سهام داران حقیقی رمپنا، ومپنا و وکمپنا
Открыть в Telegram
هدف ما : حمایت از سهام داران ، اطلاع رسانی و حمایت از نماد رمپنا ، وکمپنا و ومپنا می باشد. این کانال شخصی است اخبار و نظرات کانال ارتباطی به گروه مپنا ندارد. ارتباط با ما Saham.karkonan.mapna@gmail.com
Больше2 507
Подписчики
Нет данных24 часа
-47 дней
-1630 день
Архив постов
🔺ولی نصر مشاور سابق اوباما:
۱. شنبه: عراقچی به عربستان میرود
۲. یکشنبه: دیدار عراقچی با ویتکاف
۳. دوشنبه: ترامپ به عربستان میرود
۴. سهشنبه: ؟؟
#خبر_ویژه
@khabare_vije | Khabarevije.ir
🔹نحوه بستن درب بوئینگ ۷۸۷ هواپیمایی آنا ژاپن در فرودگاه توکیو و وسواس و دقت بینظیری که مسئول این کار دارد در فضای مجازی بسیار پربازدید شده است!
#خبر_ویژه
@khabare_vije | Khabarevije.ir
تو پاکستان دارن موشک میزنن، یه عده نشستن اون کنار لب موشک که تماشای موشک رو ببینن!!!!
این تو فیلم هندی هم قفل بود!
@twitter_bourse🐦
اهمیت دعوای شتر مرغ ها در مزرعه پرورش شتر مرغ از جنگ بین پاکستان و هند در معادلات جهانی تاثیرش بیشتر بود.
😂😂😂
#جبار_باغچه_بان
(میرزا جبار عسگریان)
مبتکر آموزش ناشنوایان در ایران
۱۹ اردیبهشت ۱۲۶۴ ایروان ارمنستان
۴ آذر ۱۳۴۵ تهران
💢 تتر در محدوده ۸۱۲۰۰ تومان در حال معامله است که برای لحظاتی تا ۸۰ هزار تومان نیز کاهش قیمت رو تجربه کرده همچنان روند معاملات بورس و دلار و حباب منفی صندوق های طلا نشان دهنده انتظارات معامله گران است که وزن بیشتری به موفقیت مذاکرات میدهند.
وزارت نیرو از این میزان مصرف برق امسال از پنچ سال پیش خبر داشت، کاری نکرد. امروز میگوید مقصر مردم هستند!
مدیرکل دفتر برنامهریزی کلان تولید شرکت برق حرارتی در سال ۱۳۹۹ گفته است:
نیاز مصرف کشور (با لحاظ میانگین نرخ رشد GDP برابر ۴ درصد) تا سال ۱۴۰۵ به حدود ۷۳ هزار و ۵۰۰ مگاوات، تا سال ۱۴۱۰ به حدود ۹۱ هزار و ۲۰۰ مگاوات و تا سال ۱۴۱۵ به حدود ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات برسد.
همچنین وزارت نیرو میدانست که:
بر اساس استانداردهای جهانی، عمر واحدهای گازی تا زمان بازنشستگی ۲۰ سال، سیکل ترکیبی ۲۵ سال و واحدهای بخاری ۴۰ سال است. اما با لحاظ عمر ۳۰ سال برای واحدهای گازی، سیکل ترکیبی و ۴۵ سال برای واحدهای بخار در کشورمان، در حال حاضر بیش از ۸ هزار مگاوات از نیروگاههای حرارتی موجود، با توجه به عمر و هزینه تعمیر و نگهداری بالا و راندمان پایین بایستی در سال ۱۴۰۵ بازنشسته شوند.
بنابرین بهانه مدیران برق در مورد افرایش ناگهانی توسط مردم، واقعیت ندارد. از پنچ سال پیش مشخص بوده است که مصرف برق چگونه پیش میرود، منتها چونکه مدیران ضعیفی بودند کار به اینجا رساندند. امروز طبق معمول میگویند بعضی کشورها حتی این را هم ندارند.
همه میدانند که، اگر مردم این مدیران انرژی را نداشتند، امروز مشکل برقی در کار نبود
✍ عبدالله باباخانی فعال حوزه انرژی
🔴 حسین سلاحورزی: خندهشان نمیگیرد که بالای سربرگهای رسمی نوشتهاند: «سال سرمایهگذاری در تولید»!؟
⏺بخشنامه شده که از هفته آینده برق شهرکهای صنعتی دو روز در هفته و کارخانجات با مصرف بیش از سه مگاوات سه روز قطع و تعطیل خواهد بود.
