fa
Feedback
العباقرة اونلاين ٣ث | ثانوية عامة

العباقرة اونلاين ٣ث | ثانوية عامة

رفتن به کانال در Telegram

القناة خاصة ب ٣ ثانوي وبها كتب وامتحانات  وملاحظات ومذكرات  للمواد وتحفيز ونصائح وكل شئ يساعد الطلاب 📌 قنواتنا 🔗 https://t.me/al3baqara/999 📌 للتواصل 👇 https://t.me/OWContact_bot My favourite bot 👇 @IslamicQuranBot وكان الله بالسر عليم

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام العباقرة اونلاين ٣ث | ثانوية عامة

کانال العباقرة اونلاين ٣ث | ثانوية عامة (@al3baqara) در بخش زبانی عربی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 54 553 مشترک است و جایگاه 3 108 را در دسته آموزش و رتبه 958 را در منطقه المملكة العربية السعودية دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 54 553 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 27 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 332 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 0 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 21.28% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً N/A% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 0 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 0 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 0 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند كِتَاب, اِمتِحَان, لُغَة, مَادَّة, حَاجَة تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
القناة خاصة ب ٣ ثانوي وبها كتب وامتحانات  وملاحظات ومذكرات  للمواد وتحفيز ونصائح وكل شئ يساعد الطلاب 📌 قنواتنا 🔗 https://t.me/al3baqara/999 📌 للتواصل 👇 https://t.me/OWContact_bot My favourite bot 👇 @IslamicQuranBot وكان الله بالسر عليم

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 28 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته آموزش تبدیل کرده‌اند.

54 553
مشترکین
اطلاعاتی وجود ندارد24 ساعت
-77 روز
+33230 روز
آرشیو پست ها
لست في منافسةٍ مع أحد! أنت تُنافس نفسك ألف مرّة، تَغلِبِها إن صَدَقتَ أو تَغلِبُك، ليس مطلوبًا أن تشرح للناس تفاصيلك، أو تُقسِم لأحدهم أنّك تَغَيَّرت، ليس شرطًا أن يوافق الناس أفكارك، وأن تحصل على اتّفاق الجميع، لن تحصل عليه، ولا يكُن همّك، اعمل بدائرة تأثيرك، بالثَّغر الذي تُبدِع فيه، استثمر كل لحظة، لا تلتفت لكلامٍ أو مساعدة، ما أقلّ الأيادي حين نحتاجها! التّحسينات البسيطة التي فيك، هي عالمك، افرح بها كأنها كلّ انتصاراتك، الأعمال الخفيّة أشدّ جمالًا، وإن ظهر طَرَفًا لغيرك، فهو لخير أظهره اللّه منك، لا تركض لتشرح شعورك، أو تقف لأن أُذُنًا لم تستمع لك، أو تخجل لأنك وحدك في الطّريق، لا يقتُل القَويّ إلا غفلته، وألّا يؤمن بما لديه. احرص على دفترك، قلمك، حقيبتك، دعوتك، دمعتك، سجدتك، لحظتك! انتبه لكل شيءٍ يُغيّر فيك، كلّ شيءٍ يُعافيك، ويكفيك. نافس نفسك التي كانت، وانظر أين ستكون. #رسالة_لك 💌

بمناسبة الامتحانات.... أنت كطالب مش محتاج حاليا غير شيئين مهمين جدًا ( البركة والتوفيق ودول من أعظم جنود ربنا الخفيين. بركة يعني ممكن تخلص في نص ساعة اللي بيخلص في أسبوع، وتوفيق يعني اللي ذاكرته تروح تلاقيه، وأنت مش عايز أكثر من كده..! ومش هتحصل عليهم إلا لو استعنت بالله، وتجردت من الاعتماد على نفسك ومذاكرتك للاعتماد على الله، واللجوء إليه، يعني اتعب واجتهد بس حط في بالك إنك بدون معية ربنا ليك لا شيء، فالموضوع مش مادي بحت لح على الله في طلب البركة والتوفيق والسداد، وحس بضعفك وحاجتك له سبحانه، واعمل اللي عليك وربك لا يضيع عمل عامل. إحنا ولا حاجة بدونه #رسالة_لك 💌

