سهام داران حقیقی رمپنا، ومپنا و وکمپنا
Открыть в Telegram
هدف ما : حمایت از سهام داران ، اطلاع رسانی و حمایت از نماد رمپنا ، وکمپنا و ومپنا می باشد. این کانال شخصی است اخبار و نظرات کانال ارتباطی به گروه مپنا ندارد. ارتباط با ما Saham.karkonan.mapna@gmail.com
Больше2 508
Подписчики
Нет данных24 часа
-47 дней
-1630 день
Архив постов
بعد از رسانهای شدن ادعای هک بانک سپه، رضا همدانچی، رئیس روابطعمومی بانک سپه: «این ادعا را از اساس تکذیب کرد و گفت سیستمهای بانک سپه غیرقابل هک و نفوذ هستند.»
حالا گروه هکری مورد نظر هم اطلاعات کاربری و حساب همدانچی رو منتشر کرده ..😅
وام ۳۰۰ تومنی با سود ۴ درصد ۱۰ ساله اون پایین جالبه، از این واما به مردم عادی هم میدین یا فقط برای یه عده خاصه؟!
@PiknikAnalyst
کاهش ثروت برخی از میلیاردرهای معروف از زمان تحلیف دونالد ترامپ (۱۷ ژانویه) تا ۱۰ مارس
۱- ایلان ماسک بیشترین کاهش ثروت را داشته است:
• کاهش ۱۴۸ میلیارد دلار از ثروت او.
• سهام تسلا طی این بازه ۴۸٪ افت داشته است.
۲- جف بزوس (Amazon):
• کاهش ۲۹ میلیارد دلار از ثروت او.
• سهام آمازون ۱۴٪ کاهش داشته است.
۳- سرگئی برین (Alphabet/گوگل):
• کاهش ۲۲ میلیارد دلار از ثروت او.
• سهام آلفابت (شرکت مادر گوگل) ۱۵٪ افت داشته است.
۴- مارک زاکربرگ (Meta/Facebook):
• کاهش ۵ میلیارد دلار از ثروتش.
• سهام متا ۲٪ کاهش داشته است.
۵- برنارد آرنو (LVMH - لوئی ویتون و برندهای لوکس):
• کاهش ۵ میلیارد دلار از ثروتش.
• سهام LVMH ۹٪ کاهش داشته است.
میلیاردرهای حوزه فناوری (مانند زاکربرگ، برین و بزوس) کاهش قابلتوجهی در ثروت داشتهاند، که نشاندهنده فشار بر شرکتهای فناوری در این بازه است.
کاهش ثروت برنارد آرنو نشان میدهد که صنعت کالاهای لوکس نیز تحت تأثیر بوده است.
🎥 سردار مومنی: ۴۵۰ نفر در سفرهای نورورزی کشته شدند/ کرمان، خراسان رضوی و فارس در صدر تصادفات
جانشین پلیس راهور کشور:
در محورهای شمالی چالوس، هراز و محور کرج - قزوین (محدوده گلشهر) ترافیک نیمه سنگین است.
در ۱۲ روز گذشته ۴۱۹ نفر در سفرهای نورورزی کشته شدند و ۹۷۷۸ نفر نیز مجروح شدند.
عدم توجه به جلو، عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه و انجراف به چپ، بیش از ۸۳ درصد از علل تصادفات بوده است.
انحراف به چپ و سبقت در ایام نوروزی ۲ درصد افزایش داشته است.
۴۵ درصد از مقصرین تصادفات منجر به فوت، مسافر بودند و ۵۵ درصد از آنها بومی بودند.
در استانهای قم و قزوین ۷۵ درصد از تصادفات در این ایام به مسافران و رانندگان غیربومی تعلق دارد.
بیشترین تصادفات به ترتیب برای استانهای کرمان، خراسان رضوی، فارس، خوزستان و مرکزی است.
📌📌📌📌
انحطاط و زوال ایران از زمان دولت احمدی نژاد استارت جدی و سریع خورد.
دولت احمدی نژاد آغازگر تنش سیاسی با حامع بین المللی شد.
حرف ها بیهوده او از جمله تحریم کاغذ است، هولوکاست ، انرژی هسته ای ، نابودی اسراییل و ... حساسیت ها را به ایران زیاد کرد.
ادبیات سخیف او ، یاران و همرانش را بیاد داریم. آن ممه را لولو برد، تحریم نمندی، هاله نور امام زمان و ...
آیا می دانید در 8 سال دولت احمدی نژاد بدلیل افزایش قیمت نفت ( بالای ۱۱۰ دلار در هر بشکه) و صادرات خوب ایران ما بیشترین درآمد تاریخ کشور را داشتیم.
