fa
Feedback
Score A+ together

Score A+ together

رفتن به کانال در Telegram

make sure if nak share something from this group , letak credit ! since february 2023 owner @hiddoublea

نمایش بیشتر
8 257
مشترکین
-724 ساعت
-387 روز
-14630 روز
آرشیو پست ها
JOM BELAJAR MATEMATIK BERSAMA SIR ICAN 😝🥳
Terbuka kepada pelajar tingkatan 1-5 Termasuk Dual Language Proggrame (DLP). Tawaran paling hebat setelegram ! • Belajar bersama mentor pilihan muktamad ibubapa • Kelas fleksibel DUA kali seminggu. • Berpengalaman 3 tahun mentoring subjek matematik dan matematik tambahan. • Shortcut matematik terbukti berkesan daripada pelajar cemerlang SPM'24. (jawab minima, markah maksima) • Mengasah pemikiran matematik khas bagi pelajar aras tinggi • Harga paling rahmah di dunia Pakej biasa: RM40/SEBULAN Pakej luar biasa: RM60/SEBULAN (one-by-one tutoring) Open intake mid-july 2026! isi gform di bawah https://forms.gle/vxtWs6HCt5EeQyPt8 Any inquiries : 0194621737 / @fanmue (tele)

hai guysss, jangan lupaaaa join dan daftar sebelum esokkkk yaaa!

ATTENTION STUDENTS 🗣️ Anda risau tentang SPM? 💭 Sedang mengalami masalah dalam mata pelajaran SEJARAH atau KIMIA? 🫡 Look n
ATTENTION STUDENTS 🗣️ Anda risau tentang SPM? 💭 Sedang mengalami masalah dalam mata pelajaran SEJARAH atau KIMIA? 🫡 Look no further, Yash Academy Centre membawakan SEMINAR PERCUMA kepada anda semua ‼️ Seminar ini ada banyak pihak kolaborasi yang hebat-hebat! Jadi, tunggu apa lagi ⁉️Jom sertai... SEMINAR "NATIONAL SERIES: TRIAL RUSH 2026" 💯 📓 Subjek: Sejarah & Kimia 📅 Tarikh: 4 Julai 2026 (Sejarah), 5 Julai 2026 (Kimia) ⏰ Masa: 2PM - 4.30PM 🖥️ Platform: Google Meet 👨‍🏫 Penceramah: Sir Yashvinthan Juga terdapat LIVE STREAMING di TIKTOK & YOUTUBE 👀 Jadi, rakan-rakan anda yang tidak dapat sertai Google Meet pun boleh turut sertai ‼️ Link pendaftaran 👇 https://forms.gle/3qAaNdHYXUcG2oxy5 Untuk makluman anda semua, yang daftar akan mendapat sijil 🤫 Jumpa nanti! 🙈

hiasi jumaatmu dengan al-kahfi ▶️Pelindung daripada Dajjal Sabda Nabi Muhammad ﷺ: "Barangsiapa menghafal sepuluh ayat pertama dari Surah Al-Kahfi, dia akan terlindung daripada Dajjal." — Riwayat Muslim Dalam riwayat lain: "… sepuluh ayat terakhir …" — Riwayat Muslim ▶️Turunnya ketenangan Hadis sahih: Seorang lelaki membaca Surah Al-Kahfi, lalu turun sakinah (ketenangan) dalam bentuk awan. — Riwayat al-Bukhari & Muslim -4 jenis fitnah (ujian) yg diceritakan dalam Surah Al-Kahfi 1️⃣ Ashabul Kahfi -ujian keimanan 2️⃣ Pemilik Dua Kebun -ujian harta 3️⃣ Nabi Musa & Nabi Khidir -ujian ilmu 4️⃣ Zulkarnain -ujian kuasa jom baca https://t.me/himpunanfikrahilmiahchannel?livestream=a4d64541326894234c

Repost from
when it hurts a lot, just cry and sleep.

