fa
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

رفتن به کانال در Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام DevTwitter | توییت برنامه نویسی

کانال DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 29 377 مشترک است و جایگاه 4 619 را در دسته فناوری و برنامه‌ها و رتبه 11 566 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 29 377 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 26 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 1 073 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 44 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 22.67% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 16.53% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 6 652 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 4 851 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 55 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 27 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته فناوری و برنامه‌ها تبدیل کرده‌اند.

29 377
مشترکین
+4424 ساعت
+2857 روز
+1 07330 روز
آرشیو پست ها
Repost from N/a
💻 وبینار رایگان «چگونگی ورود به مسیر شغلی مدیریت محصول» ⚙ اگر به دنیای مدیریت محصول علاقمند هستید، یا قصد دارید به یکی از جا
💻 وبینار رایگان «چگونگی ورود به مسیر شغلی مدیریت محصول» ⚙ اگر به دنیای مدیریت محصول علاقمند هستید، یا قصد دارید به یکی از جامع‌ترین بوت‌کمپ‌های مدیریت محصول بپیوندید؛ این وبینار برای شماست: 📝 سرفصل‌ها: 🔸آشنایی با اهمیت جایگاه شغلی مدیریت محصول 🔸آشنایی با بازار کار و آینده شغلی مدیریت محصول 🔸 شناخت مهارت‌های ضروری یک مدیر محصول 🔸 آشنایی با فرآیند برگزاری دومین بوت‌کمپ مدیریت محصول آکادمی همراه 🎤همراه با پرسش و پاسخ 🎓 مدرس: مارال مختارزاده (مدیر باشگاه رانندگان اسنپ) زمــان برگزاری: 📆 سه شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۴ ⏰ ساعـت ۱۸ الی ۱۹
🎁 شرکت در این وبینار #رایـگان است.
🌐 برای ثبت‌نام رایگان، روی لینک زیر بزنید: 🔗 https://link.hamrah.academy/gj7 ⭐️ @hamrah_academy | آکادمی همراه

یک نقطه کوچیک، یک دنیا دردسر! یه روز داشتم روی پروژه‌ای کار می‌کردم که قرار بود از Let's Encrypt برای SSL استفاده کنه. همه چیز خوب پیش می‌رفت تا اینکه تأیید مالکیت دامنه به مشکل خورد. هر کاری می‌کردم، فایل‌های .well-known در دسترس نبودن! کلی وقت گذاشتم تا فهمیدم Nginx بنا به دلایل امنیتی دسترسی به فایل‌هایی که با نقطه شروع می‌شن رو مسدود می‌کنه. با اضافه کردن یه بلوک location مخصوص برای .well-known، مشکل حل شد. پی نوشت: فایل‌هایی مثل assetlinks.json توی همین مسیر قرار می‌گیرن و برای اپلیکیشن‌ها (مثل اپ‌های بانکی) خیلی مهم‌ان. پس اگه دیدید اپ نمی‌تونه تأیید هویت کنه، یه نگاهی به دسترسی‌های .well-known بندازید. گاهی یه نقطه کوچیک، کلی راهو بند میاره! @DevTwitter | <Sajjad Zibafar/>

Repost from ~Loveaвle
عزیزان این روزا هوا گرمه، پس حتما بویِ خوب بدید؛ آب زیاد بنوشید و زیاد رو مغزِ اطرافیان نرید؛ چون آدما نمیتونن هم گرما رو تحمل کنن هم شما رو. @luvablee

یه پروژه لاراولی اومد دستم و خواستن که بهش سیستم لاگ اضافه کنن... با خودم گفتم بخوام بشینم spatie log رو به تک تک مدل ها اضاف
یه پروژه لاراولی اومد دستم و خواستن که بهش سیستم لاگ اضافه کنن... با خودم گفتم بخوام بشینم spatie log رو به تک تک مدل ها اضافه کنم خیلی زمان میبره... بخاطر همین کافیه از این متد استفاده کنم تا چیزی حدود 70 یا 80 درصد کار بره جلو و باقیشو با event-listener حلش میکنم شاید به دردتون خورد @DevTwitter | <mohammad hossein goli jirandeh/>

