ru
Feedback
Mehrad | اینترنت آزاد | اخبار جنگ ایران آمریکا اسرائیل

Mehrad | اینترنت آزاد | اخبار جنگ ایران آمریکا اسرائیل

Открыть в Telegram

@MehradLearn

Больше
Страна не указанаКатегория не указана
513
Подписчики
+324 часа
+227 дней
+11630 день
Архив постов
📌سایت خبری آکسیوس ؛ پس از سه هفته بدون حتی یک بیانیه ویدیویی از پیش‌ضبط‌شده، سکوت مجتبی خامنه‌ای هر روز پررنگ‌تر می‌شود. 📌در حالی که آمریکا و اسرائیل اطلاعاتی دارند که نشان می‌دهد مجتبی زنده است، تیم ترامپ در حال بررسی است که واقعاً چه کسی در تهران در قدرت قرار دارد. @MehradXV

🔴آمریکا🇺🇸داره خودش رو آماده می‌کنه که یه بخشی از نیروهای ویژه‌اش، یعنی لشکر 82 هوابرد (82nd Airborne) رو بفرسته خاورمیانه؛ این نیروها جزو سریع‌ترین و آماده‌ترین نیروهای نظامی آمریکا هستن که معمولاً برای عملیات‌های حساس و فوری استفاده می‌شن. @MehradXV | Cbs News

🚨وزارت دفاع بریتانیا: دولت ما اجازه استفاده ایالات متحده از پایگاه‌های خود را در عملیات دفاعی محدود صادر کرده است. @MehradXV

🚨وزیر دفاع اسرائیل، کاتز، می‌گوید که شدت حملات نیروهای ارتش اسرائیل و آمریکا علیه رژیم ایران و زیرساخت‌های آن در این هفته به‌طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت. این کارزار ادامه خواهد داشت تا تمامی اهداف جنگی محقق شود. @MehradXV

🚨ایران آمادگی خود را برای اجازه عبور کشتی‌های مرتبط با ژاپن از تنگه هرمز—که شریان حیاتی تأمین نفت جهان به شمار می‌رود—اعلام کرده است. این خبر را کیودو نیوز به نقل از عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، گزارش داده است. @MehradXV

🚨‏ارتش دفاعی اسرائیل از ساعاتی پیش موج گسترده‌ای از حملات را علیه زیرساخت‌های رژیم جمهوری در سراسر ایران آغاز کرده است. @MehradXV

