fa
Feedback
Coding Lovers

Coding Lovers

رفتن به کانال در Telegram

:همه شبکه های اجتماعی یکجا 🌐 Zil.ink/codinglovers :چیزی نیاز داری؟ 🧑‍💻 @Amir_OfficiaI 📌 تبلیغات: @CodingLoversAds :گروه 🍻 @CodingLovers_GP :ثبت نمونه کار 🪄 @CodingLovers_result

نمایش بیشتر
1 981
مشترکین
+424 ساعت
+177 روز
+3430 روز
آرشیو پست ها
ادیتور zed بلاخره ویندوز رو ساپورت کرد و یه UI برای تنظیمات طراحی کرده @CodingLovers_OFF

خب ویندوز به دیار باقی شتافت

اینقدر به پیامکای ایرانسل اهمیت ندادم تشنج کرد
اینقدر به پیامکای ایرانسل اهمیت ندادم تشنج کرد

🚀 ماکسیمم سرعت FastAPI قراره ببینیم چجوری میشه سرعت FastAPI رو به بالاترین حد خودش برسونیم.
دقیقا FastAPI چیست؟ یه فریم‌وورک که با Starlette ساخته شده مخصوص نوشتن REST API. درواقع تنها کاری که انجام میده اینه که درخواست دریافت میکنه، میده به کد شما، جوابو برمیگردونه. خودش هیچ ارتباطی با اینترنت نداره. خلاصه‌ش اینه که فقط یه تابع‌ست که ورودی میگیره و خروجی میده. ( بیشتر میخوای بدونی باید راجب ASGI بخونی )
🔥 سرعت FastAPI وابسته به چیزای دیگست: - چه ORMیی استفاده میکنین - از چه web serverیی استفاده میکنین - از چه پایتونی استفاده میکنین پس برای رسیدن به بالاترین سرعت فقط باید انتخاب های درستی داشته باشیم. 🏚 در ORM ها توی ORM ها، پیشنهاد خودم sqlalchemy هست. درسته سرعتش کمی کنده، ولی اذیت کننده هم نیست و توی پروژه های بزرگ کم نمیاره، اما بقیه کم میارن. اگه براتون فقط سرعت مهمه، میتونین از tortoise استفاده کنین - ( منتظر لایبرریم باشین 🥹 ) 🌐 در Web Server ها پرسرعت ترین وب سرور های پایتون به ترتیب socketify و granian هستن. متاسفانه کار با socketify خیلی مشکل سازه و زیاد با fastapi هماهنگ نیس، درعوض granian کاملا با fastapi اوکی کار میکنه.
توی web server ها، پیشنهاد خود fastapi به ما uvicorn هست. اما سرعتش پایینه :)
🐍 نسخه پایتون همیشه از آخرین نسخه استفاده کنین. همچنین طبق بنچمارک ها، استفاده از granian و fastapi توی PyPy سرعتش چند برابر CPython هست. 💢 درنتیجه ترکیب ما میشه: FastAPI + SQLAlchemy + Granian + PyPy
نکته: اگه هدفتون Rest API نیست، از Starlette جای FastAPI استفاده کنین.
@CodingLovers_OFF 🔥

بیایید یک بار برای همیشه دیکشنری های پایتون رو یاد بگیریم 🤓 دیکشنری ها یکی از قابلیت های خفن و پر کاربر پایتون هستن. توی این
بیایید یک بار برای همیشه دیکشنری های پایتون رو یاد بگیریم 🤓 دیکشنری ها یکی از قابلیت های خفن و پر کاربر پایتون هستن. توی این ویدیو، ما با همه متود های دیکشنری ها توی پایتون آشنا میشیم در 10 دقیقه. 📱 از اینجا ببینید: 😊 https://youtu.be/xEahF8-Mkq4

بخش جالب ماجرا اینه که ادعا میکنن قبل از اتش سوزی چین یا کره شمالی اطلاعات رو هک کرده خب پس فکر کنم باید با سوال پرسیدن از deepseek اطلاعاتو برگردونن

