نارنج شیراز
رفتن به کانال در Telegram
محبوبم اثر انگشتانش را روی شـــــب گذاشت و اینگونه ستارگان متولد شدند.
نمایش بیشتر1 760
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
+27 روز
-330 روز
در حال بارگیری داده...
کانالهای مشابه
ابر برچسبها
اشارات ورودی و خروجی
---
---
---
---
---
---
جذب مشترکین
ژوئن '26
ژوئن '26
+32
در 7 کانالها
مه '26
+10
در 1 کانالها
Get PRO
آوریل '26
+1
در 0 کانالها
Get PRO
مارس '260
در 0 کانالها
Get PRO
فوریه '26
+17
در 2 کانالها
Get PRO
ژانویه '26
+13
در 3 کانالها
Get PRO
دسامبر '25
+49
در 2 کانالها
Get PRO
نوامبر '25
+54
در 2 کانالها
Get PRO
اکتبر '25
+51
در 3 کانالها
Get PRO
سپتامبر '25
+50
در 2 کانالها
Get PRO
اوت '25
+61
در 3 کانالها
Get PRO
ژوئیه '25
+66
در 3 کانالها
Get PRO
ژوئن '25
+59
در 1 کانالها
Get PRO
مه '25
+20
در 4 کانالها
Get PRO
آوریل '25
+13
در 3 کانالها
Get PRO
مارس '25
+27
در 5 کانالها
Get PRO
فوریه '25
+13
در 4 کانالها
Get PRO
ژانویه '25
+19
در 3 کانالها
Get PRO
دسامبر '24
+10 083
در 4 کانالها
Get PRO
نوامبر '24
+30
در 4 کانالها
Get PRO
اکتبر '24
+35
در 3 کانالها
Get PRO
سپتامبر '24
+29
در 4 کانالها
Get PRO
اوت '24
+5 797
در 4 کانالها
Get PRO
ژوئیه '240
در 4 کانالها
Get PRO
ژوئن '240
در 1 کانالها
Get PRO
مه '24
+199
در 1 کانالها
| تاریخ | رشد مشترکین | اشارات | کانالها | |
| 23 ژوئن | 0 | |||
| 22 ژوئن | +2 | |||
| 21 ژوئن | 0 | |||
| 20 ژوئن | +1 | |||
| 19 ژوئن | +1 | |||
| 18 ژوئن | +2 | |||
| 17 ژوئن | +3 | |||
| 16 ژوئن | +4 | |||
| 15 ژوئن | +2 | |||
| 14 ژوئن | +4 | |||
| 13 ژوئن | +1 | |||
| 12 ژوئن | +4 | |||
| 11 ژوئن | +1 | |||
| 10 ژوئن | +1 | |||
| 09 ژوئن | +1 | |||
| 08 ژوئن | +1 | |||
| 07 ژوئن | +2 | |||
| 06 ژوئن | 0 | |||
| 05 ژوئن | +1 | |||
| 04 ژوئن | +1 | |||
| 03 ژوئن | 0 | |||
| 02 ژوئن | 0 | |||
| 01 ژوئن | 0 |
پستهای کانال
در من زنی به سمت خیابان دویده است
تا انتهای رِخوت تهران دویده است
با جان خود پناه نفسهای دیگریست
تا چشمهای کودک گریان دویده است
در من تنی ظریف درون کتی ضخیم
مانند رعدِ در دل طوفان دویده است
در من زنی نشسته که لبخند میزند
تا عاشقی به حال پریشان دویده است
با واژهها برای خودش ابر میشود
تا قطره های آخر باران دویده است
پروانهای شبیه غزلهای نیمه جان
بر وزن زخم های بیابان دویده است
گل دختری به دار خیالش کشيده شد
ماهی شبیه داس و هراسان دویده است
جاری شده صدای بریدن که مادری
گیسو به دست تا لب ایوان دویده است
در من فروغ های زیادی به نام شعر
آزاد تا دریچه ی زندان دویده است
بیزار از تمایز هر برگ زندگی
در من زنی به صفحه ی پایان دویده است
تاریخ آتشی زده بر جانم از سکوت
خاکسترم ... که سمت نیستان دویده است
#مرضیهمظلوم
@wmmwfbs مظلوم
| 2 | حتّی اگر میدانی که رفتنیست،
همین لحظه بودنش را بِنوش.
تا وقتی که داشتنش شبیه به
داشتنِ تمامِ هستیست،
چشمانت را ببند هستیات را نفس بکش.
