ru
Feedback
فلسفه اخلاق

فلسفه اخلاق

Открыть в Telegram

🌱روان‌کاوی/فلسفه/ادبیات/ادیان/سینما 📍مصطفی سلیمانی (دکتری فلسفه کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق کارشناسی ارشد روان‌شناسی شخصیت) 📱ارتباط با من: @soleymani63 . 🔖اینستاگرام: https://instagram.com/_u/soleymani63

Больше
7 252
Подписчики
+1724 часа
+37 дней
-3830 день
Архив постов
مطمئن‌ترین راه برای به دست آوردن بهترین نتایج در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما، برنامه‌ریزی برای بیدار شدن در ساعت 5 صبح است؛ این
مطمئن‌ترین راه برای به دست آوردن بهترین نتایج در زندگی شخصی و حرفه‌ای شما، برنامه‌ریزی برای بیدار شدن در ساعت 5 صبح است؛ این ساعت از روز، به ضربان تپنده‌ی جهان معروف است. 📕 کتاب:کلوب ۵ صبح ✍🏻 اثر: #رابین_شارما 🍀❤️ @filsofak

افلاطون می‌گوید: اﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﻫﻢ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ می‌دﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ‌ﯼ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﻧﺶ! ﺁﺩﻣﯽ
افلاطون می‌گوید: اﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﺑﺎ ﻣﺎ ﻫﻢ ﻋﻘﯿﺪﻩ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﻪ ﻣﺎ ﺁﺭﺍﻣﺶ می‌دﻫﻨﺪ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩﯼ ﮐﻪ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺑﺎ ﻋﻘﯿﺪﻩ‌ﯼ ﻣﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺑﻪ ﻣﺎ ﺩﺍﻧﺶ! ﺁﺩﻣﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﻟﺬﺕ ﺑﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﺑﻪ ﺁﺭﺍﻣﺶ ﻧﯿﺎﺯ ﺩﺍﺭﺩ ﻭ ﺑﺮﺍﯼ ﭼﮕﻮﻧﻪ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮐﺮﺩﻥ ﺑﻪ ﺩﺍﻧﺶ. چقدر این جمله دل‌نشینه: افکار هر انسان میانگین افکار پنج نفری است که بیشتر وقت خود را با آن‌ها می‌گذراند. خود را در محاصره افراد موفق قرار دهيد... 🍀❤️ @filsofak

شاید اگر بزنی زیر سینی و همه‌چیز را بپاشی توی هوا هم چیزی عوض نشود. اما بهتر است از اینکه یک عمر، سینی‌به‌سر راه بروی و ندانی روی سرت چی را داری حمالی می‌کنی. این‌جوری موقعی که همه‌چیز پخش زمین شد یک کیفی می‌کنی که به قول حافظ مپرس! بعضی‌چیزها وقتی صدای بلند شکستن‌شان تمام شد، می‌بینی خوب شد شکست. خوب شد تمام شد. 📚 روز حلزون ✍🏻#زهرا_عبدی 🍀❤️ @filsofak

🚀 ناراضی حتی با آپولو! ✍ احسان محمدی 🚀 پنجاه‌سال پیش آمریکایی‌ها در ماموریت آپولو، #آرمسترانگ را به ماه فرستادند. او از سفی
🚀 ناراضی حتی با آپولو! ✍ احسان محمدی 🚀 پنجاه‌سال پیش آمریکایی‌ها در ماموریت آپولو، #آرمسترانگ را به ماه فرستادند. او از سفینه پیاده شد، قدمی برداشت و گفت:«این گامی کوچک برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت است.» 🚀 انسان که با نیزه سنگی ماموت شکار می‌کرد، گوشت خام می‌خورد و گاهی طعمه ببرهای دندان خنجری می‌شد حالا ماه را فتح کرده بود. 🚀 برای همین «آپولو هوا کردن» در توصیف انجام دادن کاری شگفت‌انگیز و خارق‌العاده حتی وارد ادبیات فارسی شد و هنوز هم کاربرد دارد. 🚀چندی پیش وقتی سفینه دیگری را راهی فضا کردند که به مراتب از آپولو پیشرفته‌تر بود، در میان تحسین‌های بسیار، سعید علی‌پور با این اسکرین‌شات در توئیتر به نکته جالبی اشاره کرد:«ببین! سفینه هم بفرستی فضا بازم حداقل ۲۵ هزار نفر هستن باهات حال نکنن». 🚀 این #درس_زندگی است. حتی اگر آپولو هوا کنیم باز کسانی پیدا می‌شوند که بگویند حالا مگه چکار کردی؟ 🚀 سخت است و نیاز به تمرین زیاد دارد که آدم از نیش و کنایه و عیب‌جویی‌ها جان به در ببرد ولی واقعیت دارد که هر کاری بکنیم باز عده‌ای هستند که از ما خوششان نمی‌‌آید و ناراضی هستند. 🍀❤️ @filsofak