📖 Subject–Verb Agreement – Exception to the Rule 🇬🇧 ✨ When two nouns joined by and refer to a single person, thing, or idea, use a singular verb. 📝 Examples: ✅ Bread and butter is my favorite breakfast. ✅ Fish and chips is a popular British dish. ✅ The owner and manager has arrived. (One person with two roles.) ❌ Bread and butter are my favorite breakfast. ❌ Fish and chips are a popular British dish. 💡 Quick Tip: If the two nouns represent one unit, one dish, one idea, or one person, use a singular verb. 📚 Knowing the exceptions will take your grammar to the next level!🌟

📚 Advanced English Mistake – C2 Level ⚡ ❌ "Scarcely had I entered when the phone rang." ✅ "Scarcely had I entered when the phone rang."✔️ OR ✅ "Scarcely had I entered before the phone rang." ✔️ ❌ "Scarcely had I entered than the phone rang." 💡 With "scarcely", use "when" (or sometimes "before"), not "than." Remember: No sooner... than Scarcely/Hardly... when 🌟 Small word choices can make a big difference in advanced English.

Some Gen-Z slang that you might know 💛 🐆 Rizz = Your ability to flirt or charm someone. Delulu = Being unrealistically hopeful or imagining things will happen. Slay = To do something really well or look amazing. Bet = "Okay", "sure", or "sounds good". No cap = Being honest, no lie. Cap = A lie or something fake. Ate = Did an excellent job. Mid = Just average, nothing special. Cooked = In trouble, exhausted, or completely done for. Lowkey = A little bit or secretly. Highkey = Obviously or strongly. Sus = Suspicious or sketchy. GOAT = Greatest Of All Time. Vibe = The feeling or energy something gives. Flex = Showing off something impressive. Touch grass = Spend less time online and go outside. NPC = Someone acting boring or predictable. It's giving = Describes the vibe something reminds you of. Bussin' = Extremely good, especially food. Main character energy =, Being confident and acting like the star of the moment. Examples: 1. "No cap, that exam was hard." 2. "She ate that presentation." 3. "Bro has crazy rizz." 4. "That burger is bussin'." 5. "You're delulu if you think the lecturer won't notice." 💀 These sound good right, but DISCLAIMER ! Do not use this words in your SPM, these are some informal language or slang that's not suitable for examination 💛

Different Ways to Say “Don’t Worry” 😊 1. No worries 2. It’s all good 3. Everything’s fine 4. Don’t stress about it 5. It’s okay 6. No problem at all 7. Take your time 8. There's nothing to worry about 9. It happens 10. Don’t give it a second thought 11. All is well 12. I’ve got it covered 13. It’s under control 14. We’ll figure it out 15. No harm done 16. Let’s not worry about that now 17. I completely understand 18. These things happen 19. Everything will be okay 20. Relax, it’s sorted

Levels in English A1 - Sorry. A2 - I'm sorry. B1 - l apologize. B2 - My apologies. C1 - I deeply regret. C2 - I sincerely apologize. _________ A1 - Thank You. A2 - Thank you. B1 - I appreciate it. B2 - Many thanks. C1 - Much appreciated. C2 - I'm grateful. _________ A1 - No. A2 - No, thanks. B1 - I don't think so. B2 - Not really. C1 - I doubt it. C2 - By no means. Credit by my teacher

❌ Stop Saying “I’m Fine” Every Time ✅ Use Better Replies 1️⃣ I’m fine 👉 I’m doing great 2️⃣ I’m fine 👉 I’m good 3️⃣ I’m fine 👉 I’m doing well 4️⃣ I’m fine 👉 Pretty good 5️⃣ I’m fine 👉 Not bad at all 6️⃣ I’m fine 👉 I’m alright 7️⃣ I’m fine 👉 Everything’s going well 8️⃣ I’m fine 👉 I’m okay 9️⃣ I’m fine 👉 Doing awesome 🔟 I’m fine 👉 Feeling great today

