fa
Feedback
Exdigy

Exdigy

رفتن به کانال در Telegram

✔️آموزش،اخبار و تحلیل #بازارهای_مالی ✔️ اینستاگرام: https://www.instagram.com/exdigy/ یوتیوب: https://www.youtube.com/channel/UC3vUZoRbEilkP39gg8jT8Iw پشتیبانی @exsup123

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام Exdigy

کانال Exdigy (@exdigy) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 13 859 مشترک است و جایگاه 7 990 را در دسته رمزارزها و رتبه 23 343 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 13 859 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 24 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 824 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 1 014 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 21.43% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 12.77% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 2 970 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 1 769 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 42 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند billion, نقره, پامپ‌فان, trillion, عرضه تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
✔️آموزش،اخبار و تحلیل #بازارهای_مالی ✔️ اینستاگرام: https://www.instagram.com/exdigy/ یوتیوب: https://www.youtube.com/channel/UC3vUZoRbEilkP39gg8jT8Iw پشتیبانی @exsup123

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 25 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته رمزارزها تبدیل کرده‌اند.

13 859
مشترکین
+1 01424 ساعت
+1 0077 روز
+82430 روز
آرشیو پست ها
Exdigy
13 859
نمودار آوردم دردناک. اون خط بنفش حجم معاملات جفت‌ارزی آل‌کوین‌ها به جز اتر،ریپل،سولانا و bnb عه به نسبت بیتکوین.. مثلا dot/bt
نمودار آوردم دردناک. اون خط بنفش حجم معاملات جفت‌ارزی آل‌کوین‌ها به جز اتر،ریپل،سولانا و bnb عه به نسبت بیتکوین.. مثلا dot/btc. خیلی ساده یعنی بیتکوین بدی و دات بگیری. از سال ۲۰۲۴ به بعد کاملاً سقوط کرده و نزدیک صفر شده است. ​برخلاف سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱، این بار حتی نوسانات و صعود قیمت اتریوم (خط خاکستری) هم نتونسته نقدینگی رو به این بخش از بازار برگردونه. ​ عضویت در کانال دستیار سرمایه‌گذاری @Exdigy

Exdigy
13 859
این اطلاعیه‌ی خزانه‌داری آمریکا برای رفع تحریمای نفتی ایران یعنی چی؟ خلاصه‌ش این‌که فردا صبح میشه نفت رو از خارگ بار زد فرستاد تگزاس یا لوئیزیانا. تازه پولشم به دلار بزنن از سیتی‌بانک و جی‌پی مورگان. بیش از ۳۰ سال این تحریم نفتی سابقه داشت. عضویت در دستیار سرمایه‌گذاری اکس‌دیجی @Exdigy

Exdigy
13 859
ممنون بابت استقبال خوبتون؛ لذت میبرم وقتی اعتماد شما به کارمون رو میبینم و تمامی تلاشمون رو‌ خواهیم کرد تا توی همون ماه اول به امید خدا بهترین نتیجه براتون حاصل بشه، _برای بالابردن کیفیت پشتیبانی تعداد اعضا رو برای شروع محدود در نظر گرفتیم و توی فقط یک روز نصف ظرفیت پر شده.

Exdigy
13 859
مراقب این حرام‌زادگان فرصت طلب باشید. @Exdigy
مراقب این حرام‌زادگان فرصت طلب باشید. @Exdigy

Exdigy
13 859
‏گزارش آخر بانک مرکزی رشد نقدینگی اسفند رو 6.43% اعلام کرده. (سالیانه شده ی مرکب همین 6.43% میشه 111%) نمودار کف و سقف میانگی
‏گزارش آخر بانک مرکزی رشد نقدینگی اسفند رو 6.43% اعلام کرده. (سالیانه شده ی مرکب همین 6.43% میشه 111%) نمودار کف و سقف میانگین دلار با توجه به گزارش آخر اصلاح شد. @Exdigy

