547
Подписчики
Нет данных24 часа
+27 дней
Нет данных30 день
Архив постов
547
...
#محمدجواد_ظریف
سخنان جالب محمدجواد ظریف :
_ما بهترین منابع، بهترین نیروی انسانی، بهترین منطقه ژئوپولتیک ، را داریم
_چرا باید با دنیا در جنگ باشیم ؟!
_چرا باید با منطقه در جنگ باشیم ؟!
_چرا باید با مردم خودمان در جنگ باشیم ؟!
_چرا باید حجاب زنان را خاکریز ببینیم!؟
وقتی کشور را در حال جنگ بیپایان میبینیم! ؛
اونوقت حجاب تهدید است!
اینترنت تهدید است !
نسل Z تهدید است!
بیزینسهای بزرگ تهدید است!
در مسایل خارجی
سازمان ملل تهدید است!
جهان تهدید است!
آنوقت بجای اینکه به پستان گاو وصل بشیم ، به شاخش وصل میشویم!
@simar50
#انتقادات #سیاسی #اجتماعی
547
...
چرا مذاکرات آتی نتیجه بخش نخواهد بود؟
#محسن_زینلیپور
با احترام به نظر، تحلیل و تشخیص همهی اساتید محترمی که به نتیجهی مذاکرات آتی خوشبین هستند و با امید به اینکه تحلیل آنها درست واقع شده و صاحب این قلم از اساس اشتباه کرده باشد، مذاکرات شنبه میان ایران و آمریکا به چند دلیل نمیتواند به کاهش تنش میان دو کشور کمک کند و این افزایش تنش در ادامه به احتمال بسیار زیاد به جاهای باریک هم خواهد کشید.
اول: تا هنگامی که ایران به ضدیت و دشمنی با اسرائیل ادامه دهد هیچ صلح و توافق حتی کوتاه مدتی میان ایران و آمریکا شکل نخواهد گرفت. امری که برای جمهوری اسلامی حیاتی و به مسالهی مرگ و زندگی تبدیل شده است.
دوم: تعارضها و اختلافنظر بر سر نحوهی مذاکره و موضوعات آن، از یک سو و افشای زودهنگام آنها از سوی ترامپ بر پیچیدگی کار افزوده و با توجه به عجلهی ترامپ برای رسیدن به نتیجه نهایی و ضربالعجل دوماههی وی، رسیدن به توافق بسیار سخت مینماید.
سوم: آمریکا و اروپا میدانند که ایران با لیبی تفاوت بسیار دارد، چرا که لیبی فناوری بومی و دانش هستهای به اندازه امروز جمهوری اسلامی نداشت و با خروج بساطی که از عبدالقدیرخان پاکستانی خریده بود، غائلهی هستهای شدن لیبی ختم به خیر شد اما ایران حتی پس از نابودی کامل تاسیسات هستهای میتواند ظرف چند سال دوباره همهی آنها را بسازد. بنابراین باید مساله را ریشهایتر حل کرد و از دست دادن مهلت طلایی استفاده از مکانیسم ماشه ممکن است است پیشمانی داشته باشد.
چهارم: در طرح خاورمیانهی جدید که قرار است جای اروپا را آمریکا پر کند، حکومت و کشور غیرهمسو با نظم آتی جهانی، جایی نخواهد داشت.
پنجم: تشویق جمهوری اسلامی از جانب چین و روسیه به انجام مذاکره با آمریکا، هرگز به معنای موافقت آنها با توافق نبوده هر دو از ادامهی اختلاف ایران و آمریکا سود کلان میبرند، فقط میخواهند گناه عدم توافق بر گردن آنها نباشد و آنچه ظریف -"در مصاحبهی افشا شدهاش درباره کارشکنی روسیه در برجام" گفت، را آشکارا به نمایش نگذارند، مسئولیت شکست مذاکرات را به طور کلی بر گردن ایران انداخته و از حمایت از جمهوری اسلامی در تنشهای آتی شانه خالی کنند.
ششم: اولین و بزرگترین مخالف این توافق اسرائیل و نتانیاهو خواهد بود پس تمام تلاش خود را برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات به کار خواهد گرفت و تجربه نشان داده که اغلب تلاشهایشان دور ازموفقیت نبوده است.
هفتم: کشورهای عربی منطقه هم که به پیمان ابراهیم پیوستهاند، بدشان نمیآید که در اتحادشان با آمریکا و اسرائیل، شریکی به نام جمهوری اسلامی نداشته باشند.
