ru
Feedback
جمع مدیران نامدار ایران

جمع مدیران نامدار ایران

Открыть в Telegram

با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Больше

📈 Аналитический обзор Telegram-канала جمع مدیران نامدار ایران

Канал جمع مدیران نامدار ایران (@excellentmanagers) языкового сегмента Фарси является активным участником. Сейчас сообщество объединяет 27 628 подписчиков, занимая 2 302 место в категории Бизнес и 12 301 место в регионе Иран.

📊 Показатели аудитории и динамика

С момента создания невідомо проект демонстрирует стремительный рост, собрав аудиторию из 27 628 подписчиков.

Согласно последним данным от 23 июня, 2026, канал показывает стабильную активность. За последние 30 дней изменение числа участников составило -180, а за последние 24 часа — -6, при этом общий охват остаётся высоким.

  • Статус верификации: Не верифицирован
  • Уровень вовлечённости (ER): Средний показатель вовлечённости аудитории составляет 16.38%. В первые 24 часа после публикации контент обычно набирает 10.09% реакций от общего числа подписчиков.
  • Охват публикаций: В среднем каждый пост получает 0 просмотров. В течение первых суток публикация набирает 2 788 просмотров.
  • Реакции и взаимодействия: Аудитория активно поддерживает контент: среднее количество реакций на один пост — 0.
  • Тематические интересы: Контент сосредоточен на ключевых темах, таких как مدیر, جا, آقا, وقت, کس.

📝 Описание и контентная политика

Автор описывает ресурс как площадку для выражения субъективного мнения:
با بزرگترین جمع مدیران خصوصی و نامدار ایرانی در داخل و خارج از کشور همراه شوید حامد پاک طینت @Hamedpaktinat

Благодаря высокой частоте обновлений (последние данные получены 24 июня, 2026) канал поддерживает актуальность и высокий уровень охвата публикаций. Аналитика показывает, что аудитория активно взаимодействует с контентом, что делает его важной точкой влияния в категории Бизнес.