Exdigy
13 859
همراهان عزیز، ما همیشه تلاش کردیم محتوایی ارائه کنیم که فراتر از خبر و تحلیل‌های سطحی باشه، اما مدتیه به این نتیجه رسیدیم که برای ارائه تحلیل‌های عمیق‌تر و تخصصی‌تر در حوزه اقتصاد توسط افرادی که تحصیلات اقتصادی و فایننس دارند، به یک فضای جداگانه نیاز داریم. تولید چنین محتوایی فقط به زمان بیشتر خلاصه نمی‌شه؛ بخش زیادی از داده‌ها، گزارش‌ها و منابعی که برای این تحلیل‌ها استفاده می‌کنیم رایگان نیستند و دسترسی به آن‌ها هزینه دارد. از طرفی، بررسی، تحلیل و تبدیل این اطلاعات به محتوایی که برای شما مفید و قابل استفاده باشه، انرژی و وقت قابل توجهی می‌طلبه. به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک کانال خصوصی راه‌اندازی کنیم. هزینه عضویت این کانال صرفاً برای فراهم کردن زیرساخت، دسترسی به داده‌های تخصصی و زمانی است که برای تولید این محتوا صرف می‌کنیم تا بتوانیم تحلیل‌های دقیق‌تر، عمیق‌تر و باکیفیت‌تری به شما ارائه دهیم. هدف ما این نیست که محتوایی که تا امروز رایگان بوده را پشت دیوار پرداخت قرار دهیم؛ بلکه می‌خواهیم برای کسانی که به دنبال تحلیل‌های جدی‌تر و تخصصی‌تر هستند، سطح جدیدی از محتوا را فراهم کنیم که طبیعتاً تولید آن منابع بیشتری می‌طلبد. امیدواریم بتوانیم با این کار ارزش بیشتری برای شما ایجاد کنیم و محتوایی ارائه دهیم که در تصمیم‌گیری‌ها و افزایش دانش اقتصادی شما مفید باشد. در این کانال ما دارایی‌هایی که ارزشمند هستند را معرفی خواهیم کرد و حتماً قیمت‌های مناسب برای خرید و فروش را اعلام خواهیم کرد. پورتفولیوی خودمان را هم به اشتراک خواهیم گذاشت، اما هدف اصلی ما سیگنال دادن نیست. بیشتر تمرکز ما روی تحلیل و آموزش خواهد بود. شما با این کانال، دید خوبی از بازارهای مختلف مثل طلا، نقره، ارز، ارزهای دیجیتال و بورس ایران خواهید داشت. همچنین رویدادهای اقتصادی ایران و جهان را از منظر اقتصاد کلان تحلیل خواهیم کرد. با این دید، شما می‌تونید با خیال آسوده‌تری سرمایه‌گذاری کنید. در این کانال، هیچ سیگنال فیوچرزی ارائه نخواهد شد. در تحلیل طلا، نقره، بیتکوین و ارزهای دیجیتال از ترکیب داده‌های اقتصاد جهانی، بازار آپشن و پرایس اکشن استفاده می‌کنیم. در تحلیل بورس ایران و بازار ارز هم از داده‌های اقتصاد جهانی، اقتصاد ایران، صورت‌های مالی شرکت‌ها، تحلیل بنیادی و پرایس اکشن استفاده خواهیم کرد. @Exdigy

Exdigy
13 859
نمادهای مهم بورس امروز همشون صف فروش بودند. @Exdigy

Exdigy
13 859
وضعیت پتروشیمی‌های کشور که پس از جنگ شاهد حدودا ۸۷ درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته بوده. @Exdigy
وضعیت پتروشیمی‌های کشور که پس از جنگ شاهد حدودا ۸۷ درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته بوده. @Exdigy

Exdigy
13 859
این خبر هنور قطعی نشده. امروز وزیر اقتصاد هم گفتش که نرخ بهره باید متناسب با تورم باشه و نمیشه که توی هر نرخی از تورم، از ۷ درصد تا ۶۰ درصد، نرخ بهره رو حدود ۲۳ درصد نگه‌داشت. @Exdigy

Exdigy
13 859
‏هر موقع که ۱۰.۵ میلیون از بیت‌کوین‌ها در ضرر بودند؛ اونجا کف سایکل بیت‌کوین بوده و حدودا توی حوالی ۶۰ هزار باز ۱۰.۵ میلیون ب
‏هر موقع که ۱۰.۵ میلیون از بیت‌کوین‌ها در ضرر بودند؛ اونجا کف سایکل بیت‌کوین بوده و حدودا توی حوالی ۶۰ هزار باز ۱۰.۵ میلیون بیتکوین در ضرر هستش. قبلا ۴ بار از ۲۰۱۵ این اتفاق افتاده. باید دید که باز این بار این اتفاق میفته یا نه؟ @Exdigy

Exdigy
13 859
‏صادرات چین به ایران محاصره دریایی صادرات را تقریبا به صفر رسانده بود. @Exdigy
‏صادرات چین به ایران محاصره دریایی صادرات را تقریبا به صفر رسانده بود. @Exdigy

Exdigy
13 859
از پاور‌پوینت خسته شدی؟ Google Vids می‌تونه اسلایدهای معمولی رو بگیره و ازشون یه ویدیوی کامل بسازه. حتی یه اواتار هوش مصنوعی هم داره که محتوای اسلایدها رو ارائه می‌کنه؛ طوری که انگار یه نفر واقعاً داره پرزنت می‌کنه. برای آموزش، گزارش‌های کاری یا ارائه‌های مختلف می‌تونه کاربردی باشه. فعلاً هم استفاده ازش رایگانه. @Exdigy