🚨شبکه سی‌بی‌اس به نقل از منابع مطلع: دولت ترامپ در حال تدوین استراتژی‌ها، روش‌ها و گزینه‌هایی برای تأمین یا استخراج مواد هسته‌ای ایران است.
واشنگتن — به گفته چندین منبع مطلع از مذاکرات، دولت ترامپ در حال بررسی و طراحی روش‌ها و گزینه‌هایی برای تأمین یا استخراج مواد هسته‌ای ایران است، در حالی که کارزار نظامی به رهبری آمریکا و اسرائیل علیه تهران وارد مرحله‌ای نامشخص‌تر شده است. زمان انجام چنین عملیاتی — در صورتی که رئیس‌جمهور ترامپ آن را دستور دهد — تا شب جمعه روشن نبود. یک منبع گفت که او هنوز هیچ تصمیمی نگرفته است. اما برنامه‌ریزی‌ها بر امکان به‌کارگیری نیروهایی از فرماندهی عملیات ویژه مشترک (JSOC)، واحد نظامی نخبه که معمولاً مأمور حساس‌ترین عملیات ضد‌تکثیر تسلیحات هسته‌ای است، متمرکز بوده است، دو منبع به شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفتند. یک سخنگوی کاخ سفید گفت که آماده‌سازی‌ها بر عهده پنتاگون است. یک سخنگوی پنتاگون به‌طور فوری اظهار نظر نکرد. آقای ترامپ در یک پست در شبکه «Truth Social» جمعه شب نوشت: «ما بسیار نزدیک به دستیابی به اهدافمان هستیم، در حالی که در نظر داریم تلاش‌های بزرگ نظامی خود در خاورمیانه در ارتباط با رژیم تروریستی ایران را به پایان برسانیم.» کشورهای منطقه خلیج فارس با تهدید کشتی‌ها، بیشتر حمل و نقل نفت خود را متوقف کرده‌اند. شش نفر از نیروهای آمریکایی در حمله پهپادی ایران به یک پایگاه در کویت کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند و یک نیرو نیز در حمله‌ای در عربستان سعودی جان خود را از دست داد. همچنین شش آمریکایی هفته گذشته هنگام سقوط یک هواپیمای سوخت‌رسان در عراق کشته شدند. اخیراً، دولت آمریکا توجه خود را به هدفی پایدارتر که آقای ترامپ در آغاز جنگ مطرح کرده بود، معطوف کرده است: اطمینان از اینکه ایران دیگر قادر به تولید سلاح هسته‌ای نباشد. تا تابستان گذشته، ایران حدود ۹۷۲ پوند اورانیوم با غنای ۶۰٪ ذخیره کرده بود، که فاصله کمی با مواد مورد نیاز برای تسلیحات دارد، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA). بخش عمده این اورانیوم زیر تأسیسات هسته‌ای دفن شده بود که تابستان گذشته توسط عملیات آمریکایی بمباران شد. مقامات آمریکایی گفته‌اند که دولت ترامپ از تلاش برای بازیابی ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران به‌عنوان بخشی از کارزار نظامی کنونی صرف‌نظر نکرده است. کارولین لیویت، سخنگوی کاخ سفید، در اوایل هفته به خبرنگاران گفت: «این گزینه‌ای است که روی میز برای او قرار دارد.» هرگونه مأموریت برای تصرف این اورانیوم دشوار و بالقوه خطرناک خواهد بود. رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این هفته به شبکه سی‌بی‌اس نیوز گفت: «ما در مورد سیلندرهایی صحبت می‌کنیم که حاوی گاز هگزافلوراید اورانیوم با آلودگی شدید و غنای ۶۰٪ هستند، بنابراین مدیریت آن‌ها بسیار دشوار است. نمی‌گویم غیرممکن است، می‌دانم ظرفیت‌های نظامی فوق‌العاده‌ای برای انجام آن وجود دارد، اما بدون شک عملیاتی بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود.» جامعه اطلاعاتی آمریکا در بهار گذشته ارزیابی کرده بود که ایران در تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای نیست، و ایران اصرار دارد که برنامه هسته‌ای‌اش صرفاً برای اهداف صلح‌آمیز است. با این حال، در سال‌های اخیر ایران اورانیوم را تا ۶۰٪ غنی‌سازی کرده است، فراتر از سطح مورد نیاز برای اکثر استفاده‌های غیرنظامی. آژانس گفته است که ایران تنها کشور غیرهسته‌ای است که اورانیوم را تا این سطح غنی‌سازی کرده است. از آغاز جنگ، آقای ترامپ اطمینان از اینکه ایران نتواند به سلاح هسته‌ای دست یابد را یکی از اهداف جنگ اعلام کرده است.
📌قبل از آغاز درگیری، آمریکا و ایران چندین دور مذاکرات غیرمستقیم برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران برگزار کردند. این مذاکرات شامل بحث درباره کاهش غنای اورانیوم غنی‌شده ایران به سطح پایین‌تر و تبدیل آن به سوخت بود، به گفته بدر البوسیدی، وزیر امور خارجه عمان، که در میانجی‌گری این مذاکرات نقش داشت. 📌آقای ترامپ خواستار توقف کامل غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران، حتی در سطح پایین‌تر، شده است، ایده‌ای که دولت ایران آن را رد کرده است. @MehradXV

