ru
Feedback
𝐍𝐨𝐜𝐭𝐚𝐥𝐢𝐬 🪐

𝐍𝐨𝐜𝐭𝐚𝐥𝐢𝐬 🪐

Открыть в Telegram

𝑻𝒉𝒆 𝒏𝒊𝒈𝒉𝒕 𝒊𝒔 𝒂 𝒏𝒆𝒘 𝒃𝒂𝒕𝒕𝒍𝒆 " عندما يحلّ الليل يهدأُ كلّ شىءٍ عدا ما بداخِلى "

Больше
Страна не указанаКатегория не указана
231
Подписчики
Нет данных24 часа
-77 дней
-230 день
Архив постов
وَإِنِّي إِذا ما الليلُ طالَ تَوَجُّعًا أُحادِثُ نَجْمًا لَيتَهُ قَد رَآهُ أَفِرُّ مِنَ الذِّكرى فَتَلحَقُ خُطوَتي كَأَنَّ الهَوى في الرُّوحِ قَد تَرَبّاهُ يَمُرُّ اِسمُهُ فَيرتَجِفُ القَلبُ آمِلًا كَعُصفورِ بَردٍ ضَمَّ جُرحًا وَاراهُ فَيا لَيتَ شِعري هَل سَأَلقاهُ مَرَّةً أَمِ الشَّوقُ كُتبٌ لا نَعيشُ

"ومن قال لك إن النور لا يترك ظلًا خلفه؟"

فَالحُبُّ طاغٍ مِنَ الفُؤادِ كَأَنَّهُ سَيْلٌ يَفيضُ فَأَغرَقَ المَدينَةَ فَعَيْناهُ سِحرٌ بِغَيْرِ ساحِرٍ فَكَيْفَ أُزيلُهُ وَسِحرُهُما أَصابَني؟ يا لَلحَبيبِ الَّذي يُرجى لِقاؤُهُ بَعيدٌ قَريبٌ، فَمَتى أَلقاهُ؟

لو كنت اعرف انها اخر مره اكيد مكنتش سيبتك زى كل مره .!

‏﴿إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُونَ عَلَى النَّبيِّ يَا أَيُّها الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسلِّمُوا تَسْلِيماً﴾

أقفُ بعيدًا مبصِرا فقط لم أبْدى أىّ ردَّة فعل ظَلت واقِفا فقَط أُتابع مَا يَجرى ببُرودٍ لَم أعْهدهُ فى حَياتى كَمن فقَد الأَمل و استَسلَم للْواقِع صَامدٌ جَامدٌ كَجبَل شَامخٍ لم يَعهد الإِنكسَار قطّ نظْرة بارِدة لا يشُوبها حزْن و بدَاخلى تزَاحمت الصّرخَات فكيفَ ذلِــك !..

احساس إنك تبقى عايش و انت عارف ان فى حد فى ضهرك وهايلحقك وقت ما تقع ..

العيد فرحهههه

كل سنة وانتم طيبين يا حلوين عيد سعيد عليكم وعلى الأمة ان شاء الله 🤍

لبيك وإن قست القلوب لبيك وإن فاضت الذنوب لبّيك اللهم عفوًا وعافية لبيك إنا عائدون تائبون نادمون لبيك إنا متعبون اجبرنا كأننا
لبيك وإن قست القلوب لبيك وإن فاضت الذنوب لبّيك اللهم عفوًا وعافية لبيك إنا عائدون تائبون نادمون لبيك إنا متعبون اجبرنا كأننا لم نرَ حزنًا لبّيك ربي وإن لم أكن بين الحجيج ساعيًا

أدعية لـ يوم عرفة🤍🕋.pdf4.19 MB

متنسوش تدعو لسما صحبتى بالرحمة 😔🤎

ᑌᑭ TO >>>> ²⁰² ˢᶦˢᵗᵉʳˢ ᵃⁿᵈ ᵇʳᵒᵗʰᵉʳˢ 🤎🙈

حبايبى المسكرين كل سنة وانتو طيبين ماتنسونيش من دعاء يوم عرفة ومتنسوش تدعو لطلاب ثانوية عامة لانهم محتاجين دعاءنا 🤎

اقولكم على حاجة يمكن الانسان مننا بيغلط ،اصل ما فيش حد ملاك ! بس المهم مش انك تغلط ، المهم انك ترجع عن الغلط حتى لو هتغلطو تانى ! اه حتى لو هتغلطو تانى .. اصل فى الحديث كان "خير الخطائين التوابون " نيجى هنا المعنى بقا لى الخطّائين مش الخاطئين لانهم بيكثرو الغلط دا اصل النفس امارة بالسوء برضو مافيش حد عنده نفس ملاك يعنى طب لى قال التوّابون مش التائبون لانهم بيكثرو التوبة ربنا بيحب الى بيغلط الغلط حتى لو كتير بس بيرجع يتوب عارفين لى ؟ علشان دا معناه ان العبد افتكر انه عنده رب هايحاسبه افتكر عذاب جهنم وافتكر غضب ربنا وزعل ربنا منه وقال لا انا لازم اتوب عشان ربنا مايزعلش منى دا معناه ان لسه ضمير العبد صاحي حتى لو مش اوى عدد مرات المعصية مش مهم بس لازم تتوب وتنويها توبة.. حتى لو هتتوب بليل وبعد يومين ترجع بس لازم مع كل مره تغلط فيها تتوب يمكن اجلك ييجى ومتلحقش لبليل او لبكرا سرع فى توبتك على قد ما تقدر حتى لو بالنية بس يمكن ربنا يرحمك بنيتك السليمة دى ! لو أذنبت دلوقتى .. توب حتى لو هاتتوب ثانية وترجع تعمل نفس الغلط تانى . مش يمكن الثانية دى تموت فيها بس ساعتها على الاقل انت مُت وانت تايب حتى لو لسه اثر الذنب موجود ... # انويها _ توبة 🤎

فكرة أن زعلى يهون بتزعلنى اكتر من سبب الزعل ..

ساعَات الإحسَاس بيبقى أعمَق من إنّه يتوصِف..

كنتُ أَخافُ أنْ أهُونَ ؛ فَـ هُنت .

لا أرى فى بشاعة النفس اكثر من أن تقسى على من كان أحن عليها من نفسها ..

الوَحدةُ أُنس !