هتضيع مجهود سنين؟! ولا هتضيع السنة دي كلها؟ عشان شهرين ملكش نفس تذاكر فيهم؟! طب قوللي كده، انت بجد راضي إنك ترمي تعب سنين في الأرض؟  كل اللي استحملت عشانه ضغط، خوف، صحيان بدري، دروس، ومذاكرة، هيضيع عشان شوية زهق؟ أنا عارفة إنك تعبت، وإنك ممكن تكون فقدت الشغف… بس صدقني، اللي فاضل أقل بكتير من اللي راح،  ويمكن الشهرين دول هما اللي هيغيروا مستقبلك كله.  كل ساعة دلوقتي مهمة… واللي هتعمله دلوقتي هتدفعه يا نجاح يفرّحك… يا ندم هيأكلك. قوم، افتح كتابك، واشتغل كأنها آخر فرصة ليك…  مش علشان حد تاني، علشان نفسك، علشان تبص ورا بعدين وتقول أنا عملت اللي عليا… وأنا راضي الحمد لله ♥️ #رسالة_لك 💌

هو ربنا هيساوي اللي مقصّر باللي مموّت نفسه من المذاكرة من اول يوم! الرد بسيط للغاية الحقيقة.. وسامحوني عالمثال ولله المثل الأعلى. انسان من اول لحظة بيسمع ويطيع ويقول يا رب:  دا برحمة ربنا ثم بعمله الصالح بيدخل الجنة. وانسان عاصي مذنب (مقصّر) لعب طول عمره وفي لحظة تاب وأناب ورجع احسن وبقى مجتهد وشد حيله في العبادة وبكى كل يوم رغبة في رحمة ربنا هل يتركه الله ؟ والله ربنا رحيم جدًا . ممكن ياخد مكان في الجنة برحمة ربنا وقبول التوبة ويمكن مكانه يبقى احسن كمان لو كانت توبته خالصة وبذل الغالي والرخيص في العمل الصالح بعدها. اللي بيذاكر من اول لحظة بياخد اجر العمل والأهم رحمة ربنا. واللي بيذاكر بعد التقصير بياخد اجر التوبة والندم والاجتهاد والكفاح والأهم رحمة ربنا. اليأس من رحمة ربنا نقمة اوعاك تقع فيها. رحمة ربنا غالية ووسعت كل شيء بس ارجع الصح بقى وما تقعدش تنوح وتقول هلحق ولا لأ وتضيع شوية الوقت الناقص. ارجع بالله عليك وما لا يُدرَك كلّه لا يُترَك جُلّه. د حازم عبد التواب #رسالة_لك 💌

فولة واتقسمت نصين اللهم بارك😂❤ قلودين اوي مؤلفين امتحان الاحياء ما يألفو افكار ليهم بدل ما هما بياخدو افكارنا كل سنة كدة بال
فولة واتقسمت نصين اللهم بارك😂❤ قلودين اوي مؤلفين امتحان الاحياء ما يألفو افكار ليهم بدل ما هما بياخدو افكارنا كل سنة كدة بالنص😂 بس طبعا ده التقليد الي ربنا ميحرمناش منه ابدا بإذن الله ❤ 👈لو حابب تحضر المراجعة النهائية الي تعتبر توأم متطابق مع امتحان اخر السنة تواصل معانا. 🤩 📌طرق التواصل مع فريقنا للتفاصيل والاشتراك في المراجعة النهائية مع د سلمى محزم ❤ رابط جروب التليجرام https://t.me/Z_a_k_r_m_3_S_a_l_m_a_1 رابط اكونت التليجرام t.me/SalmaMhazem