27 628
Подписчики
-624 часа
-417 дней
-18030 день
Архив постов
#تبلیغات

فقط چند درجه‌ی ناقابل !! الان چند روزه که از سر صلاتِ صبح تو رادیو، تا اخبار پس از شامگاهی تو تلویزیون، مدام اعلام میکنن: زنهار ! هشدار! آگاه باشید که هوا این هفته سرد خواهد شد!!  حالا که چی؟ چند درجه! فقط چند درجه‌ی ناقابل! هوا قراره سرد بشه! مطمئنم که کل سیستم هواشناسی رو، این جدیدی‌ها اداره می‌کنند که اینقدر هول و ولا برشون داشته! و گرنه قدیمی‌ترها خوب یادشونه زمستونای سرد و بخاری‌های نفتی پِِت پِتی رو!! خرمن‌های سفید برف و چکمه‌های رنگیِ کفش ملی رو! اون زمانا از اول مهر، هوا رو به خنکی می‌رفت، آبان دیگه سرد بود. اصلا مدرسه‌ها بخشنامه داشتند از وسط آبان بخاری‌ها رو روشن می‌کردند، قبلش باید دیگ دیگ می لرزیدی تو کلاس! از همون اولِ پاییز، لباس کاموایی‌ها و ژاکت‌ها و کلاه‌کش‌ و شال‌ها و... از تو بقچه در میومد! کی مثل الان با یه تا پیرهن و تی‌شرت میگشت تو خونه؟  دولا سه‌لا لباس می‌پوشیدی، یه بافتنی مامان‌دوز هم روش. جورابا از پامون کنده نمی‌شد. اوایلِ آبان بخاری‌های نفتی و علاالدین های سبز و کِرمی‌رنگ از تو انباری‌ها میومد بیرون. تویست هم بود که ژاپنی بود و باکلاس، تازه بو هم نمی‌داد! بخاری‌های نفتی اکثرا یا ارج بودند یا آزمایش. همشونم سبز و سیاه. ملت یا بشکه ۲۲۰ لیتری نفت تو حیاط داشتند یا اگه باکلاس بودند یه تانکر بزرگ ته حیاطشون!  نفت آوردن نوبتی بود، پسر و دختر هم نداشت، اگه زرنگ بودی و یادت بود که تا قبل از غروب بری و سهمت رو بیاری که هیچ، وگرنه تاریک و ظلمات باید پیت به دست میرفتی تا تهِ حیاط عینهو کوزت. برف که اکثر وقتا روی زمین نشسته بود حتی شده ۵ سانت. اگر هم برف نبود، یخ زده بود زمین، باید تاتی تاتی میرفتی تا دم تانکر، گاهی مجبور بودی از تو بشکه‌های ۲۲۰لیتری، نفت رو منتقل کنی به گالن‌های کوچیکتر! اون موقع یه وسیله‌ی کارآمدی بود که ازقضای روزگار اسم خاصی هم نداشت. یه لوله کرم رنگ با یه چی نارنجی شبیه آکاردئون روی سرش و شیلنگی که عین خرطوم فیل آویزون بود، خدایی اسم نداشت ولی خیلی کار‌راه‌انداز بود. کرسی یا بخاری رو میذاشتن تو هال و بسته به شرایط جوی و گذر فصل، دکوراسیون خونه رو هی تغییر می‌دادند! یعنی سرد و سردتر که می‌شد، درب اتاق ها یکی‌یکی بسته میشد و محترمانه منتقل می‌شدی به وسط هال! دی و بهمن عملا خونه فقط یه هال داشت با دمای قابل تحمل و یه آشپزخونه‌ی گرم. اتاق‌ها در حد سیبری سرد بود و اگه یه وقت خدانکرده قصد می‌کردی بری تو اتاقت و یه چیزی ورداری، باید یه نفس عمیق می‌کشیدی، درو باز می‌کردی، به دو می‌رفتی و به دو برمی‌گشتی. و دقیقا تو همون زمان، حداقل چهار نفر با هم داد میزدند: درو ببند!! وای سوز اومد!! باد بردِمون!! گاهی هم که خسته می‌شدی و دلت می‌خواست بری تو اتاقت، یا امتحانی چیزی داشتی، یه بخاری برقی قرمز با دو تا لوله‌ی سفالی سیم‌پیچ شده می‌دادند زیر بغلت، بدیش به این بود که باید میرفتی تو بغلش می‌نشستی تا گرم شی، دو قدم دور می‌شدی نوکِ دماغت قندیل می‌بست! بخاری محل تجمع کل خونواده بود، موقع سریال همه از هم سبقت می‌گرفتند که نزدیکترین جا به بخاری رو پیدا کنند، حتی روایته که بعضیا از هول دور موندن از بخاری، شام رو هم نصفه ول می‌کردند. پشت بخاری معمولاً مخفیگاه جورابهای شسته شده و کفشای خیس بود که باید خشک میشد تا صبح به پا بکشی و بری مدرسه. و اما روی بخاری، آشپزخونه‌ی دوم مامان بود، همیشه یه چیزی بود برای پختن و داغ شدن یا خشک کردن. اگر هم نبود، پوستای پرتقالی بود که بابا شکل آدمک و ترازو و گربه ردیف می‌کرد رو بخاری تا بوی نفت، زیرِ عطرِ پوستِ پرتقال‌های نیمسوز گم بشه. موقع خواب، دل شیر می‌خواست سرت رو بذاری رو بالش گل‌گلیِ یخ! بالش رو با احتیاط پهن می‌کردیم رو بخاری، بعد هم جلدی تاش میکردیم که گرمیش نره؛ سرت رو که میذاشتی رو بالشِ گرم، انگار گرمیِ آفتابِ وسطِ تابستون بود که آروم، لابه‌لای موهات نفوذ می‌کرد. پتوهای ببر و طاووس‌نشان و لحاف‌های پنبه‌ای ساتن دوز رو تا زیر چونه بالا می‌کشیدیم. صدای گُرگُر بخاری آرامش‌بخش‌ترین لالایی شبانه بود . بیرون سرد بود،خیلی سرد! ولی دلمون گرم بود. گرم به سادگی زندگی‌مون، به سادگی بچگی‌مون. دلمون گرم بود به فرداهایی که میومد. فرداهایی که سردیش اثری نداشت تو شادیامون، شادی بچه‌هایی که با چکمه‌های رنگیِ کفش‌ملی تو راه مدرسه، گوله برفی سمت هم پرتاب می‌کردند، بچه‌هایی که گرچه دست‌هاشون مثل لبو قرمزِ قرمز بود ولی دلاشون گرمِ گرمِ بود با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔺اسد و تضاد منافع متحدانش! صابرگل عنبری یکی از عوامل مهم سرنگونی نظام اسد تضاد منافعی بود که میان ایران و روسیه پس از «تثبیت موقت» نظام او به عنوان هدف و منفعت مشترک در جریان بحران فراگیر داخلی در این کشور ایجاد شد. پس از حفظ نظام سوریه، منافع دو متحد او هیچ هم‌پوشانی نداشت و تضاد منافع رفته رفته ابعاد مختلفی به خود گرفت. در حالی که ایران و متحدانش، سوریه را کانون و محور نفوذ و رکن جبهه خود در شامات و به ویژه در تقابل با اسرائیل و کریدور تسلیح مستمر حزب‌الله می‌دیدند، روسیه هیچ نوع همدلی با این راهبرد ایران نداشت و هر چند قولا بر زبان نمی‌آورد، اما عملا مخالف آن بود و سوریه‌ای می‌خواست که منافعش در شرق مدیترانه و خاورمیانه را با پاسداشت روابط راهبردی‌اش با اسرائیل حفظ کند. بنابراین در کنار نگرانی از بسط نفوذ رقیب ایرانی در سوریه، تبدیل شدن این کشور به جبهه‌ای علیه اسرائیل را به نفع منافع خود نمی‌دانست و معتقد بود که پیشبرد منافعش در سوریه و منطقه با درافتادن با اسرائیل امکان‌پذیر نیست که قبلا خود را متعهد به تضمین امنیتش اعلام کرده بود. لاوروف در سال ۲۰۲۳ در پیامی به مناسبت سالگرد روابط روسیه و اسرائیل نوشت: «راه‌‌حل‌های جامع مشکلات منطقه (خاورمیانه) لزوما باید منافع امنیتی اسرائیل را در نظر بگیرد. این یک اصل است.» در این میان نیز اسد میان دو متحد خود و منافع ناهمگونشان گرفتار شده بود؛ ایران بر او فشار می‌آورد و سوریه را کاملا در جبهه‌اش می‌خواست و طرح ارتباط ریلی شلمچه - بصره - لاذقیه (و بیروت) را دنبال و تشکیل جبهه‌ای علیه اسرائیل در جنوب سوریه مانند جنوب لبنان را پیگیری می‌کرد. در آن سو نیز روسیه فشار می‌آورد که مانع آن شود و مدام اسد را برحذر می‌داشت و آسمان سوریه را در اختیار اسرائیل گذاشت و در ده سال گذشته نیروهای ایران و متحدان آن مدام هدف حملات هوایی اسرائیل قرار گرفتند؛ بدون این که یک بار سیستم‌های پدافندی پیشرفته روسیه و لو اشتباهی با این حملات مقابله کنند. خود اسد و ارتش سوریه نیز با وجود تعدی مستمر اسرائیل به خاک این کشور در این ده سال، چه از سر بی‌رغبتی چه توصیه روسیه، یک بار هم همین موشک‌ها و جنگنده‌های خود را که اخیرا اسرائیل نابود کرد، علیه آن به کار نگرفت و واکنشی نشان نداد. البته این رفتار اسد منعکس‌کننده این واقعیت هم بود که به مقاومت حسب تعریف و مفهوم ایران باوری نداشت که اگر داشت در این چند دهه در واکنش به ادامه اشغال جولان «رویکردی مقاومتی» را کلید می‌زد. در نهایت اسد در دو سال اخیر به روسیه متمایل و از غایبان جنگ غزه شد؛ جنگی که «محور مقاومت» درگیر آن شد و یمن برای اولین بار به اسرائیل حمله کرد، اما سوریه اسد که از آن به عنوان ستون محور یاد می‌شد، ساکت بود و عربستان و اردن شدیدتر از او موضع می‌گرفتند. اما این سکوت و فاصله گرفتن تدریجی اسد از ایران کاملا غرض آمریکا و اسرائیل را برآورد نمی‌کرد و آن‌ها خواستار قطع ارتباط با ایران و متحدانش بودند؛ امری که عملی کردنش برای اسد به این راحتی نبود. البته به احتمال زیاد تداوم فشارها و تهدیدها به جدایی اسد از ایران منجر می‌شد. فشارها در دو ماه اخیر وارد فاز تهدید جانی خود اسد شد. مدتی بعد هم کرملین بشار اسد را فراخواند. از این که در دیدار او و پوتین چه گذشته است، اطلاعاتی در دست نیست، اما شروع شدن حمله مخالفان دو روز بعد از این سفر واجد دلالتی خاص در این رابطه است. در کل سیاست بین‌الملل به این جمع‌بندی رسیده بود که دور کردن سریع ایران از سوریه در این شرایط مستلزم حذف اسد است و این سرنگونی را واجد دلالت‌ها و پیامدهای بیشتری در تضعیف محور ایران و ایجاد هراس منطقه‌ای نسبت به همکاری با ایران از جمله در عراق می‌دانست. اگر هم معامله‌‌ای در کار نباشد، اما روسیه پس از درک این اراده بین‌المللی به هر دلیلی نخواست جلو آن بایستد. اینجا بود که مخالفان که از ماهها قبل خود را برای یک حمله گسترده آماده کرده بودند، با دریافت چراغ سبز از ترکیه، این فرصت تاریخی را مغتنم شمرده و عملیات برق‌آسای خود در ۲۷ نوامبر را شروع و نیروهای روسیه هم همزمان با آن، عقب‌نشینی را آغاز کردند. ارتش سوریه به سرعت از هم پاشید و جدا از این که در نتیجه بحران اقتصادی توانی برای جنگ نداشت و یا برخی فرماندهانش تبانی کردند، اما منابعی هم (تایید نشده) می‌گویند که برخی افسران در خطوط دفاعی تماس‌هایی مبنی بر عدم رویارویی و عقب‌نشینی دریافت کرده‌اند. سرانجام روسیه شنبه شب گذشته با رسیدن مخالفان به دمشق اسد را فراری داد و به مسکو برد و اکنون هم خود در حال مذاکره با رهبری جدید سوریه برای تضمین منافع خود و حفظ پایگاه‌هایش است. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