Exdigy
13 859
‏بازار آزاد و سرمایه در گردش دروغ نمی گویند! ​​در شرایط عادی، بازارهای مالی بر اساس همبستگی‌های معکوس (Inverse Correlations) کار می‌کنند. برای مثال وقتی قیمت نفت (انرژی) می‌ریزد، هزینه تولیدِ کارخانه‌ها و هزینه حمل‌ونقل به شدت کاهش می‌یابد. در نتیجه حاشیه سود شرکت‌ها بالا می‌رود و شاخص سهام رشد می‌کند. ​ وقتی اوضاع جهان خوب است، سرمایه‌گذاران پولشان را از طلا (که سود ثابتی ندارد) خارج می‌کنند و در بورس (برای سود بیشتر) می‌ریزند. برعکس، وقتی جنگ یا بحرانی رخ می‌دهد، از بورس فرار کرده و به طلا پناه می‌برند تا ارزش پولشان حفظ شود. ​ وقتی بورس نزولی می‌شود، سرمایه‌ها به سمت خرید اوراق قرضه دولتی (به عنوان یک سرمایه‌گذاری بدون ریسک با سود تضمین‌شده) سرازیر می‌شود. ​اما امروز ما شاهد سقوط نفت، طلا، کریپتو (بیت‌کوین)، سهام آمریکا، اروپا و آسیا به صورت همزمان هستیم. وقتی همه‌چیز با هم می‌ریزد، یعنی بازار درگیر یک «وحشت ساختاری» شده است. ​آیا این پدیده در تاریخ سابقه داشته است؟ ​بله، این اتفاق نادر است اما بی‌سابقه نیست. در تاریخ معاصر، دو نمونه‌ی بسیار مشهور از این سقوطِ همزمان وجود دارد: ​در پاییز ۲۰۰۸، وقتی حباب مسکن آمریکا ترکید، بازارهای سهام سقوط کردند. در ابتدا همه انتظار داشتند طلا پرواز کند، اما در کمال تعجب، طلا و نقره هم همراه با سهام و نفت سقوط آزاد کردند! ​در اسفند ۱۳۹۸، با قرنطینه شدن جهان، بورس‌ها فرو ریختند. اما در همان چند هفته‌ی اول، طلا، بیت‌کوین و حتی اوراق قرضه هم با سر به زمین خوردند. قیمت نفت حتی برای مدتی منفی شد! ​بعدش چه شد؟ در هر دو مورد، وقتی بازارها به این شکلِ وحشتناک سقوط کردند، سیستم مالی در آستانه‌ی سکته‌ی کامل قرار گرفت. دولت‌ها و بانک‌های مرکزی (به ویژه فدرال رزرو آمریکا) برای جلوگیری از فروپاشی، مجبور شدند ماشین‌های چاپ پول را روشن کنند و تریلیون‌ها دلار نقدینگیِ بدون پشتوانه به بازارها تزریق کنند. نتیجه این شد که پس از چند ماه سقوط، بازارهای سهام، کریپتو و طلا یک رشدِ موشکی و تاریخی (V-Shape) را تجربه کردند که البته بهای آن، تورم‌های سنگین در سال‌های بعد بود. ​ چرا الان این اتفاق افتاده؟ ​دلیل اینکه امروز طلا، نفت، بورس و کریپتو با هم در حال ریزش هستند، یک پدیده اقتصادی به نام «Margin Call» (فراخوان تامین ودیعه) و «Dash for Cash» (یورش برای پول نقد) است. ​وقتی شرایط ژئوپلیتیک به شدت بحرانی می‌شود (مانند جنگ روسیه و اکراین، جنگ آمریکا اسرائیل و ایران همچنين تفاهم‌نامه‌ پرریسک ایران)، سرمایه‌گذارانِ بزرگ و صندوق‌های پوشش ریسک (Hedge Funds) که با «پول قرضی و اهرم» در بازارها سرمایه‌گذاری کرده‌اند، دچار زیان‌های ناگهانی می‌شوند. بانک‌ها به آن‌ها اخطار می‌دهند که باید فوراً بدهی خود را تسویه کنند (Margin Call). این نهنگ‌های مالی برای جور کردنِ پولِ نقد، مجبور می‌شوند «هر چیزی را که می‌توانند، بفروشند؛ نه هر چیزی را که می‌خواهند.» آن‌ها حتی دارایی‌های ارزشمند و برنده‌ی خود (مثل طلا، بیت‌کوین یا سهام شرکت‌های سودده) را حراج می‌کنند تا فقط بتوانند بدهی خود را بدهند و از ورشکستگی نجات پیدا کنند. ​اما پول‌ها دقیقاً کجا می‌روند؟ ​وقتی همه‌چیز قرمز است، یک سوال بزرگ پیش می‌آید: این تریلیون‌ها دلار پول کجا غیب می‌شود؟ ​پول‌ها تبخیر نمی‌شوند؛ سرمایه‌گذاران تمام دارایی‌هایشان را می‌فروشند و آن را به صورت «ارز» در حساب‌های بانکی پارک می‌کنند تا طوفان بگذرد. اگر در این روزها به شاخص دلار آمریکا (DXY) نگاه کنید، می‌بینید که در حال ثبت رکوردهای بالایی است. جهان در حال حاضر به شدت تشنه‌ی «دلارِ نقدِ در دسترس» است. ​اما چرا پول نقد؟ در زمان بحران‌های بزرگ، موسسات مالی، بانک‌ها و سرمایه‌گذاران به شدت نگرانِ «بحران نقدینگی» (Liquidity Crunch) می‌شوند. آن‌ها می‌ترسند که فردا نتوانند بدهی‌هایشان را تسویه کنند یا کارمندانشان را حقوق بدهند. در این شرایط، داشتنِ یک شمش طلا یا یک بیت‌کوین دردی را دوا نمی‌کند، چون برای تسویه بدهی‌های فوری، شما به «دلارِ نقد» نیاز دارید. = HamidReza @Exdigy