قالولك تقفيل الأحياء مستحيل؟ معانا بقى واقع 💯 (ودي درجات طلابنا بين 59 والتقفيل🤩) 🔥 المراجعة النهائية السنة دي مختلفة: راج
قالولك تقفيل الأحياء مستحيل؟ معانا بقى واقع 💯 (ودي درجات طلابنا بين 59 والتقفيل🤩) 🔥 المراجعة النهائية السنة دي مختلفة: راجعنا الشرح+محاضرات الأفكار اللي بيجي منها 90% من الامتحان🤩 📚 مصادر الحل: ✔️ كتاب الامتحان ✔️ أسئلة سنوات سابقة (دور أول + تاني + استرشادي) ✔️ عصير 12 كتاب مراجعة نهائية🔥 📌طرق التواصل مع فريقنا للتفاصيل والاشتراك ❤ 👈رابط جروب التليجرام https://t.me/Z_a_k_r_m_3_S_a_l_m_a_1 👈رابط اكونت التليجرام t.me/SalmaMhazem

حصرياً المراجعات النهائية بدأت دلوقتي على منصة "أبواب"! 💛💪 عشان تضمن التفوق، وفرنا لك أقوى مراجعات مع نخبة من كبار المدرسين
حصرياً المراجعات النهائية بدأت دلوقتي على منصة "أبواب"! 💛💪 عشان تضمن التفوق، وفرنا لك أقوى مراجعات مع نخبة من كبار المدرسين، وبخصم مميز جداً لفترة محدودة! 🚀 ليه تشترك معانا؟ بعد الاشتراك مباشرة، بنقدم لك سيستم متكامل يتضمن: ✅ اختبار تحديد مستوى خاص بكل طالب. ✅ خطة مذاكرة مخصصة وشاملة لـ "لم المنهج" والمراجعة بناءً على مستواك. ✅ شرح ومراجعة من أقوى المدرسين في مصر لكل المواد. متضيعش الوقت وابدأ المراجعة الصح! للتفاصيل والاشتراك، تواصل معنا مباشرة عبر الرابط التالي: https://wa.me/201063169174 او تليجرام @abwaabb منصة أبواب.. طريقك للدرجة النهائية! 🎓✨

مفيش طاقة أكمّل بيها المشوار بتاعي سواء مذاكرة او شغل. الطاقة بنستمدّها من تلات مصادر: ١-الايمان بالله وانه مش هيتركنا لوحدنا وأنه ما كلّف الا وأعان. ٢-الايمان بالنفس وانها تقدر بالعزيمة والمثابرة توصل للنجاح بغض النظر عن الوقت. ٣- الايمان بالهدف وده مصدره النيّة والرغبة في نفع النفس والغير. أحسِن إيمانك بالله أحسِن يقينك بقدراتك ودائمًا أبدًا جدّد نيّتك والأهم كفاك افشالًا لنفسك بنفسك د حازم عبد التواب #رسالة_لك 💌

sticker.webp0.23 KB

😮‍💨 لو بدأت تحس إن قصة الإنجليزي The Count of Monte Cristo دخلت في شغل تقيل وخايف تضيع درجات القصه من ايدك 😲 يبقى لازم ترك
😮‍💨 لو بدأت تحس إن قصة الإنجليزي The Count of Monte Cristo دخلت في شغل تقيل وخايف تضيع درجات القصه من ايدك 😲 يبقى لازم تركز في Chapters 7 & 8 كويس جدًا لأن فيهم نقط مهمة بتيجي في الامتحان. علشان كده نزل مستر سامح الامير شرح جديد للفصلين بأسلوب سهل وبسيط، هتفهم كل احداث القصه وهتعيشها وكمان هتعرف تحل اي سؤال نقدي 🔥 🎥 شوف الشرح من هنا 👇 https://youtu.be/1HpuM95X7-Q?si=2Jni_egWitVXmybO 📺 وعلى القناة هتلاقي شرح منهج الإنجليزي كامل بطريقة سهلة ومجانا 👇 https://www.youtube.com/@english_expert1?sub_confirmation=1⁠ اعمل اشتراك وفعل الجرس علشان متفوتش أي شرح 🔔 📁 الملازم وملفات الـ PDF كلها بتنزل على جروب التليجرام 👇 https://t.me/TheExpert_MrSameh⁠ يلا شد حيلك 💪 اللي بيركز في القصة دلوقتي بيرتاح وقت الامتحان 😉