⏺طنز ماجرا اینجاست که بدون اینکه خندهشان بگیرد، بالای سربرگ رسمی هم نوشتهاند:
«سال سرمایهگذاری در تولید»
@iran_times
📺 فیلم/ روزانه ۴۰ میلیون متر مکعب در روز گاز سر چاههای کشور میسوزد!
👤محمدرضا اکبری، عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر: کشوری که با بحران گاز مواجه است، همزمان بین ۴ تا ۱۰ درصد با مشکل گمشدگی گاز در شبکه انتقال و توزیع مواجه است.
✅ کانال آخرین اخبار و تحلیلهای روز اقتصاد ایران
🆔 @NavadeEghtesadi
✍ پشتپرده سقوط بورس در ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ | چه کسانی در تاریکی، بازار را به آتش کشیدند؟
در تاریخ اقتصاد ایران، کمتر روزی به تلخی ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ رقم خورده است؛ روزی که میلیونها سهامدار ایرانی، بدون اطلاع از تصمیمی مهم در پشت درهای بسته، سرمایهشان را در حال دودشدن نظاره کردند. سقوط سنگین بورس، که در نهایت بیش از ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان از ارزش بازار را نابود کرد، اکنون رنگ و بوی تازهای به خود گرفته است؛ بوی رانت اطلاعاتی، تخلف و سکوتی مجرمانه.
تصمیم پشتپردهای که بیش از ۵۰ روز پنهان ماند
در همان روز سیاه ۱۷ اردیبهشت، هیات دولت با امضای معاون اول رئیسجمهور، محمد مخبر، مصوبهای را تأیید کرد که نرخ خوراک گاز و سوخت صنایع بزرگ از جمله پتروشیمیها، فولادیها، سیمانیها و فلزات را افزایش میداد؛ مصوبهای با آثار عمیق و فوری بر سودآوری شرکتها و در نتیجه قیمت سهام آنها.
با اینکه این موضوع ماهها قبل در لایحه بودجه مطرح شده بود، به دلیل بار مالی شدید آن بر تولیدکنندگان، تصویب آن به بررسی و اصلاح قیمت محصولات واگذار شد. اما در نهایت بیسروصدا و بدون هیچ اطلاعرسانی عمومی تصویب شد و ۵۰ روز در سکوت کامل باقی ماند، تا اینکه نامهاش فاش شد.
▪️رانت، سقوط و خیانت به اعتماد عمومی
دادهها نشان میدهد درست در همان روز تصویب، برخی بازیگران خاص از این اطلاعات نهانی مطلع بودند. آنها دست به فروش گسترده زدند و زنجیره دومینویی ریزش شاخص بورس را کلید زدند. این در حالی است که طبق قوانین افشای اطلاعات، استفاده از اطلاعات نهانی جرم تلقی میشود.
نکته تکاندهندهتر آن است که وزارت اقتصاد و سازمان بورس، نهتنها هیچاطلاعرسانی نکردند بلکه بعد از افشا، ادعا کردند از این مصوبه بیخبر بودهاند. وزیر اقتصاد حتی مدعی شد که این فقط یک "طرح در دست بررسی" بوده، در حالی که امضای همین وزارتخانه در پای همان نامه دیده میشود!
فاجعهای به بزرگی ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان! طی فقط ۵۰ روز!!
تنها در روز ۱۸ اردیبهشت، بازار سرمایه ایران سومین سقوط بزرگ تاریخ خود را تجربه کرد و ۵۵۰ هزار میلیارد تومان از ارزش سهام شرکتها دود شد. نزول پیوسته ادامه یافت و ارزش بازار طی ۲ ماه بیش از ۱۸۰۰ هزار میلیارد تومان افت کرد. بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان سرمایه خرد از بورس خارج و به صندوقهای درآمد ثابت پناه برد. برخی نمادها تا ۳۵ درصد سقوط قیمت را تجربه کردو این اتفاق، همچون آخرین میخ بر تابوت اعتماد عمومی به بازار سرمایه کوبیده شد.
بیاعتمادی گسترده و غیبت عدالت
اینکه چگونه تصمیمی اینقدر حساس، پنهان ماند و عدهای پیش از دیگران از آن بهرهبرداری کردند، مسئلهای نیست که بتوان با توضیحاتی مبهم لاپوشانی کرد. اگر این پنهانکاری عمدی بوده، مصداق جرم سازمانیافته اقتصادی است. اگر سهوی بوده، نشانهای از بیکفایتی مدیریتی است.