دو گزاره خطرناک در محافل غربی درباره ایران ‏🔷در ماه های اخیر دو گزاره خطرناک در محافل فکری، رسانه ای و سیاسی  غربی و صهیونسیتی به صورت فزاینده ای در حال انعکاس است که در آستانه روی کار آمدن دونالد ترامپ قابل توجه به نظر می رسد. ‏🔷گزاره اول و پرتکرار این روزها در محافل غربی و در نزد مقامات صهیونیستی این است: "Iran is weakened" «ایران ضعیف شده است». ‏🔷در روزهای پس از سقوط بشار اسد نیز این گزاره بیش از گذشته تکرار شده است. ‏🔷در مقابل، گزاره دیگری که در هفته های اخیر مکررا به آن پرداخته شده است این بوده که تهدید ایران به ویژه در زمینه ساخت سلاح هسته ای قریب الوقوع است و باید با آن مقابله کرد. ‏🔷در واقع، معتقدان به گزاره اول برآنند که ایران به دلیل تضعیف اهرم های بازدارندگی خود به ویژه در سطح منطقه ای و مشخصا محور مقاومت، به دنبال آن است تا با بازدارندگی هسته ای، بازدارندگی خود را احیا و ارتقا دهد و تهدیدات اسرائیل و آمریکا را دفع کند. ‏🔷به همین جهت است که هم مقامات اسرائیلی و هم برخی مقامات ضد ایرانی نزدیک به ترامپ در حال ترویج این دیدگاه هستند که اکنون بهترین زمان مناسبی برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران است تا «تهدید هسته ای ایران ضعیف شده» از بین برود. ‏🔷به نظر می رسد، تلاش برای به تصویر کشیدن ایران به عنوان یک بازیگر ضعیف شده و در عین حال یک تهدید بالقوه هسته ای، برای تغییر در محاسبات، ارزیابی ها و تصمیمات ترامپ در قبال تهران است تا دولت جدید آمریکا به جای تغییر رویکرد و تعامل، وارد رویارویی با ایران به ویژه در رابطه با موضوع هسته ای شود. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔵 اسد و تحریر شام ✍رحیم قمیشی نمی‌دانم حکایت سلیمان نبی چقدرش واقعیت تاریخی باشد و چقدرش افسانه، اما حکایت جالب و درس‌آموزی است. سلیمان نبی علاوه بر انسان‌ها، بر حیوانات هم حکمفرمایی می‌کرد، بر باد، بر جن‌هائی که برایش غواصی هم می‌کردند و خرمن خرمن طلا برایش می‌آوردند و اسباب زن گرفتن را هم برای او فراهم می‌کردند. یعنی یک حاکمیت مطلقه کامل دینی! در حکایات، او تنه به تنه خدا می‌زده، خدا اگر امکان ازدواج ندارد، سلیمان کیف دنیا را هم با بلقیس می‌کرد! اما سلیمان پیر می‌شود و در حالیکه با تکیه بر عصای زیبای چوبی‌اش نگاه به دوردست‌ها می‌کرده و شاید در دلش می‌گفته فردا بروم آن دورترها را هم بگیرم، خشکش می‌زند. خشک که چه عرض کنم می‌میرد. و حالا انس و جن نفهم، همه نگاه می‌کنند، یکی می‌گوید سلیمان در حال برنامه ریزی برای آینده است، یکی می‌گوید او خدا را دیده و در حال دریافت وحی است، یکی می‌گوید او دارد در آسمان سیر می‌کند و قالیچه‌ای می‌طلبد تا باز به سفرهای هیجان انگیزش برود. اما موریانه دانا، لقمه‌ای به دست آورده! چوب لذیذ عصای سلیمان مُرده، که هنوز همه از او می‌ترسند! می‌جود و می‌جود و می‌شود تا سلیمان نبی نقش بر زمین می‌شود. و تازه همه می‌فهمند او مدت‌ها مرده بوده و آنها از مرده‌اش می‌ترسیده‌اند. چرا اتفاقات سوریه برای ما مهم است؟ چرا برای ما ایرانیان تجربه گرانبهایی است؟ تحریر شام تنها نقش آن موریانه را بازی کرد. مگر آنها چقدر قدرت داشتند؟ با چهار هلی‌کوپتر و هواپیما تار و مار می‌شدند. اما اسد مرده بود، تکیه بر عصائی دوردست‌ها را نگاه می‌کرد! - الان روسیه می‌آید، الان سپاه می‌آید، الان امداد غیبی می‌شود!! موریانه ها خیلی مخلوقات خوبی هستند! اگر چه برای حکومت کردن اصلأ مناسب نیستند. اگر تحریر شام نبود، هنوز بشار اسد گوشه کاخش داشت دوردست‌ها را نگاه می‌کرد؛ - من که زندانبان و شکنجه‌گر دارم. من که اطلاعات و سپاه دارم. من که حقوق ناچیز و بخور و نمیری به کارمندانم می‌دهم. من که حمایت روسیه و چین را دارم. برای همه داستان‌ها از آینده خوب می‌گویم چرا باید بترسم... اما امان از موریانه. آنها که نمی‌فهمند ما انتظار آزادیبخشی تحریر شام را نداریم آنها که نمی‌دانند سلیمانِ مرده هم تا هفته‌ها همچنان حاکم بلامنازع بوده آنها که فکر نمی‌کنند در اختیار داشتن نفت و طلا و بانک مرکزی و  توانایی‌های برتر نظامی معنی‌اش قدرت نیست! تنها نیاز به چند موریانه دارند. گاه تحریر شام چند هزار نفری می‌شوند آن موریانه. اینقدر با اجلاس‌های پشت پرده، ما را گمراه نکنید. اینقدر از به هم خوردن جهان با مُردن سلیمان، ما را نترسانید. عصای پوک شده می شکند سلیمان مرده می‌افتد گاه با یک باد... این قانون خلقت است حتی اگر نبی خدا باشید! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

