2 956
مشترکین
-224 ساعت
+77 روز
+3530 روز
آرشیو پست ها
2 959
💢De kwal die Rob Jetten heeft geprikt is met spoed opgenomen in het ziekenhuis, heeft klaarblijkelijk het gevaarlijke en besmettelijke D66-virus opgelopen.
2 959
De gemeente Rotterdam moet zich de ogen uit de kop schamen om haar bureaucratie en ambtenarij
Voor ondernemer Hennie van der Most begon het ooit met een droom: een verlaten plek nieuw leven geven. Waar anderen alleen een oude energiecentrale zagen, zag hij een familiepark vol licht, muziek en lachende kinderen.
Hij investeerde miljoenen euro’s in het project Rivoli Rotterdam. Jarenlang bleef hij vechten om het park open te krijgen. Maar terwijl hij bleef bouwen aan zijn droom, liep hij volgens velen steeds opnieuw vast in regels, vergunningen, papierwerk en eindeloze procedures.
De bureaucratie en ambtenarij werden uiteindelijk bijna net zo groot als het project zelf.
Iedere keer leek er weer iets nieuws bij te komen. Nieuwe eisen, nieuwe vertragingen, nieuwe gesprekken. Ondertussen liepen de schulden verder op en bleven de kosten stijgen. Volgens mensen rondom Van der Most voelde het alsof hij meer bezig was met overleven binnen het systeem dan met ondernemen.
En juist dat maakt dit verhaal voor veel mensen zo wrang.
Want Rotterdam praat graag over kansen, ondernemen en lef. Maar volgens critici liet de stad hier zien hoe een ondernemer langzaam kan vastlopen in bureaucratie. Een man die miljoenen investeerde om een vervallen terrein nieuw leven te geven, maar uiteindelijk financieel en emotioneel werd gesloopt door jarenlange tegenwerking, onzekerheid en stroperige procedures.
Natuurlijk ligt een faillissement nooit aan één oorzaak. Ook financiële risico’s en zakelijke keuzes spelen mee. Maar veel mensen hebben het gevoel dat hier meer had gekund als er sneller, duidelijker en menselijker was gehandeld.
Nu blijven de schulden, het faillissement en de beslagleggingen over. Zelfs bezittingen rond Speelstad Oranje werden geraakt.
Wat ooit een droom moest worden voor families en kinderen, eindigde in een drama dat voor velen symbool staat voor hoe bureaucratie een ondernemer volledig kan breken.
2 959
Een dikke middelvinger van justitie naar de burgers. Een dikke middelvinger naar de protestanten in Loosdrecht. Mensen vanuit het niets in elkaar getrapt. Om je kapot te schamen als land.
Wie er nog meer worden betaald door justitie?
Direct:
• Politie & ME
• Openbaar Ministerie (officieren van justitie die vervolgen) en zwijgdeals willen sluiten!
• Rechterlijke macht.
• Gevangenissen en tbs-klinieken.
• Forensische zorg, reclassering, etc.
• Advocaten via gefinancierde rechtsbijstand (advocaten voor verdachten die het niet kunnen betalen komt ook uit de justitiebegroting dus ook de groomende pedoadvocaat!).
Indirect:
allerlei uitvoeringsorganisaties, jeugdbescherming, slachtofferhulp enz maar ook: IND, COA, NFI, CJIB, Justis en……de raad voor de kinderbescherming!!!
Een dikke middelvinger dus ook naar al die onterecht uit huis geplaatste kinderen, naar de toeslagenouders, naar slachtoffer(tje)s van inbraak, overvallen, aanranding, verkrachting, moord enz.
Voor wie nog denkt dat we in een democratie en een rechtsstaat leven….think again!
2 959
2 959
Jimmy Dijk over De Maten en de noodopvang in Apeldoorn en spreidingswet in debat asiel landelijk.
De Spreidingswet was bedoeld om opvang eerlijker te verdelen over Nederland. De SP heeft daarom vóór die wet gestemd, omdat we zouden beginnen bij rijke buurten, rijke wijken en rijke gemeenten. Dus niet steeds dezelfde wijken en dezelfde buurten alles laten dragen.
Maar wat je nu ziet, óók bij noodopvang in Apeldoorn, is dat de druk opnieuw terechtkomt bij buurten die al jarenlang veel dragen. Geen zwakke buurten. Juist sterke mensen maar wel buurten die al heel veel op hun schouders hebben.
In Apeldoorn gaat het om een noodopvang midden in een omgeving waar al veel samenkomt. Scholen, zoals speciaal onderwijs met kinderen die juist een prikkelarme omgeving nodig hebben. Een ISK-school met honderden leerlingen. Zorg, kinderopvang en druk op voorzieningen. Bewoners stellen dan logische vragen over veiligheid, leefbaarheid en draagkracht. Dat is niet gek. Dat is betrokkenheid bij je buurt.
De SP kiest niet voor wegkijken. Maar ook niet voor bewoners wegzetten als extreem of racistisch omdat ze zorgen uitspreken ( daar waar wel echt spraken is van extreemrechts keuren wij dat keihard af). Wij kiezen voor luisteren. Voor menswaardige opvang én voor rechtvaardigheid richting inwoners. En daar hoort ook bij dat je eerlijk kijkt naar draagkracht, veiligheid en wat een buurt nog aankan in plaats van alles steeds op dezelfde plekken te stapelen.
Want kijk naar discussies over daklozenopvang in binnensteden. Als ondernemers zeggen dat ze het niet midden in het centrum of in een leeg winkelpand willen, dan wordt daar óók naar geluisterd. Die mensen worden niet direct weggezet als extreemrechts. Waarom zouden bewoners in deze wijken dan wel zo behandeld worden als zij zorgen uitspreken over hun buurt?
Politiek hoort naast mensen te staan. Niet vanachter bureaus bepalen dat een buurt het “nog wel aankan”.
2 959
Stuur deze video aub door naar mensen die je kent die niet weten hoeveel slachtoffers AZCers maken! Oke
#wassenaar #dusoke
2 959
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
