Echoes
Открыть в Telegram
1 087
Подписчики
Нет данных24 часа
-77 дней
-2030 день
Архив постов
1 087
توی دنیا هیچ چیز به اندازه ی شجاعت و ناامیدی به هم وابسته نیست. انسان شجاع، همان انسان ناامید است. تمامِ انسانهایی که هنوز امید و آرزو دارند، ترسو هستند.
حالا فهمیدی چرا آخرین نفری بودم که سنگرها را ترک کردم؟ من ناامیدترین انسان بودم ولی دوستانم هرکدام آرزویی داشتند. بعضی هاشان می خواستند به خارج از کشور بروند و بعضی دیگر دلشان می خواست فرمانده بزرگی شوند.
ولی من هیچ آرزویی نداشتم. توی تمامی کردستان، هر کجا که گلوله شلیک میشد. من با ریشِ بلند و آن هیبتِ غیرانسانی حاضر بودم.
مسلسل و ار پی جی و کلاشینکف برمیداشتم و روی بلندترین قله ها با حنجرهی زخمی فریاد میزدم: هیچکس سنگرها را خالی نکند.
آخرین انار دنیا
#بختیار_علی
@e_choes
1 087
آهنگ کردی «لای لای نەمامی ژیانم»، عنوان ترانهای به جامانده از فولکلور کردی است.
این آهنگ یکی از معدود لالاییهای جهان است که از سوی پدر خوانده میشود.
لالایی پدرانهای که در نبود مادر، پدر برای بچهاش میخواند.
🦋https://t.me/Abysmalblue
1 087
ترانه „Wrong Side of Heaven“ طوری دلپذیر در موردِ خستگی، استهلاک و آسیب دیدن است.
-ترانه در ۲۰۱۴ و در سعی برای بیان رنجهای سربازان آمریکایی از جنگ-بازگشته ساخته شده است.
از متنِ ترانه:
„I spoke to God today and She said that She's ashamed
What have I become?
What have I done?
I spoke to the devil today and he swears he's not to blame
And I understood 'cause I feel the same“
@sugarffrree
1 087
ببینید خانوم شیرین
من قبل از شما خیلی راحت بودم، میرفتم تو کوچه فوتبال بازی میکردم، عصرا تلویزیون میدیدم، درسمو میخوندم، حالا درس نمیخوندم ولی یه کاری میکردم نمرشو میگرفتم.
من به جز این ناصرِ هیچ رفیقِ جون جونی ای نداشتم. تابستونا میرفتم گلخونه بابام. سه ساعت گلا رو آب میدادم. بیست بار آبتنی میکردم. بابا من مینشستم روزی شیش ساعت خطاطی میکردم، شیش ساعت !
یهو مینشستم کلِ قصّه های مجید رو میخوندم. کلش رو. بعضی وقتا از خونه پیاده میومدم بیرون میرفتم پارک ملت، پارک ساعی. یه بار رفتم توچال با پای پیاده. خیلی خوب بود. جمعه ها کوه موه نمیرفتم ولی میرفتم سینما بعضی فیلما رو میشد بیشتر از سه بارم دید. اونایی که قشنگ بودن. خیلی آروم بودم.
خانوم شیرین، بابا شما کی بودین یهو اومدین مایهیِ بدبختیِ ما شدین؟!
وضعیت سفید/حمید نعمتالله
@e_choes
1 087
من به بودنِ محض و حضور با تمام وجود در لحظه معتقدم، یعنی باید با تمام وجود با کسی باشی که کنارت است. میچ، الان که با تو صحبت میکنم، میکوشم، همه حواسم جمعِ آن چیزی باشد که دارد بینمان اتفاق میافتد. و دیگر به مباحث هفتههای گذشته فکر نمیکنم. به اتفاق جمعه آینده فکر نمیکنم. به داروهایی که باید بخورم، فکر نمیکنم. من دارم با تو صحبت میکنم. دارم به تو فکر میکنم.
سهشنبهها با موری
#میچ_آلبوم
@e_choes
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