چرا اسد به روسیه رفت؟ بشار اسد به روسیه پناهنده شد زیرا در انتخاب مقصد خود آزاد نبود. چرا بلیط او به مقصد مسکو، از پیش رزرو شده بود؟ چرا مسکو؟ ۱. پوتین هراس داشت که بشار خلع شده، به دست غربی ها افتاده و تخلیه اطلاعاتی شود. ۲. هراس دیگر پوتین دادگاهی شدن بشار در دادگاه بین المللی کیفری است. چرا که این فرجام به سایر گماشتگان بین المللی روسیه، پیامی مملو از ترس از آینده و بی پناهی خواهد داشت. پوتین نمی خواهد که لوکاشنکو، مادورو و خامنه ای نسبت به او دارای حس عدم حمایت و تنها ماندن در زمان سقوط را داشته باشند. ۳.اسد یک زندانی با ارزش است که در دراز مدت ممکن است جهت دوباره بازگردانده شدن به قدرت و یا هر گونه تبادل، مجددا قیمت پیدا نماید! چرا امارات نه؟ اگر مقصد به انتخاب اسد بود، او همانند «زین العابدین بن علی»، عربستان یا امارات را بر می گزید. در هر صورت مقصد را برایش از مسکو انتخاب کرده بودند و او ابدا اختیاری از این بابت نداشت. ثروت اسد: به علت تحریم های بین المللی، ثروت اسد پیش از خود او و از مدتها پیش به مسکو، پکن، ونزوئلا، سوئیس و مقاصد دیگر بین المللی منتقل شده است و اعطای این پناهندگی از جانب مسکو، ابدا به دلایل مادی نبوده است. چرا تهران نه؟ ارسال اسد به تهران مورد قبول پوتین نیست. زیرا: ۱. روس ها فضای تهران را امن ندانسته و صد البته به تهران هم اعتمادی در این سطح، جهت نگهداری از این مهره روسیه ندارند. ۲. ارسال اسد به تهران حاوی همان پیغام تنها گذاشته شدن از جانب مسکو برای مهره های روسی ست. ۳. روس‌ها از پایه مخالف دادن اعتباری در این حد به رژیم تهران هستند. احتمال ترور اسد احتمال ترور اسد در روسیه توسط اسراییل صفر است. زیرا: ۱. کشتن اسد در سوریه برای اسراییل بسیار سهل بود و اگر ترور اسد منفعتی برای اسراییل می داشت، آنرا تا کنون به انجام رسانده بود. ۲. محال است موساد زیر گوش پوتین دست به این کار بزند. ۳. اساسا ترور یک رهبر خلع شده عربی-بعثی، برای دولت اسراییل هیچ نفعی نخواهد داشت. همچنین معتقدم هیچ عامل دیگری در پی ترور اسد نخواهد بود. ۴. در صورت ترور اسد توسط اسراییل، در آینده و با گذشت زمان، اندک طرفداران اسد و یا پان عرب ها با اسراییل بیشتر دشمن خواهند شد و این به نفع تل آویو نخواهد بود. ۵. این ترور، روابط اسراییل با روسیه را متشنج خواهد نمود. پس ترور اسد توسط اسراییل بطور کامل منتفی ست. فرجام اسد چه خواهد شد؟ در صورت بروز هر یک از این رویدادها، اسد توسط روس‌ها حذف خواهد شد: ۱. هنگامی که مرگ پوتین فرا رسد ۲. پوتین از قدرت خلع شود ۳. عوامل دیگر بین المللی پوتین بلااستفاده شوند. هر کدام از این سه حالت که زودتر روی دهد، اسد توسط روس‌ها بی سر و صدا و حذف خواهد شد. خانواده اسد: خانواده و علی الخصوص همسر او نیز قابلیت مهاجرت از روسیه را نخواهد داشت. نه روس‌ها چنین اجازه ای به همسر او در کوتاه مدت خواهند داد و نه همسر اسد امکان حقوقی آزادانه زندگی کردن در غرب را به دلایل قضایی خواهد داشت. احتمال رفت و آمد بین مسکو و تهران برای برادر و نزدیکان اسد وجود دارد. زیرا آنها در کار تجارت مواد مخدر، در ایران  شریک دارند و در آینده تلاش خواهند نمود تا ساختار توزیع مواد مخدر و شبکه های بین المللی قاچاق از دست رفته خود را مجددا بازیابند. این همکاری ها نیازمند رفت و آمد ماهر اسد به تهران است. اگر چه بعلت فشار کشورهای حاشیه خلیج فارس به روسیه و تبعات حیثیتی اسکان دادن به یک قاچاقچی، احتمال اسکان ماهر اسد در تهران، بسیار بیشتر از روسیه خواهد بود. همچنین بعید است که فرزندان او در مسافرت به اقصی نقاط جهان دارای مشکلی باشند. اگرچه این سکنی گزیدن در غرب، بی سر و صدا و بدون جلب توجه خواهد بود. این پناهندگی ظاهری که در حقیقت با زندانی شدن تفاوتی نخواهد داشت، دارای نکات منفی برای مسکو خواهد بود. نگه داشت اسد دارای بار منفی حقوق بشری و بین المللی برای پوتین خواهد بود. اما پوتین به این نکته بی توجه بوده و این خود گویای عمق فاجعه شرایط دموکراسی و احترام به منافع شهروندان در روسیه است. بدین روی انتظار می رود با کوچکترین تغییر شرایط سیاسی در اوضاع داخلی روسیه، مسکو از این مهمان ناخوانده و بلا استفاده، خود را برهاند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

