ru
Feedback
للآخرة.

للآخرة.

Открыть в Telegram

أنما الأنسان أثر فأحسنوا مأثركم .•

Больше
Страна не указанаКатегория не указана
308
Подписчики
+2124 часа
+737 дней
+8030 день
Архив постов
Repost from الوِجهة
نعوذُ بكَ ياربُّ من ضِياع الوجهة ومِن غِياب الأحلام وفتور الهمّة ونستعينُ بِنورك ليُضيئ دُروب عُمرِنا كلّها

ليه بعض الناس بتخاف تبدأ من جديد؟ مش عشان البداية صعبة، ولا عشان الطريق مجهول وبس... أوقات كتير الخوف بيكون من إنهم جربوا قبل كده واتوجعوا. في ناس بتخاف تبدأ علاقة جديدة عشان خايفة تعيش نفس الخذلان، وفي ناس بتخاف تحقق حلم كانت فشلت فيه قبل كده، وفي ناس بتخاف حتى ترجع لنفسها بعد فترة صعبة لأنها مش واثقة إنها هتقدر تكمل. البدايات الجديدة محتاجة شجاعة، لأنك بتاخد خطوة من غير ما تضمن النتيجة. لكن الحقيقة إن الخوف عمره ما كان دليل إنك متبدأش، الخوف مجرد دليل إن الحاجة دي مهمة بالنسبالك. ومهما كانت التجربة اللي فاتت قاسية، لازم نفتكر إن فشل محاولة قديمة مش معناه فشل كل المحاولات اللي بعدها، وإن الأشخاص اللي خذلونا مش هم كل الناس، وإن الأيام الوحشة مش هي كل العمر. أحيانًا أكبر مخاطرة بناخدها هي إننا نفضل واقفين مكاننا خوفًا من خطوة جديدة، مع إن البداية دي ممكن تكون السبب في كل الخير اللي مستنينا.

Repost from N/a
الأخلاق يا خوي مش لبسة تلبسها قدام الناس وتفصخها وراهم، الأخلاق أصل وتربية تبان ف كل كلمة وكل تصرف. اللي عنده أخلاق يحترم الكبير، ويرحم الصغير، وما يجرحش الناس بكلامه، وما يخونش الأمانة، ويوقف مع غيره وقت الضيق قبل وقت الفرح. الدنيا كلها ممكن تتغير، لكن الإنسان اللي معروف بأخلاقه الطيبة ديما يبقى مقامه كبير وقدره محفوظ بين الناس.

Repost from عُقيل .
- أساسي وثابت نديروا تبادُل .

لاقُربهمّ مكسب،ولابُعدهم خسارة،الداهَية لِ تجي تاخدّ .

Repost from N/a
-تَوجِيه نِغير بِيه رقم القَنَاة ونشُوف جَمَال قَنواتڪُم ونِحكي عَ أَول 10قَنَوَات والبَاقِي نِقَيم بَايُو القَنَاة🤎
قَنَوات خَالِية مِن الذّنوب ڪَالعَادَة.
https://t.me/i_arq1

توجيه 24ساعه نوجه منك رابط القناة ومنشور يعجبني 🔥👈🏻👉🏻
انيروني انار اللهُ دربكم
https://t.me/asoosaad14_4

•° غدا الأربعاء .. صيام يوم تاسوعاء.! وبعده الخميس عاشوراء
أنشر وذكر .. فكم ممن سيصوم بسببك .!

Repost from .
|| @P5_Y7 𝒔𝒖𝒃𝒔𝒄𝒓𝒊𝒃𝒆🪙?

Repost from N/a
توجيه واشتراك ينصي. 🌟

ءشتراك اساسيون || @lliillii03

Repost from N/a
Your subscription 👋 .

Repost from - 𝜗𝜚 .
- توجيّه . - اشتراك : @hxuia_6 .

Repost from N/a
ءشتـراك : @il4lU