ru
Feedback
💌 دلنوت

💌 دلنوت

Открыть в Telegram

دل‌نوت (Delnote) اشعار و نوشته‌های زیبا و ماندگار منتشر می‌کند. در انتشار زیبایی‌های دنیا با معرفی ما به دوستان‌تان سهیم باشید https://t.me/delnote

Больше
941
Подписчики
+224 часа
+87 дней
+2330 день
Архив постов
♥️ هیچ‌چیز به اندازه‌ی نفرت از چیزی مشترک، مردم را با هم متحد نمی‌کند؛ نه عشق، نه دوستی، نه احترام #آنتوان_چخوف @delnote

ایران از پای نمی‌افتد، می‌تپد و چون ققنوس از خاکستر خود برمی‌خیزد. هر کجا که گمان کنید که نیست، درست همان‌جا هست، در هر لباس، هر سیما، چه در زربفت و چه در کرباس، چه گویا و چه خاموش. #محمدعلی_اسلامی‌_ندوشن @delnote

♥️ ننگ تو باد و شرم ِتو، ای جیره ِ خوار جور کز کار خویش فهم خیانت نمی‌کنی وقتی به خانه می‌روی از کودکان خویش احساس شرمساری و خفّت نمی‌کنی ؟ پنداریا که خلق فراموش کرده‌اند تو بوده‌ای که مزدک و یاران را واژگونه کاشتی در باغِ باژگون چشمان ِ رودکی را تو کور کرده‌ای لب‌های فرخی را تو دوختی به خون تو بوده‌ای که سنگ‌ رها کرده‌ای به خشم بر جسم مرده ُ حَسَنَک روی دار خویش آری طناب دارِ حلّاج راز را تو می‌کشیده‌ای، همه در روزگار خویش آن روز در پناه سپهدار و امروز در حمایت ِ جبار #محمدرضا_شفیعی_کدکنی، دفتر شعر نامه‌ای به آسمان @delnote

♥️ فراوان ز ایرانیان کشته شد ز خون یلان کشور آغشته شد #شاهنامه‌_فردوسی @delnote

Repost from 💌 دلنوت
♥️ «من فقط یک رویا دارم اینکه وطنم را برایم بگذارید بدون جنگ، بدون ویرانی بدون مصیبت، بدون رنج همه‌ی مناصب و کاسبی‌ها را بردارید و بروید، ولی وطن‌ را برایم باقی بگذارید» #لطفی_بوشناق @delnote

Repost from 💌 دلنوت
♥️ من از وطن دور افتاده‌ی بر خاک افتاده‌ام شبانگاه بی‌خواب و گریان ستاره‌ها را می‌شمارم هزار راه برای رفتن پیش روی خود دارم اما بدون قلب کجا بروم؟ #قیس_بن_ملوح @delnote

Repost from 💌 دلنوت
می‌پرسی:«واژه‌یِ وطن» به چه معناست؟ خواهند گفت: که خانه است وُ درختِ توت، لانه‌یِ ماکیان است وُ کندوی زنبور، عطرِ نان است وُ
می‌پرسی:«واژه‌یِ وطن» به چه معناست؟ خواهند گفت: که خانه است وُ درختِ توت، لانه‌یِ ماکیان است وُ کندوی زنبور، عطرِ نان است وُ آسمانِ نخست… می‌پرسی:«آیا یک واژه با سه حرف برایِ این همه مضامین وسعت دارد وُ بر ما تنگ آمده است؟» #محمود_درویش @delnote