من نزدیک یک ساله که فریلنسر شدم . و اگه بخوام یه جمله بگم که همه‌چیز رو جمع‌بندی کنه، اینه: فریلنسری نه بهتره از کارمندی، نه بدتر! و فقط به این بستگی داره تو به عنوان یه آدم، چی از زندگیت می‌خوای و چه مدل کاری بهت می‌سازه. و اما تجربه من: - تعادل بین کار و زندگی؟ تقریباً یه افسانه‌ست! مثلاً ساعت ۱۱ شب که همه دارن سریال می‌بینن یا خوابن، من هنوز پشت سیستمم و دارم طراحی می‌کنم. گاهی حس می‌کنم کارم دیگه زندگی‌مو قورت داده! - دویدن دنبال پول، ورزش روزانه‌م شده! پیگیری مداوم برای گرفتن حق‌الزحمه‌م یه بخش جدانشدنی از فریلنسریه. حتی الان که دارم اینو می‌نویسم، هنوز از یه سریا طلب دارم و فکر کنم باید یه دوره حرفه‌ای "چطور پولمو بگیرم" برم! - استرس قطع شدن همکاری، همیشه تو سرم می‌چرخه! برخلاف کارمندی که یه قرارداد طولانی‌مدت داری و خیالت تا حدی راحته، تو فریلنسری همیشه یه گوشه ذهنت می‌گه: "اگه این پروژه تموم بشه چی؟ اگه دیگه کار بهم ندن چی؟" این فکر مثل یه مهمون ناخونده همیشه باهاته. اینا چیزاییه که من شخصاً باهاشون دست‌وپنجه نرم می‌کنم. ولی خب، فریلنسری فقط اینا نیست؛ یه سری خوبیا هم داره که بستگی به آدمش داره ببینه به معایبش می‌ارزه یا نه. @DevTwitter | <Narges Ghayoumian/>

اگر از Git استفاده می‌کنید، احتمالاً با gitignore. آشنا هستید. ولی یه فایل دیگه هم هست به اسم exclude حالا این دوتا چه فرقی دارن؟ gitignore. این فایل توی ریشه‌ی پروژه‌ است و برای نادیده گرفتن فایل‌هایی استفاده میشه که همه‌ی اعضای تیم نباید پیگیری‌شون کنن. خودش هم commit میشه و داخل repo میمونه. exclude مسیرش توی git/info/exclude. هست و فقط روی سیستم شخصی شما تأثیر داره. ایده‌آله برای فایل‌هایی که فقط خودت نمی‌خوای track بشن، بدون اینکه توی repo دیده بشن. پس اگر فایل لوکال خاصی داری و نمی‌خوای توی gitignore. بذاری، برو سراغ exclude @DevTwitter | <Amir Mohammad Rezvaninia/>

اسم این وب‌سایت Poe.com هستش که خودم تقریبا ۲ سالی میشه که ازش استفاده می‌کنم. این جا به تعداد انسان‌های روی کره زمین بات هوش
اسم این وب‌سایت Poe.com هستش که خودم تقریبا ۲ سالی میشه که ازش استفاده می‌کنم. این جا به تعداد انسان‌های روی کره زمین بات هوش مصنوعی مثل GPT 4o، Gemini 2.0 Flash، Claude Sonnet و کلی بات خفن دیگه پیدا می‌کنین و قول میدم دست خالی ازش بیرون نمیاین. @DevTwitter | <Amirata Khoshbaten/>

واتس اپ یک ریپو داره با rust برای Crash Dump ها https://github.com/WhatsApp/crashdump_viewer_cli @DevTwitter | &lt;ُTagarg/&g
واتس اپ یک ریپو داره با rust برای Crash Dump ها https://github.com/WhatsApp/crashdump_viewer_cli @DevTwitter | <ُTagarg/>

انتخاب زیرساخت مناسب برای دیپلوی پروژه‌ها؛ فقط یک تصمیم فنی نیست، بلکه نیازمند یک تصمیم استراتژیکه. امروزه، با گسترش ابزارهای کانتینرسازی، معمولاً سه گزینه هست که بیشتر از همه به چشم میاد: Docker Compose + عالی برای توسعه و محیط‌های لوکال + ساده، سریع و بدون نیاز به منابع زیاد - مناسب نبودن برای پروژه‌های High Availability Docker Swarm + راه‌حلی سریع برای مقیاس‌بندی ساده روی چند سرور + راه‌اندازی راحت‌تر نسبت به Kubernetes - امکانات محدود نسبت به مباحث پیشرفته - خود داکر بیشتر به Kubernetes اهمیت میده Kubernetes (K8s) + استاندارد بازار کار برای مقیاس‌بندی، پایداری، و مدیریت سیستم‌های بزرگ + Self-Healing، Load Balancing پیشرفته، و مقیاس‌پذیری بی‌نهایت + اکوسیستم قدرتمند از ابزارها (CI/CD, Monitoring, Security) - نیازمند تخصص بیشتر - پیچیدگی در راه‌اندازی اولیه اما در دنیای واقعی چه اتفاقی میوفته؟ Docker Compose بیشتر برای توسعه‌ی لوکال یا پروژه‌های کوچک استفاده می‌شه. Docker Swarm به تدریج جایگاه خودش رو از دست داده و کمتر در پروژه‌ها دیده می‌شه. Kubernetes به استاندارد اصلی بازار کار تبدیل شده؛ به طوری که همه به نوعی روی Kubernetes تاکید میکنن. به عنوان نتیجه‌گیری نهایی و البته نظر شخصی: هیچ ابزاری به خودی خود بهترین نیست. بهترین انتخاب، ابزاری است که با نیازهای امروز و چشم‌انداز فردای پروژه‌ هماهنگ باشه. ولی اگر به فکر آینده‌ شغلی، رشد و مقیاس‌پذیری هستی، باید Kubernetes رو جدی بگیری. @DevTwitter | <Farzin Shams/>

