fa
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

رفتن به کانال در Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام DevTwitter | توییت برنامه نویسی

کانال DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 29 301 مشترک است و جایگاه 4 641 را در دسته فناوری و برنامه‌ها و رتبه 11 630 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 29 301 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 24 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 1 054 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 55 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 23.45% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 16.38% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 6 866 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 4 796 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 57 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 25 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته فناوری و برنامه‌ها تبدیل کرده‌اند.

29 301
مشترکین
+5524 ساعت
+2567 روز
+1 05430 روز
آرشیو پست ها
تمیز چیز شیت گیت @DevTwitter
تمیز چیز شیت گیت @DevTwitter

Repost from N/a
🚫 تخصصت هر چی که هست، هوش مصنوعی تعیین می‌کنه که جایی توی بازی کار داری یا نه؟ 🔘 هوش مصنوعی مولد رو پروژه محور یاد بگیر 🔘 مدرک آموزش‌ت رو بگیر 🔘 و جای پات رو توی بازارکار سفت کن شروع یادگیری👇 https://dnkr.ir/6E8VV https://dnkr.ir/6E8VV

می‌دونستی می‌تونی به localhost خودت روی اینترنت دسترسی داشته باشی؟ می‌تونی خیلی راحت از راه دور با پروژه کار کنی، تستش کنی یا برای کارفرما بفرستی. ابزار ngrok به راحتی آب خوردن این کار رو برات انجام می‌ده. بعد از اینکه نصبش کردی می‌تونی با اجرا کردن یک دستور ساده هر پورتی از localhost که میخوای رو Forward کنی روی یک آدرس اینترنتی. به طور مثال برای پورت 8000 لازمه که دستور زیر رو داخل ترمینال ngrok اجرا کنی: ngrok http 8000 این دستور رو که اجرا کنی بهت یک آدرس میده که با باز کردن اون آدرس بصورت آنلاین localhost خودتو میبینی. هر تغییری هم که روی کد انجام بدی بصورت لحظه‌ای اعمال می‌شه و اصلا نیازی به اجرای دستور دیگه‌ای نیست. انگار که واقعا داری روی localhost‌ خودت خروجی رو می‌بینی. هر زمان هم که کارت تموم شد می‌تونی سرویس رو Stop کنی. همچنین بهتون روی پورت 4040 یک ابزار مانیتورینگ می‌ده که می‌تونین درخواست‌هایی که ارسال میشه به localhost و پاسخ‌هایی که localhost برمی‌گردونه با تمام جزئیات ببینین یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این ابزار پیاده‌سازی Webhook هست. بطور مثال شما برای توسعه یک ربات تلگرامی نیاز شدیدی به این ابزار دارین و بدون این ابزار تقریبا نمی‌تونین هیچ کاری بکنین. اینم بگم که آدرسی که بهتون میده HTTPS هست و از این لحاظ برای استفاده در Webhook ربات مشکلی ندارین. خلاصه که این ابزار واقعا حرف نداره و رایگان هم هست. فقط حواستون باشه که برای استفاده ازش باید VPN روی سیستم روشن باشه. از لینک زیر که وب‌سایت رسمی این ابزار هست می‌تونین این ابزار رو دانلود کنید و ازش استفاده کنید. داکیومنت کاملش هم روی همین لینک در دسترسه: https://ngrok.com @DevTwitter | <Aida Mortazavi/>

در ویندوز ابزار CPU-Z کاربردی برای دیدن و چک کردن مشخصات سخت‌افزاری سیستم است در لینوکس CPU-X https://github.com/TheTumultuou
در ویندوز ابزار CPU-Z کاربردی برای دیدن و چک کردن مشخصات سخت‌افزاری سیستم است در لینوکس CPU-X https://github.com/TheTumultuousUnicornOfDarkness/CPU-X بعد از خرید سخت افزار چک کردن مشخصات با این ابزار توصیه میشود @DevTwitter | <MehrdadLinux/>

استخراج و پارس داده از مراحل کلیدی ساخت سیستم‌های RAG هست. این ریپازیتوری نوت‌بوک‌هایی برای تست ابزارهای OCR، استخراج جدول و
استخراج و پارس داده از مراحل کلیدی ساخت سیستم‌های RAG هست. این ریپازیتوری نوت‌بوک‌هایی برای تست ابزارهای OCR، استخراج جدول و تحلیل نمودار ارائه می‌ده و بنچ‌مارک‌گیری از ابزارهای متن‌باز و ابری رو ساده کرده. حتما یه نگاهی بندازین! https://github.com/AdemBoukhris457/Docs_Parsing_Techniques @DevTwitter | <Reza Jafari/>