به هر سازش عاشقانه برقص،
برایِ دیدنِ پُرترهیِ لبخندش
هر کاری بکن حتّی گناه!
سیب و گندم که سهل است،
جامِ زهر برایش سَر بِکِش.
برای حوّای خودت
آدمترین مجنونِ عالم باش...
و بدان که نه او تکرار میشود
نه لحظههایِ با او
#عادل_رستمکلایی
@wmmwfbs | 107 |
| 3 | یک نصیحت قشنگ و کاربردی از جناب صائب تبریزی که فکر کنم هممون بهش نیاز داریم:
مکش منت به هر نامرد و مردی،
مده دل را به ذلت دست فردی،
اگر او را به تو مهر و وفا نیست،
اگر او بر جراحاتت دوا نیست،
رهایش کن مرنجان خویشتن را،
مبر هرگز ز یادت این سخن را | 37 |
| 4 | ســلام وعرض ادب خدمت همگی دوستان
روزتون باطراوت و پراز آرامش
الهی امروز چشماتون پراز
برق شادی باشه
الهی خیر و برکت تو
زندگیتون چند برابر بشه
و آسمون دلتون آفتابی
و زندگیتون پرازآسایش وهمدلی
عاقبتتون نیکو☺️🙏 | 37 |
| 5 | صبح را خنده صواب آید صواب
کو درون سینه دارد آفتاب
من که روزم آمد و شب در گذشت
یارم آمد رب و یارب درگذشت
#عطار
صبحتون دل انگیز | 39 |
| 6 | با بوسه ای از جانبِ تو روی رخسارم
مانندِ ابرِ خسته ای از شوق می بارم
در آینه هر روز از خود پرسشم این است
خوبی کجا کردم که عشقت را سزاوارم
دیوانه ات خودخواسته صیدِ نگاهت شد
با لذتی بسیار در دامت گرفتارم
باید بمیرم تا ببینم چهره ات خوش نیست
این باغِ زیبا را به دستِ غصه بسپارم
کلِ وجودم را برایت فرش خواهم کرد
جانم فدای گام های نرمِ دلدارم
با تلخی ات شورِ مرا کاهش نخواهی داد
شیرینیِ نازِ تو را زیرا خریدارم
در شهرِ بی انصاف تنها نیستی هرگز
چون با تمام شعرهایم دوستت دارم
#بهزاد_سرافراز
🦜🌹@wmmwfbs | 56 |
| 7 | #شعر_شب
نشستم روی ساحل، حال دریا را نمیدانم!
من این پایینم و قانون بالا را نمیدانم !
چرا اینقدر مردم از حقایق رویگردانند؟!
دلیل این همه انکار وحاشا را نمیدانم!
تمام قصههای عاشقانه آخرش تلخ است!
دلیل وضع این قانون دنیا را نمیدانم!
نپرس از من که: در آینده تصمیمت چه خواهد شد؟
کهمن برنامه های صبح فردا را نمیدانم!
همیشه ترس از روز مبادا داشتم، اما،-
کماکان معنی روز مبادا را نمیدانم!
توتا دیروز میگفتی که: بی تو زود میمیرم
ولی این حرف دیروز است؛ حالا را نمیدانم
برای چندمین بار است ترکم میکنی، اما
گمانم بیش از این راه «مدارا» را نمیدانم!
نمیدانم که این شعر از کجا در خاطرم مانده:
یکی اینجا دلش تنگ است! آنجا را نمیدانم!
چرا اینقدر آدم های تنها زود میمیرند؟!
دلیل مرگ آدم های تنها را نمیدانم!
همیشه شعرهایم چیزهایی از تو میدانند ؛
که منبا آنکه شاعر هستم- آنها را نمیدانم!