متاسفانه پولی که براحتی باید صرف زیرساخت کشور می شد براحتی از دست رفت.
.
🔷معاون اسبق بانک مرکزی: ناترازیها ناشی از ناترازی عقل است
حیدر مستخدمین حسینی، معاون اسبق بانک مرکزی: #وزارتخانهها در سالهای گذشته این مشکلات را ندیده بودند؟
دولت #احمدینژاد با ۸۰۰ میلیارد #دلار پول نفت چه کرد؟
کجا سرمایهگذاری کرد؟
این سیکل همچنان ادامهدار خواهد بود!
#تحلیل_زمانه
🌍 @TahlilZamane
✅الویری، شهردار سابق تهران: تو سال جدید شورشهایی در کشور اتفاق میفته!
✅شکوری راد:جامعه کاملا ملتهب است و سطح نارضایتی در جامعه خیلی بالاست
#تحلیل_زمانه
🌍 @TahlilZamane
🔺تشویق مردم به خرید طلا در صداوسیما؛ حین پخش پربازدیدترین سریال نوروزی
🔹امسال «سرمایه گذاری برای تولید» نام گذاری شده است و این رویه تبلیغاتی بر خلاف شعار سال است.
@khabarfouri
+1
🔺هیچ میدونستین آقا مهدیار (سالار معمولی) از طریق این کلیپش که تو اینستا تقریبا ۲۰ میلیون ویو خورد، وارد سریال پایتخت شد؟
#خبر_ویژه
@khabare_vije | Khabarevije.ir
🎥 فریاد درد «مرد درختی» در خاش؛ مسئولان غایب، خیران در میدان!/ می گوید فقط 5 میلیارد برای درمان نیاز است !
🔹بیماری نادر «مرد درختی» در خاش، عدم حمایت نهادهای مسئول، نیاز به پیوند مغز استخوان و ورود پرویز پرستویی برای کمک.
✅️ @akhbare_fouri
✋
درباره ترکیه بدانید
♦️ترکیه تنها کشور اسلامی عضو ناتو است.
♦️۲۶ پایگاه نظامی آمریکا و ناتو در ترکیه وجود دارد.
♦️ترکیه اولین کشور مسلمان بود که در سال ۱۹۴۸ اسرائیل را به رسمیت شناخت و با این رژیم روابط برقرار کرد.
♦️در دوران حکومت اردوغان، ۶۰ توافق بین ترکیه و اسرائیل امضا شد.
♦️دو پایگاه نظامی اسرائیل در ترکیه وجود دارد، یکی در قونیه و دیگری در ازمیر.
♦️اسرائیل طبق توافق ناتو، اجازه استفاده از پایگاههای نظامی اینجرلیک و دیاربکر را دارد.
♦️بزرگترین حجم تبادلات تجاری اسرائیل با سایر کشورها با ترکیه است، که در سال ۲۰۲۲ به ۹ میلیارد دلار رسید.
♦️سالانه حدود ۵۰۰ هزار گردشگر اسرائیلی به ترکیه سفر میکنند.
♦️ترکیه به گردشگران اسرائیلی اجازه ورود بدون ویزا را میدهد، در حالی که فلسطینیان برای ورود نیاز به ویزا دارند.
♦️دومین کارخانه بزرگ تولید سلاح اسرائیلی در جهان در ترکیه قرار دارد.
♦️رجب طیب اردوغان، رئیسجمهور ترکیه، تنها رهبر مسلمان است که از لابی صهیونیستی در آمریکا مدال «شجاعت یهودی» دریافت کرده است.
♦️او تنها رئیسجمهور مسلمان است که از مقبره تئودور هرتزل، بنیانگذار جنبش صهیونیسم، بازدید کرده است.
♦️او تنها رئیسجمهور مسلمان است که پنج بار از اسرائیل دیدن کرده است.
♦️ترکیه تنها کشور اسلامی است که ازدواج همجنسگرایان را قانونی کرده است.
♦️ترکیه تنها کشور مسلمان دارای سواحل مخصوص برهنگان است.
♦️در ترکیه حدود ۲۰ هزار فاحشهخانه قانونی (مناطق قرمز) وجود دارد.
♦️حدود ۳۰۰ هزار زن ترک در فاحشهخانهها کار میکنند.
♦️ترکیه سالانه ۴ میلیارد دلار از طریق صنعت فحشا درآمد دارد.
♦️در ترکیه ۲۶۵ کارخانه تولید شراب وجود دارد.
♦️ترکیه از نظر تعداد خبرنگاران زندانی، در رتبه دوم جهان قرار دارد.
♦️پس از بسته شدن تنگه بابالمندب توسط یمن و محاصره دریایی اسرائیل، ترکیه اولین کشوری بود که تمام مایحتاج و منابع لازم را از طریق دریای مدیترانه به اسرائیل ارسال کرد.