لو متلغبط في جرامر يونت 9 ومش عارف تختار -ing ولا to + inf 🤔 مستر سامح الأمير منزلكم محاضرة قوية لشرح Verb Patterns بطريقة س
لو متلغبط في جرامر يونت 9 ومش عارف تختار -ing ولا to + inf 🤔 مستر سامح الأمير منزلكم محاضرة قوية لشرح Verb Patterns بطريقة سهلة وتريكات تثبت القاعدة في دماغك 👌 وكمان حل أكتر من 100 سؤال علشان تتأكد إنك فاهم وبتعرف تطبق 💯 https://youtu.be/UokdR9w-LYs?si=zavqhqpN22r4Hmz7 لو محتاج الـ PDF اللي اتشرح مجاني، تقدر تحمله من هنا على الجروب 👇 وكمان هتلاقي شرح المنهج كله مجانًا. https://t.me/TheExpert_MrSameh يلا شد حيلكم وربنا معاكم يا دكاتره♥️

لو متلغبط في جرامر يونت 9 ومش عارف تختار -ing ولا to + inf 🤔 مستر سامح الأمير منزلكم محاضرة قوية لشرح Verb Patterns بطريقة س
لو متلغبط في جرامر يونت 9 ومش عارف تختار -ing ولا to + inf 🤔 مستر سامح الأمير منزلكم محاضرة قوية لشرح Verb Patterns بطريقة سهلة وتريكات تثبت القاعدة في دماغك 👌 وكمان حل أكتر من 100 سؤال علشان تتأكد إنك فاهم وبتعرف تطبق 💯 https://youtu.be/UokdR9w-LYs?si=zavqhqpN22r4Hmz7 لو محتاج الـ PDF اللي اتشرح مجاني، تقدر تحمله من هنا على الجروب 👇 وكمان هتلاقي شرح المنهج كله مجانًا. https://t.me/TheExpert_MrSameh يلا شد حيلكم وربنا معاكم يا دكاتره♥️

لو متلغبط في جرامر يونت 9 ومش عارف تختار -ing ولا to + inf 🤔 مستر سامح الأمير منزلكم محاضرة قوية لشرح Verb Patterns بطريقة س
لو متلغبط في جرامر يونت 9 ومش عارف تختار -ing ولا to + inf 🤔 مستر سامح الأمير منزلكم محاضرة قوية لشرح Verb Patterns بطريقة سهلة وتريكات تثبت القاعدة في دماغك 👌 وكمان حل أكتر من 100 سؤال علشان تتأكد إنك فاهم وبتعرف تطبق 💯 https://youtu.be/UokdR9w-LYs?si=zavqhqpN22r4Hmz7 لو محتاج الـ PDF اللي اتشرح مجاني، تقدر تحمله من هنا على الجروب 👇 وكمان هتلاقي شرح المنهج كله مجانًا. https://t.me/TheExpert_MrSameh وده لينك قناة المستر 👇 https://www.youtube.com/@english_expert1?sub_confirmation=1 متنساش تشترك من القنوات اللي هتفيدك جدا يلا شد حيلكم وربنا معاكم يا دكاتره♥️

مساء الخير الله من فوق سبع سماوات يراك ويطلع عليك ويرى مجاهدتك وصبرك وتحملك للمذاكرة وقلة النوم والإجهاد ومكابدة الكسل. يطلع على قلبك ويرى عزمك وحرصك وتقواك إياه في أهلك وبذلهم لك ورغبتك في رد هذا الجميل بتفوقك ونجاحك.. لحظات ألمك ستنتهي . ساعات سهرك ستكلل بنجاح وتوفيق إن شاء الله، فمولاك يراك.. طب نفساً، فات الكثير ولم يبقى إلا القليل، اعزم على نفسك ولا تعطيها كسلها وشهواتها، واصبر والعاقبة للمتقين.. وإن الله لا يضيع أجر المحسنين.. أحسن؛ وسيعطيك موعوده ولم يضيع أجرك وتعبك.. مولاك يراك، ولسوف يعطيك فترضى، فأبشر.. #رسالة_لك 💌

