fa
Feedback
MESHKAT | مشکات

MESHKAT | مشکات

رفتن به کانال در Telegram

روزنه‌ای به قدرت نظامی ایران https://zil.ink/ProjectMeshkat

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام MESHKAT | مشکات

کانال MESHKAT | مشکات (@projectmeshkat) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 18 979 مشترک است و جایگاه 12 027 را در دسته اخبار و رسانه‌ها و رتبه 17 583 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 18 979 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 25 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 1 001 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 28 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 23.21% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 20.25% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 4 404 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 3 842 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 55 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند هرمز, امارات, نیرو, کشتی, محاصره تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
روزنه‌ای به قدرت نظامی ایران https://zil.ink/ProjectMeshkat

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 26 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته اخبار و رسانه‌ها تبدیل کرده‌اند.

18 979
مشترکین
+2824 ساعت
+2177 روز
+1 00130 روز
آرشیو پست ها
انتشار برای اولین‌بار | تصاویری از موتور فوق‌سنگین ماهواره‌بر این موتور سوخت جامد که گمان می‌رود ذیل پروژه ماهواره‌بر سوخت جامد قائم در مرحله تست و توسعه قرار داشته، پیش از این نیز تصاویری از لحظات تست عمل‌کرد آن مربوط به سال 1389 منتشر شده بود. براساس اطلاعات موجود این پیشران در زمان تست خود طول حدود 7 و قطر حدود 2.4 متر داشته است. @Projectmeshkat

انتشار برای اولین‌بار | لحظات تست موتور مرحله سوم ماهواره‌بر قائم در مستند «مرد ابدی» که در قالب سه قسمت به زندگی شهید حسن طهرانی مقدم می‌پردازد، برای اولین‌بار تصاویر جدیدی از زمان تست موتور سوخت جامدی منتشر شد که براساس اطلاعات موجود احتمال می‌رود به‌عنوان پیشران مرحله سوم ماهواره‌بر قائم (پروژه ماهواره‌بر سوخت جامد در زمان شهید طهرانی مقدم) درحال توسعه بوده است. @Projectmeshkat

نقض آتش‌بس در لبنان توسط رژیم صهیونیستی حوالی ساعت 12 به وقت محلی لبنان اخباری از تیراندازی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در مح
نقض آتش‌بس در لبنان توسط رژیم صهیونیستی حوالی ساعت 12 به وقت محلی لبنان اخباری از تیراندازی نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محدوده نبطیه منتشر شد. پس از این اتفاق منابع لبنانی گزارش دادند افرادی که درحال آواربرداری و خارج کردن پیکر شهدا از آن محدوده بودند، هدف این تیراندازی قرار گرفتند که در اثر آن دو نفر شهید و چند نفر زخمی شدند. حزب‌الله لبنان نیز پس از این اتفاق با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد ارتش دشمن ساعت 11:30 با تسلیحات خودکار از میان خانه‌ها به سمت گروهی از غیرنظامیان در محله دیر در شهر نبطیه که مشغول باز کردن راه‌ها و بیرون آوردن پیکر شهدا از زیر آوار بودند، تیراندازی کرد. این حمله خیانت‌آمیز که توسط ارتش دشمن انجام شد باعث شهادت دو شهروند غیرنظامی که یکی از آن‌ها کارمند شهرداری بود و زخمی شدن سایر افراد شد. مقاومت اسلامی هشدار می‌دهد که اقدام دشمن نقض آشکار آتش‌بس است که مقاومت تاکنون به آن پایبند بوده است. پی‌نوشت: علاوه‌بر این منابع لبنانی از پرواز پهپادهای شناسایی-رزمی رژیم صهیونیستی در محدوده شهر حنیه در استان جنوب و شهر شمسطار در استان بقاع نیز خبر می‌دهند. @Projectmeshkat

