بورس مبین
Открыть в Telegram
در این قسمت از فضای مجازی خرید وفروش خودم در بازار را ثبت میکنم و نظرات خودم را صادقانه میگویم. مشاوره، سبدگردانی و VIP نداشته و ندارم. مسئولیت سود و زیان شما نتیجه تصمیمات خودتان است و بنده در سود و زیان شما شریک نیستم.
Больше2 413
Подписчики
Нет данных24 часа
+57 дней
+2030 день
Архив постов
2 415
Repost from فردانامه _حسن کاظمزاده
🔴 روند انتقال ارز زنجیره فولاد به تالار دوم چگونه خواهد بود؟
🔴در خبرها دیدیم که وزارت صمت پیگیر انتقال بخشی ارز صادراتی زنجیره فولاد به تالار دوم است که این مساله با توجه به نسبت ارزی که شرکتها میتوانند در تالار دوم بفروشند، سودآوری آنها را تحت تاثیر قرار میدهد.
🔴پیش از این برای انتهای زنجیره یعنی میلگرد و پروفیل تصمیم گرفته شد که ۹۰ درصد از ارز صادراتی خودشان را تا انتهای امسال در تالار دوم بفروشند.
🔴در مورد بقیه اقلام صادراتی به نظر میرسد هر چه به اول زنجیره برگردیم این نسبت کاهش پیدا کند و به طول مثال حالت پایین را داشته باشد.
🟢انواع شمش حدود ۶۰ درصد از ارز صادراتی در تالار دوم
🟢اسفنجی و بریکت حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد ارز صادراتی در تالار دوم
🟢گندله کمتر از ۳۰ درصد ارز ارز صادراتی در تالار دوم
🟢و سنگ آهن کمتر از ۱۰ درصد و احتمالا صفر
🔴با این مفروضات میتوان سود شرکتها را تحلیل کرد و تصمیم گرفت کدام فولادی را خرید.
🔴اما در مورد بزرگترین شرکت فولادی یعنی فولاد مبارکه با نماد #فولاد باید گفت بیشتر از اینکه محل فروش ارز صادراتی برایش مهم باشد، رقابت برای خرید ورق در بورس کالا اهمیت دارد. از آنجائیکه پروفیل مجوز فروش ارز صادراتی در تالار دوم به میزان ۸۰ درصد را گرفته است، بسیار محتمل است که رقابت برای خرید ورق در بورس کالا افزایش پیدا کند.
✍️ حسن کاظمزاده
📱 @fardaname
2 415
▫️◽️▫️◽️▫️◽️▫️
در #بازار_امروز (11 آبان 𝟙𝟜𝟘𝟜) چه گذشت؟
🔰🔰🔰🔰🔰🔰🔰
خالص ارزش معاملات سهام (و حق تقدم) برابر با 7,925 میلیارد تومان.
ورود پول حقیقی برابر با 156 میلیارد تومان.
میانگین سرانه خرید هر کد حقیقی 40.0 میلیون تومان و میانگین سرانه فروش هر کد حقیقی 37.0 میلیون تومان.
بیشترین ورود پول حقیقی را در #شپنا ، #وغدیر ، #شتران ، #زاگرس و #فزر ، و بیشترین ورود پول حقوقی را در #وبملت ، #دزاگرس ، #کرماشا ، #فملی و #شپدیس شاهد بودیم.
در پایان بازار امروز (بورس و فرابورس) 533 نماد در مثبت و 323 نماد در منفی بسته شدند. همچنین 188 نماد در صف خرید و 61 نماد در صف فروش به کارشان پایان دادند.
◽️▫️◽️▫️◽️▫️◽️
🌐 @Boursemobin
2 415
Repost from BourseNews | بورس نیوز
🎥حذف ارز ترجیحی در دستور کار دولت/صمصامی: آقای رئیس جمهور این کار شما فاجعه اقتصادی ایجاد میکند
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
🔹یک فاجعه اقتصادی دیگری در شرف وقوع است همانطور که در سال ۴۰۱ با حذف ارز ۴ و دویستی یک موج تورمی شدیدی را در جامعه ایجاد کردند و قشر زیادی از مردم متاسفانه افتادن زیر خط فقر همین کار رو الان میخواهند با حذف ارز ۲۸ و پانصدی انجام دهند.