هشتم: درست یا نادرست بالاخره برای ترامپ مسالهی تلاش چندین باره برای ترورش و ترور نافرجام سال پیش، یک متهم ردیف اول به نام جمهوری اسلامی دارد که تقریبا میتوان گفت ترامپ با هیچ توافقی، آن را فراموش نخواهد کرد.
نهم: ترامپ این همه بمب را مجانی بر سر حوثیها ننداخته و این همه خرج نکرده که با یک توافق همه را به باد بدهد. بنابراین خواستههای سفت و سختی ازجمهوری اسلامی خواهد داشت و به قول دکتر مطهرنیا حداکثر حداکثرها را خواهد خواست. این امر توافق را نشدنی نموده و در صورت حصول توافق، امکان پایداری آن از جانب جمهوری اسلامی را به شدت کاهش خواهد داد.
به این فهرست چندین مورد دیگر را نیز میتوان افزود که فعلا مجال بیشتر نیست، اما تاکید میشود که این مذاکرات، حتی در صورت حصول توافق، مانع از ادامه و افزایش تنشها در ماههای آتی نخواهد شد. خدا کند که اینگونه نباشد.
@simar50
547
...
جریان آلفردو
در کشور ما جریان آلفردو حاکم است و نبض اقتصاد کشور در دستان با کفایت امثال آلفردو است .
امروز اگر ترامپ بیاید در مقابل ایران زانو بزند و بگوید من تمامی تحریمها را برمیدارم و از این به بعد کاری با موشکی و هستهای شما ندارم مقامات ایرانی نخواهند پذیرفت و کاری خواهند کرد که ترامپ مجبور به ادامهی تحریم شود زیرا که آلفردوهای ایرانی نفعشان در ادامهی تحریم است.
در ایتالیا جوانی به نام آلفردو دکهی کوچکی داشت که در آن عرق سگی میفروخت.
هر بطرى را به قیمت دو لیره میفروخت، هزینهی تولید 1.8 لیره بود، هر روز 200 بطری میفروخت و درآمدش روزانه 40 لیره بود و با این 40 لیره با مادرش به دشواری زندگی میكرد.
روزی دولت بنیتو موسولینی قانونی امضا کرد که فروش عرق سگی ممنوع شد و پلیس عرقفروشىها را پلمپ کرد.
آلفردو در پاركى سرگردان و بسيار غمگين بود، ناگهان یک نفر از پشت سرش گفت:
هی آلفردو! خوب شد پیدات کردم امروز تمام عرقفروشیهای شهر رو تعطیل کردند چیزی تو خونه داری به من بدی؟ به جای دو لیره، بهت 10 لیره میدم.
آلفردو سريع به خانه رفت یك بطرى در کیسه مشکی گذاشت و یواشکی دست مشتری داد و ده لیره گرفت و به مشتری گفت:
اگه باز هم خواستی بیا و به دوستان قابل اعتمادت هم بگو، اسم رمز اينه:
"آقا ببخشید! دیروز بازی اینتر و یونتوس رو دیدید؟
روزهای بعد هم آلفردو به پارک میرفت هر روز تعداد مشترى بیشتر میشد درآمد او کمکم روزانه به 200 لیره رسیده بود او خانه خرید و برای مادرش خدمتکار گرفت و با ویتوریا نامزد کرد و دوستان جدیدی پیدا کرد!
آلفردو کمکم شهرتش فزونی گرفت طوری که پلیس از افزایش ثروت او مشکوک شد که نکند که او به صورت مخفیانه عرقسگی میفروشد. ماموری را برای تحقیق فرستادند، مامور فردایش برگشت و گفت نه قربان آلفردو هیچ قانونشکنیای انجام نداده است!
مامور دیگری را فرستاند و او هم همین را گفت! مامور دیگر هم همین را گفت و اینگونه بود که خیال رئیس پلیس راحت شد که مشکلی در کار نیست!
ماموران برای حقالسکوت روزانه 5 لیره میگرفتند! کمکم خود رئیسپلیس هم شروع به رشوه گرفتن کرد.
تا اینکه موسولینی به گسترش یک باند مافیايى مشکوک شد و اختیارات سازمان جاسوسی را برای نفوذ در مافیا افزایش داد اما افسوس که دیگر دیر شده بود!
آلفردو مقاماتى را خریده بود که از قضا یکی از آنها رئیس اطلاعات بود و برای آلفردو اطلاعات میآورد و مرتب موسولینی را در مورد مافیا گیج میکرد.