#اصغر_عظیمی_مهر
@wmmwfbs | 52 |
| 8 | بختم از روز ازل همچو سیه موی تو بود
گذرم هرشب و هرشب بخدا سوی تو بود
چند سالی است که عطری به مشامم نرسید
گل که بسیار ولی باب دلم بوی تو بود
رفتی و روز و شبم ظلمت و تاریکی شد
مه شب های سیاهم همه از روی تو بود
من غزلها بسرودم مدح ابروی کمان
تیر افتاده به جانم خم ابروی تو بود
چه دعاها که نشد بهر فراموشی تو
لیک من روح و روانم همه جادوی تو بود
به تماشای جهان گرچه سفرها کردم
خوش ترین لحظه همان دم گذر از کوی تو بود
سر بی باک و نترسی هماگر روزی بود
دل من گرم تو و تکیه به پهلوی تو بود
دشنه هم دسته ی خود را چه غریبانه برید
که به دارم زدی و حلقه چو گیسوی تو بود
#آرمان_طاهری
@wmmwfbs | 44 |
| 9 | 413_90551590425086.mp3 | 54 |
| 10 | من ابر پربارانم اما وقت بارش نیست
بغضم! ولی ترجیح دادم درگلو باشم
ترسیده ام یک عمر از رویای بعد ازتو
باید ولی باترس هایم روبرو باشم
ازرفتنت ترسیدم و فصل زمستان شد
من از تمام روزهای گرم، دلسردم
ترسیدم و دل کندم ازاین عشق ، قبل از تو
تابوده من از ترس مردن خودکشی کردم
من گفته بودم کوهم اما کوه ها را هم
یک بغض گاهی می شود از هم بپاشاند
دنیا برای عشق جای کوچکی بوده
بارفتنت شاید به من این را بفهماند
من خسته ام ازاینکه دستان شفابخشت
تنها برایم دست های بسته ای بودند
حالا نه اما می رسد روزی که می فهمی
مرداب ها یک روز رودخسته ای بودند
بازخم هایت برتنم می میرم اما باز
ازتو کسی این ظلم را باور نخواهد کرد
درمن پس ازتو جا برای زخم خوردن نیست
حال مرا چیزی ازاین بدتر نخواهد کرد
صیادمن! دارد به آخر می رسد قصه
دیگر عقاب سرکش خود را نخواهی دید
غم هست باران هست یادت هست زخمت هست
دیگر تو این دیوانه را تنها نخواهی دید
آنقدر ماندن را برایش تلخ کردی که
رفتن شده حالا دلیل شادی اش امروز
یک روز دلتنگ قفس جان می دهد اما
هرکس که خوشحال است از آزادی اش امروز
#رویا_باقری
🦜@wmmwfbs | 62 |
| 11 | يك نفر برايم كافيست
تا هر روز شگفت زده ام كند؛
چنان كه انگار انسانی بی بديلم.
با شور و شوق تمام
حرف هايم را بشنود؛
كلماتم را بخواند؛
چنان كه انگار شعر هستند.
#احمدخالدتوفيق
@wmmwfbs | 50 |
| 12 | رفتم مرا ببخش و مگو او وفا نداشت
عشقم عمیق بود، دلم جز صفا نداشت
در خلوتِ سکوتِ خزانیِ لحظه ها
قلبم شکسته بود و دگر آشنا نداشت
این جان چه خسته دل پی جانان ماهتاب
هی میدوید، حسرت جان انتها نداشت
با یادِ خالِ رویِ لبت ای عزیز جان
مویم سپیدشد،دل من رهنما نداشت
ای منجی بشر، تو به دردم دوا شدی
جز عشقِ رویِ ماهِ تو، این غم دوا نداشت
اکنون بیا به خانهیِ قلبم زِ مرحمت
بنشین دمی، که بیدلیام اعتنا نداشت
#سعید_ناصری_مقدم
@wmmwfbs | 52 |
| 13 | *"رفتم مرا ببخش و مگو او وفا نداشت"
عشقم عمیق بود، دلم جز صفا نداشت
در خلوتِ سکوتِ خزانیِ لحظه ها
قلبم شکسته بود و دگر آشنا نداشت
این جان چه خسته دل پی جانان ماهتاب
هی میدوید، حسرت جان انتها نداشت
با یادِ خالِ رویِ لبت ای عزیز جان
مویم سپیدشد،دل من رهنما نداشت
ای منجی بشر، تو به دردم دوا شدی
جز عشقِ رویِ ماهِ تو، این غم دوا نداشت
اکنون بیا به خانهیِ قلبم زِ مرحمت
بنشین دمی، که بیدلیام اعتنا نداشت
#سعیدناصری مقدم
🦜@wmmwfbs | 1 |
| 14 | درون قهوهخانه با خودم گفتم
که از امروز
فراموشت کنم دیگر
و غمهای فراوان را
بشویم از دل و
بسپارمش در گور یادت را
تلخ را با تلخی قهوه بباید شست
دریغ اما
که یادت چون گلی زیبا
برآمد از دل فنجان
#نزار_قبانی
@wmmwfbs | 47 |
| 15 | وقت بیداری شده، ای دل چرا خوابی هنوز..