#تحلیل_زمانه
🌍 @TahlilZamane
🔴 یک لاین از بزرگراه همت کم میشود
🔹شهرداری تهران سال گذشته با گرفتن مصوبه از شورایعالی ترافیک تصمیم گرفت که محدودیتهایی برای خودروهای تکسرنشین در بزرگراه همت ایجاد کند.
🔹خطکشیهای زرد برای تردد خودروهای پرسرنشین در بزرگراه همت ایجاد شده و پروژه آماده اجراست. پلیس میگوید که دوربینها تصاویر خودرو را ثبت و پس از شناسایی، پیامکی برای جریمه ارسال میشود. جریمه ورود هر خودروی تکسرنشین در این خط حدود ٣٠٠ تا ٣۵٠ هزار تومان است.
@iran_times
قومی متفکرند اندر ره دین
قومی به گمان فتاده در راه یقین
میترسم از آن که بانگ آید روزی
کای بیخبران راه نه آنست و نه این
-خیام
#تحلیل_زمانه
🌍 @TahlilZamane
🔻فساد در شهرداری ها سالهاست خبر ساز شده و هر بار خبر اختلاس و دزدی برخی کارکنان یا تخلفات شهرداری تیتر خبرگزاری ها میشود اما نه کسی پاسخگوست نه قوه قضائیه کاری انجام میدهد!
🔹محمد منان رئیسی، نماینده قم در مجلس: هرگاه ساخت و ساز و تراکمفروشی رونق بگیرد، درآمد شهرداری بیشتر میشود، بنابراین با ایجاد انحصار در عرضه زمین، میتوان تراکمهای مد نظر را به قیمت مد نظر فروخت!
🔹اگر انحصار در عرضه زمین شکسته شود، قیمت زمین افت پیدا میکند و دیگر مدیریت شهری نمیتواند مجوزهای تراکم را به قیمتی که میخواهد بفروشد.
🔹به قیمت سود بیشتر، دستشان را در جیب مردم میکنند! مگر زمین های این مملکت ارث پدرشان است که انحصارطلبی میکنند!؟ وجب به وجب این زمین حق تک تک مردم است!
🔹شهرداری که باید سعی در احقاق حق مردم کند و راهی را بسازد که تمامی مردم این سرزمین به حق و حقوقشان برسند و زمین و خانه هایی که حقشان است را به آنها بدهد خودش رو به سوی زمین خواری نوین آورده است
🔹آقای اژه ای کی میخواهید به این مسئله ورود کنید؟! /آقای اقتصاد
🕵♂@Aghaye_Eghtesad
باهنر در گفتوگو با «انتخاب»:
حزب اللهیها توقع اضافی نکنند که ۹۰ درصد جامعه مثل اینها فکر کنند؛ مردم میخواهند زندگی کنند
ویدیوی کامل گفتوگو با محمدرضا باهنر، نائب رئیس اسبق مجلس، را در کانال یوتیوب انتخاب ببینید👇👇
https://youtu.be/BVcVvnWBRJo?si=E051Kstjn_m57Wsa
ابلاغ سقف قیمت بازار برق در سال ۱۴۰۴
هیئت تنظیم بازار برق ایران سقف قیمت انرژى در بازار متعادل ساز (بازار عمده فروشى برق) را معادل ۲۰۹۰ ریال به ازاى هر کیلووات ساعت انرژی تولیدى و نرخ پایه بهاى آمادگى را معادل ۱۸۵ ریال به ازاى هر کیلووات ظرفیت آماده در هر ساعت اعلام کرد.
🔺در توصیف امانتداریِ ملت ایران همین بس:
#خبر_ویژه
@khabare_vije | Khabarevije.ir
✅ امکان سنجی سرمایه گذاری در سال سرمایه گذاری
✍️حامد پاک طینت
آمار رسمی کشور تایید می کند طی ۱۴ سال گذشته روند عمومی سرمایه گذاری در کشور نزولی بوده و میانگین آن منفی ۴.۷۹% است!
شاید باور آن سخت باشد که در صورت رشد سالانه پنج درصدی سرمایه گذاری از سال ۱۴۰۰ به بعد، در سال ۱۴۱۳ سرمایه گذاری واقعی کشور به رقم سال ۱۳۹۰ خواهد رسید و اگر این رشد سالانه ۱۰ درصد شود، در سال ۱۴۰۶ بازگشت به وضعیت ابتدای دهه۹۰ ممکن خواهد شد! و اگرهایی که با شرایط امروز تقریبا محال است.