سفیر ایران در دمشق: ۴۳ میلیون و‌ ۷۰۰ هزار دلار را مهاجمین غارت کردند! بفرماید بانک مرکزی نه سفارتخانه ! ما که کاری نداریم و نمی توانیم هم داشته باشیم اما جایی که نزدیک به چهل و چهار میلیون دلار پول نقد نگهداری می شود دیگر به آن سفارتخانه نمی گویند ! می گویند بانک! آن هم از نوع مرکزی ! بانکی که اگر در کشور خودمان بود لازم نبود دولت چهاردهم یکصد میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت بدهی دولت سیزدهم به گندمکاران ،پرستاران و... دریافت کند ! جالب تر آنکه ادعا می شود که این پول ها کمک مردم خدا جو برای همدلی با حزب الله لبنان بوده است ! ‌ واقعا در شرایطی که اکثریت مردم ایران هشت شان در گرو نه شان است و بسیاری از آنها مجبورند روزی خود را در سطل های زباله جستجو کنند و... اوضاع مالی آن بخش جامعه که به آنها «مردم حق جو »می گویند بسیار عالی است ! راستی تا دیر نشده اگر سفارتخانه دیگر کشورها هم تبدیل به بانک شده اند سری به سفارت سوریه در تهران بزنید و معادل پول غارت شده را بردارید ! اگر هم نبود که فدای سرتان ! اینهم روی آن حدود پنجاه میلیارد دلاری که حافظ و بشار گرفتند و پس ندادند ! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔺خاورمیانەی جدید و هم سفرگی گرگ و کلاغ! صلاح الدین خدیو ظاهرا در خاورمیانەی جدید نتانیاهو، سوریه مانند تشکیلات خودگردان فلسطین مستقر در رام الله خواهد شد؛ ارتش نخواهد داشت، کنترل آسمان آن بدست اسرائیل خواهد بود و تنها یک نیروی پلیس مجهز به سلاح های سبک وظیفەی شهربانی و مرزبانی را به دوش می گیرد. آنچه ارتش اسرائیل در این دو روز انجام داده و می گوید فعلا ادامه خواهد داشت، معنایی جز این ندارد. تمام آشیانه های نیروی هوایی، موشک های بالستیک، سامانەهای پادفند هوایی، نیروی هوایی کوچک سوریه، پادگان ها و زاغەهای مهمات بە دقت بمباران شدەاند. در حالی که اسرائیل در حال اخته کردن سوریه است، ترکیه فارغ از هر دغدغه مشغول قلع و قمع کردها در غرب فرات است. در اولین روز سقوط اسد، ترکیه به منبج حمله و آن را اشغال کرد. اصل سقوط اسد هم که با پیمانکاری ترکیه و قطر انجام شد، بدون زمینه سازی تام اسرائیل امکان پذیر نبود. اکنون که ترکیه و قطر به عنوان فاتحان جدید سوریه جای ایران و روسیه را گرفتەاند، در برابر عملیات دولت زدایی اسرائیل کاملا ساکتند. دقیقا معلوم نیست، وقتی که می گویند "همه جوره" در کنار ملت سوریه هستیم، مقصودشان چیست! در عالم وحوش موارد جالبی از همکاری حیوانات وجود دارد. به طور مثال کلاغ سر سفید هنگامی که جسدی مردار می بیند، با سر و صدا و قار قار گرگ ها را آگاه می کند. گرگ ها می آیند آن را می درند و کلاغ هم از باقیماندەی گوشت مردار می خورد. آنچه امروز در سوریه می گذرد حکایت مرده خواری آقا کلاغەی ترکیە از سفرەی خون گرگ بالان دیدەی اسرائیل است! با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

✅ آغاز پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی «اندوخته» آگاه 🔹از امروز (دوشنبه ۱۹ آذر)، می‌توانید در پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی تکمیلی
آغاز پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی «اندوخته» آگاه 🔹از امروز (دوشنبه ۱۹ آذر)، می‌توانید در پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی تکمیلی «اندوخته» آگاه شرکت کنید. 🔹صندوق بازنشستگی اندوخته آگاه از نوع سهامی صدور و ابطالی بوده و با ترکیب دارایی متنوع‌تر نسبت به سایر صندوق‌های سهامی، فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است. 🔹برای شرکت در این پذیره‌نویسی 👈 اینجا کلیک کنید 👉 ➖➖➖➖➖ 📊 @agahcom

#تبلیغات

🔴 اسد روزی سقوط کرد که مقابل مردم ایستاد اسفندیار خدایی جنگجویان تحریرالشام دقایقی قبل از دروازه‌های دمشق عبور کردند و لابد بشار اسد تاکنون خاک سوریه را ترک کرده. امروز حکومت ۵۴ ساله خاندان اسد بر سوریه به پایان رسید. برخی می‌گویند کشورهای خارجی مثل ترکیه و اسرائیل به اسد خیانت کردند. برخی نیز ممکن است ادعا کنند روسیه و ایران پشت اسد را خالی کردند. اما رئیس‌جمهوری که ۲۵ سال بر این کشور حکومت کرده، مقصر اصلی است و آش امروز دستپخت اوست. اصلاً مگر دولت اسد فقط امروز سقوط کرده که دیگران را مقصر بدانیم؟! ۱. بشار اسد امروز سقوط نکرد. او ۱۳ سال قبل سقوط کرد، وقتی‌که مقابل اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایستاد و با گلوله به مطالبات دموکراتیک تظاهرکنندگان درعا پاسخ داد. ۲. بشار اسد روزی سقوط کرد که مقابل اصلاحات ایستاد و از برداشتن حتی یک قدم به سمت مردم دریغ کرد و حاضر نشد اکثریت جامعه را در قدرت شریک کند و گمان کرد با زور می‌شود کشور را اداره کرد. ۳. بشار اسد روزی سقوط کرد که دل به حمایت بیگانگان سپرد و استقلال سوریه را با در قدرت ماندن خود معامله کرد. ۴. بشار اسد روزی سقوط کرد که پوتین به دمشق سفر کرده بود و او به عنوان رئیس‌جمهور سوریه به استقبالش رفت، اما وقتی که پوتین وارد جلسه فرماندهان نظامی شد، ماموران از ورود اسد به جلسه جلوگیری کردند و او در خاک کشورش بلاتکلیف مقابل دوربین‌ها منتظر ایستاد تا روسها چه تصمیمی برای او و سوریه اتخاذ می‌کنند. ۵. اسد روزی سقوط کرد که با برگزاری انتخابات فرمایشی مردم را مسخره کرد و بیش از ۹۵ آراء را از آن خود نمود. او روزی سقوط کرد که با ممانعت از انتخابات آزاد، زمینه را برای جنگ داخلی و تاخت‌وتاز افراطیون داعش و القاعده و قدرتهای خارجی فراهم کرد. ۶. اسد روزی سقوط کرد که بجای فراهم آوردن اسباب وحدت ملی سوریه، شکافهای قومی و گسل‌های مذهبی این جامعه را فعال کرد و دل به حمایت اقلیت ۱۲ درصدی علوی‌ها سپرد. اما امروز آنها را مقابل اکثریت سنی و گرگهای تحریرالشام تنها گذاشت درحالی‌که کینه و نفرت در کشور موج می‌زند. ۷. بشار اسد روزی سقوط کرد که مانع فعالیت سیاسی و رقابت گروهها و تشکیلات مردمی شد و رهبران منتقد ملی‌گرا و کت‌شلواری سوریه را به زندان انداخت و به قتل رساند، تا امروز مردم از سر ناچاری به نره‌غول‌های القاعده و داعش دل ببندند و سرنوشت سوریه را به کثیف‌ترین و سیاهکارترین تروریستهای افراطی بسپارند؛ متحجرانی که بویی از سواد و سیاست و کشورداری نبرده‌اند. ۸. بشار اسد کاری کرد که امروز مردم سوریه نه تنها از رفتن او نگران نیستند، بلکه تروریستهای تکفیری القاعده و داعش را بر او ترجیح می‌دهند درحالی‌که استادان دانشگاهها و نخبگان و مغزها و سیاستمداران سوری آواره و بی‌خانمانند و میان مردم نیستند تا راه و چاه را تشخیص دهند. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