Exdigy
13 859
وزیر اقتصاد: حتی بدون جنگ هم با قانون مصوب برنامه و بودجه بیش از چند صد همت کسری بودجه داشتیم و به دلیل جنگ هم ۱۰۰ همت دولت از بانک مرکزی استقراض کرده است. آثار تورمی این استقراض‌ها ظرف چند ماه آینده دیده خواهد شد. @Exdigy

Exdigy
13 859
گلدمن ساکس پیش‌بینی خود از قیمت طلا در پایان سال را ۵۰۰ دلار در هر اونس کاهش داد، زیرا فدرال رزرو دیگر قصد ندارد نرخ بهره را در سال ۲۰۲۶ کاهش دهد. ‏این تعدیل ناشی از آن است که اقتصاددانان گلدمن ساکس پیش‌بینی‌های کاهش نرخ بهره ایالات متحده را تا ژوئن و دسامبر ۲۰۲۷ به تعویق انداختند، که این امر جذابیت طلا را به عنوان یک دارایی بدون بازده کاهش می‌دهد و جریان‌های ورودی پیش‌بینی‌شده به ETFهای طلا را نیز کم می‌کند. @Exdigy

Exdigy
13 859
به نظر شما این تفاهم‌نامه اولیه به توافق نهایی منجر میشه یا باز باید منتظر جنگ باشیم؟
Anonymous voting

Exdigy
13 859
‏با توجه به متن تفاهم‌نامه بین ایران و آمریکا، از نظر شما چه کسی پیروز جنگ بود؟
Anonymous voting

Exdigy
13 859
حالا یه چیزی هم بگم این عدد که گفتم برای آمریکا میانگینش ۲ هستش حدودا. الآن به ۳.۱ رسیده و حتی از عدد حباب دات کام که ۳ بودش هم بالاتره. @Exdigy

Exdigy
13 859
‏نسبت بورس به نقدینگی همچنان کمتر از یکه ولی به میانگین 3 ساله خودش رسیده. = popolizm پ.ن: این عدد برای هر کشوری یه نسبتی دار
‏نسبت بورس به نقدینگی همچنان کمتر از یکه ولی به میانگین 3 ساله خودش رسیده. = popolizm پ.ن: این عدد برای هر کشوری یه نسبتی داره‌. خیلی ساده تقسیم ارزش ریالی کل بورس بر کل نقدینگی هستش. برای آمریکا میانگینش حدودا ۲ هست و برای ایران حدودا ۱. تو ایران وقتی از ۱ میره بالاتر یعنی بازار تو حبابه. در سال ۹۹ این عدد به ۱.۳ اینا رسیده بود.

Exdigy
13 859
‏خبرنگار: یک مرد دانا یک‌بار در ژانویه ۲۰۲۰ گفت: «ایران هیچ‌وقت در جنگی پیروز نشده، اما هیچ‌وقت هم در مذاکره‌ای شکست نخورده است.» ترامپ: چه کسی این را گفته؟ خبرنگار: دونالد ترامپ. ترامپ: آها، حدس میزدم چی میخوای بگی! @Exdigy