کداکسپلور | CodeExplore
رفتن به کانال در Telegram
با کد اکسپلور یاد بگیر، لذت ببر و بروز باش ⚡️😉 👨🏻💻 ارتباط با ما : @CodeExploreSup گروه : @CodeExplore_Gap تبلیغات در کد اکسپلور : @CodeExploreAds
نمایش بیشتر8 350
مشترکین
+1424 ساعت
+467 روز
+25630 روز
آرشیو پست ها
از چـیـزهـای کـوچـک زنـدگـیـتـون لـذّت بـبـریـد.
یـک روز بـه عـقـب بـر مـی گـردیـد و مـی فـهـمـیـد کـه اونـهـا بـزرگـتـریـن دارایـی تـون بـودنـد.
#motivational
☕️ @CodeExplore
کد نزن، نقاشیش کن! 🎨
◀️با استفاده از این سایت میتونید طرح برنامه ای که میخواید رو بکشید ، یکم توضیح بدید و کدش رو تحویل بگیرید! نظرتون راجب این نرم افزار ها چیه؟ به برنامه نویس ها آسیب میزنن؟
🔗 https://glowbom.com
#site #ai
☕️ @CodeExplore
اگه دوست دارید درباره پایتون و لینوکس بیشتر و عمیق تر بدونید میتونید از مطالب این چنل استفاده کنید.
😀 https://t.me/Ahura_Rahmani
⚡️برگشتیم با یکی از مهم ترین آموزش های گیت و گیت هاب و قراره امروز درباره گیت هاب صحبت کنیم
❓اول از همه باید بدونیم گیت هاب چیه؟؟ّ
گیت هاب یه جای خوب برای دولوپرهاست که میتونن کداشون رو اونجا بذارن و با بقیه به اشتراک بذارن. اینجا بزرگترین مکان برای نگهداری کداست. تو گیت هاب میتونی کدات رو با همکارات یا هر کس دیگهای که دوست داری به اشتراک بذاری و با هم روی یه پروژه کار کنی.
⭐️گیت هاب در واقع یه رابط کاربری برای گیته که یه ابزاریه که معمولا از طریق خط فرمان استفاده میشه. گیت هاب برای ذخیره، ردیابی و همکاری روی پروژههای نرمافزاری استفاده میشه. گیت هاب هم رایگانه برای پروژههای عمومی و هم پولی برای پروژههای تجاری.
📌حالا که فهمیدیم گیت هاب چیه بریم سراغ ثبت نام داخلش
اول از همه باید وارد وب سایت
github.comبشین و داخل بخش ثبت نام شما نیاز به یسری مشخصات کوچیک و ایمیل دارین گیت هاب از شما یسری سوال درباره حوزه کاریتون و نیاز هاتون هم میپرسه که میتونین به راحتی جواب بدین اکانتتون رو که ساختین راحت میتونین پروفایلتون رو تغییر بدین ✨ولی وارد اکانت شدن تازه شروع راه کار با گیت هاب هست شما وقتی که پروفایلتون رو داخل گیت هاب ساختین، یه قسمت برای ریپازتوری هاتون دارین ( Repositories ) که میتونین اینجا لیست ریپازتوری هاتون رو میبینین و میتونین یکی جدید اضافه کنین در اصل برای هر پروژهای یه ریپازتوری در نظر میگیریم به صورت معمول شما وقتی گزینه ساخت ریپازتوری جدید رو بزنین
( Repositories > New )وارد یه قسمت میشین که بسازینش، شما اسم و توضیحات و حالتش ( pulic یا Private ) رو تنظیم میکنین و دکمه
Create Repositoryرو میزنین و بوم ریپازتوری شما ساخته میشه ولی الان یه قسمت مهم اینه که وصلش کنین به ریپازتوری لوکال خودتون روی سیستمتون ( همون پروژتون ) شما وقتی ریپازتوری رو میسازین، گیت هاب چون اولش خالیه اون ریپازتوری، میفهمه جایی وصل نیست چون کامیتی داخلش نیست پس یسری کد و لینک ریپازتوری جلوتون قرار میده تا راحت وصلش کنین 🔥لینک ریپازتوری شما برای ساخت یه ریموت به کار میاد که دربارش در آینده توضیح میدیم ولی برای استفاده راحتتون بگم که دوتا باکس براتون میاره که کد های مورد نیاز برای وصلش اورده شده و شما اولین باکس رو کپی کنین و توی پروژتون اجرا کنین و بله دیگه پروژتون یه ریپازتوری گیت هاب وصل میشه حالا راحت کار میکنین باهاش و طبق آموزش قبلی با استفاده از