🚨باراک راوید خبرنگار آکسیوس 📌یک مقام آمریکایی گفت که فکر نمی‌کند پست دونالد ترامپ نشانه پایان قریب‌الوقوع جنگ باشد. او افزود: «او فقط گفت که داریم نزدیک می‌شویم. در این فاصله، ارتش ایالات متحده به‌طور شدید و پیوسته در حال حمله است. این روند چند هفته دیگر ادامه خواهد داشت.» @MehradXV

🇺🇸 پست ترامپ به مناسبت عید نوروز : امروز بهترین آرزوهامو میفرستم واسه همه آمریکایی‌هایی که نوروز رو جشن می‌گیرن. نوروز شروع
🇺🇸 پست ترامپ به مناسبت عید نوروز : امروز بهترین آرزوهامو میفرستم واسه همه آمریکایی‌هایی که نوروز رو جشن می‌گیرن.
نوروز شروع سال جدید ایرانیه، اومدن بهارو جشن می‌گیرن و نشون میده نور همیشه تاریکی رو شکست میده. این عید قدیمی هر سال یادمون میندازه که شروع‌های جدید چقدر قدرت دارن. هم‌زمان که ما داریم ماموریت درست‌مون رو تو خاورمیانه ادامه میدیم، دعا می‌کنم این نوروز باعث بیشتر شدن صلح و احترام به انسان‌ها هم تو آمریکا هم تو کل دنیا بشه و سال پیش رو پر از خیر و برکت باشه.
نوروز پیروز! @MehradXV

🚨🚨 ترامپ در شبکه Truth Social: 📌​ما در حالی که به پایان دادن به تلاش‌های نظامی بزرگ خود در خاورمیانه در قبال رژیم تروریستی ایران فکر می‌کنیم، به دستیابی به اهدافمان بسیار نزدیک شده‌ایم: ​۱) تخریب کامل توانمندی موشکی، پرتابگرها و هر چیز دیگری که متعلق به آن‌هاست. ۲) نابودی زیربنای صنایع دفاعی ایران. ۳) از بین بردن نیروی دریایی و نیروی هوایی آن‌ها، از جمله تسلیحات ضد هوایی. ۴) هرگز اجازه ندادن به ایران برای حتی نزدیک شدن به توانمندی هسته‌ای، و قرار داشتن همیشگی ایالات متحده در موقعیتی که بتواند در صورت وقوع چنین شرایطی، به سرعت و با قدرت واکنش نشان دهد. ۵) محافظت در بالاترین سطح از متحدان خاورمیانه‌ای خود، از جمله اسرائیل، عربستان سعودی، قطر، امارات متحده عربی، بحرین، کویت و دیگران. ​تنگه هرمز باید در صورت لزوم توسط کشورهای دیگری که از آن استفاده می‌کنند محافظت و پاسبانی شود — ایالات متحده از آن استفاده نمی‌کند! در صورت درخواست، ما به این کشورها در تلاش‌هایشان در هرمز کمک خواهیم کرد، اما پس از ریشه‌کن شدن تهدید ایران، این کار نباید ضروری باشد. نکته مهم این است که این یک عملیات نظامی آسان برای آن‌ها خواهد بود. از توجه شما به این موضوع سپاسگزارم! ​رئیس‌جمهور دونالد جی. ترامپ @MehradXV

🚨فوری | شبکه ۱۲ اسرائیل: 📌برآوردها حاکی از آن است که دونالد ترامپ در حال حاضر عملیات را متوقف نخواهد کرد و مصمم است حکومت ایران را به تسلیم وادار کند. @MehradXV

🚨فوری: بریتانیا استفاده ایالات متحده آمریکا از پایگاه‌های RAF Fairford و دیگو گارسیا را برای انجام حملات علیه مواضع موشکی ایران که کشتیرانی در تنگه هرمز را هدف قرار می‌دهند، در چارچوب دفاع جمعی تأیید کرده است؛ به گزارش The Times. @MehradXV

