fa
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

رفتن به کانال در Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام DevTwitter | توییت برنامه نویسی

کانال DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 29 177 مشترک است و جایگاه 4 675 را در دسته فناوری و برنامه‌ها و رتبه 11 704 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 29 177 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 22 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 979 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 43 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 24.13% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 16.66% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 7 039 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 4 860 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 59 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 23 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته فناوری و برنامه‌ها تبدیل کرده‌اند.

29 177
مشترکین
+4324 ساعت
+2457 روز
+97930 روز
آرشیو پست ها
به کمک ابزار AI اوپن سورس زیر می‌تونید تصاویر چهره تار و بی کیفیت رو بازسازی کنید. Website: http://restorephotos.io Github: https://github.com/Nutlope/restorePhotos @DevTwitter | <Diego Jr/>

اگر لپتاپ MSI دارید و میخواین معادل لینوکسی MSI Center رو نصب کنید این جا رو چک کنید. من خودم استفاده میکنم چند روزه و اکثر ق
اگر لپتاپ MSI دارید و میخواین معادل لینوکسی MSI Center رو نصب کنید این جا رو چک کنید. من خودم استفاده میکنم چند روزه و اکثر قابلیت های نسخه ویندوزی رو داره و اکیم. https://github.com/dmitry-s93/MControlCenter @DevTwitter | <Amir.local/>

Repost from N/a
دوره جامع پایتون: مقدماتی تا پیشرفته 🗓شروع دوره: 15 شهریور 🎁 تخفیف ویژه برای دانشجویان، فرصتی بی‌نظیر برای شما! 🔥 آموزشی که شما را به برنامه‌نویس حرفه‌ای تبدیل می‌کند و در بازار کار به شما رقابت‌پذیری بیشتری می‌دهد. همچنین برای اپلای‌های شغلی و تحصیلی شما را برتر می‌کند و به راه‌اندازی استارت‌آپ‌های شگفت‌انگیز کمک می‌کند. ⏰ 160 ساعت آموزش مجازی، با بیش از 25 پروژه و مینی‌پروژه برای تسلط کامل! 🌟 سرفصل‌های دوره شامل: 💻 تسلط بر کدنویسی پایتون 💻 علوم داده با پایتون 💻 محاسبات علمی با پایتون 💻 یادگیری ماشین با پایتون 💻 طراحی بازی و اپلیکیشن با پایتون 💻 ساخت بلاک‌چین و ارز دیجیتال با پایتون 💻 هک و امنیت با پایتون 💻 طراحی سایت با پایتون 🎁 همراه با هدایای ویژه، از جمله پکیج کسب درآمد از پایتون! همین حالا شروع کنید و بهترین نسخه خود را با ما کشف کنید! 💥🚀🔥 🌟 به دوستان خود نیز اطلاع دهید تا این فرصت را از دست ندهند! 🌟 👨‍🏫برگزارکننده: شرکت آتی پژوهش امیرکبیر @kargah2018 👩‍🎓جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر @apa_admin12

بعد از چند روز استفاده از browser جدید perplexity : چندین بار از agent اش برای خرید کمک گرفتم، خودش صفحات وبسایت های مختلف رو
بعد از چند روز استفاده از browser جدید perplexity : چندین بار از agent اش برای خرید کمک گرفتم، خودش صفحات وبسایت های مختلف رو باز میکرد، review هارو میخوند و در آخر یه ایده خوب بهم میداد. ایجنت اش میتونه راحت کنترل صفحه رو به دست بگیره و کارای طولانی رو انجام بده به نظر من هنوز سرعت چیزی هست که باید روش کار بشه. البته کلا agent اش خیلی خوب وارد این browser شده. @DevTwitter | <Mani/>

یکی از بزرگترین چالش فارسی زبانان حل کردم! افزونه متن‌باز نوشتم ، اشتباهات رایج کیبورد (مثل \vs\,gds به پرسپولیس) و فینگلیش ر
یکی از بزرگترین چالش فارسی زبانان حل کردم! افزونه متن‌باز نوشتم ، اشتباهات رایج کیبورد (مثل \vs\,gds به پرسپولیس) و فینگلیش را به صورت آنی اصلاح می‌کند. این ابزار به عنوان دستیار دانش به ویکی‌پدیا و گوگل متصل است. https://github.com/AmirMotefaker/Farsi-Smart-Assistant @DevTwitter | <Amir Motefaker/>