صدور دستور آتش‌بس در لبنان کانال 12 رژیم صهیونیستی با انتشار خبری اعلام کرد (لینک) به دستور بنیامین نتانیاهو و یسرائیل کاتز پ
صدور دستور آتش‌بس در لبنان کانال 12 رژیم صهیونیستی با انتشار خبری اعلام کرد (لینک) به دستور بنیامین نتانیاهو و یسرائیل کاتز پس از هماهنگی بین رده سیاسی اسرائیل و آمریکا، به ارتش اسرائیل دستور داده شد که در لبنان آتش‌بس برقرار کند. این دستور به نیروهای عملیاتی زمینی ابلاغ شده است و طبق آن ارتش اسرائیل به حفظ منطقه خط زرد ادامه خواهد داد و در این مرحله عقب‌نشینی نخواهد کرد. اگر حزب‌الله به آتش‌بس احترام بگذارد و حمله یا نقض آتش‌بس انجام ندهد، ارتش اسرائیل نیز فعالیت‌های تهاجمی خود را متوقف خواهد کرد. پی‌نوشت: باتوجه به اعلام آتش‌بس روز گذشنه که تنها پنج دقیقه در میدان عمل دوام پیدا کرد و با حملات هوایی رژیم نقض شد، میزان پایبندی به این آتش‌بس نیز باید در میدان عمل سنجیده شود؛ با این حال و با فرض برقراری آتش‌بس، رژیم صهیونیستی همچنان بر حفظ مناطق حائل در جنوب لبنان که آن را خطوط زرد می‌نامید پافشاری می‌کند. @Projectmeshkat

شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه: باتوجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و نقض تعهدات امریکا
شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه: باتوجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و نقض تعهدات امریکا در برقراری آتش‌بس، تنگه هرمز بر روی همه شناورها بسته می‌باشد. تاکید می‌گردد تنگه هرمز بسته است و شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند؛ در غیر این صورت امنیت آنها به مخاطره خواهد افتاد. @Projectmeshkat

طی ساعات اخیر دست‌کم چند حمله هوایی به مناطق جنوب لبنان شامل نبطیه، نبطیه علیا، شوکین، جرجوع، زبدین و حاروف در حومه نبطیه صور
+2
طی ساعات اخیر دست‌کم چند حمله هوایی به مناطق جنوب لبنان شامل نبطیه، نبطیه علیا، شوکین، جرجوع، زبدین و حاروف در حومه نبطیه صورت گرفته است؛ واضحا عمده این حملات در نبطیه و حومه آن متمرکز است و با هدف افزایش فشار بر ساکنین و غیرنظامیان، تضعیف مقاومت و تسهیل عمليات زمینی با هدف تصرف نبطیه انجام می‌گیرد. علاوه‌بر نبطیه در استان جنوبی، صبح امروز منطقه لبایا در غرب استان بقاع لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است. براساس اعلام منابع لبنانی، طی حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان دست‌کم 45 غیرنظامی و طبق اعلام خبرگزاری المیادین، طی حملات امروز نیز تاکنون 16 غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند. وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد از 2 مارس تاکنون در اثر حملات رژیم صهیونیستی 4057 نفر شهید و 12121 نفر مجروح شده‌اند. @Projectmeshkat

🔴 تنگه هرمز بر روی تردد شناورها بسته شد. قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیا: وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ نظر به بدعهدی‌ و پیمان‌شکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهم‌نامه پایان جنگ، و در واکنش به نقض بی‌وقفه و مستمر آتش‌بس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بی‌رحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام می‌دارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد. متذکر می‌گردد اين گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و درصورت ادامه تجاوز گام‌های بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد. @Projectmeshkat