🔸️خودت رو پیدا کردی؟
Anonymous voting

انسان برای اینکه بتواند به دیگران عشق بورزد، ابتدا باید یاد بگیرد که چگونه خود را قبول کند و به خود عشق بورزد. شخصی که با خودش کنار نیامده است هرگز نمی تواند با جهان خارج کنار بیاید. #اوشو 🍀❤️ @filsofak

پیش از آن که واپسین نفس را برآرم پیش از آن که پرده فرو افتد پیش از پژمردن آخرین گل برآنم که زندگی کنم برآنم که عشق بورزم برآنم که باشم. #مارگوت_بیکل 🍀❤️ @filsofak

همواره معتقد بودم برای خدا عشق بسیار بیشتر از ایمان ارزش دارد... #گابریل_گارسیا_مارکز 🍀❤️ @filsofak

تغییری کوچک در عادت‌های روزانه می‌تواند زندگی‌تان را به مقصدی متفاوت هدایت کند. اتخاذ تصمیمی که اوضاع را یک درصد بهتر یا بدتر می‌کند شاید در لحظه بی‌اهمیت به نظر برسد؛ اما در مجموعِ لحظاتی که یک عمر را تشکیل می‌دهند، این انتخاب‌ها می‌توانند تفاوت ایجاد کنند. تفاوت میان کسی که هستید و کسی که می‌توانستید باشید. #جیمز_کلییر #خرده_عادتها 🍀❤️ @filsofak

📝تقویت عزت نفس درس سوم: (راهکارهای افزایش عزت نفس) ابتدایی‌ترین گام، برای افزایشِ عزت نفس: 🔇 خاموش کردن صدای منفی درون است.
📝تقویت عزت نفس درس سوم: (راهکارهای افزایش عزت نفس) ابتدایی‌ترین گام، برای افزایشِ عزت نفس: 🔇 خاموش کردن صدای منفی درون است. 🤔 اما چه‌طوری؟ 🔍 ما باید به شکلی آگاهانه با افکار منفی‌مان روبه‌رو شویم. 🔍 باورهای منفی نسبت به خودمان را به چالش بکشیم. 🔍 توجه کنیم که آیا برای اثبات افکار منفی‌مان مدرک داریم یا نه؟ 🔍 ببینیم که آیا نظر بقیه هم در مورد ما مثل نظر خودمان است؟ 🔍 به این موضوع توجه کنیم که آیا این افکار موجب خوددوستی ما می‌شوند یا تنفرمان را نسبت به خودمان بر می‌انگیزند. و در یک جمله کلی: 😇 ما باید پاسخِ آگاهانه مثبت نسبت به افکار منفی‌مان داشته باشیم تا بتوانیم از شر آن‌ها را حت شویم. 🤔 راهکار کلی کسب عزت نفس: کسب تجربیات جدید با رویکردِ بخشش خود و مقایسه نکردن خود با دیگران. 😇 ما باید یک کار جدید را صرفاً و صرفاً به منظور اهمیت دادن به خودمان، تجربه کنیم و تمام. #مصطفی_سلیمانی #عزت_نفس + با دوستان خود به اشتراک بگذارید.🎶 ❤️🍀 @The_meaningoflife

تنسی ویلیامز: «تمامی هنرمندان روان‌رنجورند. تنها فرقی که هنرمندان با دیگر آدم‌های روان‌رنجور دارند این است که هنرمندان می‌دان
تنسی ویلیامز: «تمامی هنرمندان روان‌رنجورند. تنها فرقی که هنرمندان با دیگر آدم‌های روان‌رنجور دارند این است که هنرمندان می‌دانند چطور مشکلات روانی خود را در مسیر خاصی هدایت کنند». ❤️🍀 @filsofak