خوابی و با پلک بسته، غرقِ مهتابی هنوز..
دستِ خورشید آمده با لمس گرمِ آشتی
هی تکانت میدهد، قهری؟ که بیتابی هنوز..؟
خستهای از بس به دنبال نگاهش گشتهای
برکهات پیداشده، در فکر مردابی هنوز..؟
بغضِ چشمت آبِ مروارید آورده بنوش
گفته بودی تشنهای؟ یا اینکه سیرآبی هنوز..؟
میرود از یاد کمکم، چهرهی مفلوکِ غم
خیره بر دیوار ماندی، محوِ یک قابی هنوز..؟
زندگی، بخشیده آن جامِجهانبین را به تو
قدردانی میکنی، یا روی اعصابی هنوز..؟
من خودت هستم،همان عشقم،نشانم را مپرس
میتپم در سینهات، هرچند تو، خوابی هنوز..!
#نگارحسینی
🦜🌹@wmmwfbs | 42 |
| 16 | مستمند
رخسار تو را قمر ندارد ..
زخم ستمت اثر ندارد ،
جان برکفم و ، دیده پر آبم ...
زین شیفته کس خبر ندارد ،
لطفی بنما ز حال ما جوی ...
بی تو شب ما سحر ندارد ،
افسوس تورا ز ما خبر نیست ...
جز عشق ، دلم هنر ندارد ،
گفتی که چه هستی و ، چه گویی ؟
مرغیم که بال و پر ندارد ،
دربند توییم و در حصاریم..
این تنگ قفس ، که در ندارد ،
صد بار ز حال خود بگفتم...
دردا که سخن اثر ندارد ،
دیگر بگذشت ، صبر از دل ،
دامان دلم گهر ندارد ،
در کوی تو مستمند و زاریم ،
چونست که این ثمر ندارد ،
#راحم چه کند که غرق عشقت...
ولله که این ، ، دگر ندارد ،
#راحم_تبریزی
🦜🌹@wmmwfbs | 48 |
| 17 | مثل امتداد خط عمر
همسان با خط لبت
گوش نواز است
خوش کلامی که شعر میشود
تا اختیار همهمه های بودنم
را دست گیرد
بدان گونه تو را میخواهم
که کویر تشنه
در سرابی گرم
به قطره آبی که از
بینش رخسار تو بر میخیزد
هیچ میدانی ؟
درد دل خرمالوی مانده
بر آخرین شاخسار را؟
انتظار چیدن
به دست توام، مَن
#منوچهر_افتخارزاده
@wmmwfbs | 38 |
| 18 | مثل امتداد خط عمر
همسان با خط لبت
گوش نواز است
خوش کلامی که شعر میشود
تا اختیار همهمه های بودنم
را دست گیرد
بدان گونه تو را میخواهم
که کویر تشنه
در سرابی گرم
به قطره آبی که از
بینش رخسار تو بر میخیزد
هیچ میدانی ؟
درد دل خرمالوی مانده
بر آخرین شاخسار را؟
انتظار چیدن
به دست توام، مَن
#منوچهرافتخا | 1 |
| 19 | باور دارم نقشه های خدا
از خواسته های من قشنگ تره،
خودت برام بچین یا رَبّ.
ایام به کام دلتون
@wmmwfbs | 37 |
| 20 | آدم مذهب را ساخت ...
اما مذهب آدم را نساخت!
نخستین مذهب آدم ، آدمیت بود
و نخستین وکاملترین کتابش ،
خرد ونیروی اندیشیدن.
معجزه نوح ، ابراهیم ، موسی و
محمد تکرار نشد و تنها داستانهایش
را شنیدیم.
اما معجزه نیروی خرد و اندیشه
را هر روز ، در پیشرفت آدمها می بینیم.
پس تصمیم با شماست ،
خدا را در خود پیدا کنید.
همه چیز در دنیا زیباتر میشد
اگر انسانها به جای دین ،
به انسانیت معتقد بودند.
انسانیت چیزی است ورای همه ادیان ،
انسانیت ، مهربانی است .
نماز و دعا و روزه ندارد.
انسانیت گاهی یک لبخند است
که به کودک غمگینی هدیه می کنید!
#احمدشاملو
🦜@wmmwfbs احمدشاملو | 82 |
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