❌ Stop Saying “I Like It” Every Time ✅ Use Better Expressions 1️⃣ I like it 👉 I love it 2️⃣ I like it 👉 I really enjoy it 3️⃣ I like it 👉 It's amazing 4️⃣ I like it 👉 It's fantastic 5️⃣ I like it 👉 I'm a big fan of it 6️⃣ I like it 👉 It's my favorite 7️⃣ I like it 👉 I'm into it 8️⃣ I like it 👉 It’s wonderful 9️⃣ I like it 👉 It’s impressive 🔟 I like it 👉 It’s exactly what I wanted

siapa puasa harini ??? angkat tangan . 😍 puasa pada 9 Muharam (puasa tasu'a) dan 10 Muharram (puasa 'asyura), Allah mudah makbulkan doa-doanya. so, boleh laa ambil peluang ni berdoa kepada Allah agar dimudahkan segala urusan dalam menuntut ilmu, dilapangkan dada untuk belajar dan dilancarkan menjawab SPM nanti. 🥰 ustazah saya kata, kalau puasa sunat, selagi belum zohor, masih boleh lagi nak berniat puasa. dan 10 Muharam ni lebih afdal kena pair tau sama ada harini dengan esok, 9 dan 10 Muharam atau esok dengan lusa, 10 dan 11 Muharam. jangan lupa jugak untuk berdoa banyak-banyak terutamanya malam ni, malam 'asyura yang Allah sukai dan Allah akan dengan mudahnya mengabulkannya.

for those who is interested to join , please dm the user..let's get an A+ for English

surprise !! he we are, comment down below who is interested to join this "English w ariff" every monday - thursday 8pm - 10pm
surprise !! he we are, comment down below who is interested to join this "English w ariff" every monday - thursday 8pm - 10pm only rm 5 per class go take a sit 😍😍 any questions can directly pm : @Aminuddinkot

credit : Tiktok @versaconcept

cr : numberonegirl_1ue
cr : numberonegirl_1ue

ATTENTION STUDENTS 🗣️ Anda risau tentang SPM? 💭 Sedang mengalami masalah dalam mata pelajaran SEJARAH atau KIMIA? 🫡 Look n
ATTENTION STUDENTS 🗣️ Anda risau tentang SPM? 💭 Sedang mengalami masalah dalam mata pelajaran SEJARAH atau KIMIA? 🫡 Look no further, Yash Academy Centre membawakan SEMINAR PERCUMA kepada anda semua ‼️ Seminar ini ada banyak pihak kolaborasi yang hebat-hebat! Jadi, tunggu apa lagi ⁉️Jom sertai... SEMINAR "NATIONAL SERIES: TRIAL RUSH 2026" 💯 📓 Subjek: Sejarah & Kimia 📅 Tarikh: 4 Julai 2026 (Sejarah), 5 Julai 2026 (Kimia) ⏰ Masa: 2PM - 4.30PM 🖥️ Platform: Google Meet 👨‍🏫 Penceramah: Sir Yashvinthan Juga terdapat LIVE STREAMING di TIKTOK & YOUTUBE 👀 Jadi, rakan-rakan anda yang tidak dapat sertai Google Meet pun boleh turut sertai ‼️ Link pendaftaran 👇 https://forms.gle/3qAaNdHYXUcG2oxy5 Untuk makluman anda semua, yang daftar akan mendapat sijil 🤫 Jumpa nanti! 🙈

5 HARI LAGI SEMINAR PASTI SKOR KARANGAN AKAN MULA⏳ Masih tak tahu macam mana nak huraikan isi karangan dengan baik? Ramai mur
+1
5 HARI LAGI SEMINAR PASTI SKOR KARANGAN AKAN MULA⏳ Masih tak tahu macam mana nak huraikan isi karangan dengan baik? Ramai murid tahu isi, tetapi hilang markah sebab tak tahu cara mengembangkan isi mengikut kehendak pemeriksa. Dalam seminar ini, Dr. Faizul akan kongsikan formula K.I.S.M.I.S, PU.LA.SAN dan K.A.B.U.S yang digunakan untuk hasilkan karangan yang lebih mantap dan mudah skor. 📅 27 Jun 2026 (Sabtu) ⏰ 8.00 malam - 9.30 malam 🎯 Khas untuk murid Tingkatan 5 💰 Yuran RM60 Jangan tunggu lagi. 🚀 Nak daftar? Hubungi 👉🏼 Miss Alyaa: https://wa.link/ygdlsi Miss Fina: https://wa.link/29vq7y Miss Amira: https://wa.link/gwr57y