آلفردو با متفقین متحد شد و زمینهی سقوط موسولینی را فراهم کرد در نظام جدید، نخستوزیران توسط آلفردو نصب و عزل میشد در واقع همهی سیاستمداران فهمیده بودند که "پدر خوانده" کیست.
هر سیاستمدارى تلاش کرد که فروش عرقسگی را آزاد كند به شکل فجیعی ترور شد.
عموم تصور میکنند که مافیا در فقدان قانون رشد میکند حال آنکه دقیقاً جریان برعکس است مافیا از قانون تغذیه میکند منتهی از یک قانون اضافی يا نامناسب!
هر جا قانون اضافه اى باشد مافیا آنجاست!
مردم ایران گرفتار، آلفردوها هستند!
آلفردو ارز رانتی!
آلفردو خودرو!
آلفردو دارو!
آلفردو نفت و گاز و پتروشیمی!
آلفردو ارز دیجیتال!
آلفردو آلومینیوم!
آلفردو طلا!
آلفردو پستهای مدیریتی مادامالعمر!
@simar50
#پدرخوانده #فساد_سیستماتیک #اجتماعی
547
...
ما ایستاده ایم!
گاهی سخن گفتن برخی، که مردم ارج و قربی برای اینان به اندازه پشیزی قایل نیستند از جانب مردم، از عجایب روزگار است.
در ایام بمباران و موشکبارانهای جنگ، شخصی به رادیو زنگ زد و گفت به صدام بگوئید اگر هزار بار دیگر تهران را بمباران کند ما همچنان ایستادهایم، مجری گفت آفرین به شما هموطن قهرمان، شما از کجا تماس میگیرید، گفت از خرمآباد!
این روزها افاضات بیمایه و بلوفهای برخی با شکمهای فربه که گویی چند قلو باردارند، یاد قمپز درکردنهای خلخالی ، در سال ۵۹ در خرمشهر میاندازد ، خرمشهر به تصرف دشمن درآمده بود و مردم هراسان و سر و پای برهنه در حال ترک شهر بودند ، این آقا در اهواز نشسته بود از شدت ترس و درگیری، جرات رفتن تا حمیدیه در ۵ کیلومتری اهواز را هم نداشت آن وقت برای مردم ،پیام دروغینِ روحیه بخش صادر میکرد که هماینک من وسط شهر خرمشهر ایستادهام اصلا نگران نباشید زندگیِ عادی مردم در جریان است .
از جنگها، گنجهایش سهم زمامداران است
و رنجهایش سهم مردم!
این روزها که صدای طبل جنگ به گوش میرسد. برخی در خانههای پنهانی گوی سبقت از هم ربوده، ما ایستادهایم!
گویی مردمی وجود ندارند.
این تهدیدهای ناشیانه و ادعای افزایش خلوص غنیسازی اورانیوم و ساخت بمب اتم، زمینه و بستر را برای اجماع جهانی و مجوز سازمان ملل برای اقدام نظامی ائتلاف جهانی مهیا میکنند.
هر چند خیلی وقت است جنگ اقتصادی درگرفته و مردم درگیر آن شدهاند.
شمایان که محنتی به روزگاران ندارید؛
تولههایتان در ینگهی دنیا و اروپا در کاخهایی که با پول نفت این سرزمین غارت نمودید روزگار عشرت و عیششان به راه است.
حالا بگویید شما کجا ایستادهاید؟
شبی از کاخهای بلند و از بغل معشوقههای چندمتان برخیزید و به بیغولههای شهر ناشناس همچون یعقوب لیث صفاری سرکی بکشید. تا معنای بلوا و بلوفِ ایستادن را درک کنید.
#دکتر_ع_پرویزی
@simar50
#اجتماعی
#مردم
#مقاومت
#مذاکره_مسقیم
547
...
رویاهای آب رفتهام
رویاهای آبرفتهام
تمامرخِ تُست
سوار بر بامِ امید
ارغوانیترم از همیشه
ای فصلِ دوخته بر پوست
رقصِ چهرهی چند فصلیات
معادلهی حل نشدهایست رو به باد
ریا نیست
وضعیتِ فکرهای پشتِ پلک!
ببار
ای لحنِ سبکبارِ سکوت
شکفتهست دو نگاه
در تَفتِستانی که منم....
#م_ب_آهو
@simar50
#موبایلگرافی
#ساحل_دریا
#شعر_نو
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
