SepShots
رفتن به کانال در Telegram
عکاس طبیعت و حیات وحش اگه حرفی سخنی داشتید بفرمایید t.me/HidenChat_Bot?start=849215044
نمایش بیشتر238
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
-27 روز
-930 روز
آرشیو پست ها
238
Repost from N/a
سحابی گلسرخ
Rosette Nebula
1404/12/06
این سحابی از سحابیهای زیبای آسمونه که توی صورت فلکی تکشاخ قرار داره. این سحابی یک سحابی گسیلشیه که تابش ستارگان جوان، اتمهای درون سحابی رو برانگیخته میکنه و باعث میشه آنها نیز از خودشون نور منتشر کنن که باعث دیدن این سحابی میشه.
این سحابی در فاصلهٔ ۵۰۰۰ سال نوری از زمین قرار گرفته و قطرش تقریباً ۱۳۰ سال نوریه.
این عکس حاصل دومین تلاش من برای ثبت این سحابیه (که خیلی دوستش دارم). نسخه اول عکسی که از این سحابی گرفتم رو میتونید از اینجا تماشا کنید.
Magnitude = 9
Bortle 5
2h & 20min (35 × 240s)
F/6
420mm
Gain = 100
Offset =420
Touptek ATR585C Cooled
Guiding : SVBONY SV165 Mini & ZWO ASI 120MM-S
Skywatcher NEQ6 mount
Processed & captured using: N.I.N.A. , APT, Siril, Pixinsight, Photoshop
امیدوارم از این عکس خوشتون بیاد❤️
📸 @sobipix
238
Repost from Iran Media Support
مهم مهم
برای بچههای ایران که اینترنت درستحسابی ندارن اینو تکست بفرستین:
در خانه بمانید. وسائل لازم برای چند روز در خانه ماندن را تهیه کنید. تا حد امکان به خیابان نروید.
از ماموران حکومت و نیروی سرکوب در خیابان فاصله بگیرید.
238
🔴 هشدار و تاکید مجدد سنتکام :
نیروهای آمریکایی اکیداً از غیرنظامیان در ایران میخواهند که در خانه بمانند. رژیم ایران با استفاده از مناطق پرجمعیت غیرنظامی برای انجام عملیات نظامی، از جمله پرتاب پهپادهای تهاجمی یکطرفه و موشکهای بالستیک، آگاهانه جان افراد بیگناه را به خطر میاندازد.
مکانهایی که برای مقاصد نظامی استفاده میشوند، وضعیت محافظتشده خود را از دست داده و بر اساس قوانین بینالمللی میتوانند به اهداف مشروع نظامی تبدیل شوند. ارتش ایالات متحده برای به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان، تمامی تدابیر احتیاطی ممکن را به کار میبندد، اما نمیتواند امنیت غیرنظامیان را در داخل یا نزدیک تأسیساتی که توسط رژیم ایران برای مقاصد نظامی استفاده میشود، تضمین کند.
238
Repost from صفا باشه
‼️‼️اطلاعیه ۲ آموزشی هلال احمر برای آلودگی هوا در تهران: نکات حیاتی در مواجهه با بارانهای اسیدی سمی
آگاهی از این جزئیات، مرز بین سلامت و بیماریهای مزمن ریوی و پوستی است.
۱. خطر بخارات پس از باران: پس از قطع شدن باران، از منزل خارج نشوید؛ زیرا تبخیر قطرات اسیدی از روی زمین گرم یا سطوح، غلظت سموم در هوای تنفسی را تا چندین برابر افزایش میدهد (صبر کنید تا هوا کاملاً ساکن شده یا توسط باد جابهجا شود).
۲. کولرهای آبی و گازی: در زمان بارش باران اسیدی سمی، کولرهای آبی را مطلقاً روشن نکنید (پوشالهای خیس مثل فیلتر عمل کرده و اسید و دوده سمی را مستقیماً به داخل ریههای ساکنان خانه پمپاژ میکنند؛ کولرهای گازی را نیز در حالت گردش داخلی قرار دهید).
۳. مراقبت از مواد غذایی باز: اگر در تراس یا حیاط خانه مواد غذایی (مثل ترشیجات، برنج یا نان) دارید، حتی اگر دربسته هستند، پیش از انتقال به داخل خانه ابتدا ظرف آنها را با دستکش و دستمال مرطوب کاملاً پاک کنید (ذرات اسیدی میکروسکوپی روی جداره ظرف میتوانند هنگام باز کردن، محتویات را آلوده کنند).