در لبنان چه‌خبر است؟ 🔴 از بامداد روز گذشته اخبار متعددی از درگیری رزمندگان حزب‌الله لبنان با نیروهای ارتش رژیم در محدوده جنوب نبطیه در جنوب لبنان منتشر شد. نقض فاحش و آشکار بند اول تفاهم‌نامه مابین ایران و آمریکا که با حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ادامه پیدا کرده بود، اکنون به پیشروی زمینی رژیم در محدوده نبطیه رسیده است؛ هرچند طی دو روز اخیر رزمندگان حزب‌الله با مقاومت سنگین در مقابل تلاش‌های ارتش رژیم با هدف پیشروی در جنوب و تصرف شهر نبطیه، ارتش رژیم را از رسیدن به هدف خود بازداشته‌اند اما نکته اینجاست که نقض آتش‌بس و زیرپا گذاشتن تفاهم‌نامه مابین ايران و آمریکا همچنان به قوت خود باقی است و به‌نظر می‌رسد مقامات دولت آمریکا با انجام مصاحبه‌هایی هدف محکوم کردن رژیم در حمله به بیروت، نقض آتش‌بس و... صرفا سعی دارند تا ضمن بازی با افکار عمومی، بازی تکراری و نخ‌نمای پلیس بد و پلیس خوب را مجددا به مرحله اجرا برسانند! 🔴 این اقدام البته جدید نیست! این روش پیش از جنگ 12 روزه نیز با هدف گمراهی مقامات ایران به مرحله اجرا رسید و به اعتراف دشمن، تمام اخبار منتشر شده پیرامون تماس‌های تلفنی مابین نخست وزیر رژیم و رئیس جمهور آمریکا با هدف بازی رسانه‌ای و عملیات روانی به‌شکلی پوشش داده می‌شد که به طرف ایرانی القا کنند در استراتژی کلی آمریکا و اسرائیل در مقابل ایران اختلافات جدی وجود دارد اما در عمل مشخص شد این اخبار صرفا با هدف گمراهی ایران منتشر می‌شد! 🔴 این موضوع نه‌تنها در گزارشات منابع خبری غیررسمی عبری مشاهده می‌شد، بلکه روزنامه آنلاین اسرائیل تایمز نیز با انتشار گزارشی با عنوان «چگونه یک کمپین فریب اسرائیلی-آمریکایی، ایران را به احساس امنیت کاذب فرو برد» به اقدامات فریب و عملیات روانی مشترک آمریکا و اسرائیل پیش از وقوع جنگ 12 روزه در خرداد سال گذشته اشاره می‌کند و بیان می‌کند آمریکا و اسرائیل در یک کمپین فریب مشترک قصد داشتند به ایران القا کنند جنگ نزدیک نیست و حمله به تأسیسات هسته‌ای از دستورکار آنها خارج شده است. اقداماتی نظیر مکالمات تلفنی ترامپ و نتانیاهو که در رسانه‌های عبری با عناوین مکالمه دراماتیک،  پرتنش و... پوشش داده می‌شد نیز همگی ذیل اقدامات فریب و عملیات روانی صورت می‌گرفت! 🔴 این موضوع اکنون نیز به‌شکلی گسترده در مصاحبه‌های انجام شده توسط دونالد ترامپ و جی‌دی ونس قابل مشاهده است؛ بنابراین لازم است یادآوری شود که نباید به این سخنان اعتنائی کرد و آنچه که باید ملاک قرار گیرد، نحوه عملکرد طرف مقابل و تعهد آن به اجرای مفاد تفاهم‌نامه است، نه آنچه که طرف مقابل به زبان آورده یا روی کاغذ مطرح کرده است! 🔴 اکنون به‌طور آشکار شاهد نقض آتش‌بس و نقض بند اول تفاهم‌نامه در جبهه لبنان هستیم! به‌نظر می‌رسد طرف پاکستانی به‌عنوان میانجی قصد دارد تا با تلاش در مسیر دیپلماسی مجدد آتش‌بس را در جبهه جنوب لبنان برقرار کند و سفر وزیر کشور پاکستان را نیز می‌توان در این قالب بررسى کرد. نکته اینجاست که این اقدامات درنهایت چقدر مؤثر خواهد بود؟ 🔴 روز گذشته براساس آنچه خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بنا شد تا از ساعت 16 به وقت محلی آتش‌بس در لبنان برقرار شود و نخست وزیر رژیم نیز نسبت به اجرای آن متعهد شده است؛ با این حال این آتش‌بس تنها پنج دقیقه دوام داشت و پس از آن در طی 45 دقیقه 12 حمله به نواحی مختلف در جنوب لبنان صورت گرفت! بنابراین اکنون باید پرسید تلاش‌های دیپلماتیک درنهایت و در مرحله اجرا چه ضمانت‌هایی خواهد داشت؟ آتش‌بسی که تنها پنج دقیقه دوام داشت نشان می‌دهد دشمن تعهدی برای اجرای به آنچه در رده سیاسی تصمیم‌گیری می‌شود ندارد؛ همان‌طور که در گزارش نیویورک تایمز نیز دیده می‌شود رژیم خود را طرف این تفاهم‌نامه نمی‌بیند و به همین دلیل الزامی به اجرای آنچه در تفاهم‌نامه آماده ندارد! 🔴 اکنون یک راه بیشتر وجود ندارد! آنچه می‌تواند از اقدامات ادامه‌دار رژیم در جنوب لبنان جلوگیری کند، فشار بیشتر به دولت آمریکاست. این فشار در وهله اول باید با اقدامات عملی و نه به اشکال بی‌ثمر مانند توییت زدن، مصاحبه، سخنرانی، صدور اطلاعیه هشدارآمیز و... صورت بگیرد. نخستین گام در اعمال فشار بر دولت آمریکا برای کنترل رژیم صهیونیستی و جلوگیری از اقدامات آن می‌تواند در بستن تنگه هرمز خلاصه شود. مشخصا دشمن به تعهدات خود در قالب تفاهم‌نامه پایبند نیست و تعلل بیشتر در این مرحله نیز جایز نیست! اقدامات ناقض آتش‌بس از سوی دشمن و عدم اجرای مفاد تفاهم‌نامه باید به‌شکل عملی از سوی ایران پاسخ داده شود! 🔴 مطابق آنچه فرماندهی کل قوا در پیام روز 28 خرداد بیان کردند، ما نیز در کنار سایر مردم ایران منتظر تحقق شروط گفته‌شده خواهیم بود! @Projectmeshkat

