وليه سبوت؟ لأنه ببساطة أأمن وأهدى وأفضل للناس اللي عايزة تتعلم صح بعيد عن ضغط الرافعة المالية والمارجن. يمعنى أصح انا هعلمك ازاى هتبعد عن الضغط العصبى وتتداول فى اسواق مستقره تقدر تطلع منها ربح يومى بدون صغط عصبى ( واعتقد ده هدفك من البدايه ) الهدف مش إنك تكسب بسرعة… الهدف إنك تبقى متداول فاهم وبتعرف تحافظ على رأس مالك الأول 💪 استعدوا… اللي جاي هيغير طريقة تفكيركم في التداول بالكامل 🔥🚀
237
19
اليوم مساءً ينتهى عرض ال 50% خصم على الكورس التعليمى والانضمام للقناه التعليميه
231
20
✔️ عرض ال 50% 📊 دلوقتى ولمدة ٣ ايام تقدر تنضم للقناه التعليميه مدى الحياه وتستفيد بكل المحاضرات التعليميه الموجوده 📣 العرض سارى ايام ( الاثنين - الثلاثاء - الأربعاء ) 🔖 أشتراكك بالدوره التدريبيه يتمثل فى انضمامك لقناه تعليميه خاصه على التليجرام وهى القناه التى اقدم فيها المحتوى التعليمى 🔖 الأنضمام مدى الحياه بدون مصاريف تجديد شهريه 🔖 مميزات القناه دوره تعليميه بعدد محاضرات لانهائى يتم نشرها داخل القناه ✅ حتى الان تم نشر هذه المحاضرات ١- المحاضره الأولى : ( مفهوم السيوله - تحديد الأتجاه - شرح البرايس أكشن للدخول مع الاتجاه ) ٢- المخاضره الثانيه : ( شرح انواع الفيبوناتشى وطريقة استخدامه لدخول الصفقات - شرح الفجوات السعريه FVG ) ٣- المحاضره الثالثه : شرح مؤشر الموڤينجات moving averages + البرايس أكشن للدخول مع الأتجاه ) ٤- المحاضره الرابعه : شرح مؤشر الزخم RSI وطريقة دمجه بمؤشر Moving average لتحديد أفضل مناطق الدخول بدقه أعلى ٥- المحاضره الخامسه : شرح أستراتيچية تداول سوينج ( أستراتيچية المحاور السعريه ) للحصول على صفقات بأكبر عدد نقاط ممكن بأقل انعكاسات . ٦- المحاضره السادسه : شرح مؤشر السيوله Liquidity swings ( لتحديد ادق مناطق دخول صناع السوق بالشراء والاستفاده بصعود السعر من مناطق السيوله ) 🔖 أنضمامك للقناه التعليميه يخليك تستفيد بعدد لا نهائى من المحاضرات التى سيتم نشرها 🔖 لا يوجد عدد محدد للمحاضرات وذلك لان كما تعلم مجال التداول متجدد دائماً ويلزم مواكبة التطور بعدد لانهائى من الاستراتيچيات والمؤشرات حتى يستطيع كل متداول ان يكون دائماً مواكب التطورات وعلى اطلاع بكل جديد ⭐️ولذلك يتم دائماً نشر محاضرات تعليميه كل فتره داخل القناه 📎 من هنا تقدر تشوف اراء ونتايج المشتركين بالدوره التدريبيه 👇 https://t.me/ttraderreviews
265