git push ، git pull و git cloneراحت میتونین پروژتون رو مدیریت کنین #git #github ☕️ @CodeExplore
🤔چرا Tailwind ارزش یادگیری داره ؟ (پارت دوم)
8️⃣یک سری پلاگین هایی مثل daisyui هستن که بهتون کامپوننت آماده میدن، دقیقا شبیه کاری که بوت استرپ میکنه با این تفاوت که سورس کد 50 تا کامپوننت به پروژه اضافه نمیشه که در نهایت از 5 تاش استفاده کنید و هر کامپوننتی که استفاده کنید سورس همون فقط به فایل استایلتون اضافه میشه
9️⃣اینطوری نیست که یک بخشی از کدت بره توی html و یه بخشیش بره توی CSS (مثل بوت استرپ که کامپوننت رو استفاده میکنی باید بری توی CSS واسش استایل بنویسید چون بوت استرپ خیلی کلاس نداره واسه کاستومایز)
0️⃣1️⃣معمولا کامپوننت های بوت استرپ این مشکل رو دارن که خیلی قابل کاستومایز نیستن (به این دلیل که شما یه استایل میدید و خوده اون کامپوننت هم یه سری استایل داره و بینشون کانفیلیکت به وجود میاد و کدهای بوت استرپ روی کد های شما over-right میشه)
1️⃣1️⃣فریمورک کامپوننت بیس داخلی داره
2️⃣1️⃣میتونید کانفیگ های دیفالتش رو هم کاستوم کنید (مثلا سایز md رو هرچی دوست داشتید بدید)
3️⃣1️⃣میتونید داخل لایه هاش مثلا base، هرچی میخواید اضافه کنید
#css #framework #tailwind #part2
☕️ @CodeExplore
🔥مقایسه پنج ورژن Node.js
در یک دنیای ایدهآل، آخرین نسخه Node.js به خوبی تو هر پروژه ای کاربرد داره، اما در واقعیت ما گاهی نیاز به تغییر نسخه داریم و ابزارهای مختلفی برای ساده کردن این کار در دسترس هستن. NVM شاید شناخته شده ترین باشه، اما شاید N، FNM، Volta و یا حتی pnpm بهتر باشد و مناسب شما باشه...
🤟 Five Node Version Managers Compared
#nodejs #managers
☕️ @CodeExplore
🤔چرا Tailwind ارزش یادگیری داره ؟ (پارت اول)
1️⃣سیستم استایلی دهی خیلی راحت و سریع داره.(تقریبا 90 درصد پراپرتی های CSS رو داره)
2️⃣پلاگین برای بلاگ و دارک مود و فرم ها و ..
3️⃣هر استایلی رو نداشته باشه خودتون میتونین در لحظه اضافه کنید یعنی میتونید مستقیما به عنوان کلاس CSS بنویسید text-[#fff] که میشه متن رنگ سفید:)
4️⃣هر یک کلاسی که استفاده کنید فقط همون یک کلاس به فایل استایلتون اضافه میشه (طوری نیست که 500 کیلوبایت استایل داشته باشید و از 5 کیلوبایتش استفاده کنید)
5️⃣به این دلیل که استایل هارو توی html مینویسید سرعت کارتون به شدت میره بالا
6️⃣ریسپانسیو کردن کاملا راحت
7️⃣از اونجایی که کدهارو دارید خودتون مینویسید و از کامپوننت های آماده استفاده نمیکنید، دیزاینی که میزنید شبیه بقیه نیست (یعنی طوری نیست که توی هر سایتی میرید بگید عه اینکه کامپوننت فلان فریمورکه)
⭕️ پارت دوم این پست رو تا ساعاتی دیگه براتون قرار میدم ❤️
با ما همراه باشید . . .
#css #framework #tailwind #part1
☕️ @CodeExplore
🧠 کابوس گوگل به حقیقت پیوست! OpenAI با موتور جستجوی فوق هوشمند خود، میدان را فتح میکند!
▪️دیگر دوران سلطه بیرقیب گوگل به سر رسیده است! غول هوش مصنوعی، OpenAI، با رونمایی از موتور جستجوی انقلابی خود، آماده نبردی تمام عیار با گوگل در آستانه رویداد I/O است. این موتور جستجوی فوق هوشمند، با اتکا به قدرت هوش مصنوعی، وعده ارائه تجربهای بینظیر و دقیق را به کاربران میدهد.