✅ آغاز پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی «اندوخته» آگاه 🔹از امروز (دوشنبه ۱۹ آذر)، می‌توانید در پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی تکمیلی
آغاز پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی «اندوخته» آگاه 🔹از امروز (دوشنبه ۱۹ آذر)، می‌توانید در پذیره‌نویسی صندوق بازنشستگی تکمیلی «اندوخته» آگاه شرکت کنید. 🔹صندوق بازنشستگی اندوخته آگاه از نوع سهامی صدور و ابطالی بوده و با ترکیب دارایی متنوع‌تر نسبت به سایر صندوق‌های سهامی، فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری فراهم کرده است. 🔹برای شرکت در این پذیره‌نویسی 👈 اینجا کلیک کنید 👉 ➖➖➖➖➖ 📊 @agahcom

#تبلیغات

زوال میدان نتیجه‌اش می‌شود دیپلماسی رستورانی تا همین دو سه سال پیش «میدان»(عملیات نظامی جمهوری اسلامی در کشورهای اطراف)تعیین کننده دیپلماسی بود.رهبران نظام قاطعانه می‌گفتند که وزارت خارجه صرفا مجری دستورات و سیاست‌هایی‌ست که از سوی نهادهای بالا دستی (شورای امنیت ملی یا در واقع ارکان عالی ارتش و سپاه) اتخاذ شده است.آن زمان جمهوری اسلامی شش لشکر آماده در میدان نبرد با اسرائیل در منطقه داشت و کبکش خروس می‌خواند و در نتیجه اصرار داشت که دیپلماسی باید ابزار میدان باشد.اما حالا که باد میدان خالی شده و گریز از صحنه نبرد در دستور کار نظامیان قرار گرفته، دیگر کسی از الویت میدان بر دیپلماسی سخن نمی‌گوید و دیپلماسی جمهوری اسلامی حقیقتا وضع اسفبار و کمیکی پیدا کرده.وزیر خارجه به ظاهر پرتحرک است و از این پایتخت عربی به آن پایتخت می‌رود اما جز بیان حرف‌های کلی و بیان چند شعار علیه آمریکا و اسرائیل کاری نمی‌تواند پیش ببرد و حداکثر کاری که می‌تواند بکند خوردن غذا در رستوران‌های قاهره و دمشق است.آنچه عراقچی در سفرهای منطقه‌ای اش می‌گوید چیزی جز شلیک با تفنگ خالی نیست .اگر در تهران بماند سنگین‌تر است تا به این سفرهای حقارت آمیز برود.دیپلماسی ایرانی در تاریخ خودش چنین زوال فاحشی را هرگز تجربه نکرده بود.واقعا مایه شرمساری است.حالا تنها چیزی که برایشان باقی مانده تهدیدات اتمی است و گمان می‌کنند که این می‌تواند کارت برنده در مذاکرات با آمریکا و غرب باشد.به زودی این توهم‌شان هم مثل توهم «حکمرانی بر شش کشور عربی» برطرف خواهد شد. این وضع اسفبار مرا به یاد مقطعی از تاریخ شوروی می‌اندازد.پس از پیروزی انقلاب بولشویکی تروتسکی وزیر امور خارجه شد.اما او به ندرت در محل کارش حضور می‌یافت.ازش پرسیدند دلیل این غیبت‌ها چیست.تروتسکی پاسخ داد:«راستش را بخواهید یک حکومت انقلابی نیاز چندانی به وزارت خارجه ندارد.حداکثر کار ما صدور بیانیه‌های تهدید آمیز علیه کشورهای امپریالیستی است.ما باید کرکره وزارت خارجه را پایین بکشیم و برویم دنبال کارهای انقلابی مهم‌تر در عرصه نبرد» البته این مربوط به یکی دو سال اول انقلاب بولشویکی است.بعدها کمونیست‌ها یاد گرفتند که از سفارتخانه هایشان در خارج می‌توانند برای انواع عملیات ترور،خرابکاری،جاسوسی و پروپاگاندا استفاده کنند و به این ترتیب دیپلماسی در خدمت «میدان »قرار گرفت و نتیجه نهایی‌اش هم همان شد که دیدیم.متاسفانه هیچ کسی از این تجربه تاریخی درس عبرت نگرفت. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

چگونگی آغاز فروپاشی شوروی فرایند فروپاشی شوروی با جدا شدن ملت ها و سازمان های قمرش آغاز شد. سال ۱۹۸۸ که اتحاد شوروی و مارکسیسم-لننیسم  نفس های آخرشان را می کشیدند، مردم آلمان خاوری موج‌ گونه تصمیم به فرار گرفتند. سپس نوبت جدایی مجارستان و لهستان فرا رسید. این دو ملت پس از چند سال مبارزه مستمر و پیچیده، سرانجام موفق به برگزاری انتخابات آزاد شدند. در این میان ارتش شوروی به آخرین حرکت خود دست زد. تجاوز به لیتوانی. ولی معلوم‌ بود که این حرکت محکوم‌ و محتوم به شکست بود. سهل است که در همین شرایط ارتش سرخ، افغانستان را نیز از دست داد. فرآیند جدایی ملت های اقماری از اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی تند و تندتر شد. آنگولا. موزامبیک، گینه و ... نیز یکی پس از دیگری از دست رفتند. مسکو در جایگاه مادر سوسیالیسم طراز لنین، توان اقتصادیش را از دست داده بود. چنان که گورباچف به عنوان آخرین رهبر شوروی هنگام سفر به مجارستان، آب پاکی را بر دستان یانوش کادار آخرین رهبر جمهوری سوسیالیستی مجارستان ریخت و اعلام نمود که دیگر مسکو توانایی ارایه هیچ کمکی به بوداپست ندارد. پیامی که متعاقبا به ورشو نیز رسید. تا جایی که بیاد می آورم فروپاشی رژیم های استبدادی و دیکتاتوری نظامی ماّب‌، ابتدا از حاشیه و پیرامون آغاز شده و پس از از دست دادن اقمار، به سرعت به مرکز می رسد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

