لحد إمتي"ي
رفتن به کانال در Telegram
لأن ضِحكتك بمفردها عِناق كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk
نمایش بیشتر4 717
مشترکین
-224 ساعت
-47 روز
+2930 روز
آرشیو پست ها
4 720
Repost from لِنَلتقيِ 𓏲🏡ᡴꪫ⊹ ִֶָ.
نفسي حد يوصف مشاعر الشفقه اللي بتحسها اتجاه نفسك وانت فِـ نص محاولاتك اليوميه فِـ خلق دوافع وهميه وسعادات لحظيه مزيفه عشان بس تقدر تكمل ، وفجأه نفسك تصعب عليك وتقعد علىٰ السرير تعيط .
4 720
Repost from لِنَلتقيِ 𓏲🏡ᡴꪫ⊹ ִֶָ.
أَنتِ القَصِيدَةُ الَتِي أَكْتَرُبُ بِهَا، وَحِينَ يَسْكُتُ الكَلَامُ، تَتَحَدَّثُ أَنتِ •
4 720
Repost from رُوحْ || ꜱᴏᴜʟ
"وحسِبتُ أنّي أقترب، وظننتُ أنّي على باب الوصول.. فنظرتُ بـ كُلّي فرِحًا فإنّي أوشكتُ أن أصل..
لكنّي يا أبتِي وجدتُ طريقًا غيرَ الطّريق، وحلمًا غيرَ الحلم!
أنا يا أبتي في هذه الدّار غريبٌ رغم أُنسي، وحيدٌ رغم صحبي."(
4 720
كَانَ الرَّسُولُ _ صَلى الله عَليه و سلّم _ إِذَا ضَاقَتْ دُنْيَاهُ يَرْدد " ياحي يَا قَيُّوم بِرَحْمَتِكَ أَسْتَغِيتُ أُصْلِح لِي شَأْنِي كُله وَلَا تَكِلني إِلَى نفْسَى طَرَفَهِ عَيْنَ" .
4 720
“لا تُجبروا أحداً عَلى اعتناقِ أرواحِكم، فالحبُّ مثلُ الدّينِ لا إكراهَ فيه”
— جلال الدين الرومي
4 720
"لَعَلَّ رمضان يأتي بمعجزاته"
اللهم اجعل لنا فيه دعوة لا تُرد، وهب لنا رزقاً لا يُعد، و افتح لنا بابًا إلى الجنّة لا يُسد.
4 720
لا أتمنى أن أكون عند حسن ظنكم؛ المكان هناك ضيق و مضجر، أفضل المكوث هنا
في سهل خيبكم .. الواسع .
_ إبراهيم
4 720
يَا ربّ لا يأتي رمضان على بيُوتنا إلا وقد فرجت همومنا وأسعدت قلوبنّا وجبرت خواطرنا ♥️.
4 720
متزعلش… ربنا ما بيكسرش بخاطر حد، هو بس بيأخر العوض شوية علشان ييجي على قد تعبك وعلى مزاج قلبك. ربنا عارف إنت شُفت إيه وتعبت قد إيه، وشايف ضيقك وسكوتك، وكل مرة حسّيت إن الوجع زاد، افتكر إن العوض الجاي أكبر وأحلى.
عوض ربنا لما بييجي بينسّي القلب كل اللي فات، ويريّحه لدرجة تخليك تبص ورا وتقول الحمد لله، كده كل حاجة عدّت. لو داخل تنام وإنت زعلان، نام وإنت مطمّن، ربنا هيجبر بخاطرك، وهيفرّح قلبك فرحة تنسيك كل تعبك، ومن كرمه مش هتعرف تنام من الفرح
4 720
شعور بشع حينما تكون لوحدك ، تري الناس يسيرون جماعه طوال الطريق و أنت تسير بمفردك ، تسمع الهمسات و الضحكات و أنت لازلت غارق في همك لا أحد يكترث إن كنت هنا أو هناك ، فإن لم تكن مصالحهم معك ف انت لست منهم ، حتي عائلتك تجدهم يأكلون بدون أن يكترثوا لقهقه بطنك ، لن اقول لك في هذه الحاله أيها الوحيد كن لنفسك كل هؤلاء ف عددهم كثير ، و لكن سأقول لك ، من بعد الله ليس لك إلا نفسك ، فحاول أن تحافظ عليها و أن لا تكرهها من أجل أحد في لحظه ما سيفارقك ، و لا تتمسك بشخص أفلت يدك مره وقال لك أنها زلة قدمك ، اكتفي بنفسك أفضل من أن يكسر قلبك.
4 720
في النهاية أدركت أن أعظم إنجاز للمرء هو قدرته على مواصلة حياته بنفس الشغف رغم ما جَرى، وما يَجري معه.
إنجاز المرء ليس بنجاحاته الفظيعة والمبهرة، بل بإيمانه، وبقدرته على خلق سببًا من اللاشيء ليحيا بنفس القلب، وبنفس الروح، وبنفس اللطف الذي خُلِق به، وخُلِقَ من أجله ♡.
4 720
Repost from IQ Memes
البنات اللي في علاقات محرمه ومقدينها كلام وشتات وبيقولوا يارب يجمعنا في الحلال
عاملين زي اللي بيشرب الخمر وبيقول بسم الله💎!!.
4 720
Repost from رُكـنّ هَـادِئٰ𐚁̸".
ربنا مقالش إن الدنيا هَتبقى سهله طول الوقت هي ڪده ڪده دار الابتلاء، بس وعدنا إن بعد العسر في يسر ومن ڪُل ضيق في مخرج وبعد ڪُل هم وحزن هَيبقى في فرح لصاحب نصيبه، هَتلاقي الحل من عند ربنا أحسن بڪتير من اللي أنت مرتبله وهَتلاقي نفسك مجبور الخاطر أڪتر من اللي بتتمناه بس قول يارب 🤎🫂.
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