در هر دو حالت، مسئولان باید پاسخگو باشند:
چه کسی مجوز تأخیر در ابلاغ عمومی را صادر کرد؟
چرا سازمان بورس هیچ هشداری نداد؟
چرا وزارت اقتصاد نقش واقعی خود را پنهان کرد؟
چه کسانی در روز تصویب، حجمهای بالایی از سهام فروختند؟
مسئولیت نهادهای نظارتی و دستگاه قضا
سازمان بورس، نهادهای امنیتی، دیوان محاسبات، مجلس و قوه قضاییه باید پاسخ دهند:
چرا هنوز هیچ تحقیق رسمی، احضار علنی، گزارش شفاف یا پرونده قضایی در اینباره تشکیل نشده؟
این حجم از خسارت، سکوت و انکار در هیچ نظام سالمی توجیهپذیر نیست.
اعتماد عمومی به بازار سرمایه در ایران، قربانی بازیهای پشت پرده شده است.
مردم حق دارند بدانند
ما به عنوان شهروندان این کشور، حق داریم بدانیم چه کسانی به قیمت فقیرتر شدن مردم، ثروتاندوزی کردند؟
ما حق داریم بدانیم چرا نظارتگران، ناظر نبودند؟
و حق داریم ببینیم عدالت اقتصادی فقط واژهای در سخنرانیها نیست.
اگر در برابر این اتفاق، سکوت کنیم، رانتخواران امروز، قانونگذاران فردا خواهند بود.
#سقوط_بورس
#رانت_اطلاعاتی
#۱۷اردیبهشت۱۴۰۲
#افشای_پشت_پرده
#فساد_اقتصادی
#مطالبه_شفافیت
#اقتصاد_رانتی
#سازمان_بورس
#محمد_مخبر
#احسان_خاندوزی
#حق_مردم
📈سهامداران بورس و اوراق بهادار تهران
🆔 @stockholders_tse
طبق پیام بالای ترامپ، منظور کدام کشور است؟
ترامپ: کنفرانس خبری بزرگ فردا صبح ساعت ۱۰:۰۰ صبح، در دفتر بیضی شکل، در مورد یک معامله تجاری بزرگ با نمایندگان یک کشور بزرگ و بسیار محترم که اولین مورد از موارد بسیار است.
✅ ترامپ در خاور میانه به دنبال چیست؟
✍️ حامد پاک طینت
چرا ترامپ اولین سفر کاری خود را خاور میانه و کشورهای عربی انتخاب کرد؟
ترامپ دنبال پول است! هر کجا پول باشد او هم هست!
او موجودی حساب عربستان، امارات و قطر را با کسر اعشار می داند و برای جذب آن از هیچ عمل یا سخنی فروگذار نخواهد کرد.
کسانی که حرکات ترامپ را زیر نظر دارند فراموش نکرده اند که او قبلا هم در دوره اول ریاست جمهوری اش از عبارت خلیج عربی استفاده کرد و اینبار هم بعید نیست برغم ابلهانه بودن این کار، برای بدست آوردن دل عربها و خراب کردن روابط تازه ترمیم شده آنها با ایرانیان چنین سخنی را تکرار کند، هرچند به بهای از دست دادن دلهای عاشقان دلباخته گروههایی از ایرانیان در داخل و خارج از کشور تمام شود!
عربستان از نگاه ترامپ یک مشتری بی نظیر و خوش حساب اسلحه، یک سرمایه گذار مودب برای پروژه های انرژی و زیرساخت آمریکا ، یک خریدار خوش ژست و بلند پرواز و مدرن برای خرید طرحهای توسعه ای، و بازیگر اصلی در طرح صلح ابراهیم و ماجرای غزه است. از این گذشته هیچ کشوری به اندازه عربستان نمی تواند در کاهش قیمت نفت به ترامپ کمک کند. او با کاهش ۱۰ دلاری نفت با یک تیر چند نشان می زند که زدن ایران فقط یکی از آنهاست!