بوت مكتبة العباقرة اونلاين ٣ث الجديد 🔔 https://t.me/al3baqara_1bot?start=0004xbg16x 📍 البوت حاليا في مرحلة التطوير يا شباب وهياخد وقت كبير لحد ما يكتمل لان محتاج مجهود كبير، ده تعب ٥ سنوات وفجأة راح ف ان شاء الله دعواتكم ويضاف ليه كل حاجة ويكون احسن من الاول ومتنسوش تشاركوه مع باقي زمايلكم

المفاجأة بناء علي طلبكم انتوا 🫣❤️ 🏆 مراجعة و شرح الكيمياء العامة كاملة في فيديوهات قصيرة علي مدار شهر رمضان 🫣❤️ ✅ فيديوهات اقل من نص ساعة و اقل من ساعة يدوبك تقرا بعدها الكتاب و تبدا تحل 🫣 ✅ كل نقط موضع الاسئلة مذكورة بالتفصيل يعني لو عايز تراجع هتبقي بيرفكت و لو لسه مبداتش هتبقي بيرفكت اكتر 🫣❤️ ✅ متنساش تعمل سبسكرايب عشان تتابع و دلوقتي موجود اول ٣ فيديوهات لحد السبائك و بكرا هينزل باقي الباب الاول 🫣👀 🔔 لينك قناة اليوتيوب 👇 https://youtube.com/channel/UCd_9PjRu32T1g1rxzy7qxFA 🔔 لينك قناة التليجرام 👇 https://t.me/thirdchemistrymisseman

ازيكم يا رب تكونوا بخير 🤍 وكل سنة وانتم طيبين فيديو هيساعدكم ❤ إزاي تعمل جدول وتلم كل المتراكم عليك في شهر رمضان 👇 https://youtube.com/shorts/YUg3ilzrETg?si=K1djj1O8o4tEdtaq

لما المنبه بيرن بيكون قدامك اختيارين: ‌♡ - تقفل المنبه وتقوم تشوف اللي وراك. - أو تقفله وتقول هبدأ من بكرة وتلغي كل خططك. لما تصحى الصبح قدامك اختيارين: - تبدأ في تنفيذ مهامك اللي حددتها. - أو تمسك الموبيل وتضيع وقتك لحد ما اليوم يتسرق منك. لما الآذان بيأذن قدامك اختيارين: - تقوم تصلي فورًا حتى لو مش قادر. - أو تقول هصلي بعد شوية والشوية يجيبوا شوية لحد ما اليوم يخلص وتقول بكره هبدأ.. لما تبدأ نظام صحي لحياتك زي إنك توقف السكر بيبقى قدامك اختيارين: - تستمر على نظامك مهما كان قدامك حاجات بتحبها. - أو تقول معلقة النهاردة مش هتضر. لو هتعمل ذنب قدامك اختيارين: - تسمع صوت نفسك اللوامة اللي بتقولك حرام وتستغفر ومتعملهوش. - أو تقول ربنا غفور رحيم وهبقى أتوب. كل حاجة في حياتك هتلاقي نفسك علطول بين اختيارين.. اختيار نفسك تعمله، ولو عملته هيخليك أفضل. واختيار محبب لنفسك وفيه راحة لحظية.. فلو عايز تتغير بجد، اختار دايمًا الإختيار الصعب عليك✅ - متضيعش حياتك وتعيش في ندم ولوم وجلد ذات عشان شوية مُتع لحظية.. فكر فيها كدا! 🤍 هتلاقي إنك لو عملت الحاجة المطلوبة منك فعلًا هتتعب وأنت بتنجز، لكن بعدها هتكون مبسوط وفخور بنفسك وحاسس براحة وأنك مش ضعيف قدام أي حاجة. لكن لو معملتهاش صحيح هترتاح راحة لحظية بس قدامها هتقعد طول اليوم حاسس بالذنب والتقصير سواء في حق نفسك أو في حق الله.. خليك قد كلمتك وقراراتك قدام نفسك. واختار التعب المؤقت في الإنجاز وإياك والراحة المؤقته لأن وراها ندم كبير مستمر. - حبيبة محمد. #رسالة_لك ✉️

