fa
Feedback
ڤِينْكَا

ڤِينْكَا

رفتن به کانال در Telegram

ما وراءَ القلبْ🤍 هُنا ما يُباح من قلم الكاتبة بسنت سيد♡!

نمایش بیشتر
650
مشترکین
-124 ساعت
-17 روز
-1530 روز
آرشیو پست ها
زي النجمة أنتِ في لمعانِك صعب الوصول ليكِ، وبقيتي كل الآماني يا أجمَل ما رأتْ عيني . بسنت سيد .

وتظن أنني لا أبالي وأنا قلبي حزين لفقدانك . بسنت سيد .

الواحد لما بييجي يقارن نفسه بزمان حتى لو الزمان دا من كام يوم بس بيلاقي أنه أتغير جدا؛ سواء من طريقة تفكيره أو طريقة حبه للي حواليه أو تعاملاته مع الناس أو رد فعله في أي تصرف . كل حاجة في لمح البصر بتتغير . التطور اللي بيحصل دا بيخلي الإنسان أنضج وأوعى بكتير عن أي وقت عدى . مفيش حد بيقارن نفسه بحد إلا وفشل، النجاح الحقيقي هو مقارنتك بذاتك هل قدرت تعمل لنفسك شخصية متكاملة مميزاتها تغطي على عيوبها ولا لسا سارح في لهوك وفي مين عمل ومين معملش ..؟! بسنت سيد .

لفيت كتير وقليل بس ملقتش ونس للعمر أفضل من أمي والله ❤️ بسنت سيد .

رغم إنك خذلتيني؛ بس أنا والله حبيتك . بسنت سيد .

علشان تعيش وأنت إنسان سوي بدون أي ضغط أو أي وجع في حياتك لازم تدي للزعل حقه . - إنك تعمل موڤ أون لعلاقة توكسيك في ساعات قليلة أو أيام بسيطة دا مش صح إطلاقا . - الصح إنك تزعل وتخرج كل الطاقة السلبية اللي جواك وتطلع كل الدموع المحبوسة وتبقى إنسان ضعيف لحد ما هتلاقي نفسك بتعمل أستوب أنا فضيت كل اللي جوايا دلوقتي هبدأ خطوة الاسترونج . - لما تبقى ضعيف وتقوى أحسن ما تبقى قوي وتضعف ..! - مفيش حد بينسى حد كان قريب منه في يوم من الأيام، بس في حد قدر يتجاوز حد ويخليه عادي زيه زي أي حد . بسنت سيد .

أنا مبنساش حاجة ومش هنسى ومش عايزة أنسى ..! بسنت سيد .

لم أجد سواىٰ يحتضن روحي كما أريد . بسنت سيد .

لقد أفرطتُ في التفكير؛ التفكيرُ فيما يدورَ حولي، في الماضي الذي يُلاحقني في خُطواتي، في الأشخاص الذين تركوا أثرٌ كبير مؤلمٌ في ذاكرتي، التفكيرُ في نفسي التي أهدرت حقها كثيرًا، في حياتي التي خدشتها آلافُ المراتِ بوجود أشخاصٌ خاطئة بها، التفكيرُ في جميع الأشياء التي يظُنها البعض أنها أشياءٌ لا تُذكر وهي فجواتٌ صاعِقة تُقتل مَن أفرطَ بذِكرها في عقلُه . بسنت سيد .

«رسالة 504» - مش مهم بدأنا إمتى . المهم إننا خدنا الخطوة . - مش مهم إننا نغلط كتير . المهم إننا نتعلم . - مش مهم نترفض من العالم . المهم إننا نتقبل نفسنا بثقة . - مش مهم نعجب حد . المهم إننا متصنعش ونحب نفسنا زي ما إحنا . بسنت سيد .

وظلّت الوعودُ الزائِفة تَصيبُ قَلبى بالهَلاك . بسنت سيد .

القلبُ لا ينكسِر حينَ يتخذُ العقل القرارَ الصواب . بسنت سيد .

الصداقة الحقيقية لا تنتهى . بسنت سيد .

الحُب الصادقُ لا يفنىٰ . بسنت سيد .

ما تيجي نكتفي بعتابنا لبعض في الحلم ونبدأ صفحة جديدة مع بعض في الواقع ❤️! بسنت سيد .

يا بختكم بيا؛ لما بتحتاجونى بتلاقونى . بس أنا يا بختي بمين ..!! بسنت سيد .

مازالَ يترددُ في ذهني قولكَ لي بأنكَ لن ترحل؛ وها أنا الآن في محاولة البحث عنكَ لأُذكرك بهذه الكلمة ولكني لم أجدُكَ . بسنت سيد .

الناس جواها قلوب وأنا جوايا أنت ❤️ بسنت سيد .

حتى لو حكيت محدش هيحس باللي جوايا أدي . بسنت سيد .

مش مهم حياتنا فيها إيه، المهم حياتنا فيها مين ينسينا حياتنا فيها إيه ❤️! بسنت سيد .