لـِ إسلُآمـ 🤎
Открыть в Telegram
في النهاية أحدهم سيتجاوز ، و الآخر سيظل عالقاً إلى الأبد .🖤
БольшеСтрана не указанаКатегория не указана
226
Подписчики
-224 часа
-47 дней
+1130 день
Архив постов
💌 وصلتك رسالة جديدة
⏱ وقت الرسالة: 2026/06/22 - 02:52:22 PM
----
كتاب المفاهيم الفرنساوي بيكون فيه كلمات
----
- تبرع لإستمرار عمل بوت صارحني 🎁
إذا وقعت في معصية فاحرص على أمرين اثنين إيَّاك أن تفرط بهما:
-عدم المجاهرة بالمعصية حتىٰ تنال العافية.
قال النبيُّ ﷺ: كلُّ أُمَّتي مُعافًى إلا المجاهرين
-الاعتراف بالذنب والإقرار به توبةً وتذللاً للَّه مع عدم استحلاله حتى يتوب اللَّه عليك ويشملك بمغفرتِه ورحمتِه
قال اللَّه تعالى:
(وَآخَرونَ اعتَرَفوا بِذُنوبِهِم خَلَطوا عَمَلًا صالِحًا وَآخَرَ سَيِّئًا عَسَى اللَّهُ أَن يَتوبَ عَلَيهِم إِنَّ اللَّهَ غَفورٌ رَحيمٌ)
متعلقش شخص بيك وأنت مش ناوي تقدملُه حاجة ، متندموش على ثقتُه فيك ووعودك وكلامك اللي هييجي يوم ويتبخروا ، متقولش هعمل وإنت من جواك لا أنت عامل ولا منيل حاجة ، قد الكلمه اللي بتطلع من لسانك كان بها ، وإن كُنت مش قدها سيب الطرف التاني يشوف حالُه ، متسيبش أثر سيء جوا حد من نحيتك ، وقبل ده كُله راعي وقفتك قدام ربنا وراعي مصير القلب ، علشان في ناس بتصدق اوي وبتثق ومبتعرفش تشغل عقلها في حاجة القلب مختارها ، راعي رد الدَين علشان الحياة مُجرد فعل ورد فعل . وأكيد عمرك ما هتسبب أذى وتلاقي الخير ، وكمان عمرك ما هتقدم خير وتلاقي في النهاية أذى ، راجع نفسك واحدة واحدة وشوف ظلمت مين ووجعت مين هتلاقي ناس كتير أتأذت بسببك بس بتتجاوز ومفكر الموضوع هيّن وهوا عكس كدة تماماً ، متعوجش اللي ماشي ف طريق مُستقيم وتقول هوا اللي جه معايا والغرض من ده كُله " خليك على قد الكلمة اللي تطلع منك " وبس
Уже доступно! Исследование Telegram 2025 — ключевые инсайты года 