#تکمیلی | تکذیب ادعای گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر بسته‌شدن تنگه هرمز اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر بسته‌شدن تنگه هرمز را بی‌اساس دانست. سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وفق يادداشت تفاهم خاتمه جنگ مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ تدابیر لازم را برای اطمینان از تردد ایمن کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز اتخاذ نموده‌اند و کشتیرانی در این مسیر در حال انجام است. / ایرنا @Projectmeshkat

بسته شدن مجدد تنگه هرمز؟ برحسب صوت منتشر شده در فضای مجازی که به پیام هشدار نیروی دریایی سپاه در کانال 16 نسبت داده شده، به شناورهای مستقر در این محدوده دریایی اعلام شده این تنگه تا زمان خروج اسرائیل از لبنان و خروج نیروهای آمریکایی از خلیج فارس (منطبق بر آنچه که در بند اول و چهارم تفاهم‌نامه درج شده است) بسته خواهد ماند. طبق این پیام، کشتی‌هایی که به آن نزدیک شوند، هدف قرار خواهند گرفت. پی‌نوشت: تاکنون بیانیه‌ای رسمی درباره بسته شدن مجدد تنگه هرمز از سوی نیروهای مسلح منتشر نشده است و بنابراین باید تا زمان انتشار بیانیه رسمی منتظر ماند. @Projectmeshkat

✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ✏️ بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌ال
✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهم‌نامه رئیس‌جمهوران ایران و امریکا ✏️ بسم‌ الله‌ الرّحمن ‌الرّحیم 🔸ملّت پرشور و باوفای ایران 💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهم‌نامه‌ای بین رئیس‌جمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاش‌های زیادی را به‌عمل آوردند و البته این رئیس‌جمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرم‌ها برای این امر استفاده می‌کرد. 💬بنده علی‌الاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیس‌جمهور محترم به‌عنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازه‌ی آن را صادر نمودم‌. ایشان همچنین تصریح کرده‌اند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیاده‌خواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفته‌شده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشّریف انواع نصرت‌ها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد. 🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته ✍سید مجتبی حسینی خامنه‌ای 🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵ 📲 @rahbar_enghelab_ir

باتوجه به نصب این کیل‌مارک بر روی جنگنده A-10C، می‌توان دو احتمال را درمورد آن مطرح کرد: ● اول: می‌توان احتمال داد جنگنده‌های
+2
باتوجه به نصب این کیل‌مارک بر روی جنگنده A-10C، می‌توان دو احتمال را درمورد آن مطرح کرد:
اول: می‌توان احتمال داد جنگنده‌های فوق برای سرکوب رینگ پدافند کشور از مهمات فریب استفاده کرده باشند. ● دوم: می‌توان احتمال داد این جنگنده‌های فوق با این مهمات در استخراج خلبانان F-15E سرنگون شده حضور داشته‌اند.
تصاویر متعدد از پرواز A-10 در حریم هوایی کشور در زمان عملیات CSAR برای خارج کردن خلبانان F-15E سرنگون شده و نصب علامت سکان عمودی جنگنده F-15E با نوار قرمز در سکان که به اسکادران-494 پایگاه لیکن‌هیث تعلق دارد (جنگنده سرنگون شده در ایران نیز مربوط به همین اسکادران بود) نشان می‌دهد هر دو احتمال اصلا دور از ذهن نیست و رخدادن آنها کاملا محتمل است. پی‌نوشت اول: تصویر آخر مربوط به یکی از A-10C بازگشته به لیکن‌هیث که در کنار سایر کیل‌مارک‌ها نمادی از سکان F-15 با نوار قرمز اسکادران-494 را نیز همراه دارد. پی‌نوشت دوم: در بین جنگنده‌های بازگشته، رجیستر 0614-78 مفقود بوده که حدسیاتی درباره اینکه A-10C سرنگون شده توسط ایران همین جنگنده بوده مطرح شده است. 5/5 @Projectmeshkat

پس از جمع‌آوری اطلاعات از عملیات ایذایی اجرا شده توسط مهمات فریب، دشمن می‌تواند مهمات‌های فریب بیشتری را برای تقلید سیگنال را
پس از جمع‌آوری اطلاعات از عملیات ایذایی اجرا شده توسط مهمات فریب، دشمن می‌تواند مهمات‌های فریب بیشتری را برای تقلید سیگنال راداری هواگردهایی مانند بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌های تهاجمی پرتاب کند و پس از آن جنگنده‌های با مأموریت ویژه سرکوب پدافند مانند F-16CJ/DJ وایلد ویزل (که پیش از جنگ در منطقه مستقر شدند) راهی شوند تا عملیات سرکوب پدافند را تکمیل کنند. این تاکتیک می‌تواند برای باز کردن یک یا چند کریدور امن ورود و خروج برای جنگنده‌های تهاجمی در چند مرحله اجرا شود تا سیستم‌های پدافندی دشمن را به‌شکل کامل سرکوب کرد یا به‌علت نامناسب بودن شرایط عملیاتی و وجود خطر سرکوب شدن سامانه‌های پدافندی سالم باقی مانده، فرصت و امکان انجام واکنش را از سوی پدافند حریف بگیرد! پی‌نوشت: تصویر مربوط به جنگنده F-16CJ درحال فرود در پایگاه لاخس پرتغال پیش از اعزام به منطقه تحت فرماندهی سنتکام پیش از آغاز جنگ که لود آن نشان می‌داد به‌طور خاص برای انجام مأموریت‌های SEAD /DEAD اعزام خواهد شد. 4/5 @Projectmeshkat

