𝗙𝗜𝗥𝗦𝗧 𝗕𝗨𝗭𝗭
رفتن به کانال در Telegram
𝙁𝙄𝙍𝙎𝙏 𝘽𝙐𝙕𝙕 | Pop Culture & Random Buzz Feminist Queer-Supportive Activism-Driven اینجا هنوز نفس میکشیم
نمایش بیشترکشور مشخص نشده استدسته بندی مشخص نشده است
4 438
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
-837 روز
-4430 روز
آرشیو پست ها
4 438
نژادپرستی تو، در واقع سوپاپ اطمینان همون حکومتیه که نون رو از سفرهت بریده اونا دارن نون رو میبرن و تو داری با کسی که خردهنونهای زمینریخته رو جمع میکنه دعوا میکنی. یکم عمیقتر نگاه کن تا بفهمی کی واقعاً داره کارت رو ازت میگیره عزیز دلم
4 438
یادته کی فاطمیون رو ساخت؟ کی بهشون وعده پول داد تا برن بجنگن؟ همونها الان دارن از این تضاد تو و مهاجر استفاده میکنن تا خشم تو رو از سمت کاخها و اختلاسها، منحرف کنن سمت چهار تا کارگر ساختمونی
4 438
انداختن تقصیر بدبختیها گردن مهاجر، راحتترین راهه، چون مهاجر دستش به جایی بند نیست و زدنش هزینهای نداره ولی یقه گرفتن از اون مسئول فاسد که اقتصاد رو نابود کرده و تورم رو به عرش رسونده، هزینه داره. تو داری همون کاری رو میکنی که حکومت میخواد یعنی جنگ فقیر علیه فقیر
4 438
مشکل تو اینجاست که داری علت رو با معلول اشتباه میگیری. تو حق داری که نگران نون سفرهات باشی، اما دشمن تو اون کارگر مهاجر افغانستانی نیست، دشمن تو اون سیستمیه که بازار کار رو به لجن کشیده بیا یه جمع و تفریق برات کنم
کی قانون کار رو بیارزش کرده؟ کی اجازه میده کارفرما بدون بیمه، بدون قرارداد و با نصف حقوق قانونی، یه آدم رو استثمار کنه؟ اون کارگر افغانستانی که از بدبختی و گرسنگی تن به این دستمزد میده مقصره، یا اون حکومتی که هیچ نظارتی روی کارفرما نداره و حقوق کارگر (چه ایرانی و چه افغانستانی) براش پشیزی ارزش نداره؟
حکومت از حضور غیرقانونی مهاجرها سود میبره. چرا؟ چون یه نیروی کار بیصدا میخواد که نه میتونه شکایت کنه، نه بیمه میخواد و نه حق اعتراض داره. اگه مهاجرت قانونی و تحت نظارت بود، اون کارگر مجبور بود حقوق برابر با تو بگیره و اونوقت کارفرما دیگه نمیتونست تو رو دور بزنه
4 438
شما هم اگه جای اون پدر کارگر ایرانی بودی و میدیدی که افغانی با نصف حقوق تو کارت رو میگیره نژادپرستی میکردی
4 438
و مردم افغانستان مخصوصا بخش مهمی از مردانش چندان به توسعه طلبی و روشنفکری اعتقادی ندارن مرد های ایرانی حتی اونایی که به روشنفکری اعتقادی ندارن حداقل به توسعه طلبی اعتقاد دارن و این پوینت مثبت بزرگیه
4 438
باید یه اولتیماتوم بزرگ به مسلمانان ثروتمند و عوضی مثل قطر داده بشه که دست از سر مردم بیگناه خاورمیانه بردارن و حکومت های تروریستی اسلامیشون رو ساپورت نکنن
4 438
من درک میکنم به هرحال آدم نسبت به هم وطن ایرانیش یکم ملایم تر رفتار میکنه ناخودآگاه آدم اعضای خانواده اش رو بخاطر کار اشتباه زودتر میبخشه ولی این هیچی از ذات کار اشتباه کم نمیکنه و نباید باعث شه ما از کار اشتباه کسی دفاع کنیم یا بخوایم سفید شویی انجام بدیم
4 438
اگه قرار باشه گناه نیروهای سرکوبگر لشکر فاطمیون رو به پای تمام پناهندهها و مردم افغانستان بنویسی، پس طبق همین منطق کجومعوج تو، مردم سوریه هم حق دارن از تکتک ما ایرانیها متنفر باشن و هر جا یه ایرانی دیدن سلاخیش کنن!