شب اگر ماندنی بود صبح نمی‌آمد! #رضا_رجبی @delnote

♥️ خشمگینیم؟ متنفریم؟ بله، خشمگینیم. پر از حس نفرتیم. از خشونت. از بی‌عدالتی. از جهل. از تحقیرشدن‌های بی‌دریغ. از رنج‌های بیهوده و بی‌پایان. از غم‌های تحمیلی و تمام‌نشدنی. کسی که خشمگین است، فریاد می‌زند. کسی که زنده است، برمی‌خروشد. کسی که عاشق زندگی است، اعتراض می‌کند. فقط آدم‌های مرده ساکت‌اند. این صداها را بشنوید. این صداهایی است که زندگی را فریاد می‌زنند. طلب کردن زندگی حق طبیعی همهٔ ماست. کم‌ترین حق طبیعی ماست. به‌جای داغ و درفش، گوش‌هایتان را باز کنید و این صداهای پر از درد را بشنوید، اگر هنوز توانایی شنیدن را از دست نداده‌اید. #مصطفی_مستور هفدهم دی‌ماه ۱۴۰۴ @delnote

ما برای پیروزی نمی‌جنگیم ما از جایگاه پیروزی می‌جنگیم. #مریم_قهرمانلو @delnote

«آرامش است، عاقبتِ اضطراب‌ها...» #صائب_تبریزی @delnote

«زخم تنها با نیزه‌ای که آن را ایجاد کرده است شفا می‌یابد.» #اسلاوی_ژیژک @delnote

🎵تک آهنگ "عاشقانه نیست" از پروژه #با_من_بخوان به یاد تمامی جانباختگان و بازماندگان فاجعه سقوط هواپیمای اوکراینی. به یاد شیرین‌هایی که پَر کشیدند و فرهادهایی که در تلخی روزگار زمین‌گیر شدند. خواننده: #علیرضا_قربانی آهنگساز: حسام ناصری ترانه: اهورا ایمان @delnote

من خواب دیده‌ام که کسی می‌آید من خواب یک ستاره‌ی قرمز دیده‌ام و پلک چشمم هی می‌پرد و کفش‌هایم هی جفت می‌شوند و کور شوم اگر دروغ بگویم #فروغ_فرخزاد @delnote

🎵”تو بیو” #محمد_نوری با همکاری : فریبرز لاچینی آلبوم : آوازهای سرزمین خورشید @delnote

♥️ مرحبا ای پیکِ مشتاقان بده پیغامِ دوست تا کُنم جان از سرِ رغبت فدای نامِ دوست واله و شیداست دایم همچو بلبل در قفس طوطی طبعم ز عشقِ شِکَّر و بادامِ دوست زلفِ او دام است و خالش دانهٔ آن دام و من بر امیدِ دانه‌ای افتاده‌ام در دامِ دوست سر ز مستی برنگیرد تا به صبحِ روزِ حشر هر که چون من در ازل یک جرعه خورد از جامِ دوست بس نگویم شِمِّه‌ای از شرحِ شوقِ خود از آنک دردسر باشد نمودن بیش از این ابرامِ دوست گر دهد دستم کشم در دیده همچون توتیا خاک راهی کـ‌آن مشرف گردد از اَقدامِ دوست میل من سویِ وصال و قصد او سویِ فراق تَرکِ کامِ خود گرفتم تا برآید کامِ دوست حافظ اندر دَردِ او می‌سوز و بی‌درمان بساز زان که درمانی ندارد دَردِ بی‌آرامِ دوست #حافظ @delnote

♥️ نام‌ها، رمزها، رؤیاها… حکومت‌ها می‌آیند حکومت‌ها می‌روند. مردم می‌آیند. مردم مردم مردم نمی‌روند... مردم هم مردم (کور خواندی) مردم نمی‌ر‌وند...! #سیدعلی_صالحی @delnote

هرکسی که فکر می‌کند "باغبانی" در بهار آغاز می‌شود و در پاییز خاتمه می‌یابد؛ از بهترین بخش سال غافل مانده است: زمستان و زمانی که رؤیای باغ، در اندیشه‌ی باغبان شکل می‌گیرد! #ژوزفین_نوس @delnote

حالت خوب میشه ایران خانوم🕊️ @delnote