پایان قصه سوریه سرنوشت بشار بی شباهت به قذافی، صدام‌ حسین و بیشینه بن علی نخواهد بود. ولی چرا قصه حکمرانی خاندان اسد و حکومت علویون با این سرعت به پایان رسید؟! ۱- اقلیت حاکم ستون فرهنگی تشکیل دهنده حکومت بعث سوریه، تنها بر بدنه و پایه های ۱۳ درصدی جمعیت علوی-شیعی قرار داشت و۷۴٪ اهل تسنن در عمل در حاشیه بودند.‌ حتی تصور استمرار درازمدت اقلیت بر اکثریت قاطع نزدیک به محال است؛ ۲-تکیه بر بیگانگان اقلیت علوی حاکم‌ در جهت جبران انزوا و تنهایی و بی پشتوانگی درونی، بر دو بیگانه غرق در گرداب های متعدد، یعنی ایران و روسیه تکیه داد. کشورهایی که اصولا  به اعتبار قدرت ملی، ظرفیت محدودی برای پشتیبانی خارجی دارند. روسیه اولویت های دیگر به جای دفاع از اسد را طرح کرد.‌ جمهوری اسلامی نیز‌ در خود فرو رفته و سرگرم رها کردن خود از دهها گرفتاری دشوار مانده است؛ ۳- نوسازی مخالفین برای بیش از سی سال نگاه و رویکرد جمهوری اسلامی و روسیه به سوریه میلیتاریستی بود.  این دو کشور طرح و برنامه ای کلان در جهت خارج‌ کردن این کشور جنگزده از استیصال ارائه نکردند؛ سهل است که بیش از پیش همه استان های تحت کنترل بشار، بیش از پیش در چاله فقر قرار گرفتند. در عوض ترکیه ضمن نزدیکی به مخالفان سوری مستقر در ترکیه و استان های دور از کنترل بشار، به آموزش، سازماندهی و تقویت آنان پرداخت. سوری های بنیادگرای مخالف، به ارتشی ماهر تبدیل شده و با رنسانس فکری و تعدیل دیدگاه های تکفیری‌‌، در جهت همرنگی با لائیسیته ترکیه خود را با خواسته های اردوغان آماده کردند؛ ۴- فرصت طلبی اردوغان در همه مدتی که ایران و حزب الله سخت سرگرم‌ غزه و نبرد با اسرائیل بودند‌، اردوغان سخت در حال آماده کردن‌ همه جانبه تحریرالشام برای در دست گرفتن قدرت در سوریه و حذف علویون و بشار بود. این ساده لوحی محض است که تصور شود ترکیه دولت های عضو ناتو و اسراییل را در جریان خیز تحریرالشام قرار نداده باشد. نه تنها ایالات متحده و اسراییل، که فرماندهی کل ناتو در جریان چنین تحرکی قرار گرفته و با آن‌ هماهنگ شده اند؛ ۵- انتخاب مردم این پر شتاب ترین فروپاشی تاریخ معاصر یک رژیم در خاورمیانه بدون توسل به کودتا بود.‌ در واقع انقلابی با استارت یک همسایه قدرتمند (ترکیه). ارتش و مردم‌ سوریه نشان دادند که خواهان پذیرش رویکرد ایرانی- بشاری مبتنی بر مبارزه ایدئولوژیک و در عین حال درجا زدگی و تحمل استیصال و فقر و کمتر توسعه یافتگی، حتی در ازای مبارزه با اسرائیل نیستند. کوته آن که بین دو الگوی ایرانی- اماراتی و ترکی، دومی را پذیرفتند. در واقع پی بردند که تداوم همسویی با ایران ارزشش را ندارد. زیرا نتیجه واقعی آن جز به چشم اندازهای یمن، لبنان جنگزده، غزه و کرانه باختری و عراق نخواهد رسید. آنان در گزینش خود، پیوستن به دکترین ترکیه، امارات‌، سعودی بن‌سلمان، قطر و...را ترجیح دادند؛ ۶- ارتش وامانده میانگین دریافتی ماهیانه نیروهای ارتش بشار، ۲۵ تا‌۳۰ دلار بود. کمتر از سومالی. به گونه ای که حتی کفاف هزینه های یک هفته ای آنها را نمی کرد. از سوی دیگر این ارتش فاقد انگیزه های ایدئولوژیک شده و بدنه آن نیز ناظر فساد سیستماتیک در نهادهای‌ حکومتی و ایضا ارتش بود. حتی وضعیت اقتصادی ساکنان شمال سوریه و منطقه خودگردان‌ کرد نشین به مراتب بهتر از مناطق تحت کنترل دولت بشار بود. در واقع میانگین درآمد کارکنان در نواحی تحت کنترل مخالفان بیش از ۵ تا ۶ برابر افسران سوری بود. بین ۲۰۰ تا حتی ۵۰۰ دلار. از سوی دیگر کهنگی و زهوار در رفتگی تجهیزات و تسلط مستشاران روسی-ایرانی نیز بی انگیزگی افسران و نظامیان سوری را مضاعف کرده بود؛ ۷- همراهی اسرائیل بدون همراهی و هماهنگی اسراییل، فروپاشی اسد ممکن‌ نبود. گرچه تل آویو همواره از گوشت دم دست بشار حمایت می کرد، ولی در ازای قطع کامل دالان زمینی ایران- خزب الله، تن به معرکه ترکیه- تحریرالشام داد. اسرائیل مطمئن است که سوری ها جانشین بشار به صلح ابراهیم خواهند پیوست. برای مساله جولان نیز حتما مدلی ارائه خواهد شد. نتیجه پایانی آن که: الف- سوری ها دیگر در پی تن دادن به مدل توسعه ای ایران و تداوم عضویت در محور مقاومت‌ نخواهند بود؛ ب- حکومت بعدی سوریه دالان زمینی- هوایی ایران- حزب الله لبنان را مسدود خواهد کرد؛ پ- سوریه تا دستکم‌ دو دهه‌ آتی تابع استراتژی سیاست خارجی ترکیه خواهد ماند؛ ث_ بازسازی و نوسازی سوریه با مدل ترکی- بن سلمانی پرشتاب و درجهت فعال سازی دالان مدیترانه- خلیج فارس، آناتولی-عقبه، آنکارا- مسقط به زودی آغاز خواهد شد. با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