عربستان اما دیگر یک کشور سنتی و بی برنامه نیست. بن سلمان برای آمدن ترامپ برنامه ریزی دقیقی کرده است . کنفرانسی بزرگ تحت عنوان MAGA in the Desert تدارک دیده تا با تمرکز بر سرمایه گذاری، حداکثر استفاده را از ترامپ و یارانش بکند. ایلان ماسک، زاکربرگ و لری فینک هم برای کنفرانس سرمایه گذاری مشترک، راهی این سفر هستند و همکاری با صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان توسط بزرگترین سرمایه گذاران آمریکایی در دستور کار است
قطر از نگاه ترامپ بزرگترین بازیگر گاز است که می تواند در توسعه زیرساختهای آمریکا و تقسیم بازار گاز اروپا نقش ایفا کند. قطر در طول این سالها ثابت کرده که یکی از بازیگران سیاسی منطقه و عاملی اثرگذار در طرح صلح ابراهیم و ماجرای غزه است. گسترش همکاریهای گازی با قطر بازیگری ایران در بازار گاز را از همین شرایط موجود هم کمرنگ تر خواهد کرد
امارات اما از نگاه ترامپ یک هاب مالی است که باید به سرمایه گذارن خاورمیانه ای مهربان در بازار آمریکا خدمات رسانی کند و البته در را بر روی تمام الیگارشهای ایرانی که در دفاتر دوبی مشغول تجارت کالاهای استراتژیک ایرانی هستند ببندد! محاصره مالی ایران از کانالهای غیر رسمی قطعا از اهداف این دیدار است.
سفر ترامپ به امارات خالی از معاملات ملکی شیرین و حوزه مورد علاقه او نیست. پیش فروش رسمی پنت هاوسهای هتل ۸۰ طبقه ترامپ به ارتفاع ۳۵۰ متر در اتوبان شیخ زاید با قیمتهای پایه ۲۰ میلیون دلار کلید خواهد خورد. برجی که قرار است بزرگترین استخر مرتفع جهان را داشته باشد و تاکنون یک میلیارد دلار برای آن هزینه شده است و یحتمل مراسم کلنگ زنی هفتمین دیزنی لند دنیا در ابوظبی!!
اساسا همانگونه که ملاحظه می فرمایید نیازی به صحبت یا جلسه در خصوص امنیت این سه کشور نیست. جایی که ترامپ و یارانش سرمایه گذاری کرده باشند امنیتش تضمین شده است، کافی است کسی نگاه چپ به آنها بکند...
ترامپ دست پر به خانه برمی گردد، ایضا این سه کشور عربی با دستاوردهای این میزبانی فاصله شان را از کشور شمالی خلیج فارس حداقل ۳۰% بیشتر خواهند کرد
ما می مانیم و مسائل اساسی برق و آب و نان و گاز و بنزین و زدن مشتهای محکم بر دهان این و آن
نگران نباشید، یکصد سال اولش سخت است!
✅ پیش بسوی ۱۴ ساعت!
✍️حامد پاک طینت
این روزها که همه مردم ایران از قطعی برق به معنای واقعی کلافه شده اند دو مسئله اساسی ذهنها را درگیر می کند. اول اینکه برنامه مسئولین مملکت، واقعا و جدای از شعارزدگی برای حل این معضل چیست؟ و دوم اینکه این شرایط با روندی که در پیش است تا کجا قابل دوام است؟
آنچه همه ما شاهد هستیم صرفا شنیدن موضوعاتی از این قبیل است که بحث ناترازی انرژی یک بحث قدیمی است و نباید انتظار حل شدن کوتاه مدت آنرا داشت، موعظه هایی مبنی بر صرفه جویی، تهدیدهایی مبنی بر قطع برق و البته اعلام جدول خاموشی ها برای مردم شریف ایران است
برای پاسخ دهی به این دو پرسش حیاتی، چهار سناریو بیشتر وجود ندارد: یا مسئولین وزارت نیرو نمی دانند که چه بحرانی در پیش است، یا می دانند اما آنرا وانمود نمی کنند یا می دانند اما کاری از دستشان بر نمی آید و یا ترکیبی از همه اینهاست.
بدون اقدام فوری شبکه برق ایران حداکثر تا ۴ سال دیگر دوام می آورد.
مصرف برق ایران سالانه ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ مگاوات افزایش می یابد، در حالیکه ظرفیت تولید تنها ۳۰۰۰ مگاوات رشد می کند. این مازاد شکاف تا پایان همین دولت یعنی سه سال آینده ۳۰ هزار مگاوات بیشتر از وضعیت امروز خواهد شد و سیستم برق کشور را از مدار خدمات رسانی بطور کامل خارج می کند!
