468
مشترکین
-124 ساعت
اطلاعاتی وجود ندارد7 روز
+1230 روز
آرشیو پست ها
اخو زميلنا محمد عبده اتوفى النهارده ياريت كلنا ندعيله يا شباب ربنا يرحمه ويغفرله ويجعل مثواة الجنة ان شاءالله
ازيكم يا شباب بالنسبة للميد داخل لحد فين
مش كل الدكاترة قالت ف دا اللي معروف لحد دلوقتي
🔺Math 5
ال Z كله و Fourier كله داخلين
ال Complex الدكتور لسة هتقول الأسبوع الجاي في المحاضرة
🔺 Machines
بارت ال DC MACHINES كله لحد ليكتشر 6
🔺 Electronics
لحد ال Comparator لحد ليكتشر 3
🔺 Communication
الدكتور هيقول في محاضرة بكرا
🔺 Transmission
الدكتور هيقول ف محاضرة الأسبوع الجي
🔺Thermal
ال 6 محاضرات اللي نزلوا و الامتحان هيكون Steam and gas و الدكتور لسة هيأكد ال Gas داخل والا لا
🔺 Project Management
ال ٦ محاضرات داخلين ماعدا ال cash flow
Week 7
Sections:
🔺Math 5✅
🔺Power Stations ✅
فترة تالتة بس
🔺Machines ❌
🔺Electronics ❌
🔺Communication ✅
بكرا فترة تانية في م٢
🔺Transmission
الفيديوز بتنزل اونلاين على تيمز وبنبعتها على توبيك الماده
Labs:
🔺Machines ❌
🔺Electronics زوجي
هتسلموا البريد بورد في اللاب
🔺Transmission
تابعوا الفيديوز علي تيمز أو توبيك المادة
تنبيهات
▪️مافيش سكشن نظري ماشين الأسبوع دا
▪️مافيش محاضرة الكترونيكس بكرا
▪️تعويض سكشن الكوميونيكاشن هيكون بكرا الفترة التانية في م٢ إن شاء الله
▪️سكشن الثيرمال هيكون شغال بكرا فترة تالتة بس
▪️محاضرة الماشين يوم الاتنين إن شاء الله
ازيكم يا شباب
بكرا المفروض كان يبقي سكشن كوميونيكاشن مش الكترونكس
و باشمهندس الكوميو بيعتذر عن السكشن و هنحاول نعوضه اول الاسبوع الجي إن شاء الله
يعني بكرا مافيش نظري كوميو ولا الكترو
تنبيه
الناس اللي عندها كويز الماث بكرا فترة اولي معادهم من 9 ل 9 وتلت
ماحدش يتأخر عن 9
شباب محاضرة الماشينز هتبقى يوم الاربع الاسبوع دا بدل الاتنين واحتمال نثبتها الاربع على طول
ومحاضره الثيرمال زي ما هي في معادها يوم التلات عادي
بالنسبة لكويز الماث
هيكون علي فورير كله
اللي ماحضرش الكويز من سكشن 1 الأسبوع اللي فات مالهوش تعويض في معاده و يعوضه يوم الاتنين مش الاربع
بالنسبة لسكشن 2
الكويز يوم الاربع من الساعة 12 وخمسة للساعة 12 وتلت ومافيش شرح للسكشن
باشمهندس محمد جمال متضايق من حضور سكشن 1 و 2 ف ياريت تحضروا عشان بلغنا أنه عايز يبلغ دكتور ياسمين أن حضور سكشنه قليل ودا مش فا صالحنا اكيد ف حاولوا تحضروله🥹
Week 6
Sections:
🔺Math 5 فردي
هيبقى في كويز إن شاء الله لكل السكاشن ماعدا سكشن 1 المفروض انهم امتحنوا
🔺Power Stations ✅
🔺Machines ✅
🔺Electronics ✅
🔺Communication ❌
🔺Transmission
الفيديوز بتنزل اونلاين على تيمز وبنبعتها على توبيك الماده
Labs:
🔺Machines فردي
مش محتاجين تتفرجوا علي فيديو
🔺Electronics فردي
هتسلموا البريد بورد في اللاب
🔺Transmission
تابعوا الفيديوز علي تيمز أو توبيك المادة
ازيكم يا شباب
بالنسبة لمحاضرة الترانسمشن بتاعت النهاردة
احنا مقدرين أن المواصلات زحمة وانا شخصياً ساكنة بعيد و بتأخر بسببها بس نحاول ننزل بدري شوية عشان الدكتور ما يتضايقش و لو حد وصل متأخر يستأذن من الدكتور قبل ما يدخل و الدكتور اخد غياب ومانعرفش هيعمل بيه ايه
احنا اضطرينا انا و فريدة نكلمه بعد المحاضرة عشان ما نبلعش في الميد
ف بننبه عليكوا تحاولوا توصلوا في المعاد بس 🥹
ازيكم يا شباب عاملين ايه
اطلب مننا كا مندوبين للاقسام من دكتور في ادارة الكليه اننا نجمع من القسم هنا عشر اشخاص ونوصلهم بالدكتور ويعمل معاهم انتر فيو صغير ويتكلم معاهم
الدكتور هيتكلم معاهم عن القسم والكورسات الي بناخدها ونظام الكليه والقسم بشكل عام وكمان في تفاصيل تانيه الدكتور قالنا انه هيبلغها للناس الي هتقدم لما يقعد معاهم ان شاءالله
و هيكون في ميتنجس مع دكاترة تانية و مطلوب من ال 10 أشخاص يكونوا بيعرفوا يتكلموا و يقولوا رأيهم و مش مندفعين و يكونوا بيحبوا المشاركة وكل الحاجات دي
يكونوا عارفين عن اللايحة و فاهمينها و يكونوا فاهمين رؤويتهم للقسم كويس و عارفين هم دخلوا القسم دا ليه و مجالاته ايه حاجة شبه شايف نفسك فين بعد خمس سنين كدا
الغاية من الموضوع دا هي إعتمادية القسم
هتقولي هو كل دا القسم ماكانش متعمد؟
انا ماعرفش والله الدكتور كلمنا فجأة و عايز نجمعله ناس بسرعة و هقابله الأسبوع الجي إن شاء الله و لو عرفت تفاصيل تانية هبلغكم بس دلوقتي محتاجين اسامي الناس اللي حابه تشارك في دا
فا الموضوع هيبقى استفادة بردو انكم هتتعاملوا مع الدكاترة كل واحد يقول رأيه في الاسئلة الي هتتسأل
فا لو حد حابب يخوض التجربه دي يقدم في الفورم وبسبب ان العدد يدوبك 10 اشخاص بس فا مضطرين ناخد اول عشر اشخاص هيسجلوا
https://forms.gle/GLQCe3DkhJsP6ixR8
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