اینجا می‌تونید کاملاً رایگان از بیش از ۵۰۰ مدل AI از جمله مدل‌های خفن و گرون o1-pro و Claude 4.1 Opus استفاده کنید. فقط کافیه
اینجا می‌تونید کاملاً رایگان از بیش از ۵۰۰ مدل AI از جمله مدل‌های خفن و گرون o1-pro و Claude 4.1 Opus استفاده کنید. فقط کافیه بعد از هر پاسخ یه بازخورد کوچیک بدید. https://yupp.ai/ @DevTwitter | <Ayub/>

#میم_شبانگاهی @DevTwitter
#میم_شبانگاهی @DevTwitter

یک دوره خیلی خوب از کمپانی Databricks در مورد MLOps که در قالب ۱۰ تا ویدیو در یوتیوب هست. خیلی خوبند. Youtube: https://youtub
یک دوره خیلی خوب از کمپانی Databricks در مورد MLOps که در قالب ۱۰ تا ویدیو در یوتیوب هست. خیلی خوبند. Youtube: https://youtube.com/playlist?list=PL_MIDuPM12MOcQQjnLDtWCCCuf1Cv-nWL @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

💡 چطور طراحی سایت با وردپرس می‌تونه مسیر شغلیت رو تغییر بده؟ 🚀 ⬜️ در این ایونت با هم یاد می‌گیریم چطور طراحی سایت با وردپرس
💡 چطور طراحی سایت با وردپرس می‌تونه مسیر شغلیت رو تغییر بده؟ 🚀 ⬜️ در این ایونت با هم یاد می‌گیریم چطور طراحی سایت با وردپرس می‌تونه به شغل و درآمدت شکل جدیدی بده. ⬜️ همچینین، مهمان‌های ویژه‌ای از اسنپ‌باکس و ژاکت هم تجربیاتشون رو باهاتون به اشتراک می‌ذارن. 🔴آشنایی با نحوه ساخت سایت‌های جذاب و حرفه‌ای 🔴آشنایی با پلاگین‌ها و ابزارهای وردپرس 🔴بررسی فرصت‌های شغلی داغ در دنیای وب 📅 چهارشنبه ۵ شهریور 🕒 ساعت: ۱۹:۰۰ 💥 آنلاین و رایگان ⚠️ظرفیت محدود!! ❌ قبل از تکمیل ظرفیت از این لینک ثبت‌نام کن. ➡️ 🌻 آموزشگاه مهندسی کندو برترین آموزشگاه IT ایران | We CanDo IT 💪 💬 @cando_ac 🟣🟣🟣🟣🟣🟣🟣

فکت بامزه: HTTP یه کد 418 داره که میشه "I'm a teapot" که توی دروغ آپریل در سال ۱۹۹۸ به استاندارد ها اضافه شده و پیغامش اینه:
فکت بامزه: HTTP یه کد 418 داره که میشه "I'm a teapot" که توی دروغ آپریل در سال ۱۹۹۸ به استاندارد ها اضافه شده و پیغامش اینه: I'm a teapot and I can't brew coffee من یک قوری چای هستم و نمیتونم قهوه دم کنم @DevTwitter | <Mohammad Mousavi/>

Repost from Dazai GPT
👀اکانت ChatGPT Plus موجود شد👀 ⚠️ چت جی پی تی پلاس رو با 80 درصد تخفیف واقعی تهیه کن ⚠️ چت جی پی تی به مدت محدودی تخفیف رسمی مناسبی خورده و قیمتش خیلی مناسب شده پیشنهاد میکنم از دست ندید اکانت ها 100% قانونی و با گارانتی تا روز آخر روی ایمیل شما بدون نیاز به پسورد اکانت فعال میشه(بدون دی اکتیوی) ✔️ هنوزم شک داری ⁉️ رضایت مشتری هارو از اینجا ببین ⸻ 🔥 قیمت ها ( 37 روزه ، تک کاربره) : 💵اختصاصی روی ایمیل شما بدون نیاز به پسورد : 350 هزار تومان 🙂 خرید مستقیم از ربات : @ChatGPT_StoreBOT 🌐 پشتیبانی : @Dazai_Support
سوالات متداول : + چرا قیمت ها نسبت به ماه های قبل و سایر فروشگاه ها ارزون تره آیا اکانت ها هکی هستن ؟ - اکانت ها کاملا قانونی و با ضمانت ارائه میشن دلیل ارزون بودنش هم تخفیفی هست که به صورت مستقیم خود OpenAI داره ارائه میده + ظرفیت های اکانت به چه صورت هست ؟ - به صورت تک کاربره ارائه میدیم . منظور از تک کاربره این هست که روی یک آدرس ایمیل شما فعال میشه و اختصاصی هست یعنی هیچکس به چت های شما دسترسی نداره و میتونید همزمان روی گوشی یا ویندوز استفاده کنید + من قبلا از جای دیگه اکانت خریدم ولی قبل از موعود ۳۰ روزه دی اکتیو شده برای شما هم اینطور میشه ؟ - ما بر خلاف سایر همکاران اکانت هارو اولا کارتی می سازیم که‌کیفیت خیلی بهتری نسبت به پیپالی دارن و ثانیا هر اکانت رو با یک کارت جداگانه می سازیم و بعد از ۶۰ روز فعالیت و انجام ۸۰۰ سفارش تاحالا دی اکتیوی نداشتیم همچنین جهت اطمینان اکانتامون رو با گارانتی تا لحظه اخر ارائه می‌دیم + فرق اکانت معمولی با اکانت Plus چیه ؟ - نسخه پلاس سریع تر ، هوشمند تر ، پاسخ های بهتر و با باگ های کمتر و مهم تر از همه بدون‌ محدودیت روی موتور o4 و GPT5در پاسخ گویی هست که میتونه براتون کد بزنه ، عکس و انیمیشن بسازه و … برای اطلاعات بیشتر از تفاوت های رایگان و پلاس توی گوگل جست ‌و جو کنید