شاید عدم استفاده از سرجنگی و وجود محموله جنگ الکترونیک کاری بیهوده به‌نظر برسد اما در عمل آن را به مهمات ماژولار برای استفاده در هواگردهای گوناگون تبدیل می‌کند! این مهمات چه سرنگون شود و چه نشود برای تحریک پدافند به انجام واکنش، اخلال و منحرف کردن تمرکز کاربرد دارد. شلیک آن به سمت پدافند دشمن درصورتی که با انجام واکنش از سوی پدافند دشمن همراه شود، با حضور هواپیمای RC-135V/W ریونت جوینت (لینک) یا جنگنده EA-18G گراولر که می‌توانند سیگنال‌های الکترونیکی دشمن را جمع‌آوری، طبقه‌بندی و مکان‌یابی کند، می‌تواند به کشف موقعیت سایت‌های پدافندی، گره‌های اطلاعاتی و مراکز فرماندهی و کنترل بی‌انجامد. بنابراین این سلاح می‌تواند پیش‌زمینه اجرای عملیات سرکوب پدافند از سوی دشمن باشد! انجام واکنش از سوی پدافند برای مقابله با اهداف کاذب نیز معادله‌ای کاملا بی‌ثمر است؛ چراکه یک یا چند سیستم پدافندی پس از روشن شدن برای مقابله با اهداف کاذب، علاوه‌بر مصرف مهمات و مواجه شدن با خطر اوت‌نامبر شدن موقعیت خود را نیز در معرض کشف قرار می‌دهد و به‌عبارت بهتر در خطر عملیات سرکوب پدافند (SEAD / DEAD) قرار خواهند گرفت! 3/5 @Projectmeshkat

در 2022 برای اولین‌بار تصویری از لود این مهمات در زیر بال جنگنده A-10C در جریان رزمایش هوابه‌سطح Green Flag-23-02 منتشر شد. م
در 2022 برای اولین‌بار تصویری از لود این مهمات در زیر بال جنگنده A-10C در جریان رزمایش هوابه‌سطح Green Flag-23-02 منتشر شد. مهمات فریب ADM-160 همان‌طور که از نام آن پیداست، وظیفه فریب دشمن را دارد. این مهمات بدون حمل سرجنگی، یک محموله جنگ الکترونیک حمل می‌کند و بسته به ورژن می‌تواند در رادارهای دشمن اخلال ایجاد کرده یا آن را فریب دهد؛ به‌شکلی که اهدافی فریب را ایجاد می‌کند تا رادار حریف پس از مواجه شدن با اهداف کاذب شامل دسته‌های بمب‌افکن و جنگنده و...، گمان کند از جهات مختلف زیر حمله قرار خواهد گرفت. نسخه ADM-160A با هدف تقلید امضای راداری هواگردهای خاص (از بمب‌افکن تا جنگنده با RCS گوناگون) توسعه پیدا کرد و ورژن B به‌عنوان توسعه نسخه پیشین اکنون استفاده گسترده‌ای در نیروی هوایی آمریکا دارد. ورژن C نیز با نام MALD-J به‌عنوان نسخه اخلال‌گر (Jammer) توسعه پیدا کرد و امکان انجام عملیات اخلال و فریب توأم را دارد و پس از شلیک می‌تواند با تقلید امضای راداری هواگردها یا ایجاد اخلال در عملکرد رادار دشمن، فعالیت رینگ پدافند دشمن را با اخلال مواجه کند! 2/5 @Projectmeshkat