✔️صداقت و جدیّت ✍️ مصطفی ملکیان 🔹به نظر من امور اعتقادی استدال بردار نیست. مثلا اگر پیامبر (ص) می خواست با استدلال ابوذر را مؤمن کند، ابوذر همیشه می توانست در مقدّمات سخن پیامبر (ص) چون و چرا کند. لذا آن چه ابوذر را مسلمان می کند شخصیّت صادق و با جدیّت پیامبر (ص) است.در مورد خودم هم این تجربه وجود دارد. از نظر من اگر چه بسیاری اعمال و نظریات امام خمینی برای من جای شکّ و شبهه دارد، ولی شخصیّت ایشان عاملِ اعتقاد من به ایشان بوده است. 🔹و من از آیه ی قرآن که می فرماید الذین جاهدوا فینا لنهد ینهم سبلنا، هم همین را می فهمم، جاهدوا یعنی جدیّت، فینا یعنی صداقت. جدیّت یعنی زندگی را جدی بگیریم و صداقت هم یعنی بعد از فهم واقع و خطای خود سریعا و صریحا به آن اقرار کنیم. چون بسیار می شود که ما واقع را می فهمیم، ولی آن را به خاطر مقاصدی می پوشانیم. لذا این تجربه ی من است و روان شناسان هم همین سخن را دارند. 🔹اصول و عقاید هیچ دینی برهانی نیست. اما نباید از تبعیت از کسی و اندیشه ای پل زد به مستدل بودن تمام سخنان آن فرد یا اندیشه. و لذا من قائل ام که اصول و عقاید هیچ دینی برهانی نیست، ولی از برهانی نبودن آن برنمی آید که باید از آن دست برداشت. کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم نیز همین است. لذاست که می بینید فلاسفه ذهن را تسخیر می کنند، ولی نمی توانند افراد را به تبعیت وادارند. اگر قرار بود مردم اروپا با استدلالات عقلی مسیحی می شدند، باید با استدلالات هیوم هم از دین خارج می شدند،در حالی که هنوز مردم مسیحی اند. چون در خاطره ی مردم مسیح آدم صادقی است، ولی در خاطره ی مردم هیوم آدم صادقی نبوده است. ❇️معنای زندگی | صفحه 105 🍀❤️ @filsofak

...تقدسِ «کار» در اسلام تا بدانجا است که می‌دانیم پیامبر تنها دو دست را بوسیده است، دست یک زن و دست یک کارگر را. دو چهره‌ای که در همه‌ی نظام‌ها و تمدن‌ها و فرهنگ‌ها، تجسم ذلت، حقارت و محرومیت بوده‌اند، آن هم دست بوسیدن... دکتر شریعتی، مجموعه آثار ۲، خودسازی انقلابی، ص ۱۷۲. 🍀❤️ @filsofak

چه کسی ما را میان این گردباد بی سر و ته انداخت؟ این دیوانگی بی‌انتها ما را تا کجا خواهد برد؟ حتماً این سوال‌ها را از خودت پرسیده‌ای، شوریدگی می‌تواند به آدم بال پرواز بدهد. اما کمتر شوریدگی‌هایی بوده‌اند که عاقبت به سرگشتگی نرسیده باشند. من هم مکرر با خودم تکرار کرده‌ام، هر که را شوریده سر پایش به گنجی در فروست. اما عزیز من، انسان شوریده سهمی از گنج ندارد. سهم ما دیوانگی‌ست، جنون و سرگشتگی. باید مقابل این دیوانگی ایستاد. دشوار است، می‌دانم. قسمتی از نامه‌های دریابند به غزاله علیزاده ❤️🍀 @filsofak

📝الفبای تربیت فرزند درس چهارم: (سلامتی روانی کودکان) اگر سلامت روانی و فیزیکی فرزندتان را می‌خواهید، نیازهایش را بشناسید. فر
📝الفبای تربیت فرزند درس چهارم: (سلامتی روانی کودکان) اگر سلامت روانی و فیزیکی فرزندتان را می‌خواهید، نیازهایش را بشناسید. فرزند شما نیاز دارد که: ☑️ بخندد ☑️ در آغوش گرفته شود ☑️ بوسیده شود ☑️ بدود ☑️ بپرد ☑️ از شادی به جیغ کشیدن دچار شود و ☑️ بازی کند 🔔 اگر حال خوب فرزندتان را می‌خواهید، هر روز برای او زمانی را اختصاص دهید که بتواند بدود، بپرد، از شادی جیغ بکشد، آزادانه بازی کند و با شما بخندد. پریدن و دویدن، نیازِ قلب، ریه‌ها، استخوان‌ها، غضروف‌ها، زانوها و ماهیچه‌های فرزندتان هستند، برای این‌که رشد کنند و قوی شوند. خندیدن و در آغوش گرفته شدن هم باید باشند تا هورمون لذت و شادی در بدن فرزندتان ترشح ‌شود. 😊 شما نمی‌توانید بدون رعایت این فاکتورها، سلامتِ روانی و فیزیکی را از فرزندتان انتظار داشته باشید. #مصطفی_سلیمانی #تربیت_کودک #تربیت_فرزند #دعوای_کودکان . + با والدین به اشتراک بگذارید.🎶 ❤️🍀 @The_meaningoflife