چجوری یه فریمورک ماژولار برای بالا آوردن سرویس‌های بک‌اند طراحی کردم؟ من توی پست‌ قبلیم اشاره کردم که یه فریمورکی برای زبان Golang نوشتم که به توسعه‌دهنده‌ها کمک می‌کنه که سرویس‌های بک‌اندشون رو توی چند ثانیه بالا بیارن. خواستم بیشتر درباره معماریش و طراحی این فریمورک صحبت کنم. خب اول از همه مشکلی که می‌خواستم با ساخت این فریمورک حل کنم این بود که تقریبا هر سری پروژه‌هایی که می‌ساختم یه سری کارهای تکراری داشت مثل: راه‌اندازی HTTP Server ساخت connection‌های دیتابیس نوشتن دستی route‌ها پیاده‌سازی CRUD برای هر entity پیاده‌سازی Pagination و filter و sort چون به نظرم میومد که این مراحل اکثراً ثابت هستن، خواستم یه جورایی این مراحل رو حذف کنم. با توجه به این مسئله، سعی کردم که یه طراحی ماژولار واسه این فریمورک در نظر بگیرم. اولین بخش core : همونطور که از اسمش معلومه، هسته مرکزی برنامه‌ست و عملاً لایف‌سایکل برنامه رو مدیریت می‌کنه. توابعی که برای رجیستر کردن HTTP Server و دیتابیس‌ و entity‌ها هستن، در واقع توی این بخش قرار دارن. بعد از اون ماژول crud: ماژولیه که handlerها و route‌هامون رو داخلش تعریف شده. handlerها، همون handlerهای ثابتی هستن که برای هر entity داره تعریف میشه. موارد مختلفی مثل اینکه چجوری باید با query parameterها رفتار بشه و hook های قبل و بعد از عملیات CRUD هم اینجا تعریف شدن. رجیستر شدن route‌ها هم داخل routes داره اتفاق می‌افته. سومین بخش ماژول HTTP هستش که دو تا اینترفیس اصلی داره: یکی برای مدیریت کردن context‌ها یکی برای مدیریت کردن خود HTTP Server (initialize کردن، رجیستر کردن routeها، استفاده از middlewareها، و در نهایت start کردن HTTP Server) که اگه بخوایم از HTTP Server استفاده کنیم، باید این اینترفیس‌ها پیاده‌سازی شده باشن. مورد چهارم database : این بخش هم یه اینترفیس اصلی داره برای انجام عملیات CRUD. هر دیتابیسی بخوایم استفاده کنیم، باید این اینترفیس رو پیاده‌سازی کرده باشه حتماً. ماژول آخر هم hooks در نظر گرفتم. شامل اینترفیس‌هایی میشه که قبل و بعد یه عملیات رو تعریف می‌کنن. برای مثال: اگه می‌خواید یه ولیدیشن روی یکی از فیلد‌هاتون قبل از ایجاد شدنش توی دیتابیس داشته باشید، برای همون entity‌تون اینترفیس BeforeCreate رو پیاده‌سازی می‌کنید و این ولیدیشن قبل از insert شدن انجام می‌شه. سعی کردم خیلی خلاصه توضیح بدم. خوشحال می‌شم نظرتون رو درباره این معماری بدونم و اگر دوست داشتید یه سر به گیت‌هاب پروژه بزنید: https://github.com/Lumicrate/gompose @DevTwitter | <Iman Asgari/>

اُبسیـدیـن یه برنامه‌ست که تو می‌تونی باهاش همه یادداشت‌هات رو توی یه پوشه‌ی معمولی و به‌صورت فایل مارک‌داون (Markdown) نگه‌داری کنی، بدون نیاز به اینترنت یا سرور خاص. یه جورایی مثل دفترچه جادوییه که می‌تونی بین نوشته‌هات لینک بزنی، توی یه گراف ببینی چه چیزایی به هم ربط دارن، و با افزونه‌ها خیلی چیزای حرفه‌ای بهش اضافه کنی. همه چی لوکاله، یعنی اطلاعاتت فقط روی سیستم خودته و هیچ‌جا آپلود نمیشه (مگر اینکه خودت بخوای). برای کسایی که دنبال ساختن یه "مغز دوم دیجیتال" هستن خیلی عالیه، از دانشجو گرفته تا برنامه‌نویس و نویسنده. علاوه بر پلاگین‌های فراوون که هر جور قابلیتی بخوای بهش اضافه می‌کنی، حتی خودت می‌تونی پلاگین بسازی و تیم مود (حالت تاریک) هم داره که چشمت خسته نشه. جدیداً امکاناتی مثل "پایگاه داده" (Bases) اضافه کرده که می‌تونی یادداشت‌هات رو مثل جدول فیلتر و مرتب کنی. در کل اگه دنبال یه ابزار خفن، سبک و قابل شخصی‌سازی برای نظم دادن به فکرت هستی، Obsidian خیلی می‌چسبه! https://obsidian.md/ @DevTwitter | <Parsa Parasteh/>

