𝐏𝐒𝐈𝐊𝐎𝐋𝐎𝐉𝐈 🧠
رفتن به کانال در Telegram
2 167
مشترکین
-224 ساعت
-27 روز
+3630 روز
آرشیو پست ها
2 164
SOSYAL ZEKA BELİRTİLERİ
1. Durumlara objektif bakabiliyorsun.
2. Çevrendeki insanlara güven veriyorsun.
3. Gereksiz tartışmalara sürüklenmiyorsun.
4. Risk anında kriz yönetimi yapabiliyorsun.
5. İnsanları neyin harekete geçirdiğini anlıyorsun.
6. İletişimde olduğun insanları ikna edebiliyorsun.
7. İnsanları daha iyi anlıyor ve empati kuruyorsun.
8. Liderlik becerinle ilişkilerine yön verebiliyorsun.
9. Manipülasyonlardan kolay kolay etkilenmiyorsun.
Psikoloji 🧠
2 164
“Büyük gruplar halindeki aptal insanların gücünü hafife almayın."
- George Carlin
Psikoloji 🧠
2 164
Sigmund Freud'un dediği gibi:
"Karşınızdaki insan, sizi neyin üzeceğini bildiği halde onu yapmaya devam ediyorsa bunun adı hata değildir. Düpedüz sizi gözden çıkarmıştır."
Psikoloji 🧠
2 164
Repost from - Zehra Yaden 🫧
Umarım hepiniz iyisinizdir :)
Müthiş bir haberle geldim..
difiki.com.tr ’yi biliyor muydunuz?
İster PDF formatında kitap okuyabiliyor, animasyonlar izleyip izlediğiniz dizilerden alıntılar bırakabiliyorsunuz.
Bununda yanı sıra istek kitap ve animasyonlarda bulunabiliyorsunuz.
Bitti mi? Hayır.
Sitede şu an admin ve blog yazarı alımı yapıyor.
Hele kalemine güvenen yazarlar, bu fırsatı bir an önce değerlendirin derim.
Difiki.com.tr ‘de buluşmak üzere.. 📲
2 164
Psikoloji der ki:
"Bulunduğun anı tekrar yaşayamacağının bilincinde olursan hayat sana daha anlamlı gelir"
Psikoloji 🧠
2 164
Repost from - Zehra Yaden 🫧
Kalbim.. - Zehra Yaden 💛🦋
Öncesinde üç beş kuşun kanat çırpıntısı yankılandı gönül dağlarında, Biz bunu bahar habercisi sanırdık; Meğersem yanıyormuş tüm emeklerimiz, Ziyan oluyormuş sevgilerimiz.. Üç beş kanat çırpıntısının yankısı heyecanı getirdi, Bu sevinçle bazı vakit son sürat hızla atıyordun sevgili kalbim.. Sevinçten duracak gibi, beni öldürecek gibi delice çarpıyordun göğüs kafesimden felakete..
Kalbim.. Küller arasında kaldı evim, Kör bir yangına yenildim.. Bu sefer rüzgâr da bizden yana olmadı.. Güneş günümüze bir daha eskisi gibi eş olmadı.. Yaz ortasında üşüdük, Üstümüzü örten olmadı. Yumruklanan göz altlarım uykusuzluktan, uyku bizden bir hayli uzaktı..
Geceler nefessiz yaşandığının en büyük ispatı, Gündüzler ruh gibi süzülen bedenimizin hayat ve ölüm arasındaki gelişinden, Yaşam bir hayli ağrıdı..
Ve annem kaç gün, Kaç gece benim için ağladı.. Suratı olsa görmek istemezdik sevincin, Bir tek hüzün vardı bizim için.. Benim zavallı kalbim, Değdi mi bunca çektirdiğin için?..
Düşene el uzatmak senin işin, Fakat düşersek el uzatacak biri yok bizim için.. Daha fazla yapma bu zulmü bedenim için.. Burada çırpınıyorum sancıların için..
Can özüm, Sevgili kalbim; Biraz rahatla..
2 164
İbn-i Sina bir deney yapar; iki kuzuyu kafese koyar.
Kuzular aynı yaşta, aynı kiloda, aynı cinstir ve aynı yemle beslenir.
Tüm şartlar eşittir.
