Sains Komputer Spmnetic!™ 💻🖱📊
Открыть в Telegram
This channel belongs to @thespmneticofficial, and a platform for sharing notes and exercises 🤘🏻 For any enquiries, please directly ask in our discussion group ✨
Больше5 474
Подписчики
+724 часа
+187 дней
+12930 дней
Архив постов
yg mane ii dapat ramalan, ingat pesan rose. never trust ramalan. never and ever.
alright min kak alia nak study dulu.... apa-apa boleh je personal pm @scftjxnnxh, min try my best untuk reply (kita jenis fesyen blue tick) 🥹
ni nota get logik yang saya baru je tadi buat, hope you guys like it!
push () shift ()
- tolak dri belakang ke depan
- push = tolak
unshift () pop()
- isi nombor dri depan ke belakang
ni haritu min tulis waktu awal tahun, maybe you guys can use my tips okay? ❤️
2 tips for sains komputer (cara min):
- BUAT TRIALS AND PAST YEARS SPM.
~ sains komputer is one of the subjects yang JARANG ada buku latihan dekat kedai buku, and mostly semua kat shopee by cikgu cikgu sendiri; so do A LOT of trials dengan past years. that’s like the literal ONLY WAY untuk you score (srs) 🥹
~ JANGAN rasa bersalah tengok skema! min actually belajar cara ni untuk fahamkan apa sebenarnya requirements dalam format tu since skema sk is quite random (but still longgar than most subjects!); BUT PLEASE rujuk buku teks right after untuk fahamkan kenapa dia jawapan mcm tu dalam skema.
~ banyakkan buat latihan. srsly, pattern soalan sains komputer is the easiest untuk predict DAN fahamkan, trust me (and insyaallah) it works 😉
- BUAT “mental notes”
~ keep a simple tiny nota yang mostly keywords (mcm simbol dalam carta alir ke, simbol get logik ke, keyword code java/html ke) untuk refer everytime buat trials.
luckily I actually do coding in free time (ehem min yang budak menang swift student challenge tu), so mostly part coding tu dah jadi mcm muscle memory HAHA 😭
lain orang, lain cara—so you guys really HAVE to try and error untuk cara belajar sains komputer (srs). BUT this is like the “rule of thumb” untuk okay dalam subject ni (cewahhh HAHAHA)
better korang fokus buat trial negeri bahagian A kalau last minute!