🔴روسیه محور مقاومت را برای دستیابی به صلح در اوکراین معامله کرد؟! با ورود حزب الله به جنگ با اسرائیل بعد از هفت اکتبر،ارتش سوریه و فرماندهی آن از نیروهای ایدیولوژیک وفادار خالی شد و این همان موقعیتی بود که اسرائیل و غرب به دنبال آن بودند تا با بازیگری اردوغان از آن بیشترین بهره را ببرد از اینرو نیروهای تحت حمایت ترکیه توانستند با استفاده از یک سناریوی تکراری همانند سناریوی پیشروی طالبان در افغانستان به سرعت و بدون هیچ مقاومتی از سمت نیروهای بی انگیزه اسد، بزرگترین شهرهای سوریه را یکی پس از دیگری به اشغال خویش در آورند 🔸️نیروهای روسیه بجز حملات محدود به منظور حفظ پرستیژ که جنبه ی حیثیتی برای دفاع از متحدشان بود کار خاصی انجام ندادند،همانطور که خودشان هم به سوری ها اعلام کردند اولویت های دیگری بجز مسئله سوریه دارند و تمایلی به پرداخت هزینه در سوریه ندارند 🔸️به نظر میرسد روسها با غرب بر سر مسئله اوکراین و از بین بردن حلقه اتصال محور مقاومت توافقاتی کرده باشند، که این فرض با اظهارات برخی مقامات غربی که سیگنالهایی نسبت به مسئله صلح در اوکراین ارسال نمودند نیز تطبیق دارد 🔸️اما مشکل اینجاست که با سقوط حکومت سوریه و قطع دسترسی روسیه به دریای مدیترانه و خاورمیانه، دیگر روسها هیچ ابزار فشاری برای اجرای ضمانت اجرای توافقات خود با غرب نخواهند داشت و تنها راه دسترسی سهل الوصول روسها به دریای آزاد که از طریق ترکیه یعنی ناتو است که با توجه به ازبین رفتن نفوذ روسها در دریای مدیترانه، قطع کردن دسترسی مسکو به آبهای آزاد میتواند به ابزار فشار احتمالی در دسترس بعدی غرب در مقابل روسیه تبدیل شود 🔸️با اعتماد به روس‌ها و هزینه کرد محور مقاومت پس از حادثه ۷اکتبر،اکنون کل محور مقاومت با چالش بزرگی مواجه شده که هستی آنرا نشانه رفته، در صورت از دست رفتن بازوهای مقاومت،اهداف بعدی میتواند به مرزهای ایران کشیده شود که یکی از در دسترس ترین اهداف، کریدور زنگزور و قطع ارتباط ایران و ارمنستان میتواند باشد 🔸️درصورت حذف خط از تهران تا بیروت، دیگر مذاکرات با غرب برای تهران دستاوردی نیز نخواهد داشت،چرا که ایران ابزار چانه زنی و نفوذ برای کسب امتیاز و معامله با غرب را نخواهد داشت، چرا که نه دیگر اهرم فشار در جنگ  اوکراین باقی مانده و نه محور زمینی فشار از تهران تا مرزهای اسرائیل، این مسئله در کنار سیاست احتمالی فشار حداکثری ترامپ و قطع دسترسی به پول نفت، تشدید وخامت اوضاع اقتصادی و افزایش سایر مخاطرات را برای کشورمان را در پی خواهد داشت 🔸️شاید اگر بشار اسد سرنوشت اعتماد به مسکو را می‌دانست به سمت اعلان جنگ با غرب بخاطر مسکو نمی‌رفت و فیلم اعزام نیروها برای نبرد در اوکراین هیچگاه از سوریه مخابره نمیشد،طبیعی بود که تلاش غرب و اوکراین برای سرنگونی او پس از این وقایع تشدید شود،البته اوکراینی‌ها مشارکت داشتن در وقایع سوریه را بطور رسمی تکذیب کرده اند 🔸️به نظر می‌رسد شراکت استراتژیک با روس‌ها و کشیده شدن پای تهران و مقاومت به جنگ اوکراین و سپس حوادث پس از ۷اکتبر و شیطنت روس‌ها در این زمینه که قبلاً بدان پرداخته بودیم و صحبت های الکساندر دوگین مشاور پوتین همزمان با شروع این وقایع که آنها را وقایع آخر زمانی و رویارویی تهران حزب الله و مقاومت با غرب دانسته بود به عنوان یک پلن روسی در حال تحقق یافتن است،روسها از آخرین مهره های مقاومت نیز به عنوان کارت امتیازی برای خود استفاده خواهند کرد 🔸️البته روس‌ها نیز پس از این معامله و از دست دادن سوریه باید آماده مقابله با تهدیدات و خطرات در مرزهای خود باشند و از طرفی ترکیه هم به عنوان بازیگر اصلی با کمک به استقلال کردها و با توجه به جمعیت زیاد کردها در ترکیه خطر استقلال طلبی را در درون مرزهای خود بالا خواهد برد، که همین پاشنه آشیل باید بخشی از پلن های بعدی تهران برای کنترل خطرات خارجی از جمله در درون خاک ترکیه باشد 🔸️امیدواریم که تصمیمات درست در سیاست خارجی قبل از بین رفتن آلترناتیوها و گزینه های باقی مانده در دسترس صورت پذیرد 🔸️وقتی روس‌ها کی یف پایتخت اوکراین را محاصره کردند، دولت اوکراین به منظور حفاظت از شهر اقدام به توزیع اسلحه در بین شهروندان عادی کرد تا از شهر دفاع کنند، اما در سوریه این امکان وجود ندارد چون معلوم نیست مردمی که اسلحه به دست می‌گیرند به سمت مهاجمین شهر شلیک خواهند کرد یا نیروهای اسد، سرنوشت حکومت های وابسته به روسیه نشان داده که وابستگان به روسیه هیچگاه نتوانستند ملت هایشان را با خود همراه کنند،حوادث اوکراین، بلاروس، سوریه و... اثبات گر این مدعاست با مدیران نامدار ایران همراه شوید telegram.me/excellentmanagers و اینجا در اینستاگرام با من باش 📌https://instagram.com/paktinat.hamed?igshid=z97nhxyu259o

✅ اندوخته‌ای برای فردا 🟠صندوق بازنشستگی تکمیلی «اندوخته» آگاه از نوع سهامی و صدورابطالی بوده و با هدف تأمین مالی دوران بازنش
اندوخته‌ای برای فردا 🟠صندوق بازنشستگی تکمیلی «اندوخته» آگاه از نوع سهامی و صدورابطالی بوده و با هدف تأمین مالی دوران بازنشستگی طراحی شده است. 🟠سرمایه‌گذاری در واحدهای نوع چهارم این صندوق برای عموم سرمایه‌گذاران امکان‌پذیر بوده و فرصت بهره‌مندی از استراتژی‌های هوشمند و ترکیب دارایی متنوع‌تر نسبت به سایر صندوق‌های سهامی فراهم کرده است. ✔️ مزایای این صندوق: ⚫️پرتفوی متنوع‌تر از سایر صندوق‌های سهامی ⚫️حفظ ارزش دارایی‌ها در برابر تورم ⚫️مدیریت حرفه‌ای منابع ⚫️شفافیت و اطمینان 🗓 شروع پذیره‌نویسی: از ۱۹ آذر 🟠برای اطلاعات بیشتر 👈 اینجا کلیک کنید 👉 ➖➖➖➖➖ 🔹 @agahcom

#تبلیغات