▪️انتخاب زمان رونمایی از این موتور جستجو به منزله اعلام جنگی تمام عیار به گوگل است. گوگل که به تازگی از هوش مصنوعی خود در رویداد I/O رونمایی کرده بود، باید برای حفظ سلطه خود در برابر این رقیب قدرتمند به شدت تلاش کند.
#news #chatGPT
☕️ @CodeExplore
رفقا سلام 🖐
📍ما هر روز مطالب آموزشی، ترفند های کدنویسی، چالش ها و اخباره دنیای تکنولوژی رو به اشتراک میزاریم.
📍از ترفند های کد نویسی گرفته تا بررسی ابزارهای جدید، همه و همه در این کانال به اشتراک گذاشته میشه💯
لینک عضویت:
🚀 https://t.me/developer_home
📣اخبار تکنولوژی : لیست 10 تا از جدید ترین اخبار مربوط به دنیای تکنولوژی که شاید جذاب باشه براتون
📊1. الگوریتم جدیدی که می تواند داده های "پر سروصدا" را برای پیش بینی بهتر نقاط عطف برشمرد. این الگوریتم می تواند در مدل های سیستم زمین بسیار مفید باشد.
⚡️2. توانایی کامپیوترهای کوانتومی در خانه های میلیون ها فرد و شرکت. این پیشرفت قول می دهد تا توانایی های تحول گرفته کوانتوم را با تضمین امنیت و حفظ حریم خصوصی فراهم کند.
🌐3. تحقیقات جدید نشان می دهد که مردم بیشتر از سوگیری های خود در تصمیمات الگوریتم ها را تشخیص می دهند. این تحقیقات می تواند به درک بهتر از چگونگی کارکرد الگوریتم ها کمک کند.
‼️4. هندسه پنهان یادگیری: شبکه های عصبی به یکدیگر فکر می کنند. این کشف می تواند به پاسخ به یکی از مهمترین سوالات پاسخ داده نشده در AI: چرا این روش ها به خوبی کار می کنند.
🦋5. ربات های تصادفی قابل اعتماد تر هستند. این می تواند در طراحی ربات هایی که باید در محیط های نامعین عمل کنند، مفید باشد.
✔️6. هوش مصنوعی می تواند در طراحی داروهای جدید بر اساس ساختار پروتئین کمک کند. این می تواند به توسعه داروهای جدید و موثرتر در آینده کمک کند.
🔔7. هکرهای Super Mario نرم افزار را محافظت می کنند. این می تواند به افزایش امنیت در بازی های آنلاین و نرم افزارهای دیگر کمک کند.
⚙️8. یادگیری یک کامپیوتر برای تایپ مثل یک انسان. این می تواند به افزایش قابلیت های تایپ خودکار و تولید متن کمک کند.
❗️9. مدل های هوش مصنوعی نیازی به برق زیاد ندارند. این می تواند به کاهش مصرف انرژی در عملیات هوش مصنوعی کمک کند.
⭐️10. دوربین های رباتیک حفظ حریم خصوصی. این می تواند به حفظ حریم خصوصی در استفاده از دوربین های رباتیک کمک کند.
#news
☕️ @CodeExplore
🔥کار با مخازن ریموت ( remote branches ) در گیت
📌در ادامه آموزش گیت و گیت هاب امروز رسیدیم با دو دستور فوقالعاده مهم و کاربردی تا با برنچ های ریموت کار کنیم، منظورمون همون پروژه روی گیت هاب هست و امروز قراره مقدمات کار باهاش رو توضیح بدیم و در آموزش های بعدی وارد جزئیات بیشتری بشیم
⚡️اولین دستوری که قراره راجبش صحبت کنیم دستور git push هست که شما با استفاده از این دستور، کامیت هاتون رو به سمت ریپازتوری داخل گیت هاب میفرستین و اونجا ذخیره میشن
روش استفادش هم سادس:
git push
ولی میتونین ریموت و برنچ رو انتخاب کنین که درباره ساخت ریموت ها در آینده توضیح میدیم:
git push <remove name> <branch name>
💎دستور بعدی git pull هست که برای آپدیت برنچ و ریپازتوری شما از ریپازتوری داخل گیت هاب به کار میره و اینم خیلی راحته:
git pull
با اجرای این دستور ریپازتوری و برنچ هاتون اپدیت میشه ولی خب باید باز هم به ریموت ها دسترسی داشته باشین که هنوز کار داریم باهاش
این دستور هم مثل دستور بالا میتونین ریموت و برنچ رو بهش بدید
#git #git_push #git_pull
☕️ @CodeExplore🪟 نمیدانید چه متنی در چتباتها بنویسید؟ مایکروسافت به کمک شما میآید
▪️مایکروسافت میخواهد مشکل ارائهی درخواست مناسب برای هوش مصنوعی مولد را حل کند. در ماههای آینده، کوپایلت در سرویس مایکروسافت ۳۶۵ ویژگی تکمیل خودکار متن را ارائه خواهد داد.
