fa
Feedback
إحتواء♡

إحتواء♡

کانال بسته

هنا...ستجد كل ما تفكر به ♥️ لينك القناه https://t.me/+DyJ_IJFXohllNzlk لينك صراحه الخاص ب القناه https://1361111225740.sarhne.com owner: @@HEMASHRAWY

نمایش بیشتر
1 172
مشترکین
-224 ساعت
-47 روز
-2430 روز
آرشیو پست ها
🖤⚡

" مَن لزَمَ الصلاةُ على النَبيّ ﷺ كُفى همّهُ وغُفِرَ ذنبهُ اللهُمَّ صَلّي وسَلّم وبارِك علي سيدنا وحبيبُنا مُحَمَّد ﷺ ❤🕊.. "

الواحد لما كان بيفتكر انه كان في يوم من الأيام نفسه في الي معاه حاليا لازم يفهم ان مفيش حاجة صعبة او مستحيله وكله بتوفيق ربنا بيهون واولا واخيرا الحمد لله 🤍

وفيك قد وجدت العمر مكتملاً فكان قلبي لك المأوى والمنتهي قرينا الفاتحه🥰🥰🥰

It's My Birthday "🐥🤍
It's My Birthday "🐥🤍

﴿وَمِنْ ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ﴾♥️
﴿وَمِنْ ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُسْلِمَةً لَكَ﴾♥️

غـدًا تنتـهي العُـسرة ، غـدًا مِن المُـحتمل لنـا أن نحـيا."))♥️

كنت بسمع بودكاست عن التربية قالوا فيه جملة حاسة إني عايزة أنكد عليكوا بيها "الطفل بيقتنع بكلام أهله عن شخصيته وبيصدقه ومابيصدقش حد غيرهم لو العالم كله أثبتله عكس كدة" وذكروا قصة توماس أديسون لما رجع لمامته بجواب من المدرسة وقالتله أنه مكتوب فيه : ابنك عبقري ، هذه المدرسة متواضعة جدًا بالنسبة له وليس لديها معلمين جيدين بما يكفي لتعليمه. من فضلك، علِّميه في المنزل بس هو في الواقع مكتوب فيه : ابنك متخلف عقلياً. لا يمكننا السماح له بالذهاب إلى مدرستنا بعد الآن فحولته من متخلف عقليًا لتوماس أديسون اللي العالم منور بسببه دلوقتي لكم حرية العياط أو الامتنان على حسب اللي كان بيتقالك بقى. - أسماء الزفتاوي

‏﴿إِنَّ اللَّهَ وَمَلائِكَتَهُ يُصَلّونَ عَلَى النَّبِيِّ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا صَلّوا عَلَيهِ وَسَلِّموا تَسليمًا﴾ ♥️

والله العظيم الجو ماشي بالنبر كل متقولو فيروز ودي الاجواء التحفه تروح الشمس طالعه تدينا واحده انا هنا يسلامه.

السودان محتاج الدعم .. بس مش السريع لا تغفلوا عنهم. 🇸🇩

عندنا مشكلة في مصر إننا بندي الخطوبة أكبر من حجمها، الخطوبة دي مفترض إنها فترة تسمح بالتعارف والتقارب -النسبي- بين الطرفين عشان يشوفوا هيقدروا يكملوا باقي عمرهم وهو بوزهم في بوز بعض ولا لأ، ولو اكتشفوا إنهم مش مناسبين لبعض بتتفسخ الخطوبة وكل واحد يروح يدور على الشخص المناسب ليه في مكان تاني.. يعني أصلاً الخطوبة بتتعمل عشان تتفسخ، والاستثناء إنها تكمل.. لكن في مصر بنكبر الموضوع جدًا، ونصرف على حفل الخطوبة آلاف الجنيهات، ونبعت نجيب قرايبنا من البلد وليلة كبيرة أوي.. كل ده عشان علاقة مفترض إن في احتمال 50% إنها ما تستمرش لمئات الأسباب المنطقية، وعشان كده بتلاقي الناس بتعتبر فسخ الخطوبة ده حدث كارثي، وبيكون في ردود فعل أوڤر جدًا، وتلاقي طرفي العلاقة تحولوا فجأة من "سندي في الحياة" و "الحب" لـ "عرة الرجالة" و"المقشفة" مش كده يعني يا جماعة، رفقًا بالمنطق شوية ونحط الحاجات في إطارها الطبيعي عشان نعرف نعيش الله يباركلكم. - أحمد عبد النبي

ليس لكَ من الأمر شيءٍ ، ما عليكَ إلا السعي ، وما شاء الله كان وما لم يشأ لم يكُن. - ﴿ يُوتِكم خيرًا ممَّا أخِذ منكُم ﴾ = الُحمدُّلله كثيرًا حمدًا يليق بنعمتك.

♥️.
♥️.

الحدث الأهم في كل يوم أنك حي ومُنعم بما يكفي لتفرح، إن ضاق قلبك عن الفرح زاحمه بالشكر يتسع.♥️

متحنط من ٧٠٠٠ سنه وشعره لسه علي دماغه زي ماهو وانت يدوبك 25 سنة بس ودماغك بقت شبه اللمبة الفينوس. 🌚
متحنط من ٧٠٠٠ سنه وشعره لسه علي دماغه زي ماهو وانت يدوبك 25 سنة بس ودماغك بقت شبه اللمبة الفينوس. 🌚

يلا تصبحوا علي خير نتقابل بكرة في الموصلات الصبح و كلنا قالبين وشنا.

«شَمسُ الخَمِيسِ إذَا تَغِيب زِد فِي الصَّلَاةِ عَلَى الحَبيب» ﷺ.♥️

صباحُ الخير؛ قف دونَ رأيكَ في الحياةِ مُجاهدًا إنَّ الحياةَ عقيدةٌ وجهادُ!. ♥️