ازيكم يا رب تكونوا بخير 🤍  من أهم الفروع في اللغة العربية فرع الأدب والنصوص المتحررة وعليه درجات كتير ومحتاج منكم حل كتير أ/كريم عاشور منزل فيديوهات لفروع الأدب والنصوص مع حل كل أسئلة امتحانات الثانوية العامة السابقة والنماذج الاسترشادية وازاي تحل وتدرب عليها علي المنصة 👇 https://karim-ashour.baherplatform.com/ 🔔 الدورة سعرها بسيط جدا 20 جنيه ومناسب للجميع 📍 وده رقم الواتس لاشتراك 👇 https://wa.me/+201156167406 🔵 وديه صفحة الفيسبوك 👇 https://www.facebook.com/share/r/1bkGUHhTGx/

ف الوقت ده من كل سنة بتطلع ناس بتقول: “النجاح مالوش علاقة بالتعليم” و”في ناس سقطت وبقت مليونيرات” و”المرسيدس مع صاحب المقلي مش مع الدكتور” وكل البوستات اللي بنعيد نشرها كل سنة مع كلام كتير جدا يبدوا صحيح ولكن هو جزء من الحقيقة بس الحقيقة الكاملة إن معظم الناس اللي نجحوا كانوا "مجتهدين" من بدري وغالبا دا بيظهر بداية من الدراسة وبيخلق عندهم قدرة على الالتزام والإنجاز وتحمل المسؤولية اللي ملهاش علاقة بالمجموع اطلاقا ولكن ليها علاقة ببناء شخصية منضبطة. دا غير ان بعض الناس بتصدر الأثرياء الاستثنائيين علي انهم نموذج! ودا اكتر شيء عبثي اني اصدر الاستثناء علي انه قاعدة. يعني هم استثنائين حتي في بلادهم وغير كدة كمان خد عندك: -بيل جيتس دخل واحدة من أصعب الجامعات في العالم. -مارك زوكربيرج كان بيبرمج من وهو طفل. -إيلون ماسك بيحفظ موسوعات علمية من صغره. -ستيف جوبز كان متفوق في الدراسة وهو لسه في الثانوية ولما ساب الجامعة درس الكتابة الإبداعية ودرس الخطابة والخطوط. مفيش واحد منهم كان بيضيع وقته ولا قال “المذاكرة مش مهمة” اللي خرجوا من التعليم خرجوا عشان عندهم بدائل أقوى مش عشان فشلوا فيه. الكلام لكل طالب هيشوف ويسمع كتير الفترة دي حوالين فشل النظام التعليمي وان الدراسة مش مهمة بقوله: ارجوك اجتهد حتي لو في نظام تعليم سيء وغير مرغوب فيه اجتهد وابني عادات التخطيط والانضباط والمثابرة والالتزام في المرحلة دي وخليك متيقن ان المجموع دا مش هيدخل مصيرك اه لكن طريقة تعاملك مع كل مرحلة غالبا هي اللي بتحدد مخرجات المرحلة اللي بعدها وبتبني شخصيتك. *النجاح في الحياة العملية مش وليد لحظة ولا بيحصل صدفة ولكن النجاح نتاج “سلوك” بيتبني مع الوقت ، والتفوق ملهوش علاقة بجبت كام لكن له علاقة بالطريقة اللي عاملت بيها نفسك عشان تطلع منها النسخة القوية والأفضل في كل مرة تتحط في مسؤليات وضغوط. بالتوفيق للجميع وان شاء الله مستقبل مبهر لشبابنا كلهم ❤️ منقول #رسالة_لك