𝑻𝒉𝒆 𝑹𝒂𝒏𝒅𝒐𝒎 𝑺𝒊𝒅𝒆🩶
Открыть в Telegram
عندي مشاعر وبدفنها.
БольшеСтрана не указанаКатегория не указана
294
Подписчики
-224 часа
-57 дней
-4930 день
Архив постов
يارب مَن لِي غيركَ أنتَ الرّحيمُ بعبدكَ فإرْحم عُبَيداً واقفاً قد ذاب مِن فَرط البكاءِ فيكَ الرّجاء لا يَخيب أنتَ الحليمُ والقريب❣️
خَلَّيت كُلّ اللِّي حَوَالَيَّا،
أَوَّل مَا يِشُوفُوك يِتْهَامِسُوا عَلَيَّا…
اللِّي يِقُول: «عَاشِقَة وَمُدَارِيَة»،
وَاللِّي يِلُوم،
وَاللِّي يصَدِّق…
مِين إِدَّاك الحَقّ فِي قَلْبِي؟
مِين إِدَّاك الحَقّ تِنْسَى مَشَاعِرِي،
وَتُعْلِن حُبِّي؟
افتكرت قصيده انس البرقي لما قال:
نخاف قساوة الفقد لذا نبقى بمفردنا ولا نرتاح ف البعد ونخشى القرب يفسدنا🖤
"أَيَــا غَــزَالًــا تَــاهَ قَــلْــبِــي بِــعَــيْــنَــيْــهِ، وَڪــيْــفَ لِــلــرُّوحِ النَّــجَــاةُ مِــنْ مَــآقِــيــهِ؟ فِــي رَمْــشِــڪِ السَّــاحِــرِ لَــيْــلٌ أَضَــعْــتُ بِــهِ، وَعِــنْــدَ طَــرفِــڪِ ضَــاعَ الصَّــبْــرُ وَالــتــيــه. عَــيْــنَــاڪِ… مَــا عَــيْــنَــاڪِ إِلَّــا فِــتْــنَــةٌ خُــلِــقَــتْ، لِــيُــهْــزَمَ الشِّــعْــرُ إِنْ مَــرَّتْ قَــوَافِــيــهِ. إِنْ حَــدَّقْــتِ، ارْتَــبَــڪَ الْــقَــمَــرُ مِــنْ خَــجَــلٍ، وَاخْــتَــبَــأَ الْــوَرْدُ خَــوْفًــا مِــنْ تَــجَــلِّــيــهِ. يَــا مَــنْ بِــعَــيْــنَــيْــهِ سِــحْــرُ الشَّــرْقِ مُــجْــتَــمِــعٌ، مَــاذَا فَــعَــلْــتِ بِــقَــلْــبٍ صَــارَ يُــحْــيِــيــهِ نَــظْــرَةٌ مِــنْــكِ… تَــڪــفِــيــهِ عَــنِ الدُّنْــيَــا وَتَــجْــعَــلُ الْــعُــمْــرَ يَــمْــضِــي وَهُــوَ رَاضِــيــهِ."
كان فيه بنت بتتكلم معايا عن علاقتها بشخصٍ ما وفي نُص الكلام قالت "أنا خايفة يطلع الخير في بُعدنا" وقفت عند الجملة شوية وحسِّتها، حسِّتها أوي ، صدقني بنكون راضيين بكُل قضاء ربنا بس قلبنا خايف ، خايف لا يكون الخير في البُعد بعد ما حبينا كتير أوي أوي ورسمنا آمال وأحلام مع الشخص ده.
- ڪلنا لينا شخصية تانيه برا السوشيال دي خالص ، شخصية الناس بتحبها وبتحترمها جدا ٫ بس بنيجي هنا نستخبي ورا شاشة تحت مسمي شخصية وهمية عاوزة تعمل الل نفسها فية ٫ تدور على احساس يشبها من جوا يعوض عندها احتياج معين بس مع ناس مش عارفينهم ولا بنشوفهم ونعيش بخيال على اننا نفصل عن تعب الواقع لڪن ف الحقيقه بسبب الخذلان الل بنتعرضله من شخصيات الشاشات الل بنتعامل معاها دي بتخلينا نفقد الشغف والثقة ف جميع الناس ونبدأ ندمر حياتنا بالتعلق بيهم ومبنفڪرش ان ممڪن ف لحظة ميبقوش موجودين 𐙚 ")
غريب إن يكون ف حياتك حد مش عايز تتكلم معاه تاني بس مستني منه رساله او مكالمه ، إنك تبقى عايز تنساه بس كل يوم قبل ما تنام بتفتكره، و تتمنى لو مكنتش تعرفه .. بس بردو بتعتبره اجمل حاجه حصلتلك ف حياتك ،
استنيتك سنين وانا بكرهك.. ف ما بالك بقا لو كنت بحبك 𐚁
الي بيحبك هيريحك هيشتريك قدام أي حاجه
تانية مهما كانت هيساعدك هيبقى حنين عليك
لا ارادياً هيبقى لَين معاك ومع عيوبك رحيم في
اخطائك حزنك مش هيهون عليه لو العالم كله
شافك وحش هيشوفك هو حلو أول ايد في
العالم هتسندك وتهتم وتراضي وتطيب ساعتها
هتلاقي الراحة الي مش هتخليك تفكر مرتين في
انك تكمل عمرك مع الشخص ده وانت مطمئن .
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