بچه ها این شبیه سازی سیاه چاله رو صفر تا صد خودم انجام دادم تو پایتون. و میتونم بهتون بگم فیزیکش به شدت دقیقه و سعی کردم همه چیو توش لحاظ کنم. کدش رو هم تو گیتهاب گذاشتم. اگه ستاره بید و حمایتم کنید ممنون میشم، واقعا پاره شدم سر این پروژه. https://github.com/amirh0ss3in/Gargantua @DevTwitter | <کاپیتان ویلیام/>

#میم_شبانگاهی @DevTwitter
#میم_شبانگاهی @DevTwitter

این ریپو واقعاً مثل یه گنج پنهانه که خیلی‌ها به راحتی از کنارش رد می‌شن، بدون اینکه بدونن چه ارزش بزرگی پشتشه. اینجا بیش از ۳
این ریپو واقعاً مثل یه گنج پنهانه که خیلی‌ها به راحتی از کنارش رد می‌شن، بدون اینکه بدونن چه ارزش بزرگی پشتشه. اینجا بیش از ۳۰۰ تا Case Study از بیشتر از ۸۰ تا شرکت پیشرو دنیا جمع‌آوری شده؛ شرکت‌هایی مثل Netflix، Airbnb و Doordash که هر کدوم تجربۀ واقعی‌شون از ML System Design رو به اشتراک گذاشتن. اما موضوع فقط جمع کردن تجربه‌ها نیست؛ هر کدوم از این Case Studyها یه دریچه‌ست به دنیای واقعی، جایی که می‌شه دید چطور ML توی دل محصول‌ها و فرآیندها به کار گرفته می‌شه تا کیفیت و کارایی رو چند برابر کنه. این یعنی به جای خوندن تئوری‌های خشک، شما با مثال‌های زنده و قابل لمس سروکار دارین. لینک ریپو: https://github.com/Engineer1999/A-Curated-List-of-ML-System-Design-Case-Studies @DevTwitter | <Reza Jafari/>

Repost from N/a
۴۰٪ تخفیف برای خرید اول + کد تخفیف ٪۶۰ برای خرید دوم روی همه دوره‌های کوئراکالج چون تولد ۱۰ سالگیه کوئراست! 🔗 https://quera.
۴۰٪ تخفیف برای خرید اول + کد تخفیف ٪۶۰ برای خرید دوم روی همه دوره‌های کوئراکالج چون تولد ۱۰ سالگیه کوئراست! 🔗 https://quera.org/r/o8nyp

درحال حاضر طرح هایی که انیمیشن داشته باشن از نظر تجربه کاربری و ui ux بهتر نسبت به سایت های بی انیمیشن خیلی جلوتر هستن سایت m
درحال حاضر طرح هایی که انیمیشن داشته باشن از نظر تجربه کاربری و ui ux بهتر نسبت به سایت های بی انیمیشن خیلی جلوتر هستن سایت motion یکی از بهترین ها برای انیمیشن های فرانت اند هستش که میتونیم اون رو در JS خام - React - Vue به راحتی استفاده کنیم و همچنین یکی از نقطه قوت های دیگه Motion هم documents قوی و راحت اون هستش که کار باهاش رو خیلی آسون میکنه آدرس سایت: https://motion.dev/ @DevTwitter | <arvin Fa/>