▪️کوپایلت بهمحض شروع نوشتن درخواست متنی پیشنهاد میکند آن را با جزئیات اضافی تکمیل کنید تا نتیجهی نهایی بهبود یابد. برای مثال، اگر کاربر عبارت «خلاصه کن» را تایپ کنید، کوپایلت پیشنهاد خلاصهکردن ۱۰ ایمیل خواندهنشدهی آخر در صندوق ورودی را نمایش میدهد.
#ai #copilot
☕️ @CodeExplore
🟢فهرستی از منابع مفید و عالی برای Machine Vision یا بینایی ماشین
🔗 github.com/jbhuang0604/awesome-computer-vision
#ai #vision #computer
☕️ @CodeExplore
💡 مجموعه ای از ایده های کاربردی توسعه اپلیکیشن های مختلف برای تقویت مهارت های برنامه نویسی
🌪 github.com/florinpop17/app-ideas
#programming #idea
☕️ @CodeExplore
" افراد موفق همیشه در حال یادگیری هستند. در حالی که افراد معمولی این ذهنیت را دارند که همه چیز را می دانند "
تی هارواکر
#motivational
☕️ @CodeExplore
✌️ در جاوااسکریپت چطوری می تونیم صفحه ای که داخلش هستیم رو Reload کنیم ؟🤨
دوتا روش داریم با رفرش کردن صفحه 👇
روش اول متد reload هست :
window.location.reload();
روش دوم متد go هست :
window.history.go();
نکته : اگه هیچ محدودیتی و شرطی برای اجرای کدها نداشته باشیم ، این تب مرورگر ما تا زمانی که باز هست رفرش (Reload) میشه.
#javascript
☕️ @CodeExplore👋برگشتیم با یه آموزش دیگه از سری آموزشی گیت و گیت هاب و امروز قصد داریم درباره مفهوم شاخه ها(branch) در گیت صحبت کنیم
📌سوال مهم اینه که شاخه ( Branch ) ها چی هستن؟ چیکار میکنن؟ به چه دردی میخورن؟
- شاخه ها توی گیت یه ابزار خیلی قدرتمند و عالی هستن که برای توسعه موازی پروژه به کار میرن، وقتی شما درحال توسعه پروژه هستین به صورت دیفالت روی یه شاخه وجود دارین که اسمش master یا main هست و شاخه اصلی پروژه شناسایی میشه، شما هر کامیتی که میزنین، هر تغییری که انجام میدین روی شاخهی که هستین اعمال میشه پس این خیلی مهمه که برای کار های مختلف و امنیت پروژمون و البته خوانایی بالاتر کارامون بیایم و با چند تا شاخه(از این به بعد میگیم برنچ) کار کنیم تا یسری مزیت هارو داشته باشیم:
⚡️مزیت های کار با برنچ ها :
🟠- توسعه چندین فیچر به صورت همزمان: شما وقتی چند تا برنچ داشته باشین میتونین چندین فیچر و بخش مختلف رو توسعه بدین بدون اینکه کد های اصلی و برنچ اصلی پروژتون تغییری کنه و راحت بین فیچر ها جا به جا شین تا کارتون تموم شه، بعد که درست کار میکردن میتونین برنچ هارو یکی کنین و تغییراتش روی برنچ اصلی پروژتون اعمال بشه که خب عالیه
🟠- جداسازی کار و امنیت : وقتی که شما توسعه پروژتون رو جدا از برنچ اصلی انجام بدین به هر مشکلی هم که بوخورین، چون که روی برنچ اصلی نیستین، اون بیس و اصل پروژتون سالمه و خیالتون راحته که مشکلی برای پروژه پیش نمیاد و هروقت کداتون درست کار میکردن اونارو روی برنچ اصلی قرار میدین
🟠- تست آسان تر : وقتی از برنچ ها استفاده میکنین میتونین راحت چیزای مختلفو تست کنین و بین مراحل جا به جا بشین
❔حالا چطوری یه برنچ جدید بسازیم؟
با استفاده از دستور زیر میتونین یه برنچ جدید بسازین و هر اسمی دلتون میخاد براش بزارین:
git branch <branch name>