۶۰ درصد نیروگاههای ایران فرسوده اند و تا دو سال آینده ۱۲ هزار مگاوات از ظرفیت تولیدی آنها از دست میرود. وابستگی ۸۰% نیروگاهها به گاز، هر زمستان موجب کاهش ۱۰ هزار مگاواتی تولید برق میشود و این روند بدون کوچکترین تردیدی تا ۲ سال آینده خاموشی های زمستان را به ۸ ساعت در روز و در تابستان ۴ سال آینده به ۱۴ ساعت در روز می رساند!
درست خواندید ۱۴ ساعت در روز!
از آنجایی که تمرکز این تحلیل بر روی مسائل اقتصادی است از اثرات اجتماعی این بحران عبور می کنیم!
همه فعالان اقتصادی به خوبی می دانند که قطع ۱۴ ساعته برق در روز عملا به معنی تعطیلی اقتصاد کشور است. صنایع انرژی بر که گل سرسبد اقتصاد ایران است از مدار خارج میشوند. صنعت فولاد امروز به ۲۰۰۰ مگاوات برق نیاز دارد که با این شرایط تقریبا نیمی از تولید خود را از دست خواهد داد، این رخداد معادل ۱۲ میلیارد دلار ضرر به اقتصاد ایران است. ایضا در صنعت انرژی بر آلومینیوم که مصادف با تعطیلی ۶۰% از واحدها و زیان ۳ میلیارد دلاری برای کشور است. صنایعی مانند سیمان عملا با ۴ روز تعطیل در هفته مواجه میشوند و پتروشیمی، پول سازترین صنعت ایران با زیان ۱۲ میلیارد دلاری . نیاز به هیچ توضیحی نیست که تسری این بحران در همه ابعاد اقتصادی، کشور را قطعا با رشد منفی ( احتمالا ۳% ) ، و پس از آن تورم دو برابر امروز و همزمان دو برابر شدن نرخ بیکاری حاصل از تعطیلی واحدهای تولیدی و خدماتی روبرو خواهد کرد و جمع زیان اقتصادی ۷ میلیارد دلاری قطع برق که توسط نمایندگان مجلس در تریبون های رسمی فریاد کشیده می شود به ۷۰ میلیارد دلار خواهد رسید
همه می دانند که زندگی در استانهای گرمسیر کشور با ۱۴ ساعت قطع برق عملا غیرممکن است و ما شاهد سیل مهاجرت صدها هزار نفر و شاید میلیون نفری از مردم این استانها احتمالا به استانها شمال کشور خواهیم بود. خدمات رسانی در مراکز درمانی معضل بعدی است، تجهیزات آبرسانی مختل و مسئله آب هم به مسئله قبلی اضافه می شود، و دوستان استارتاپی هم بدلیل قطع برق و اینترنت از این بحران قسر در نمی روند، خدمات عمومی کشور از بانکها و ادارات ایضا ...
فقط ۴ سال تا این نقطه فاصله داریم.
شاید این نوشته تا حدی پاسخ پرسش دوم ما را به روشنی بدهد
پرسش اول اما هنوز بی پاسخ است !
به مجمع فعالان اقتصادی بپیوندید
📌@Iran_economy_online
و اینجا در اینستاگرام
📌Paktinat.Hamed
🎥 وزیر نیرو: نیمه پر لیوان را ببینیم، وضعیت برق ما در مقایسه با بسیاری از کشورها نسبتا خوب است
#خبر_ویژه
@khabare_vije | Khabarevije.ir
🎥 وزیر نیرو: صادقانه بگویم، آمادگی چنین شرایطی در اردیبهشت را نداشتیم
#خبر_ویژه
@khabare_vije | Khabarevije.ir
.
❇️ اگر قرار است خودمان دیزل ژنراتور بخریم یا نیروگاه خورشیدی بزنیم، وزارت نیرو را تعطیل کنید
آقای علی آبادی مگر نگفتی در تابستان قطعی برق نداریم؟ از بهار قطعی را شروع کردید؟
مهدی بستانچی، رئیس شورای هماهنگی شهرک های صنعتی: وزارت نیرو را تعطیل کنید و بودجه وزارتخانه را بین مردم تقسیم کنید
چطور نیروگاه خورشیدی بزنیم، پول نداریم تجهیزاتمان را نوسازی کنیم.
@A_pajhohi
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