چه متوجه باشیم چه نباشیم. اکثر اوقات در حال فکر کردن هستیم. حتی وقتی با کسی حرف می زنی، یا به حرف کسی گوش می کنی، باز هم در حال فکر کردن هستی. وقتی مشغول خواندن روزنامه یا تماشای تلویزیون هستی، باز هم فکر میکنی. وقتی خاطرات گذشته را به خاطر می آوری، فکر میکنی. وقتی به فکر چیزی در آینده هستی، فکر می کنی. موقع رانندگی فکر می کنی. صبح ها که برای رفتن به سر کار آماده می شوی، فکر می کنی. افکاری که در سر پرورانده می شود، خلاق است! در رابطه با ذهن و حواست گزینشی عمل کن. چون ذهنیت خودت را به هر چیزی که متمرکز کنی، به هر آنچه که باشد، همان را به زندگی ات فرا می خوانی. #راندا_بران ‌ 🍀❤️ @filsofak

باید یاد بگیریم از امور اجتناب ناپذیر رنج نکشیم. زندگی ما، مثل هارمونی جهان، مرکب از ناهماهنگی‌ها و الحان متفاوت، زیر و بم، آرام و گوشخراش، کوتاه و بلند است. اگر موسیقی‌دانی فقط برخی از آن‌ها را دوست داشته باشد، چه می‌تواند بسراید؟ او باید بداند که چگونه از همه آن‌ها استفاده و آن‌ها را با هم ترکیب کند. ما نیز باید در سلوک با خوب و بد همین‌طور باشیم، خوب و بدی که جوهر آن‌ها با جوهر زندگی ما یکی است. ✍🏽 #آلن_دو_باتن 📕 تسلی بخشی‌های فلسفه ‌ 🍀❤️ @filsofak

🔸️براساس تحقیقات میزان ماندگاری احساسات به ترتیب: غم 12 ساعت نفرت 60 ساعت شادی 36 ساعت حسادت 15 ساعت آرامش 8 ساعت اشتیاق 6 س
🔸️براساس تحقیقات میزان ماندگاری احساسات به ترتیب: غم 12 ساعت نفرت 60 ساعت شادی 36 ساعت حسادت 15 ساعت آرامش 8 ساعت اشتیاق 6 ساعت اضطراب و نا امیدی 24 ساعت است! 🍀❤️ @filsofak

ایرانیان نمی‌توانند هیچ نوع فرهنگی را که با فرهنگ خودشان بیگانه باشد بپذیرند. ایرانی همیشه شخصیت مخصوص به خودش را حفظ می‌کند. و این شخصیت عبارت است از یک نوع نرمی و انعطاف پذیری که به هر شکلی در می‌آید و برای یک نفر مغرب‌زمینی که معتاد به صراحت و تشخیص صریح بین خوبی و بدی است باعث انزجار خاطر می‌گردد. آنچه ما را در مورد ایرانیان به وحشت می‌اندازد این است که ما هرگز وقتی به یک نفر ایرانی سر و کار پیدا می‌کنیم نمی‌توانیم بفهمیم که درستی عقیده او از چه قرار است و درباره امور چگونه فکر می‌کند، حتی اگر بیست سال هم با او معاشر و محشور باشیم ضمیر او بر ما مجهول خواهد ماند...! 📕 نامه‌های مشرق زمین 🍀❤️ @filsofak

در کنار آنهایی باش که نور می‌آورند و جادو می‌کنند... آنها که با چوب جادویی کلام، گفتار، نگاه، رفتار و منشِ ویژه خودشان، تو و جهان را متحول می‌کنند و همه بازی‌ها را به هم می‌زنند. کسانی که قصه‌های زیبا می‌گویند و تو را به چالش می‌کشند و تغییرت می‌دهند. کسانی که به تو اجازه نمی‌دهند که خودت را دست کم بگیری و افق زندگی‌ات را کوچک بپنداری. این‌جادوگران‌ با قلب های‌ تپنده‌ و ‌پرشور قبیله ‌اصلی‌ تو هستند و باید کنارشان ‌بمانی... #ويلفرد_پترسون 🍀❤️ @filsofak