چطوری از هیچی به یک میلیون کاربر scale بکنیم؟ بعد از تکمیل کردن کتاب system design interview از آقای Alex Xu تصمیم گرفتم چیزه
چطوری از هیچی به یک میلیون کاربر scale بکنیم؟ بعد از تکمیل کردن کتاب system design interview از آقای Alex Xu تصمیم گرفتم چیزهایی که در فصل اول این کتاب یاد گرفتم به شکل مفصل دربارش بنویسم مطالب مفید زیادی در فصل های دیگش گفته که توی مقاله های بعدی بررسیشون میکنیم در سایت chera.club در رابطه با همین موضوع مقاله ای نوشتم که دعوتتون میکنم این مقاله رو بخونید: https://chera.club/how-to-scale-from-zero-to-one-million-users/ @DevTwitter | <Amir Salehi/>

❓ روزی از کسی پرسیدند: چگونه برخی از افراد نسبت به دیگران تصمیم‌گیری خود را چابک‌تر اتخاذ می‌کنند⁉️ قبل از رکود می‌فروشند، پی
❓ روزی از کسی پرسیدند:
چگونه برخی از افراد نسبت به دیگران تصمیم‌گیری خود را چابک‌تر اتخاذ می‌کنند⁉️
قبل از رکود می‌فروشند، پیش از رشد می‌خرند، و در لحظه درست تصمیم می‌گیرند؟ پاسخ داد: 🧠 احتمالا دانش علم داده را دارند✔️ 📢 اکنون فرصتی استثنایی فراهم شده تا این توانایی را به‌صورت اصولی، کاربردی و پروژه‌محور بیاموزید — نه با آموزش‌های پراکنده و ویدئوهای ناقص بلکه با شرکت در جامع‌ترین دوره علم داده و هوش مصنوعی کشور ➡️ tehrandata.org/courses/datascience/ 📌 این دوره در قلب دانشگاه تهران، معتبرترین مرکز علمی کشور و با همکاری برترین اساتید حوزه علم داده و هوش مصنوعی برگزار می‌شود✔️ ⏳ تنها ۷ روز تا آغاز دوره فرصت باقیست‼️ 🎯 آموزش از سطح پایه تا اجرای پروژه‌های واقعی ⭕️⭕️ بدون نیاز به پیش‌زمینه تخصصی 📊 با تمرکز بر تحلیل داده‌ها، ساخت مدل‌های هوشمند و تصمیم‌سازی داده‌محور 🎓 به همراه گواهی‌نامه معتبر دوزبانه و قابل استعلام ⛔ شاید هنوز دقیقاً ندانید این مسیر به کجا ختم می‌شود، اما یک چیز مسلم است: کسی که وارد آن می‌شود، دیگر همان فرد قبلی نخواهد بود🔝 ℹ️ جهت دریافت مشاوره یا کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با ما تماس بگیرید یا پیام دهید 👇👇👇 📞 09377516759 📞 09357516755 👣 گام اول را شما بردارید؛ باقی مسیر با ما💪 📨 Telegram | 📨 whatsapp | 📱 linkedin | 📷 Instagram | 🌐 website | 💬 admin 1 | 💬 admin 2 #تحلیل_داده #داده_محور #کسب_و_کار #دیتاساینس #علم_داده #دانشگاه_تهران #دوره_جامع #هوش_مصنوعی