@BourseNews
2 415
💠💠💠💠💠💠
🔍 #ارزش_معاملات_خرد:
14 مهر 9,043 میلیارد تومان
15 مهر 6,777 میلیارد تومان
16 مهر 8,782 میلیارد تومان
19 مهر 6,541 میلیارد تومان
20 مهر 8,155 میلیارد تومان
21 مهر 9,740 میلیارد تومان
22 مهر 9,198 میلیارد تومان
23 مهر 7,344 میلیارد تومان
26 مهر 6,596 میلیارد تومان
27 مهر 8,906 میلیارد تومان
28 مهر 7,284 میلیارد تومان
29 مهر 5,857 میلیارد تومان
30 مهر 7,253 میلیارد تومان
3 آبان 7,213 میلیارد تومان
4 آبان 7,026 میلیارد تومان
5 آبان 8,224 میلیارد تومان
6 آبان 9,424 میلیارد تومان
7 آبان 7,878 میلیارد تومان
10 آبان 8,661 میلیارد تومان
11 آبان 7,925 میلیارد تومان
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🌐 @Boursemobin
2 415
🟢 تغییرات امروز شاخص 🟡
=====================
#شاخص_کل:
با رشد 10,301 واحدی روی 3,217,750 واحد تثبیت شد.
🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
#شاخص_هموزن:
با افزایش 1,027 واحدی روی 928,905 واحد تثبیت شد.
=====================
🌐 @Boursemobin
2 415
🔍 ارزندهترین #صندوق_های_طلا (برحسب حباب) در پایان معاملات هفته گذشته:
#زرگر: %0.1-
#زروان: %0.3+
#درنا: %0.5+
#جواهر: %0.6+
#لیان: %0.6+
#قیراط: %0.7+
#گنج: %0.7+
🌐 @Boursemobin
2 415
🔍 حباب #صندوق_های_اهرمی در پایان بازار روز گذشته:
#بیدار: %6.2-
#جهش: %6.0-
#شتاب: %5.8-
#پیشران: %5.2-
#توان: %5.1-
#اهرم: %2.4-
#نارنج_اهرم: %0.8-
#موج: %0.8+
#دوایکس: %3.8+
🌐 @Boursemobin
2 415
💠💠💠💠💠💠
#سیگنال_خرید:
#نهال:
✅ نهال نزدیک مقاومت 4,000 تومان است که احتمالا منفی بشود و میتوانید پلهپله بخرید و هر چه به عدد 3,900 تومان نزدیک شود برای خرید شیرینتر است.
🔸به جای صندوق درآمدثابت میتونین نهال بخرید که ترکیب این صندوق هم صندوق درآمدثابت است و هم زعفران.
✅ گرچه #نهال گزینه کمریسکی است ولی به فکر سود زیاد نباشید و خرید فقط در منفیها و یا صفر تابلو جائز است.
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🌐 @Boursemobin
2 415
💠💠💠💠💠💠
#بازار:
🔴 این هفته در زون زمانی مهمی هستیم و بازار منفی مثبتهای زیادی دارد.
❇️ نگاهتون به #شپنا و #فولاد باشد و اگر این دو نماد صف فروش سنگین شوند اون موقع باید کمی احتیاط کرد که من حتما در کانال میگم چکار کنید.
✅ فعلا سهامداری کنید.
🔹🔸🔹🔸🔹🔸
🌐 @Boursemobin
2 415
#توقف_نظرسنجی:
چشم
بیشتر صوتی میدهم و سعی میکنم برای اون 30% نفرات هم گاهی بنویسم.
🌐 @Boursemobin
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