چرا بسیاری از تیم‌ها ORM را کنار می‌گذارند و سراغ SQL خام می‌روند؟ اخیرا در مدیوم با تعداد زیادی از مقاله‌ها مواجه می‌شوم که یک پیام مشترک دارند: «ما ORM را کنار گذاشتیم و به SQL خام مهاجرت کردیم — و دیگر برنمی‌گردیم.» نکته جالب اینجاست که این تصمیم‌ها معمولاً از سر عشق به SQL گرفته نشده‌اند، بلکه از دل دردسرهای ORM زاده شده‌اند. در چند مقاله‌ی اخیر که مطالعه کردم، تیم‌های مختلفی با تکنولوژی‌های مختلف (از Java + Postgres گرفته تا Go + SQLAlchemy) تجربه‌ی مهاجرت از ORM را به اشتراک گذاشته‌اند — نه فقط برای بهبود سرعت، بلکه برای بازگشت به شفافیت، کنترل و عقلانیت. مشکل کجا بود؟ چرا ORM جوابگو نبود؟ اگرچه ORM در شروع پروژه‌ها خیلی مفید است (خصوصاً برای CRUDهای سریع و MVPها)، اما با رشد سیستم، مشکلاتی کم‌کم خود را نشان می‌دهند: * معضل N+1 Query کوئری‌هایی که ساده به نظر می‌رسند، در باطن ده‌ها یا صدها درخواست اضافه تولید می‌کنند. * کدهای پیچیده اما غیرشفاف برای کوئری‌های پیچیده‌تر مثل Window Function، CTE یا Join چندجدولی، باید به انواع annotationها، chainهای مبهم، یا زبان‌های خاص ORM (مثل JPQL) متوسل شد — که در نهایت باز هم می‌رسیم به نوشتن SQL، فقط با دردسر بیشتر. * ضعف در دیباگ و پروفایلینگ در ORM، به‌سختی می‌شود فهمید دقیقاً چه کوئری‌ای به دیتابیس رفته. این یعنی دیباگِ کندی‌ها تقریباً کورکورانه است. * ناسازگاری با مدل واقعی داده‌ها دیتابیس با row و index و join کار می‌کند؛ ORM با کلاس و رابطه شی‌گرایانه. این تطبیق، به‌ویژه در سیستم‌های پیچیده، منجر به کدهایی می‌شود که بیشتر شبیه «جنگیدن با ORM» هستند. چرا SQL خام یک تفاوت واقعی ایجاد کرد؟ بعد از مهاجرت، همه تیم‌ها روی این دستاوردها تأکید داشتند: * کنترل کامل می‌دانیم چه کوئری نوشته‌ایم، چه زمانی اجرا می‌شود، و چگونه می‌توان آن را بهینه کرد. * شفافیت کوئری واضح است، بدون «جادوی مخفی». این یعنی همه تیم — از جونیور تا لید — متوجه می‌شود چه اتفاقی می‌افتد. * هماهنگی بیشتر با منطق دامنه به‌جای تعریف business logic در repository و annotation، همه‌چیز در لایه‌های مشخص خدماتی و use-case محور قرار می‌گیرد. * استفاده کامل از قدرت دیتابیس ویژگی‌هایی مثل Window Function، CTE، JSONB و Partial Index که در ORM اغلب یا پشتیبانی نمی‌شوند یا با پیچیدگی زیاد ممکن‌اند، در SQL خام به‌راحتی قابل استفاده‌اند. نگهداری و مقیاس‌پذیری چطور مدیریت شد؟ برای جلوگیری از بی‌نظمی، تیم‌ها: * کوئری‌ها را در فایل‌های جدا و نسخه‌دار نگه داشتند * از template و query loaderهای سبک استفاده کردند * روی هر کوئری تست (یا حداقل EXPLAIN) نوشتند * قواعد ساده ولی سخت‌گیرانه‌ای برای امنیت (مثل پارامترگذاری) اعمال کردند در نتیجه، برخلاف تصور اولیه، نگهداشت SQL خام هم قابل مدیریت و حتی لذت‌بخش شد. کی باید ORM را کنار گذاشت؟ تجربه‌ی مشترک تیم‌ها نشان می‌دهد: * برای پروژه‌های کوچک، MVPها یا پنل‌های ادمین، ORM عالی است. * اما در پروژه‌های داده‌محور، با ترافیک بالا، کوئری‌های پیچیده و نیاز به کنترل عملکرد، ORM به‌جای کمک، تبدیل به مانع می‌شود. جمع‌بندی بسیاری از ما با ORMها بزرگ شده‌ایم اما آیا هنوز ORM بهترین ابزار ماست؟ یا فقط آسان‌ترین است؟ در دنیایی که عملکرد، شفافیت و کنترل ارزش بیشتری از سرعت اولیه دارند، شاید وقت آن است که دوباره به SQL خام یا ترکیب آن با ORm فکر کنیم — این بار با بلوغ بیشتر و ابزارهای بهتر. @DevTwitter | <Mojtaba Banaie/>

