fa
Feedback
Electrical Power 26⚡

Electrical Power 26⚡

رفتن به کانال در Telegram

نمایش بیشتر
468
مشترکین
-124 ساعت
اطلاعاتی وجود ندارد7 روز
+1230 روز
آرشیو پست ها
photo content

بالنسبة ل سيكشن الميكا هيكون الاربع فترة رابعة و خامسة بس ، أحضروا ف اي معاد

سيكشن ال Linear Algebra هيبقي كل السكاشن مع بعضها يوم الاربع الفترة السادسة إن شاء الله و هبلغكم بالمكان قبلها عشان لسة بدور

فيديو لاب circuits 2 الأول الي هيبدأ الأسبوع دا إن شاء الله: https://youtu.be/OQQJSk5DBQk?si=EDJTeIkdrJvSg8u1 المعيد قال نشوف الفيديو قبل ما نروح اللاب

Week 2 🫠 Section : Electro ✅ Micro ❌ Circuits ✅ Linear ✅☠️ Mecha ✅☠️ "بالنسبة ل سيكشن اللينير و الميكا هم النظري ف نفس الوقت ف نفس المكان ف بحاول اظبطها مع المعيدين و هنزل مواعيد ليهم المهم إن السكشنين شغالين الأسبوع دا " Lab : Micro ❌ Circuits فردي

في تغيير في سيكشن الالكترو النظري ل سكشن 1 و 2 بس

بخصوص لابات الميكرو نقلا عن باشمهندس حبيب: مساء الخير ي شباب يارب تكونوا كويسين و يكون ترم خفيف و مفيد هنكون معاكوا ف مادة الميكرو انا و بشمهندس الضوي ان شاء الله ف جزء النظري و العملي بالنسبة للنظري: هيكون فيه شيت علي كل شابتر سواء ف جزء السوفت وير او الهارد وير و هنغطي الشيتات دي ف السكاشن النظري ان شاء الله بالنسبة للمحاضرات: هنغطي اجزاء كبيرة من المحاضرة ف فيديوهات هتكون مفيدة جدا و هتنزل قبل سكشن النظري عشان تتفرجوا عليها قبل حل الشيت بالنسبة للعملي: هيكون عبارة عن quizzes بسيطة تطبيق علي فيديوهات العملي اللي هتنزل و هتيجوا المعمل تشتغلوا علطول هيكون مطلوب منك ف السنة حوالي 4 او 5 مرات بس طول الترم ف المواعيد اللي بلغتهالكوا بشمهندسة روان بالنسبة للاسبوع اللي جاي مطلوب منكوا تتفرجوا علي فيديو نظري تتعرفوا فيه عن المادة و عن يعني ايه embedded systems مجرد انترو كدة مش حاجة من المنهج يعني بس لازم تتفرجوا عشان ممكن تتسال ف المعمل او ينزل assignment https://drive.google.com/drive/folders/1hu5cbG5zV6XrIdF4lvqfuPzv1pgsLLe2?usp=drive_link كمان مطلوب منكوا تتفرجوا علي اول معمل عشان هيكون عليه كويز في الاسبوع التالت https://drive.google.com/drive/folders/1cZfWN_VlXa2yWTrKMeCMsNBFJaNDg7w7?usp=drive_link بعد ما نخلص اي كويز ف العملي او شيت ف النظري هيكون فيه assignment و هيتسلم بعديها ب اسبوع اخيرا ف اخر السنة هيكون مطلوب منك تسليم بروجكت هنزل تفاصيله بعد الميد ترم علطول ان شاء الله تكون مادة مفيدة و تطلعوا منها باكبر استفادة وتكون سبب ان كتير منكوا تحب المجال ده و تقرر انها تكمل فيه و طول الترم اي حد عنده مشكلة او محتاج حاجة يكلمني انا او بشمهندس الضوي او يبعت ل روان و هي بتبلغني بكل حاجة بالتوفيق ان شاء الله

جمعة مباركة عليكم 🤍 بعد عرض البرامج الإنتخابية الذى تم نشرها من قبل المترشحين تعلن اللجنة الإجتماعية عن بدأ إنتخابات قسم كهربا باور للعام الجديد 2023/2024 من الآن و لمدة 24 ساعة، و ذلك من خلال الفورم 👇 https://forms.gle/MLM8iuwMEi19uvNx5 ⚠️للتنبيه التعليمات : سيعتبر التصويت لاغيا إذا لم يتم الإجابة على الاسم و الرقم الجامعى كما بالكشف و إذا كان المنتخب من قسم آخر بالتوفيق للجميع ✨ #اللجنة_الاجتماعية_والرحلات #اتحاد_طلاب_هندسة_اسكندرية

شباب دي نتيجة فورم التحسين الناس اللي اتقبلت هتروح لدكتور حسام قطب باستمارة التحسين ممليه يوم الاحد الساعة ٢ ، الاستمارة تكون جاهزة ع التوقيع و بعدين تدفعوا بعدها بيوم في الخزنة و هنزل فورم تسلموا عليها إيصال الدفع و الدكتور هيسجلكوا

تسجيل التحسين (Responses) (1).xlsx

Week 1️⃣ (2).pdf0.65 KB

ازيكم يا شباب دا pdf فيه ملخص week 1 باللينكات ❤️❤️ هتلاقوا فولدر ع الدرايف اسمه weeks summary هرفع عليه كل اسبوع pdf زي دا عشان ما يضيعوش هنا بالتوفيق🫡

يارب تكونوا بخير ✨ الآن... بعد انتهاء فترة الترشح لمنصب مندوب قسم كهربا باور دفعة 2026 للعام الدراسي 2023/2024 يسرنا إن نعلن عن أسماء المرشحين ويرجى من كل مرشح أن يقوم بكتابة بوست يحتوي على : -الاسم -السيرة الذاتية -البرنامج الانتخابي -الهدف من الترشح وذلك في فترة لا تتعدى ٢٤ ساعة من تاريخ البوست على أن يتم استكمال مراسم الانتخابات فيما بعد والله الموفق والمستعان أسماء المرشحين:- • روان خالد • سيف الدين عبد السلام #اللجنة_الاجتماعية_والرحلات #اتحاد_طلاب_هندسة_الاسكندرية

الناس اللي هتحسن تبعت علي الفورم دي و دكتور حسام هيسجل المواد من عنده إن شاء الله https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScKtsIsxtvpde2bZcGqeskOhOes2NopBl8UYwZHAujTR77fkg/viewform

بكرا إجازة رسمية بمناسبة حرب أكتوبر يا شباب

د حسام قطب انتهى من كل طلبات التسجيل سواء بالحذف أو الإضافة للطلاب اللى سجلوا على الفورم                                                                                                                                                                           لمراجعة رد د حسام قطب على الطلب الخاص بك  من خلال                                                                                                                                                                                                                                       https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UNYYYQmeK6z0zUt2T7jbYqCKA0iggwWCu7cVf6cHxBA/edit?usp=sharing

سيكشن السيركيتس الفترة الخامسة هيبدأ كمان ١٠ دقايق في ك٦

Circuits 2 teams code : cgmhfxx

سيكشن السيركيتس بكرا هيشتغل فترة رابعة و خامسة بس مافيش فترة سادسة ف كله يحضر في الفترتين اللي شغالين

مهارات تواصل ان شاء الله في محاضرة اونلاين يوم السبت ٨ مساءً على التيم الخاص بالمقرر