fa
Feedback
نصائح و استشارات برمجية

نصائح و استشارات برمجية

رفتن به کانال در Telegram

• نصائح واستشارات برمجية متعلقة باسئلة تم طرحها • لطرح استفسار او سؤال: @m4md24

نمایش بیشتر
1 449
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
+17 روز
+1630 روز
آرشیو پست ها
sticker.webp0.07 KB

على حسب، بس يٌُفضل انك تستخدم الموبايل عشان ما تُثقل على اللاب توب او الكمبيوتر اللي بتستخدمه

• الـ android studio ينفع ينزل على الـ MAC عادي بشكل طبيعي - لو تبي تجرب تطبيق اندرويد لازم: 1. محاكي اندرويد 2. او موبايل يكون اندرويد

وايش الافضل من هذي الخيارات؟

لو ios ؟ لكن ما عندي ماك ، ينفع؟

print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
— - عندك 3 اختيارات: 1. ممكن تنشئي محاكي سواء كان من android studio بشكل مباشر او غير مباشر 2. و ممكن تقوم بتحميل محاكي خارجي 3. و ممكن تستخدم جهازك و طبعاً لازم يكون اندرويد لو هتجرب برنامج android

السلام عليكم لما اجي اسوي برنامج ، يبي لي جوال اندرويد؟ اقصد عشان اشوف الواجهة و اختبر البرنامج

sticker.webp0.07 KB

print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
- https://youtube.com/playlist?list=PLre5AT9JnKShBOPeuiD9b-I4XROIJhkIU&si=_kuaWyUvTbq3OygI • و ممكن تكمل بحث من ال youtube او اي منصة دورات تعليمية زي udemy او udacity و غيرهم. • ولو اللغة ليها مستندات قاموا بعملها مطورين التقنية نفسها عادي تقدر تتخذها كمصدر لك و تبحث عنها في اي محرك بحث. • و تقدر تبحث عن كتب في اي محرك بحث عن كتب تخص الشئ المطلوب.

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته عندكم مصادر لشرح لغة Ocaml

sticker.webp0.07 KB

يا جماعة البوت ينفع نستخدمه كاداة عادي، بس المهممم اللي بيستخدمها دا يكون فااااااهم مجاله لانه اكيد وارد ان البوت يغلط و يديك حاجة غلط، نقدر نقول عشان نعزز بيه الانتاجية، مش ننهي بيها الوظيفة. اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي

print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
- لا

السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper

sticker.webp0.07 KB

يا جماعة البوت ينفع نستخدمه كاداة عادي، بس المهممم اللي بيستخدمها دا يكون فااااااهم مجاله لانه اكيد وارد ان البوت يغلط و يديك حاجة غلط، نقدر نقول عشان نعزز بيه الانتاجية، مش ننهي بيها الوظيفة. اللي وظيفته هتروح فعلا اللي معرفش يتواكب مع التحديثات الجديدة و يكون عارف اول باول، اما اللي شغال و عارف ان شاء الله اموره تمام عادي

print("و عليكم السلام و رحمة الله و بركاته")
- لا

السلام عليكم بشمهندس محمد.. كنت شوفت فديو ل هوستينجير وكيفيه عمل موقع بالذكاء الاصطناعي وعمله فعليا في اقل من دقيقه .. هل دا هيغني مسقبليا عن وظيفه wepdeveloper

sticker.webp0.07 KB