یکی از دوستانم چند وقتی بود دنبال یه رودمپ به‌روز برای Next.js (با آخرین آپدیت‌های ۲۰۲۵) بود — اما هر چی باهم گشتیم ، چیزی که
یکی از دوستانم چند وقتی بود دنبال یه رودمپ به‌روز برای Next.js (با آخرین آپدیت‌های ۲۰۲۵) بود — اما هر چی باهم گشتیم ، چیزی که دنبالش بودیم پیدا نکردیم. (آخرین آپدیت برای سال ۲۰۲۳ بود) نتیجه؟ خودم دست‌به‌کار شدم و یک رودمپ مثل نمونه‌های سایت roadmap.sh درست کردم. که حالا می‌تونه برای بقیه هم مفید باشه. هنوز کامل نیست، اما اگر علاقه‌مند باشید، خوشحال می‌شم باهم تکمیلش کنیم و درنهایت به عنوان یه رودمپ رسمی Next.js داخل سایت roadmap.sh پیشنهادش بدیم. به عنوان اولین پست لینکدینم، اینجا منتشرش می‌کنم که شما هم اگر نیاز داشتید، استفاده کنید. لینک رودمپ Next.js: https://roadmap.sh/r/nextjs-mdlr6 @DevTwitter | <Bardia Rassooli/>

یه مشکلی که بهش برخوردم و چند ساعتی وقتمو گرفت تا بفهمم مشکل کجاست ؟! وقتی یه پروژه جدید با next js شروع میکنین، tailwind v4
یه مشکلی که بهش برخوردم و چند ساعتی وقتمو گرفت تا بفهمم مشکل کجاست ؟! وقتی یه پروژه جدید با next js شروع میکنین، tailwind v4 رو براتون نصب میکنه اما میبینین که فایل tailwind.config.ts ساخته نمیشه وقتی هم بسازینش استایل ها اعمال نمیشه علتشم اینه توی ورژن جدید همه استایل ها از global.css خونده میشن شاید متوجه نشین و ببینین که چرا اعمال نمیکنه از chatgbt هم استفاده کنین درست راهنماییتون نمیکنه و بیشتر گمراه میشین. این مطلبو گذاشتم که شما هم مثل من وقتتون هدر نره !! @DevTwitter | <Ali Siahsarvi/>

Repost from N/a
یه لحظه تصور کن: لپ‌تاپ جلوته با یه نوشیدنی خنک، داری روی یه کد مهم کار می‌کنی🍹💻 چون برنامه‌نویسی بک اند سایت یه پروژه بزرگ
یه لحظه تصور کن: لپ‌تاپ جلوته با یه نوشیدنی خنک، داری روی یه کد مهم کار می‌کنی🍹💻 چون برنامه‌نویسی بک اند سایت یه پروژه بزرگ با توعه! درسته، همون طور که همیشه آرزوشو داشتی تو یه برنامه‌نویس پایتون جنگویی ⭐️ تابستون امسال، وقتشه ورق رو برگردونی. دوره‌ی جنگو دانشکار فقط یه آموزش نیست. تمرینه، پروژست، شبیه‌ساز دنیای حرفه‌ایه! 🎯 این تابستون، صحنه‌ی بعدی زندگیت رو خودت بساز: 🔗https://dnkr.ir/6pJep 🔴۲۵٪ تخفیف ثبت‌نام زودهنگام تا آخر ۲۲ تیر

دسترسی به پکیج‌ها وقتی اینترنت قطع می‌شه به صورت آفلاین به‌عنوان توسعه‌دهنده، وقتی اینترنت قطع می‌شه، ممکنه حتی نتونیم ساده‌ترین کار یعنی pnpm install یا npm install رو انجام بدیم! با خودم گفتم: چیکار کنم که زمان قطعی اینترنت، همچنان به پکیج‌های ضروری و داکیومنت ها دسترسی داشته باشم؟ یا حتی بتونم از این پکیج‌ها تو هر پروژه‌ی جدید استفاده کنم؟ جواب کوتاه و ساده استفاده از pnpm با قابلیت کش افلاینه. من چیکار کردم؟ 1- اومدم یه پروژه تست ساختم که شامل فقط یه فایل package.json با لیستی از پکیج‌هایی که تو اکثر پروژه‌ها لازمم می‌شن (مثل React, Next.js, Tailwind, Zustand, ...). 2- مسیر کش رو با دستور زیر به یه درایو امن تر منتقل کردم: "pnpm config set store-dir "E:\Dev\pnpm-cache 3- با pnpm install همه رو یکبار دانلود کردم تا برن توی کش لوکال. 4- حالا هر وقت اینترنت قطع باشه، فقط کافیه بزنم: pnpm install --offline pnpm add axios --offline نکته: حتی می‌تونی با ابزارهایی مثل verdaccio یه ریجیستری npm لوکال بسازی و در حالت تیمی همه پکیج‌هات رو همیشه در دسترس داشته باشی برای دسترسی به داکیومنت پکیج‌ها هم در حالت آفلاین، ابزارهای زیر میتونن تا حدی کار راه انداز باشن: DevDocs.io (با کش آفلاین) Velocity / Dash / Zeal ممنون میشم اگه شما هم راهکاری دارید به اشتراک بزارید. امیدوارم وقتی تو آینده این داستانا رو تعریف میکنیم بگن شوخی میکنی مگه میشه!! @DevTwitter | <Mehdi Salimi/>