میدونی چرا؟ چون حکومت ما تحت عنوان مدافعان حرم طبق آمارهای رسمی و غیررسمی، بیش از ۲۰ تا ۳۰ هزار نیرو (شامل سپاه قدس و نیروهای نیابتی) رو فرستاد اونجا تا پایههای تخت بشار اسد رو سفت کنن. توی اون جنگ، هزاران غیرنظامی سوری توسط نیرو های سپاه پاسدارن کشته شدن و میلیونها نفر آواره شدن
حالا اگه یه شهروند سوری بیاد به تو بگه شما ایرانیها قاتل بچههای ما هستید و باید همهتون رو کشت، چه جوابی داری؟ غیر از اینه که میگی "اونها جیرهخورِ حکومت بودن و ربطی به ما مردم ندارن"؟
دقیقاً همینه! نیروهای فاطمیون هم که برای پول، اقامت یا از روی شستشوی مغزی رفتن برای سرکوب، نمایندهی کل مردم افغانستان نیستن. همونطور که اون سردار و سرباز ایرانی که توی حلب و ادلب میجنگید، نمایندهی من و تو نبود
4 438
اگه قرار به گشتن دنبال ویدیو و فاجعه باشه، همون موقعی که تو داری از ویدیوهای یه عده حرف میزنی، توی همون باتهای تلگرامی و زیرپوست شهر، میشد دهها ویدیو و مستند از تجاوز و تعرض بعضی مردهای ایرانی به زنها و حتی کودکان بیپناه افغانستانی پیدا کرد که هیچ فریادرسی هم نداشتن. جنایت، جنایته و ملیت نداره
از اون گذشته، مگه دخترای ایرانی از دست بعضی از همین مردای ایرانی که ادعا دارن در امان بودن؟ رومینا اشرفی ، غزل حیدری ، شکیبا بختیار ، ریحانه عامری ، سارینا غفاری و هزاران اسم دیگه توسط افغانستانی ها بهشون تجاوز شد و کشته شدن ؟ یا مردهای هم خانواده ایرانیشون ؟کم دخترکشی و جنایت ناموسی و تجاوز توسط هموطنهای خودمون داشتیم؟ تعمیم دادن رفتار چند نفر به یه ملت، اونم وقتی خودمون کارنامهمون سیاهه، فقط یه فرار رو به جلو برای تخلیه کردن عقدههای نژادپرستانهست. باید بپرسیم با ذات تجاوز مشکل داریم یا صرفا برامون مهمه کی انجامش میده ؟
4 438
Repost from Byredo
اما یه سریاشون خیلی حرومزاد تر از این حرفا در اومدن و ویدیو هاشونم در اومد راجب زنانو دخترای ایرانی چطور صحبت میکردن راجب اینکه میایم بهتون تجاوز میکنیم یا سرتون رو میبریم و…
4 438
به من میگفتن تو زیرخواب افغان هایی چون میگی ما حق نداریم پسربچه افغانستانی رو به جرم ملیت اش زیر بگیریم ، یادش بخیر
4 438
ای کاش 4 بار اینجا حذف نمیشد و اتفاقاتی که اونموقع افتاد و فحش هایی که به من میدادن، فقط چون گفتم طرف حکومت نباشید بودن و همتون میدیدین
4 438
شاید الان وقتش باشه که من به یکی از آرزوهام برسم ؟ میاید بپذیریم با همراه شدن با آخوند ها تو نژادپرستی سيستماتيک علیه افغانستانی ها اشتباه کردیم و طرف شیطان ایستادیم ؟
4 438
زیرخواب دقیقا یه کلمه اس که ذات توهین آمیزش ریشه کاملا زن ستیزانه داره و هنوز باید توضیح بدیم برای بیرون کردن اینا چرا باید زن ، زندگی ، آزادی هم بگید
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
