fa
Feedback
لحد إمتي"ي

لحد إمتي"ي

رفتن به کانال در Telegram

لأن ضِحكتك بمفردها عِناق ‏كُنت آتيك بكل ما أوتيت من تعب @Aldaghet_bot @Drisbv https://t.me/+aTdQxDBE8Zc2YTlk

نمایش بیشتر
4 719
مشترکین
-124 ساعت
+97 روز
+4230 روز
آرشیو پست ها
صَلِّ عَلَى سَيِّدِنَا مُحَمَّدٍ ﷺ صَلَاةً تُنِيرُ بِهَا القُلُوبَ، وَتُفَرِّجُ بِهَا الكُرُوبَ، وَتَغْفِرُ بِهَا الذُّنُوبَ 🤍

*لما تفهم ان جهنم بيجرها 4 مليار و900 مليون ملك لازم تخاف* *لما تسمع ان اهون عذاب اهل النار* *جمرتين اتنين يتحطوا تحت قدمه تغلي بيها دماغه* *يبقا لازم تخاف.💔* > اول متفهم كده يبقا ترجع تصلي وتسيب العلاقة الحرام عشان احنا في شهر غير كل الشهور

*“جَبَر الله قلبِي وَقُلوبَكُم قَلبَاً قلبَاً وَأقرَّ أعينَنَا بِما نُحبّ ونتمنَّى”🤍🤍🥹*

لمَاذا أرتاحّت نفوسُنا فِي رمضان ! لأننا انشغلنَا بالغّاية التِي من أجلها خُلقنا

8 رمضان تقدر من النهاردة تكون شخص جديد ، اعتبِر نفسك اتولدت النهاردة. صَلّي الفجر واقرأ أذكار الصباح واعمل ليك وِرد قرءان وعاهد نفسك مينقطعش إلا بانقطاع أنفاسك . دلوقت مفيش شيطان ، بس نفسك مش قُليلة! فاستعن بحول الله وقوتِه على نفسك ولا تعجز .. وافتكر إن ربّ رمضان ربّ باقي الأيام ، وكُل طاعة هتعملها في رمضان ، تقدر تعملها كل يوم مش رمضان بس! بطَّل سماع أغاني وغُض بصرك ووسعي لبسك وغطي شعرك ونزلوا قرءان وبطلوا شتيمة واستشيَخوا عادي زي ما بتقولوا! بس ده مش استشياخ ده تأسلم ، كده إنتَ بتكون مسلم عادي مش شيخ واللهِ ، فتقدر تكون مُسلم عادي طول السنة مش رمضان بس! رمضان فُرصة توبة وهداية لناس كتير بيبدأوا فيه ويكمِّلوا على نفس الطريق حتى بعد ما يَّخلِص ، ناس ربنا بيرزقها الهداية التي لا يضلوا ولا يشقوا بعدها أبدًا ، وبيُصبح أيام السنة عندهم كلها رمضان مش شَّهر واحد بس! فمتتنازلش عن إنك تكون من الناس دول ..

الثقة بالله دي غريبة اوي تبقي الدنيا عاكسك وانت مصدق إنها هتفرج ❤️

Repost from IQ Memes
اه منك يمشاكسة انتي ياللى بتدعي ربنا يجمعك بيه و ف الاخر هتبقى الست موناليزا

مسكينٌ الإنسان ؛ أمس كان يُحارب الدنيا اليوم نفسه والدنيا تُحاربه !

𝟕- ڪيف ڪان عـذاب النمرود فِـ الـدنيا؟
Anonymous voting

التسليم الكامل لله مُبهر ومش مبالغة إن بسببه بتحصل معجزات والله! وَمَن يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ ۚ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا.

قوافِل من النساء لن تُنسيك مَلامحي 💅🏻👼 .

احنا جينا الدنيا علشان كدا؟ اذنبت؟ توب رجعت للذنب تاني؟ توب بتحاول بس مش عارف؟ محاولتك توبه متملش كلنا اخطاء، كلنا عيوب، كلنا
احنا جينا الدنيا علشان كدا؟ اذنبت؟ توب رجعت للذنب تاني؟ توب بتحاول بس مش عارف؟ محاولتك توبه متملش كلنا اخطاء، كلنا عيوب، كلنا عاملين ذنوب متتعدش، بس لازم نتوب مره واتنين والف لحد ما ربنا يثبتنا، هيا الدنيا كدا مفيهاش حد كامل، مفيهاش حد مش بيعمل ذنوب، بس فيها اللي بيحاول يغلب نفسه والشيطان، فيها اللي بيفتكر ان رحمته وسعت كل شئ، فيها اللي مدرك ان ربنا كريم، غفور، رحيم ، يارب توبه نصوحه . 🤍

للتبادل :: @Eng_gawish 🩵 https://t.me/it_s_U/17124