یک گروه از دانشگاه استنفورد یک AI agent به اسم Biomni درست کردن برای کارهای biomedical. از جمله درست کردن گزارش هایی که برای افراد روزها طول میکشه الان تو چند دقیقه درست میشه. این ایجنت اپن سورس هست و میتونید کامل ران کنید و یا حتا با توجه به نیازتون تغییرش بدید. یک مقاله دارن که کامل توضیح میدن چطوری درست شده و کار میکنه. github: https://github.com/snap-stanford/Biomni @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

معرفی برنامه Shellngn یه ابزار قدرتمند تحت وب هست که به راحتی میتونید موارد زیر رو باهاش مدیریت کنید: - SSH - SFTP - Telnet -
معرفی برنامه Shellngn یه ابزار قدرتمند تحت وب هست که به راحتی میتونید موارد زیر رو باهاش مدیریت کنید: - SSH - SFTP - Telnet - RDP - VNC مهم: اگر میخواید روی سرور پابلیک اجراش کنید حتما موارد امنیتی مثل استفاده از رمز عبور قوی برای ادمین و نصب TLS رو در نظر بگیرید. لینک داکر https://shellngn.com/pro-docker @DevTwitter | <Mahdi Akrami />

میلاد نوری که معرف حضورتون هستن، یه اپ جدید ساخته به اسم مطمئن باش، خودش اینطوری توضیحش میده: ابزاری برای محافظت در برابر پیامک‌های فیشینگ، لینک‌های کلاهبرداری و اپلیکیشن‌های مشکوک و مخرب حتما این اپ رو اول برای خودتون و بعد برای پدر و مادرتون نصب کنید که درگیر کلاهبرداری‌های پانزی و فیشینگ نشن. همچنین این اپ توی گیتهاب به شکل اوپن سورس منتشر شده. ریپوهای پروژه: https://motmaenbash.ir/git.html @DevTwitter

Repost from N/a
چرا هکر نمیشی؟ ما تو کوئرا داریم هک و امنیت یاد میگیریم! فقط ۲۴ ساعت وقت داری که با تخفیف ۴۰ درصدی اونم به صورت قسطی ثبت‌نام کنی. 🔗 https://quera.org/r/m745d

دوستانی که دنبال کانتریبیوت رو پروژه ی اندرویدی هستن، این پروژه خیلی جای کار داره، خیلی: https://github.com/permissionlesstec
دوستانی که دنبال کانتریبیوت رو پروژه ی اندرویدی هستن، این پروژه خیلی جای کار داره، خیلی: https://github.com/permissionlesstech/bitchat-android @DevTwitter | <Abolfazl/>

مثل اینکه سازنده الیکسیر تصمیم گرفته قسمت داکیومنت و آموزش OTP رو بهبود بده. ریویو کننده هاشم آدمای فعال هستند مثل سازنده Ash و .... https://github.com/elixir-lang/elixir/pull/14637 همانطور سازنده این مقاله رو هم پیشنهاد داده https://dashbit.co/blog/homemade-analytics-with-ecto-and-elixir @DevTwitter | <Tagarg/>

🤌یه مهارت تاپ؛ برای یه تابستون داغ! 🔥 ☀️ تابستون بهترین فرصت برای سرمایه گذاری روی مهارت‌هاست. با شرکت دربوت‌کمپ‌های تابستا
🤌یه مهارت تاپ؛ برای یه تابستون داغ! 🔥 ☀️ تابستون بهترین فرصت برای سرمایه گذاری روی مهارت‌هاست. با شرکت دربوت‌کمپ‌های تابستانه "پایتون، تحلیل‌داده، ری‌اکت، جاوا و هوش‌مصنوعی" مکتب شریف ، می‌تونی فقط در طول ۶ ماه آماده استخدام شدن تو یه شرکت برنامه‌نویسی بشی! 🖥 مشاوره و ثبت‌نام در: panel.maktabsharif.ir/login 📥برای کسب اطلاعات بیشتر کافیه به آی‌دی ما پیام بدی! 🔽 🆔 @MaktabSharif_Admin #استخدام_با_طعم_آموزش