ru
Feedback
| Rad Dev (JS) |

| Rad Dev (JS) |

Открыть в Telegram

#JS 👑 سعیدی‌را‌د هستم، اینجا تجربم و چیزایی که یاد می‌گیرم رو به اشتراک می‌ذارم. ارتباط: @AminKhoy78 مخلصم 👨‍💻🖤

Больше
2 120
Подписчики
+524 часа
+257 дней
+49830 день
Архив постов
تو کشوری ‌که دلار صبح 120 تومنه شب 140 تومن، بستن قرارداد ریالی یعنی خودکشی. ولی خب این که خیلی وقتا چاره نداریم و مجبوریم هم
تو کشوری ‌که دلار صبح 120 تومنه شب 140 تومن، بستن قرارداد ریالی یعنی خودکشی. ولی خب این که خیلی وقتا چاره نداریم و مجبوریم هم قابل انکار نیست. @Mern_stack_01

تا به مدت 4 - 5 سال تو بازار کار و شرکت های برنامه نویسی تجربه کسب نکردید، به هیچ عنوان وارد حوزه آموزش نشید (آموزش برنامه نویسی منظورمه) حوزه آموزش، بر خلاف حوزه برنامه نویسی یه حوزه زودبازده هست. یعنی شما از صنعت آموزش زود به پول می‌رسید. به خاطر همین رفته رفته از تخصص اصلیتون دور میشید و اگه خیلی تو آموزش رفته باشید، دیگه نمی‌تونید برنامه نویس خوبی باشید. مثلا می‌بینی طرف 2 سال نیست برنامه‌نویسی رو شروع کرده، اکمده تدریس می‌کنه. همچین شخصی هرگز نمی‌تونه یه برنامه نویس متخصص و قوی بشه، هیچ‌وقت. در نتیجه، تا 4 - 5 سال تو بازار کار و شرکت‌های مختلف کار نکردید، وارد صنعت آموزش نشید. @Mern_stack_01

از کجا بفهمیم یه کد تمیزه یا کثیف؟ متر و اندازه‌ای براش هست؟ کتاب CleanCode میگه وقتی داری یه کد رو Review می‌کنی، معیار کثیف
از کجا بفهمیم یه کد تمیزه یا کثیف؟ متر و اندازه‌ای براش هست؟ کتاب CleanCode میگه وقتی داری یه کد رو Review می‌کنی، معیار کثیف بودنش WTF / Minute هست. یعنی وات‌د‌فاز بر دقیقه. تو یک دقیقه هر چقدر بیشتر بگیم WTF، اون کد کثیف‌تره. @Mern_stack_01

دقت کردین حتی آیکون ضبط ویس / ویدیومسیج تلگرام هم عوض شده؟ تغییرات جزئی Ui رو فقط یه فرانت‌اند دولوپر می‌فهمه. @Mern_stack_01

یه جا دیدم نوشته بود اگه این سه ویژگی رو داری، سمت ری‌اکت نیا. کنجکاو شدم. More رو زدم بخونم. دیدم ویژگی اول رو نوشته "اگه با حل مسئله میونه خوبی نداری سمت ریکت نیا" یه لحظه تو ذهنم سوال شد. اگه با حل مسئله اوکی نباشم، برم سمت ویو؟ یعنی تو تکنولوژی های دیگه مثل ویو یا انگیولار نیازی به حل مسئله نیست؟ اصلا این چه معیاریه؟ برنامه نویسی کلا حل مسئله‌ست‌. دیگه ری‌اکت و ویو نداره که. @Mern_stack_01

یه جا دیدم نوشته بود اگه این سه ویژگی رو داری، سمت ری‌اکت نیا. کنجکاو شدم. More رو زدم بخونم. دیدم ویژگی اول رو نوشته "اگه با حل مسئله میونه خوبی نداری سمت ریکت نیا" یه لحظه تو ذهنم سوال شد. اگه با حل مسئله اوکی نباشم، برم سمت ویو؟ یعنی تو تکنولوژی های دیگه مثل ویو یا انگیولار نیازی به حل مسئله نیست؟ اصلا این چه معیاریه؟ برنامه نویسی کلا حل مسئله‌ست‌. دیگه ری‌اکت و ویو نداره که. @Mern_stack_01

غمگینم مثل پیام‌رسان های ایرانی که میلیاردها پول گرفتن واسه کپی کردن UI تلگرام. ولی الان تلگرام ری‌دیزاین کرده :)) @Mern_stack_01

تو قطعی اینترنت فهمیدم که آپارات حتی یه کپی ضعیف هم از یوتوب نیست (دقیقا مثل ایتا و سروش و امثالهم در مقابل تلگرام) یه عالمه باگ داره. تبلیغات بیش از حد و البته تکراری. شورت‌ های تکراری اونم فقط از یه پیج. غیر مرتبط بودن Search result حتی وقتی عینا تایتل یه موضوع رو سرچ می‌کنی. و ... کلی باگ دیگه. @Mern_stack_01