رسما اگه نتونن حل‌ش کنن میشه گفت کره جنوبی ریست فکتوری شد

کره شمالی ۸۵۸ ترابایت اطلاعات دولتی خودش رو از دست داده چرا؟ همه رو ریخته بوده توی سرور های فیزیکی توی ساختمون ساختمون اتیش گرفته رفته هوا هیچ بکاپی هم نداشتن ❤️

ریپوزیتوریی میشناسید از این بیشتر استار داشته باشه ⁉️ https://github.com/codecrafters-io/build-your-own-x

نمیدونم خنده داره یا ترسناک
نمیدونم خنده داره یا ترسناک

دوستان یکم بخندیم واکنش روزنامه جمهوری اسلامی به مکانیسم ماشه: «چیزی نشده، حتی اگر مکانیسم ماشه اجرایی شود برمی‌گردیم به دوران جلیلی و احمدی‌نژاد.» #موقت

بلاخره Nuxt UI ورژن 4 اومد ... دیگه Pro نداره قبلا توی پست اخبار گفته بودم که تیم Nuxt به Vercel ملحق شدن، برای همین دیگه مشکل بودجه ندارن، درنتیجه همه چیرو از حالت Pro خارج کردن و رایگان شدش طرح های فیگما دقیق تر شدن اومدن طرح های فیگما رو دقیقتر و بیشتر کردن کمپوننت چت AI یه کمپوننت چت برای Ai اضافه کردن که مخصوص کار با Vercel AI SDK v5 طراحی شده و ... https://nuxt.com/blog/nuxt-ui-v4 @CodingLovers_OFF 🔥

راه جایگزین decimal همونطور که دوستمون @Abbasi_ai گفت، بعضی جاها از cent بجای دلار استفاده میکنن. بنظرتون ماجرا چی میتونه باشه؟ داخل این تکنیک میان از int بجای decimal و float برای محاسبات استفاده میکنن درنتیجه اینجوری سرعت بیشتر و مصرف مموری کمتری دارن، و توی دقت هم مشکلی ندارن ( البته اگه حواستون نباشه، سر یه تقسیم کردن همه چی میره هوا )
محاسبات کدتون رو بیشتر میکنه، اما سرعت رو حفظ میکنین ...
پ.ن: واقعا ایده خوبیه، تازه به ذهن منم رسید @CodingLovers_OFF

همتون درست گفتین مشکلات float یکی از معروف ترین و خطرناکترین باگ های زبان های برنامه نویسی، که همتون باهاش آشنایید:
0.3 - 0.1 = 1.999999996
0.2 + 01 = 3.000000004
همچین باگی توی محاسبات مالیاتی و مراجع قانونی قابل قبول نیست. اینجاست که لایبرری دسیمال میاد وسط تا دقت رو جایگزین سرعت بکنه. لایبرری Decimal برخلاف float، دقت بشدت بالایی داره و برای محاسبات مهم مثل محاسبات مالی استفاده میشه.
from decimal import Decimal

Decimal(0.3) - Decimal(0.1)
# Decimal(0.2)
مطمئناً سرعت پایین تری نسبت به float داره ( فکر نکنین کنده، سرعتش بازم خیلی بالاعه )
خلاصه هرجا که بحث کیف‌پول و محاسبات مالی هست، از decimal باید استفاده کنین. تمام دیتابیس ها هم همچین تایپی رو ساپورت میکنن.
@CodingLovers_OFF 🔥

تاحالا فکر کردین چرا تا وقتی int و float هست، لایبرری decimal داریم؟

درد اونجاست که بری فروشندگی تهران پایه حقوق بهت ۱۵ میلیون میدن بعد شرکت برنامه نویسی داخل ایران، به زور ۲۰ تومن میدن😂😂😂

تازه اندازه لایبرریم cachebox دانلود گرفته - ۳ میل #موقت

بعد از این پست رفتم فریموورک های مشابه رو پیدا کردم واقعا چه چیزای خفنی معروف نشدن یکی از خوباش: emmett یه فریموورک برای fullstack هاست که بخشیش با rust نوشته شده حتی orm مخصوص خودشو داره کاملا هرچی جنگو داره اینم داره + سرعتش توی مواردی از fastapi هم بیشتر بوده سینتکس بشدت مزخرفی داره :/