Ancak, yan kafeste bir kurt vardır ve kurdu sadece kuzulardan biri görebilmektedir.
Aylar sonra kurdu gören kuzu huzursuz, zayıf ve çelimsiz olduğundan ölür.
Kurt kuzuya hiçbir şey yapmamasına rağmen, kuzu yaşadığı korku ve stres yüzünden ölmüştür.
Kurdu görmeyen diğer kuzu ise oldukça huzurlu olduğundan besili ve kiloludur.
Bu deneyde İbn-i Sina zihinsel etkinin, sağlık ve bünye üzerindeki olumlu ve olumsuz etkisini gözlemlemiştir.
Gereksiz korku, endişe, kaygı ve stres insan bünyesine zarar verir.
Psikoloji 🧠
2 164
Repost from - Zehra Yaden 🫧
+1
Genlerim - Zehra Yaden
Beni kinle,
Beni nefretle besleme.
Öfke avuç içlerimde,
Yayılırken bedenime,
Merhametin zerresini hissetmiyorum içimde.
Beni olmadığım bir benliğe oturtup
“Burada bekle” dediğin günlerin üstünden batan güneşler, aklımda alevden düşünceler,
“Bekle burada, olgunlaş bu dalda,” kaybolacağım beddualarda, büyütme bendeki senliği.
Beni genlerimden koparılan Kürtlüğüm,
Yedimden yetmişime, bu hissi neremde hissediyorum ağırlığı, atalarımın acısı, tarihi bilinen,
Tarihi bilinen ama unutulan soyum..
Bu his bana anadan babandan değil,
Dededen, sineden değil;
Bu ağrı bana ilk yeryüzüne düşme sancısı.
Kendimden çok öncesinin acısını hissediyorum.
2 164
"Hayatınızı değiştirmekte ciddiyseniz, bir yol bulursunuz.
Değilseniz, bir bahane bulursunuz."
- Jen Sincero
Psikoloji 🧠
2 164
Psikologlara göre,
sizi kıran birine zarar vermek yerine onu anlamaya çalıştığınızda olgunluk evresini tamamlamış oluyorsunuz.
Psikoloji 🧠
2 164
"Bir yerde herkes birbirine benziyorsa, orada kimse yok demektir."
-Michel Foucault
Psikoloji 🧠
2 164
Çocuklar içi boş bir video kasetine benzer.
7 yaşına kadar içine ne doldurursanız, sonrasında onu izlersiniz..
Psikoloji 🧠
2 164
Repost from - Zehra Yaden 🫧
Şiirin Muhatabı - Zehra Yaden
Dünyanın gitti yeri merak etmiyorum.
Sıcağında oturup havasından soğuk aldığım bu pencere önü,
Meydan okuyan yanımdan korktuğunu biliyorum.
Eksik yaratılan hislerimin hep bir arayış içine koymasına müsaade etmedim, beni.
Fazlalık çekiyorum acı içinde kıvranırken.
(Bilirsin diyeceğim, şiirde şairin havada kalan sözü olsun)
Bilirsin,
Acısından geberecek olduğumu düşündüğüm hiçbir sancı için ağlamadım,
Bilmelisin.
Kesmeyi merak ettiğimde
Parçaladığım elime bakamadığın an
Suratın çok çirkindi.
İticiydi.
Gerçekten mühim olan bir şey olduğunu sandım,
Arkama baktım.
Hâlâ yönünün bendim.
Tamam dedim,
Ben ilgilenirim.
Sessiz ol, bu sadece bir merak;
Acı değil.
Fakat bacağımı kestiklerinde,
Bak,
O gerçekten acıydı.
Bir hafta sürdü sancısı.
Sonra kapandı yara
Ve
Teşekkür ettim
Allah’a.
Biraz da
Koruması için beni
Yalvardım O’na.
Bilirsin,
Hep güzel bir sonla gelsin istedim ölümüm,
Bilmelisin.
O zamanlar iki parmak kadar ederdi avuç içlerim..
Bir şey hep benimle nasıl kalır?’ı merak etmiştim,
İstiyordum.
Hayal kırıklığını öğrettim içime.
Suyla doldurduğum avuç içime,
Su döküldükçe, sığmıyordum dünyanın içine.
