fa
Feedback
Armon technical logs

Armon technical logs

رفتن به کانال در Telegram

Here we share our knowledge and experience about DevOps and everything about infrastructure ------------------------- Talking about social media @technical_individuals

نمایش بیشتر
893
مشترکین
+124 ساعت
-47 روز
+830 روز
آرشیو پست ها
برای وارد شدن به وادی مشارکت و نگه داری از پروژه های دبیان میتونین از این داکیومت شروع کنین https://www.debian.org/doc/manuals/debmake-doc/

ممبر کد ریپازیتوری پروژه دبیان شدم https://salsa.debian.org/armon

سوالاتی که همواره ذهن منو درگیر میکرد ریشه و علت تفاوت بنیادین تفکر ایرانی در قبال مسائل مختلف از جمله برخورد با تکنولوژی مدرن و علوم جدید ، مسئله جهانی شدن ، اموزش و پرورش ، تفاوت نژاد و زبان و همزیستی ، دین و مذهب و اقلیت های فکری ، نگاه ساکنین سرزمین به حاکم و نظام حاکم بود که اثراتش رو در زندگی روزمره هم میشه مشاهده کرد عدم جایگزین پروری در سازمان ها ، نگاه معنوی و پدر معابانه تیم لید ها به نیرو های زیردست خود، تمام مصرف کننده بودن عدم مشارکت معنی دار ایرانیان در فضا بین المللی و اپن سورس نسبت به بهره فراوانی که دولت و مردم از این فضا میبرند ، قطع ارتباط با فرهنگ و مفاهیم جدید جهان متصل به هم ، و سو مصرف محصولات تکنولوژی محور ، دگم بودن عدم تغییر نظر و پویایی فکری که تصور میکنم بخش های مهمی از این دغدغه ها مربوط به صحبت هایی‌ست که در این ویدیو به تفصیل شرح داده شده که حتی میتونه پاسخی به پرسش باشه که علت اساسی مشکلات این جغرافیا ریشه ای تر از تحولات ۲۰۰ سال اخیر هست https://www.youtube.com/live/URWNVa_3A6w

یکی از دوستان یه پروژه ایجاد کرده که مشابه فیلترینگ ایران رو پیاده سازی کرده اگاهی بیشتر نسبت به ساختار فیلترینگ از لحاظ فنی میتونه دید خوبی برای مقابله و خنثی سازی اون بده https://youtu.be/zd0CjEYTvI8

مدت ها بود دنبال چنین داکیومتی بودم که به این موضوع به صورت ساختار مند پرداخته باشه سرکوبگران اینترنت: نگاهی به عملکرد دادستانی و پیمانکاران سرکوب.

در ۳ هفته اخیر از لحاظ فنی چه اتفاقی برای اینترنت ایران افتاد https://www.youtube.com/watch?v=bbP5znKYzmE

دوستان اشاره کردن عکس اشتباه هست اینم عکس درست
دوستان اشاره کردن عکس اشتباه هست اینم عکس درست

موافقت نشد
موافقت نشد

در انتظار وریفای شدن اکانت برای گزارش کردن ایشو😒
در انتظار وریفای شدن اکانت برای گزارش کردن ایشو😒

پیرامون موضوع وایب کدینگ و استفاده از ai برای ساخت پروژه های کارامد خیلی برام جالب بود که اریک ریموند کسی که یکی از کتاب هاش بازار و کلیسا جامع هست که جز مهم ترین کتاب های مربوط به فرهنگ اپن سورس و مقایسه اون با فرهنگ شرکت های توسعه دهنده نرم افزار های انحصاری یه پروژه توی گیت لب شخصیش پابلیش کرده که برای انتقال فایل های کتاب دیجیتالش به اکانت کیندل امازون یه اسکریپ که توسط Grok توییتر ساخته شده رو قرار داده و حتی ذکر هم کرده که این اسکریپت رو ai نوشته تصوری که داشتم این بود که این افراد با این سبقه تمایل چندانی به استفاده از این ابزار ها نداشته باشن که چنین نبود https://gitlab.com/esr/kindleship/-/blob/master/kindleship?ref_type=heads#L85

یکی از مهم ترین موضوعات مربوط به اپن سورس مسئله دسترسی به سورس کد هست چالشی که وجود داره اینکه چقدر کدی که مشاهده میکنیم با باینری که از ان استفاده میکنیم مطابقت داره ایا اصلا باینری تولید شده از سورس کدی هست که به صورت پابلیک منتشر شده؟ به نظرم مهم ترین وجه تمایز استفاده از اپن سورس و اپ های کرکی همین موضوع هست وگرنه استفاده از اپن سورس بدون توجه به این موضوع فرقی با استفاده از کرک که شانس وجود ملور در اون بسیار بالاست نداره https://www.youtube.com/watch?v=A0L3OU7MLhM

چگونه به عنوان برنامه نویس به پروژه دبیان کمک کنیم https://www.youtube.com/watch?v=RcTwWJ5C6uw

cilium-annual-report-2025-final (1).pdf19.96 MB

باگی که به پکیج رفرنس دبیان ریپورت کردم بعد از 290 روز فیکس شد https://salsa.debian.org/debian/debian-reference/-/commit/78560b89693ba9ec7603a9ae7811ea88cff33d54

به نظرم دنیای اپن سورس در حال حاضر به شدت نیازمند دیزاینر هاست مخصوصا ux و خیلی کم راجع این موضوع صحبت میشه این ارایه جز معدود ارایه های بود که بزرگترین مشکل سیستم عامل لینوکس و ابزار های اپن سورس رو به تفصیل شرح داده

یکی از بهترین محتوای لینوکس دسکتاپ بود که تا الان دیدم

اگر در فضای فین تک فعالیت دارین یا علاقه دارین این جز بهترین گزارش های فارسی پیرامون فین تک و نوآوری های مالی هست که تا به حال دیدم https://techrasainsight.com/