پازل سرکوب پدافند ایران چگونه تکمیل شد؟ روز 12 ژوئن 11 فروند جنگنده پشتیبانی نزدیک A-10C متعلق به اسکادران-75 وینگ-23 مربوط ب
پازل سرکوب پدافند ایران چگونه تکمیل شد؟ روز 12 ژوئن 11 فروند جنگنده پشتیبانی نزدیک A-10C متعلق به اسکادران-75 وینگ-23 مربوط به پایگاه مودی (‌که در اردن مستقر بودند) در مسیر بازگشت خود از پایگاه هوایی آویانو ایتالیا به لیکن‌هیث انگلیس رسیدند و تصاویری از آنان منتشر شده است. مهم‌ترین موضوع وجود کیل‌مارک‌هایی مربوط به مهمات فریب هواپرتاب ADM-160 MALD (مخفف Miniature Air-Launched Decoy) روی این جنگنده‌هاست. این مهمات که از پیشران توربوجت TJ-150 و سیستم هدایت INS+GPS استفاده می‌کند، دارای برد تقریبی 900 کیلومتر است و در طول پرواز می‌تواند به انجام وظایف ویژه‌ای بپردازد. اما مهمات فریب ADM-160 چه کاربردی دارد؟ 1/5 @Projectmeshkat

بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره توافق پایان جنگ میان ایران و آمریکا بسم الله الرحمن الرحیم به اطلاع ملت شریف ایران می‌رساند: جمهوری اسلامی ایران در پرتو راهبری رهبر شهید خویش، تفوق خود در برابر دشمن امریکایی صهیونی را تکمیل کرده و ذیل تدابیر رهبری عالی قدر نظام (حفظه الله تعالی)، حمایت های آحاد مردم و تلاش مجاهدانه رزمندگان اسلام، به دنبال یک دوره مذاکرات دشوار و فشرده چند ماهه، و بر اساس مصوبه شورایعالی امنیت ملی، متن یادداشت تفاهم در خصوص مذاکرات پایان جنگ (مذاکرات اسلام آباد) را میان ایران و امریکا در شامگاه 24 خرداد ماه، نهایی کرد. براساس توافقات انجام شده، جنگ و عملیات نظامی در تمامی جبهه ها از جمله لبنان از امشب به صورت فوری و دائمی پایان یافته و به علاوه، محاصره دریایی علیه ایران بلافاصله و به طور کامل خاتمه می‌یابد. امضای این یادداشت تفاهم در روز جمعه 29 خرداد به طور رسمی انجام خواهد شد. مذاکرات برای توافق نهایی، به پس از اجرای تعهدات طرف مقابل وفق یادداشت تفاهم موکول خواهد شد. جمهوری اسلامی ایران از تلاش های جمهوری اسلامی پاکستان و دولت قطر قدردانی می کند. والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی @Projectmeshkat

🔴 دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی: پاسخ رزمندگان اسلام در پیش است. @Projectmeshkat
🔴 دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی: پاسخ رزمندگان اسلام در پیش است. @Projectmeshkat

🔴 #تکمیلی | اعمال محدودیت و تغییر دستورالعمل‌های دفاعی در سرزمین‌های اشغالی ارتش با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد پس از ارزیابی وضعیت تصمیم گرفته شد دستورالعمل‌های دفاعی فرماندهی جبهه داخلی به‌روزرسانی شود که از ساعت 18 امروز یکشنبه 14 ژوئن 2026 تا ساعت 20 روز دوشنبه 15 ژوئن 2026 اجرایی خواهد بود. براساس دستورالعمل‌های به‌روزشده، فعالیت کامل با محدودیت تجمع تا 5000 نفر در بجز مناطق شمالی در تمام مناطق سرزمین‌های اشغالی مجاز خواهد بود. @Projectmeshkat

🔴 #تکمیلی | کانال 12 رژیم صهیونیستی گزارش می‌کند به دلیل وجود احتمال شلیک از سمت ایران، جبهه داخلی اسرائیل آماده است تا دستورالعمل‌های دفاعی را برای آمادگی برای حمله موشکی و هشدار به ساکنین سرزمین‌های اشغالی تغییر دهد. @Projectmeshkat