Bakmamalıydın küçük gözüktüğüme.
Bildiğim için
Eksik yaratılmadığımı,
Bu yoklukla sınandığımı,
Çokluğunu arzulamadığımı..
Bildiğim için, rahat içim.
Sense hep korktun bu eksikliğimin beni yanlışa,
Beni zarara itmesinden.
O’nun yakasına yaklaşıp kulağına fısıldadığında bu korkuyu,
Tüm endişen saçma gelmişti.
Şimdi olduğu gibi.
Korktuğundan fazlasını yaşadım.
Şimdi ben,
Nasıl iyi edebilirim onca insanın içini?
Bilirsin,
Kendimi de birilerinin dünyasını güzelleştirmek için adadığımı,
Bilmelisin.
İstediğim
Kan kardeşi olmak değil yaralarımız içinde.
Bu ağrıyla
Sarılamam kimseye.
Yüz yüze geldiğimizde
Seyrim hep ellerinde.
Göz muhatabı olmayı sevmediğimi de bilmelisin.
Binbir türlü saçmalık var ezberimde.
Ve insan hep geceleri tekrar eder ezberini..
Bir de sabaha karşı.
Saygısız insanların saydığı o küfürlerden biraz sayar mısın beynime?
Bir şeyler söyle; susması için konuş.
Bana dua etmeyi öğrettiğinde
Edeceğim duayı da ezberletmiştin,
Kendi iyiliğim içindi ya hani.
Şimdi ben kaçıyorum o iyilikten
Ve sen istiyorsun hâlâ..
Durumu izah ettim Allah’a.
Samimi olmuyorum insanla.
Hepsinin ya eksik ya da fazla yanı var.
İyi gelmeyi öğrenmediğim sürece
Mesafeler bırakıyorum olmam gereken yerlere.
İnsanın aciz olan yanından sıyrılıyorum.
Umarım avuç içlerimden akan su,
Şimdilerde koca bir çınarın
O zamanlar filizlenmesine vesile olmuştur.
Çünkü benim inancımda,
Her işte vardır bir hayır.
₁₃.₀₄.₂₀₂₆ 🌟🌟
2 164
Düşmanların mı var?
NE GÜZEL.
Bu hayatta bazı konularda karekterli bir duruş sergilemişsin demektir.
- Dostoyevski
Psikoloji 🧠
2 164
Repost from - Zehra Yaden 🫧
🌟🌟
🌟🌟MANA - Zehra Yaden
Anlam biçerim her bir yapıya,
adımı söylerken çaldığım kapıya,
Ben bir hatıra, ben bir anıya; istemiyorum duygusuna, havadan sudan savurduğum bahane.
Kim ne düşünür, bana ne.
Bir anlam düşürdüğüm karmaşaya,
geç kalmaktansa erken üstlendiğim bu olaylara..
En güzeli en sona derken o da kapılıyor, eperken.
Beni haksız çıkaran düşüncelerimi bir bir teperken,
epeydir tek istediğim istenmemek.
Çaldığım kapının “git başımdan, istemiyorum” demesini istiyorum.
Alışırken adımı kendimden duymaya,
henüz tanınmadığım yerlerde kendim olduğumu ispatlama çabasını istemiyorum.
Kırmaktansa kolumu, parçaladığım ruhuma hitaben, hatrı geçen yerlerim şiire konu.
Çünkü en çok çoğalttıklarım içime dokundu.
Hatrı geçen pek az yerim var şiirime konu.
Bomboşum.
Yine de şu sıralar Nisan kadar hoşum.
Oradan oraya koşmaktan artık tutamadığım günler, getirirken özel aylardan özel günler, hiçbir şeydense sorun istemiyorum o günler.
Anlam düşürdüğüm yaşam, çok ağrıttı düşüncelerimi.
🌟🌟🌟
08 Nisan 2026🌟🌟🌟
2 164
Psikoloji der ki:
- Niyetini düzeltirsen işin
- İşini düzeltirsen ahlakın
- Ahlakını düzeltirsen gittiğin yolun
- Gittiğin yolu düzeltirsen dünyan
değişir.
Psikoloji 🧠
اکنون در دسترس! پژوهش تلگرام ۲۰۲۵ — مهمترین بینشهای سال 