شرایط سرمایه گذاری در کشور به گونه ای است که عملا به جای سرمایه جدید، سرمایهگذاریهای گذشته نیز در حال از دست رفتن هستند. آمار رسمی کشور تایید می کند در حوزه های مختلف اقتصادی از ماشین آلات و صنعت گرفته تا ساختمان و کشاورزی، از بخش خدمات گرفته تا نفت و گاز شرایط سرمایه گذاری از منفی ۳.۶ درصد تا منفی ۱۲ درصد طی این بازه زمانی در نوسان بوده است و این شاخص در حال حاضر نسبت به سال ۱۳۹۰ تقریبا نصف شده است!
وضعیت سرمایه گذاری خارجی از این هم اسف بار تر است. بانک جهانی در گزارشهای خود تایید می کند که سهم ایران از سرمایه گذاری جهانی نزدیک صفر است.حاصل این روند کاهش تولید ثروت، کاهش رفاه عمومی، رسیدن یک سوم از مردم ایران به زیر خط فقر، مهاجرت های گروهی و تبعات گسترده اجتماعی آن بوده است. بنابراین توجه به این امر حیاتی در سال جاری به درستی تشخیص داده شده است
اما تا به دلایل چنین روند فاجعه باری نپردازیم امکان رفع آن صرفا با نام نهادن یک سال به عنوان سرمایه گذاری ناممکن است. چرا ایران ما، دچار بیماری مزمن کاهش سرمایه گذاری و حتی فرار سرمایه شده است؟
📌تورم بالای ۴۰% در سالهای اخیر قدرت پول ملی، قدرت پیش بینی سودآوری را کاهش و ریسک سرمایه گذاری را افزایش داده است
📌 نوسانات شدید ارزی محاسبات بازگشت سرمایه و سودآوری را مختل کرده و سرمایه گذار را تشویق به سرمایه گذاری در بخش غیرمولد کرده است.
📌کسری بودجه دولت جایی که هزینه های مراکز و بنیادهای فاقد کارایی و نیز بار سنگین یارانه های مستقیم و غیرمستقیمی که با شرایط وخیم اقتصادی مردم و اجتماعی عمومی قابل حذف نیست کشور را به حالت بن بست کشانده است.
📌فساد اداری و بروکراسی پیچیده به قضاوت رتبه بندی های جهانی،
📌واگذاری ارز کشور به نرخ ارزان در اختیار غیرسرمایه گذار و دیگر دونرخی های رنگارنگ
📌قوانین مبهم و خلق الساعه به قضاوت مردم،
📌سیاستگذاری های اقتصادی ناکارآمد،
📌مداخله بی حد و حصر دولت در اقتصاد و قیمت گذاری،
📌حضور گسترده شرکتهای دولتی و نظامی در اقتصاد،
📌تنشهای سیاسی و شبه نظامی هر روز و هر هفته،
📌درگیریهای بی جهت داخلی و خارجی،
📌تحریم های بین المللی،
📌عدم تمکین به استانداردهای بانکی و بین المللی
📌وابستگی تجاری کشور به تعداد بسیار محدودی از کشورهای خارجی
📌 و غیر قابل پیش بینی بودن شرایط کشور این وضعیت وخیم را رقم زده است
بنابراین سیاستگذار در کشور باید بتواند با صراحت و بدون لکنت بگوید کدامیک از ۱۵ دلیلی که موجب این وضعیت اسف بار شده است، امسال در شرایط تغییر بنیادین قرار گرفته است تا بتوان امید داشت در این سال حتی اندکی در روند جاری تغییری حاصل خواهد شد
شاید اگر مسئولین محترم کشور استحضار داشته باشند که استمرار روند مذکور در سال ۱۴۰۴به:
📌تورم ۷۰ درصدی بدلیل کسری علی الاحساب ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومانی بودجه،
📌افزایش دو برابری قیمت مواد غذایی، دارو و سوخت بدلیل محدودیت در منابع ارزی،
📌قطع گسترده برق، آب و گاز بدلیل سرمایه گذاری ناکافی برای بهسازی و نوسازی شبکه فرسوده،
📌 افزایش حوادث صنعتی از قبیل انفجارهای پی در پی و آتشسوزی بدلیل فرسودگی تجهیزات،
📌گسترش فقر و نابرابری بدلیل ناتوازنی دستمزدها و افزایش قیمتها
📌فرار سرمایه های انسانی و پولی بدلیل ناامنی اقتصادی و اجتماعی ،
📌و ریسک بی اعتباری کامل پول ملی و سیستم بانکی کشور
منجر خواهد شد، این موضوع بحرانی برای کشور که از خط قرمز آن عبور کرده را بیش از یک نامگذاری جدی بگیرند!
به مجمع فعالان اقتصادی بپیوندید
📌@Iran_economy_online
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