الان که برنچ جدیدتون ساخته شد میتونین با استفاده از دستور زیر، لیست تمام برنچ های موجود رو ببینین که پروژتون چه برنچ هایی داره:
git branch
❕ولی این موضوع هم هست که ما فقط با ساخت یه برنچ دیگه نمیتونیم باهاش کار کنیم و اول از همه نیاز داریم که برنچ دیگمون که ساختیم سوییچ کنیم، یه دستور ساده داره:
git checkout <branch name>
شما با استفاده از این دستور بین برنچ ها جا به جا میشین و راحت ازشون استفاده میکنین
🔥ولی اینکه ما بیایم یه برنچ جدید بسازیم و بعدش سوییچ کنیم بهش دوتا کامند و دستور جدا میبره و شاید بخایم یه راه خلاصه تر رو استفاده کنیم، پس:
git checkout -b <branch name>
با استفاده از این دستور هم یه برنچ جدید ساخته میشه هم سوییچ میشید به همون برنچ جدید
💎و خب الان دیگه میتونین راحت داخل برنچ جدیدتون هرکاری میخاین کنین و باز هم کامیت هاتون رو بزنین و انگار نه انگار یه برنچ دیگه هستین، ولی قضیه جایی جالب میشه که میخایم این برنچ جدیدمون رو با یه برنچ دیگه (مثلا main ) یکی و ترکیب کنیم تا تغییراتی که اعمال کردیم بره روی برنچ اصلی
✔️اینجا ما یه دستور و مفهوم جدید داریم به اسم merge که از اسمش هم مشخصه برای یکی کردن و تلفیق برنچ ها استفاده میشه
نحوه استفادش خیلی راحته
شما فرض کنین ما یه برنچ main داریم و یه برنچ dev
داخل برنچ dev اومدیم و یسری تغییراتی دادیم و الان میخایم اون رو به برنچ main مرج کنیم
اولین نکتش اینه که داخل اون برنچی باشین که قراره با یکی دیگه مرج بشه، یعنی الان ما میخایم dev رو بریزیم داخل main و یکیشون کنیم، باید اول بریم داخل برنچ main که با دستور checkout راهشو گفتیم
و حالا از این دستور استفاده میکنیم:
git merge <branch name>
و میبینین که الان کامیت ها و تغییرات داخل برنچ dev ، میان و ریخته میشن داخل برنچ main
❗️فقط دوستان یه نکته هست که شما وقتی توی یه برنچ فرعی ( هر برنچی به جز main ) هستین و درحال توسعه اون برنچ هستین، نباید بیاین و داخل برنچ main یسری تغییراتی بدین و کامیتی بزنین چون ممکنه دچار اختلال شه، در اصل ما وقتی یه برنچ جدید میسازیم دارم از برنچ فعلی یه کپی میگیریم اونجا، یعنی شما وقتی توی برنچ main هستین و اونجا یه برنچ dev میسازین، دارین همون محتوا و کد ها و فایل های main رو از روش یه برنچ دیگه به اسم dev میسازین، و خب موقع مرج و ادغام این برنچ ها وقتی dev به عنوان برنچ فرعی یسری تغییراتی داشته و شما داخل main هم باز یه کارایی کردین که دچار اختلال بشه، اینجا یه مشکل میخورین و باید کد ها و تغییراتتون رو با یکم دردسر کاری کنین این اختلال حل بشه پس یادتون باشه برنچ های فرعی رو هرکار خاستین کنین ولی تا وقتی کارتون با اونا تموم نشده از برنچ های اصلی دور شین تغییری توشون ندین
#git #git_branch #git_checkout #git_merge
☕️ @CodeExploreیادگیری حالت های مختلف و قابل استفاده GitHub Actions با مثال های کاربردی⚡️
🌪 github.com/macintoshpie/ghactionsbyexample
🔗 actionsbyexample.com
#github #action
☕️ @CodeExplore
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