Repost from Dazai GPT
👀اکانت ChatGPT Plus موجود شد👀 ⚠️ چت جی پی تی پلاس رو با 80 درصد تخفیف واقعی تهیه کن ⚠️ چت جی پی تی به مدت محدودی تخفیف رسمی مناسبی خورده و قیمتش خیلی مناسب شده پیشنهاد میکنم از دست ندید اکانت ها 100% قانونی و با گارانتی تا روز آخر روی ایمیل شما بدون نیاز به پسورد اکانت فعال میشه(بدون دی اکتیوی) ✔️ هنوزم شک داری ⁉️ رضایت مشتری هارو از اینجا ببین ⸻ 🔥 قیمت ها ( 37 روزه ، تک کاربره) : 💵اختصاصی روی ایمیل شما بدون نیاز به پسورد : 350 هزار تومان 🙂 خرید مستقیم از ربات : @ChatGPT_StoreBOT 🌐 پشتیبانی : @Dazai_Support
سوالات متداول : + چرا قیمت ها نسبت به ماه های قبل و سایر فروشگاه ها ارزون تره آیا اکانت ها هکی هستن ؟ - اکانت ها کاملا قانونی و با ضمانت ارائه میشن دلیل ارزون بودنش هم تخفیفی هست که به صورت مستقیم خود OpenAI داره ارائه میده + ظرفیت های اکانت به چه صورت هست ؟ - به صورت تک کاربره ارائه میدیم . منظور از تک کاربره این هست که روی یک آدرس ایمیل شما فعال میشه و اختصاصی هست یعنی هیچکس به چت های شما دسترسی نداره و میتونید همزمان روی گوشی یا ویندوز استفاده کنید + من قبلا از جای دیگه اکانت خریدم ولی قبل از موعود ۳۰ روزه دی اکتیو شده برای شما هم اینطور میشه ؟ - ما بر خلاف سایر همکاران اکانت هارو اولا کارتی می سازیم که‌کیفیت خیلی بهتری نسبت به پیپالی دارن و ثانیا هر اکانت رو با یک کارت جداگانه می سازیم و بعد از ۶۰ روز فعالیت و انجام ۸۰۰ سفارش تاحالا دی اکتیوی نداشتیم همچنین جهت اطمینان اکانتامون رو با گارانتی تا لحظه اخر ارائه می‌دیم + فرق اکانت معمولی با اکانت Plus چیه ؟ - نسخه پلاس سریع تر ، هوشمند تر ، پاسخ های بهتر و با باگ های کمتر و مهم تر از همه بدون‌ محدودیت روی موتور o4 و GPT5در پاسخ گویی هست که میتونه براتون کد بزنه ، عکس و انیمیشن بسازه و … برای اطلاعات بیشتر از تفاوت های رایگان و پلاس توی گوگل جست ‌و جو کنید

اگه بخواید یه هفته‌نامه‌ی برنامه‌نویسی بخونید، دوست دارید کدوم روز از هفته منتشر بشه؟
Anonymous voting

تفاوت این آموزش با بقیه به کاربردی بودنشه... توی این ویدیو یه آموزش کامل و کاربردی از Gemini CLI رو براتون آماده کردم! از همو
تفاوت این آموزش با بقیه به کاربردی بودنشه... توی این ویدیو یه آموزش کامل و کاربردی از Gemini CLI رو براتون آماده کردم! از همون اول که این ابزار چیه و چطور باید نصبش کنیم شروع می‌کنیم، بعد میریم سراغ کارهای عملی مثل: - ساخت و ویرایش فایل‌ها مستقیم با Gemini CLI - کار با Git و اتوماسیون عملیات‌های مهم - اتصال MCP به Gemini CLI و استفاده ازش در پروژه‌ها این ویدیو طوری طراحی شده که چه تازه‌کار باشی چه حرفه‌ای، بتونی به راحتی Gemini CLI رو یاد بگیری و توی پروژه‌هات استفاده کنی. https://youtu.be/0ziloyRAsq8?si=JOXayXoKljioyNCd @DevTwitter | <Ryan Heida/>