۴. شستشوی مجاری تنفسی: پس از اتمام دوره بارش، حتی اگر در منزل بودهاید، بینی و گلوی خود را با محلول رقیق نمکی (سرم شستشو) غرغره کنید (این کار باعث دفع ذرات دوده نفتی معلق در هوا که به مخاط چسبیدهاند میشود).
۵. تعویض فیلتر تصفیه آب: اگر از سیستم تصفیه آب خانگی استفاده میکنید، پس از اتمام بحران بارانهای سمی، فیلترهای مرحله اول را تعویض کنید (نفوذ احتمالی آلایندههای اتمسفری به شبکه آب شهری میتواند کارایی فیلترهای قدیمی را از بین ببرد).
۶. عدم استفاده از برفپاککن خشک: اگر روی شیشه خودروی شما رسوبات سیاه باران نشسته، هرگز برفپاککن را به تنهایی روشن نکنید (ترکیب اسید خشک شده و دوده مثل سمباده عمل کرده و علاوه بر آسیب به ریه شما هنگام برخاستن غبار، شیشه خودرو را نیز برای همیشه کدر میکند؛ ابتدا با سطل آب فراوان بشویید).‼️‼️
238
Repost from صفا باشه
‼️‼️چند یادآوری مهم در خصوص آلودگی ناشی از آتشسوزیهای دیشب در تهران بکنم:
۱- این آلودگیها در کوتاه مدت باعث تشدید علائم و شدت بیماریهای مزمن تنفسی میشوند اما اثرات دراز مدت آن میتواند بسیار وخیم بوده و حتی میتواند باعث بیماریهایی مانند سرطان هم بشود. بنابراین در خانه ماندن را جدیبگیرید، در و پنجرهها را بسته نگاه دارید و اگر مجبور به خارج شدن از خانه هستید حتما از ماسک استفاده کنید. اگر چه ماسک جلوی همه آلودگیها را نمیگیرد اما حداقل خطر ذرات معلق را کاهش میدهد.
۲- نوشیدن شیر هیچ تاثیری در جلوگیری از خطر آلودگی ندارد.
۳- در بازگشت به خانه حتما لباسهای بیرون از خانه را عوض کرده و در صورت امکان آنها را جداگانه بشویید.
۴- خطر این گازها برای کودکان و سالمندان قطعا بیشتر است و نیاز به مراقبت بیشتری دارند.
۵- باران امروز صرفا کمی از ذرات معلق را کاهش میدهد اما تاثیر چندانی بر گازهای سمی نخواهد داشت. اما خود آب باران در این شرایط بسیار آلوده است.‼️‼️
238
Repost from صفا باشه
بعد از حمله های دیشب هوای تهران به شدت آلوده و سمیه.
⭕️لطفا تا حد ممکن از خونه بیرون نرید.
⭕️حتما از ماسک استفاده کنید.
⭕️در و پنجره هارو باز نکنید.
⭕️اگر امکانش رو دارید از تهران خارج بشید.
‼️اگه از ایران این پیام هارو میبینید تا جایی که میتونید به بقیه اطلاع رسانی کنید‼️
238
Repost from ارتش دفاعى اسرائيل
‼️هشدار فوری به کلیه افراد مستقر در ناحیه صنعتی استقلال در تهران بر اساس ناحیه مشخص شده قرمز رنگ بر روی نقشه ضمیمه.
⭕️ارتش اسرائیل همچنان که در روزهای اخیر در منطقه تهران برای حمله به زیرساخت های نظامی رژیم ایران اقدام کرده است، طی ساعات آینده در این ناحیه فعالیت خواهد نمود.
⭕️شهروندان گرامی، بمنظور امنیت و سلامتی شما خواهشمندیم از ناحیه تعیین شده مذکور در نقشه، فورا خارج گردید.
⭕️وجود شما در این ناحیه جانتان را به خطر میاندازد.
238
Repost from ارتش دفاعى اسرائيل
‼️هشدار فوری به کلیه افراد مستقر در ناحیه صنعتی حکیمیه در تهران و فرودگاه پیام کرج بر اساس نواحی مشخص شده قرمز رنگ بر روی نقشه های ضمیمه.
⭕️ارتش اسرائیل همچنان که در روزهای اخیر در منطقه تهران برای حمله به زیرساخت های نظامی رژیم ایران اقدام کرده است، طی ساعات آینده در این نواحی فعالیت خواهد نمود.
⭕️شهروندان گرامی، بمنظور امنیت و سلامتی شما خواهشمندیم از نواحی تعیین شده مذکور در نقشه، فورا خارج گردید.
⭕️وجود شما در این نواحی جانتان را به خطر میاندازد.
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
