𝐄𝐜𝐨𝐥𝐢𝐧𝐞
رفتن به کانال در Telegram
3 264
مشترکین
-224 ساعت
-327 روز
-16230 روز
آرشیو پست ها
3 264
به زندگی مردمان کشورهای دیگر که نگاه میکنم عصبی میشوم، حسادت به بندبند وجودم نفوذ میکند.
مشکل همه جا هست اما فاصله کهکشانی میان دغدغههای ما با آنها وجود دارد.
آنها را که میبینم متوجه میشوم غم میتواند ساده هم باشد! لازم نیست به استخوان برسد تا بتوان اسمش را غم گذاشت.
مگر این خاک برای این سیاره نیست؟
پس چرا نباید یک بار زخمهای ما سطحی باشد؟
چرا باید همیشه خونِ این زخمها به خاک برسد؟
3 264
خطاب به آیندگان:
اگر اوضاع الان خوب است، قدرش را بدانید.
نسل ۷۰ و ۸۰ در اوج جوانی تاوانش را داد؛
با جان، مال و سلامت روان…
3 264
سال نوی همگی مبارک🤍
امیدوارم امسال همون سالی باشه که رنج و سختیهامون به پایان برسه و بتونیم یه نفس راحت بکشیم…
3 264
همهٔ آدمها باهم برابرند؛ اما پولدارها محترمترند؛ اما دخترها پرطرفدارترند؛ اما بچهها واجبترند؛ اما خانمها مقدمترند؛ اما سفیدها برترند و سیاهها بدبختترند.
البته تبعیضی در کار نیست؛ در کل همهٔ آدمها باهم برابرند؛ اما بعضیها برابرترند.
3 264
شاید هزار بار اینو شنیده باشی و من دوباره برای بار هزار و یکم تکرارش میکنم:
هیچوقت تحت هیچ شرایطی از تصمیمات و هدفات و کارایی که داری انجام میدی به کسی چیزی نگو حتی نزدیکترین آدمای دور و برت!
3 264
از هیچ قطع ارتباطی پشیمون نیستم و نخواهم بود؛ درختی که ریشهاش خرابه رو قطع کنی، باغت رو نجات دادی…
3 264
چیزی که درمورد خودم همیشه دوست داشتم، عزت نفسم بود..
اونقدر به خودم باور داشتم که برام مهم نباشه نظر بقیه درمورد تصمیماتم چیه و از اون به بعد چه نظری درموردم خواند داشت..
راضیام از اینکه راحت به یه سری چیزا که مناسبم نیست “نه” میگم و واکنش طرف مقابل اصلا برام مهم نیست چون اون بله گفتن چارچوب زندگیم رو بهم میریزه..
راضیام از اینکه هیچوقت خودمو به زور تو زندگی کسی جا نکردم و بلافاصله بعد اینکه دیدم حضورم اهمیتی نداره کشیدم کنار
راضیام از اینکه حاضر نیستم به خاطر تنها بودنم هر کس و ناکسی رو وارد حریم زندگیم کنم حتی برای یه پیادهروی ساده!
آره من همیشه به این خصوصیاتم افتخار کردم چون روز به روز قویترم کرد!
3 264
یکی از دلایلی که من هیچوقت از مسائل و مشکلات اصلیم با هیچکسی حرف نمیزنم حتی خانواده و صمیمی ترین رفیقم و فقط مسائل جزئی رو به اطرافیانم میگم اینه که همه آدما برام یه بعد ترسناک دارن که میتونن تو دعوا یا بحث اون مسئله رو به روی آدم بیارن و سرکوفت بزنن چیزی که من ازش متنفرم
3 264
و ما هنوز زندهایم
حتی اگر استخوانِ شب در گلویمان مانده باشد.
گرچه خستهایم
و از آیندهی نامعلومِ پیش رو ترسیده…
اما نفس هست
و همین دلیلیست برای دوام آوردن.
شاید در آن سوی ابرها
خوشحالی، از راه برسد. خدا را چه دیدی؟
3 264
حس اولیهای که از آدمها میگیری،
هیچوقت دروغ نمیگه!
شاید فکر کنی اون اول اشتباه قضاوت کرده بودی،
ولی هرگز! بعدا میفهمی که
دقیقا دقیقا دقیقا همون حس اولیهات درست بود.
3 264
Repost from N/a
اگر شد که هیچ؛ اما اگر نشد،
بند کفشهایم را محکمتر میبندم و انجامش میدهم
این بار با موهای سفید بیشتر؛
چون آنچه اهمیت دارد پیروزی نیست، پایداریست.
|آلبر کامو|
3 264
حتی اگر روزی این جوانی را به من برگردانند،
نمیدانم چطور باید به آن نگاه کنم.
ورقش خواهم زد،
اما هرگز آن را نمیخوانم.
من هرگز برای گذشته دلتنگ نخواهم شد؛
بد بود و مدام بدتر شد…
3 264
پارسال همین موقعها یه کسایی لیست اول تماسا و پیامام بودن ولی الان نمیدونم مردن یا زندهان که هر چند اهمیتی هم نداره فرقش
ولی زمان واقعا چیز عجیبیه…
3 264
دلم میخواست اهل یک کشور حاشیهای باشم.
یک گوشهی نقشهی دنیا؛
گمنام، خنثی، سر به لاک خودش.
از آن کشورها که نشسته یک گوشه ماستش را میخورد.
نه نفت میفروشد نه مسلسل می خرد.
شیرینی صادر میکند، شکلات میگیرد.
نه تهدید میکند نه تهدید میشود.
سالی یک بار هم اسمش در اخبارهای بین المللی نمی آید.
تحریم نیست تحریم نمیکند.
قرار نیست بجنگد، قرار نیست باهاش بجنگند.
سیاست مدارهاش نمیخواهند دنیا را نجات دهند،
تغییر دهند بکوبند از نو بسازند.
حکومتش فقط به دنبال خوشبختی مردم است.
با کشورهای همسایه اش فقط یک سلام و علیک دارند.
دلم میخواست در حاشیه امن چنین کشوری بنشینم
و ندانم خاورمیانه کجاست.
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