🚨فاکس‌نیوز ؛ هزاران تفنگدار دریایی و ملوان دیگر در حال اعزام به خاورمیانه هستند، زیرا آمریکا حضور خود را در این منطقه تقویت می‌کند. 📌یک نیروی ویژه متشکل از حدود ۴٬۵۰۰ نفر از گروه آماده آبی‌ـ‌خاکی USS Boxer و یگان یازدهم تفنگداران دریایی اعزامی (11th MEU) در حال حاضر در حال عبور از اقیانوس آرام است تا مستقر شود. 📌پس از ورود به خاورمیانه، این گروه برای مدتی با گروه آماده آبی‌ـ‌خاکی USS Tripoli و یگان سی‌ویکم تفنگداران دریایی اعزامی (31st MEU) هم‌پوشانی خواهد داشت و سپس به‌طور کامل جایگزین 31st MEU خواهد شد. @MehradXV

🔴ترامپ به MS NOW : فکر میکنم همین الان میتوانم بروم و آنها 10 سال طول میکشد تا بازسازی کنند اما فکر نمیکنم این وضعیت قابل قبولی باشد ؛ اگر بیشتر بمانیم آنها هرگز بازسازی نخواهند کرد تغییر رژیم موضوع اصلی در عملیات در ایران نیست ؛ اگرچه آمریکا احتمالاً میتواند بر اینکه چه کسی رهبری کشور را در دست دارد تأثیر بگذارد ؛ موضوع اصلی این است که آنها نمیتوانند سلاح هسته‌ ای داشته باشند @MehradXV

🔴رضا پهلوی : ما امسال رو وسط یه مبارزه جدی با جمهوری اسلامی ضدایرانی شروع کردیم و یاد همه اونایی که تو این راه جون دادن رو باید تو سال نو زنده‌ نگه‌داریم؛
سال گذشته واسه ما سال آماده شدن واسه کار آخر بود، سالی که خیلی متحد شدیم، شجاعت نشون دادیم و فداکاری کردیم و یه قدم بزرگ به پیروزی نزدیک شدیم.
به نظرم اون «ضحاک زمانه» دیگه از بین رفته، ولی هنوز کامل دفنش نکردن؛ امسال قراره با هم کار این رژیم رو برای همیشه تموم کنیم.
تو این مسیر، ایران خیلی از بهترین آدم‌هاشو از دست داد، بهشون احترام می‌ذاریم، کنار خانوادهاشون هستیم و با هم قول می‌دیم که امسال رو به سال پیروزی تبدیل کنیم. الانم اول ساله، باید دلامونو قوی‌تر کنیم، متحدتر بشیم و محکم‌تر بریم سمت یه ایران آزاد و آباد.
نوروزتون پیروز، پاینده ایران. @MehradXV

🔴ترامپ در مورد ایران:
ما در ایران بسیار خوب عمل می کنیم.
تفاوت بین آنها و ما این است که آنها دو هفته پیش نیروی دریایی داشتند ؛ آنها دیگر نیروی دریایی ندارند.
همه چیز در قعر دریا است - 58 کشتی در دو روز سرنگون شدند.‌‌
حالا ديگه کسي نميخواد رهبر اونجا باشه
ما می خواهیم با آنها صحبت کنیم ، و هیچ کس برای صحبت کردن وجود ندارد.
و میدونی چیه؟ ما اینطوری دوست داریم‌‌
ایران می خواست خاورمیانه را تصرف کند‌‌
@MehradXV

یاد همه ی جاوینامان گرامی باد

نوروزتون فرخنده دوستان❤️

🔴ترامپ: بدون ایالات متحده، ناتو یک ببر کاغذی است! آنها نمی‌خواستند به مبارزه برای متوقف کردن ایران هسته‌ای بپیوندند. حالا که آن مبارزه از نظر نظامی پیروز شده و خطر بسیار کمی برای آنها دارد، از قیمت بالای نفت که مجبور به پرداخت آن هستند شکایت دارند، اما نمی‌خواهند به باز کردن تنگه هرمز کمک کنند، یک مانور نظامی ساده که تنها دلیل قیمت بالای نفت است. انجام این کار برای آنها بسیار آسان است، با ریسک بسیار کم. بزدل‌ها، ما به یاد خواهیم داشت @MehradXV