fa
Feedback
Shaimaa Shebl ❤️

Shaimaa Shebl ❤️

رفتن به کانال در Telegram

أنت في المكان الصح لتغيير حياتك وجعلها أكثر إنتاجية ❤️

نمایش بیشتر
کشور مشخص نشده استانگیزه و نقل قول‌ها4 098
5 770
مشترکین
-124 ساعت
-137 روز
-6030 روز

در حال بارگیری داده...

ابر برچسب‌ها
هیچ داده‌ای
مشکلی وجود دارد؟ لطفاً صفحه را تازه کنید یا با مدیر پشتیبانی ما تماس بگیرید.
اشارات ورودی و خروجی
---
---
---
---
---
---
جذب مشترکین
ژوئن '26
ژوئن '26
+3
در 0 کانال‌ها
مه '26
+26
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '26
+115
در 1 کانال‌ها
Get PRO
مارس '26
+34
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '26
+13
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '26
+31
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '25
+102
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '25
+253
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '25
+52
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '25
+130
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '25
+147
در 2 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '25
+105
در 1 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '25
+72
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '25
+52
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '25
+50
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '25
+60
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '25
+186
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '25
+313
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '24
+578
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '24
+415
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '24
+450
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '24
+1 006
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '24
+258
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '24
+3 118
در 1 کانال‌ها
تاریخ
رشد مشترکین
اشارات
کانال‌ها
24 ژوئن0
23 ژوئن0
22 ژوئن+1
21 ژوئن0
20 ژوئن+1
19 ژوئن0
18 ژوئن0
17 ژوئن0
16 ژوئن+1
15 ژوئن0
14 ژوئن0
13 ژوئن0
12 ژوئن0
11 ژوئن0
10 ژوئن0
09 ژوئن0
08 ژوئن0
07 ژوئن0
06 ژوئن0
05 ژوئن0
04 ژوئن0
03 ژوئن0
02 ژوئن0
01 ژوئن0
پست‌های کانال
https://www.facebook.com/share/p/14Zs1JoYyuD/ شاركوني رأيكم 🤍✨️
https://www.facebook.com/share/p/14Zs1JoYyuD/ شاركوني رأيكم 🤍✨️

2
مبسوطة أوي إني عملت السيشن دي ✨️ كانت تجربة جميلة جدًا، وتفاعل الشباب وكلامهم بعد السيشن فرّق معايا بجد، وخلاني حاسة إني بعمل
مبسوطة أوي إني عملت السيشن دي ✨️ كانت تجربة جميلة جدًا، وتفاعل الشباب وكلامهم بعد السيشن فرّق معايا بجد، وخلاني حاسة إني بعمل حاجة ليها معنى! ⟵ اتكلمنا عن إزاي تبني ثقة حقيقية مش وهمية ⟵ فهمنا أسباب ضعف الثقة وبتبدأ منين ⟵ واشتغلنا على خطوات عملية تفرق فعلًا في حياتك لينك المحاضرة على جوجل درايف واي حد يحضرها هنتظر منه الفيدباك https://drive.google.com/file/d/1ht4RTBrIsxbTR2KwnGNebxroXZ2VE26n/view?usp=drivesdk لينك الجميعة اللي عملت معاهم السيشن وبيقدموا دايمًا محاضرات مفيدة https://chat.whatsapp.com/J1VjuamlDeGKu8nD1RVcnZ?mode=gi_t
0
3
فى محاولات كتير إني أرجّع نفسي وقلبي لربنا… وأفهم ليه العبادات بقت تقيلة عليا كده اكتشفت إن استهلاكي للمباحات كتير لدرجة إن م
فى محاولات كتير إني أرجّع نفسي وقلبي لربنا… وأفهم ليه العبادات بقت تقيلة عليا كده اكتشفت إن استهلاكي للمباحات كتير لدرجة إن مفيش مكان فى قلبي للعبادة!! يعني طول اليوم من منصة للتانية وفيديوهات وريلزات وبوستات، *ده حتى لو مكنش فيها أغاني أو حاجة ممكن تُحسب علينا وده قليل يعني* فهي بتعمل زي راكم على القلب كده، وأنت لما تيجي تعبد ربنا محتاج تشيل الراكم ده فاللي بيحصل إنك تتألم عشان تشيل الراكم ده واللي بيكون على هيئة تشتت وفتور.. زي واحد متعود على صوت عالي طول الوقت أول ما يقعد في هدوء… بيتعب القلب بيتعوّد على السرعة والمتعة السهلة فلما تيجي للعبادة (اللي محتاجة سكون وتركيز وصبر)… تحس إنها تقيلة فمحتاجين نستبدل جزء من الاستهلاك بحاجة أهدى زي قرآن بصوت هادي أو درس ديني بشكل يومي وأهم حاجة إننا منستناش “الإحساس” عشان نعبد اعمل العبادة وهي تقيلة لحد ما قلبك يرجع يلين تاني 🤍 شيماء شبل
0
4
لو هقولك على مهارة واحدة بس (بحاول كتير اتعلمها) تخلي حياتك زي الفل بجد فهي هتكون المُرونة 🤏 مهما كنت شطور وبتخطط ومرتب ومنظ
لو هقولك على مهارة واحدة بس (بحاول كتير اتعلمها) تخلي حياتك زي الفل بجد فهي هتكون المُرونة 🤏 مهما كنت شطور وبتخطط ومرتب ومنظم حياتك إلا إن الحياة دايمآ بتفاجئك بخطط أجمل وبتنفذها غصب عنك 😅 فلو أنت شخص بتعرف ترجع لروتينك وتتكيف مع أي ظروف جديدة بسرعة فدي نعمة بجد متقولش لحد عليها.. لكن لو زيي أي وضع جديد بيلغبط روتينك ومش بتعرف تعيد ترتيب نفسك بسرعة، فمتزعلش وارجع بهدوء وبخطوات صغيرة وكل حاجة هترجع عادي.. و متزعلش على الوقت اللي ييروح فى انك ترتب نفسك من تاني الحياة مش ثابتة ولازم تتحرك معاها:) شيماء شبل
0
5
وأنا بحضر محاضرة للمهندس أيمن قال: مفيش حد سوي نفسيًا لأنك أنت بشر.. وكل شخص عنده قدر من الخلل النفسي.. وإن عند علماء النفس ح
وأنا بحضر محاضرة للمهندس أيمن قال: مفيش حد سوي نفسيًا لأنك أنت بشر.. وكل شخص عنده قدر من الخلل النفسي.. وإن عند علماء النفس حالة السواء النفسي دي حالة متعذرة! وإن لو الشخص يعني ممتاز ممكن نقول عليه قريب من السواء النفسي أو بعيد عن الحالات المرضية النفسية. فأنا وقفت عند الكلام ده شوية لأنه حقيقة مؤلمة شوية اكتشفتها مؤخرًا والحقيقة دي خلتني أغير نظرتي لنفسي ولـ أشخاص كتير حواليا، أنت ممكن تكون بتعاني من عُقدة نفسية معينة وبتعاني من وجودها وبتلوم نفسك فالبوست ده مجرد تذكير بسيط إنك تشتغل على نفسك وتصحيحها بدون ما تجلد ذاتك وتحاول تفهم: افهم ليه بتخاف ليه بتزعل ليه بتتصرف بطريقة معينة وحاول كمان تبص للي حواليك بنفس الرحمة كل واحد عنده معركته اللي محدش شايفها وفي الآخر… إحنا مش مطلوب مننا نكون كاملين مطلوب بس نكون أحسن شوية كل يوم 🤍 شيماء شبل
0