اینجا تپسی‌فوده. این اتاق هم واسه شرایطیه که می‌خوای تنهایی با یکی صحبت خصوصی داشته باشی. هم خود شخص راحت حرفشو می‌زنه. هم بق
اینجا تپسی‌فوده. این اتاق هم واسه شرایطیه که می‌خوای تنهایی با یکی صحبت خصوصی داشته باشی. هم خود شخص راحت حرفشو می‌زنه. هم بقیه نیروها تمرکزشون به هم نمی‌ریزه. اینو میشه یکی از ویژگی های یه مدیر خوب تلقی کرد. @Mern_stack_01

اگه پاول دوروف از گروه های فامیلی ایرانی خبر داشت، هیچ‌وقت استوریا رو واسه عموم مردم باز نمی‌کرد. @Mern_stack_01

تو آپدیت جدید تلگرام، اگر مالک یه گروه یا کانال لفت بده، بعد از یه مدت مشخص قدیمی‌ترین ادمین مالک میشه. @Mern_stack_01

نسخه جدید تلگرام برای اندروید رو مشاهده می‌کنید‌ (مثل نسخه IOS شده) پ‌ن: فقط از طریق گوگل‌پلی دانلود کنید. @Mern_stack_01
+1
نسخه جدید تلگرام برای اندروید رو مشاهده می‌کنید‌ (مثل نسخه IOS شده) پ‌ن: فقط از طریق گوگل‌پلی دانلود کنید. @Mern_stack_01

باید خدمت‌تون عرض کنم که اینا همش زرده. نمیگم دروغه،‌‌ زرده. چرا زرده؟ چون همه چیز رو نشون نداده و طوری نشون داده که تو‌ فکر
باید خدمت‌تون عرض کنم که اینا همش زرده. نمیگم دروغه،‌‌ زرده. چرا زرده؟ چون همه چیز رو نشون نداده و طوری نشون داده که تو‌ فکر ‌کنی تو‌ کسب‌و‌کار حلوا پخش می‌کنن و‌ کارمند بدبخته. چون از سختی هایی که یه مدیر کسب‌و‌کار متحمل میشه و میزان احتمال شکست هیچ حرفی نزده. اصلا راجع به نوع بیزنس و سرمایه‌ای که براش شروعش لازم هست هیچی‌ نگفته. بهتره با این مدل محتوا های زرد گول‌ نخوریم و حساب‌ کتاب شده‌تر‌ پیش بریم. @Mern_stack_01

شاید ندونید ولی از طریق عکس هم میشه اثر انگشت و در نهایت هویت فرد رو پیدا کرد. اطلاعات خیلی مهمه. از جزئی‌ترین دیتا میشه بیشترین استفاده‌ها رو کرد. بیشتر مراقب خودتون باشید 🖤 @Mern_stack_01

سنیور یه سطح مسئولیته، نه یه سطح مهارت نرم افزاری. راجع به همین یه جمله ساعت‌ها میشه صحبت کرد و مثال زد. واسه همین اینجا نمی‌گنجه. ولی فکر کنم همین یه جمله، مفهوم رو برسونه. @Mern_stack_01

یه نمونه از همون مدیرایی که دیروز راجع‌ بهشون صحبت کردیم (اینجا) @Mern_stack_01
یه نمونه از همون مدیرایی که دیروز راجع‌ بهشون صحبت کردیم (اینجا) @Mern_stack_01

مدیر خوب مثل GPS می‌مونه. هم راه درست رو نشون میده، هم وقتی اشتباه کنی بدون غر زدن مسیر جدید بهت نشون میده. دمش هم خیلی گرمه
مدیر خوب مثل GPS می‌مونه. هم راه درست رو نشون میده، هم وقتی اشتباه کنی بدون غر زدن مسیر جدید بهت نشون میده. دمش هم خیلی گرمه 🖤 @Mern_stack_01

تو فضای مجازی، اردک از ماشین بزرگ‌تره (🦆 🚗) اینجا هر چیزی رو باور نکنیم. @Mern_stack_01

سوال مصاحبه‌: اگه یه کامپوننت رو memo کنیم و stateش تغییر کنه، کامپوننت re-render میشه؟ پاسخ: memo بودن کامپوننت ربطی به state نداره. Memo بر اساس props کار می‌کنه. در نتیجه کامپوننت re-render میشه. با مثال بهتر یادمون می‌مونه:
خب Memo مثل یه نگهبان دمِ درِ کامپوننته. وظیفه‌ش اینه که چک کنه آیا propهایی که از بیرون میان، تغییر کردن یا نه. اگه نکرده باشن، جلوی re-render رو می‌گیره. اما وقتی state خودِ کامپوننت تغییر می‌کنه، اون تغییر از داخلِ خونه شروع شده. نگهبان اصلا کاری به اتفاقات داخل خونه نداره. خودِ کامپوننت به ری‌اکت میگه هی، من یه آپدیت داخلی دارم و باید re-render بشم. در نتیجه تو این سوال، کامپوننت re-render میشه.
@Mern_stack_01

حقیقت پشت 99% از کامنت های منفی و نقد: @Mern_stack_01