fa
Feedback
نصائح و استشارات برمجية

نصائح و استشارات برمجية

رفتن به کانال در Telegram

• نصائح واستشارات برمجية متعلقة باسئلة تم طرحها • لطرح استفسار او سؤال: @m4md24

نمایش بیشتر
1 442
مشترکین
+124 ساعت
-67 روز
+830 روز
آرشیو پست ها
System.out.print(""" و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته """); • عندها مشكلة في مكاتب maven، خليها تنسخ المكتوب زي ما معلم في
System.out.print("""
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
""");
• عندها مشكلة في مكاتب maven، خليها تنسخ المكتوب زي ما معلم في الصورة و تبحث عنه في جوجل او يوتيوب

السلام عليكم صديقتي اول مره تجرب تفتح جافا بس مايشتغل معها تعرف السبب؟

sticker.webp0.07 KB

كدا لازم تحدد مجالك، شوف نفسك هتختار انهي مجال بالظبط و ابتدي اتعمق فيه وادرسو كويس و مع الوقت اتعلم تعمل مشاريع بنفسك

طيب بعد م اخلص cs50 اعمل اى؟؟

sticker.webp0.07 KB

خلي حقل ال console يطفو، مش داخل ال window

كيف لما اسوي رن اخليه يطلع بشاشه ثانيه يعني ماابيه يكون فنفس النتبينز؟

sticker.webp0.07 KB

System.out.print("""
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
""");
• شوف في اليوتيوب درس عن ال OOP ، بالتحديد عن ال Classes

السلام عليكم كيف اسوي كلاسين بالجافا واحد اسوي عليه الرن وواحد لا يكون فيه الأوامر ؟

sticker.webp0.07 KB

• ممكن youtube او اي منصة دورات تعليمية زي udemy او udacity و غيرهم. • ولو اللغة ليها مستندات قاموا بعملها مطورين التقمية نفسها عادي تقدر تتخذها كمصدر لك و تبحث عنها في اي محرك بحث. • و تقدر تبحث عن كتب في اي محرك بحث عن كتب تخص الشئ المطلوب.

ابغا مصادر اتعلم منها اللغة

احد عنده خلفية عن لغة برمجة ال R ؟

sticker.webp0.07 KB

Repost from برمجة
< اختصارات مهمة في الـ( الكمبيوتر أو اللاب ) \> ● alt + tab للتنقل بين اخر نافذتين تم فتحهم ● Windows + tab لعرض جميع النوافذ واسطح المكتب المفتوحة ● Windows + > لإظهار الـ( emojis ) ● Windows + V لإظهار الحافظة ● Windows + A لفتح قائمة الأوامر البسيطة ● CTRL + Shift + Windows + B لعمل Refresh لكارت الشاشة ● CTRL + C للنسخ ● CTRL + X للقص ● CTRL + Z للرجوع عن عمل ما ( Undo ) ● CTRL + Y عكس ( CTRL + Z ) ● Tab للتنقل للأمام في اي صفحة او واجهة ● Shift + Tab للتنقل للخلف في اي صفحة او واجهة ● ( alt + f4 ) أو ( alt + fn + F4 ) لإغلاق النافذة المفتوحة ● ( F5 ) أو ( fn + F5 ) لعمل تحديث للصفحة او إعادة تحميل، شبيه بإختصارة ( CTRL + R ) ● ( fn + esc ) للتحكم في اختصارات ( الميزات السريعة ) لأزرار الـ( F ) المتواجدة امام الكيبورد ● ( fn + F2 ) أو ( F2 ) لإعادة التسمية ● CTRL + A لتحديد الكل ● CTRL + Shift + S لعمل لقطة شاشة

System.out.print("""
و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته
""");
• مسار النور، الحمد لله • تمام، شوف دول ⬇️⬇️

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مساء الخير كيفكم اخباركم عساكم بخير عايز اختصارات ال windows

نصائح و استشارات برمجية - آمار و تحلیل کانال تلگرام @softwareconsulting