Repost from N/a
آیا می‌دونی چرا بعضی‌ها تو DevOps رشد می‌کنن و بعضی‌ها بعد ماه‌ها تلاش جا می‌زنن؟ 🤔 دلیل اصلی این تفاوت، نداشتن مسیر درست و
آیا می‌دونی چرا بعضی‌ها تو DevOps رشد می‌کنن و بعضی‌ها بعد ماه‌ها تلاش جا می‌زنن؟ 🤔 دلیل اصلی این تفاوت، نداشتن مسیر درست و اصولی برای یادگیری و پیشرفت در این حوزه است. 📉 اگر برات جذابه بدونی چطور میشه این مسیر رو اصولی شروع کرد، این دوره می‌تونه نقطه‌ی آغازت باشه. 🚀 🎓 دوره Cloud Based DevOps Engineering با تدریس استاد فریبرز فلاح زاده توی ارژنگ برگزار میشه. (برگزاری دوره قطعی شده و مهلت ثبت‌نام داره تموم میشه.) ⏳ ✅ تمرکز روی کار با سه تا پلتفرم اصلی دنیا: AWS، Azure و GCP ☁️ ✅ طراحی شده بر اساس سناریوهای واقعی ✅آماده کردن شما تو برای نقش DevOps Engineer در فضای عملیاتی واقعی 🔧 🚨 این دوره برای همه مناسب نیست. اگه دنبال مسیر سریع و بدون تلاش باشی، شاید اینجا جای مناسبی نباشه. ولی اگه آماده‌ای وقت بذاری، پروژه انجام بدی، و جدی پیشرفت کنی، این دوره می‌تونه مسیرتو بسازه. 💡 🔗 اطلاعات کامل دوره اینجاست: اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام از طریق سایت ارژنگ ☎️ راه‌های ارتباط با ما 021-41867 📱شماره واتساپ ارژنگ ۰۹۰۰۲۱۴۱۸۶۷ @techjob

اگر شما هم توسعه دهنده وردپرس هستید و از اینکه ساعت ها وقت بزارید هی از این تب به اون تب مرورگر برید که داخل دایکومنت وردپرس
اگر شما هم توسعه دهنده وردپرس هستید و از اینکه ساعت ها وقت بزارید هی از این تب به اون تب مرورگر برید که داخل دایکومنت وردپرس بگردید، امروز ی خبر خوب دارم، با استفاده از اکستنشن Search WordPress Docs میتونید خیلی راحت فقط با انتخاب فانکشنتون و کلیک راست کردن و سپس انتخاب گزینه search همون لحظه داخل vscode داکیومنت و توضیحات اون فانکشن رو از مخزن خود وردپرس ببینید. لینک اکستنشن : https://marketplace.visualstudio.com/items?itemName=yogensia.searchwpdocs @DevTwitter | <Amirreza Heydari/>

داشتیم واسه یه پروژه سیستم چت پیاده سازی میکردیم، واسه اینکه سریع‌تر بریم جلو میخواستیم از مینی پروژه های گیت استفاده کنیم ول
داشتیم واسه یه پروژه سیستم چت پیاده سازی میکردیم، واسه اینکه سریع‌تر بریم جلو میخواستیم از مینی پروژه های گیت استفاده کنیم ولی یا api بود یا خیلی کامل نمیشد استفاده کرد واسه پروژه به سرمون زد با جنگو بنویسیمش و به صورت یه مینی پروژه پابلیکش کنیم https://github.com/Artyomza312/chat_repo @DevTwitter | <Amir/>

این رو دیدم بنظرم جالب اومد. داره میگه چه پوزیشن هایی به مرور با پیشرفت AI بوجود میاد و چه پوزیشن هایی باید خودشون رو Adapt ک
این رو دیدم بنظرم جالب اومد. داره میگه چه پوزیشن هایی به مرور با پیشرفت AI بوجود میاد و چه پوزیشن هایی باید خودشون رو Adapt کنن با مسیر جدیدی که داره میره. اگه فکر تغییر رشته یا ترس از دست دادن شغلتون هستید یه نگاهی به این نقشه بکنید. @DevTwitter | <Shana/>

Repost from N/a
کانال گروه مهاجرتی شریفی منش رو براتون میذارم، اگر قصد مهاجرت دارید، برای دونستن زمان‌بندی‌ها، نکات مهم و کارهای مربوطه عضوش بشید. @‌Sharifi_Manesh

چند وقت پیش آنا آرشیو یه مسابقه ۱۰ هزار دلاری برایِ نمایش بصریِ ISBN تمامِ کتاب‌هایِ موجود در آرشیوِ این سایت برگزار کرد. این
چند وقت پیش آنا آرشیو یه مسابقه ۱۰ هزار دلاری برایِ نمایش بصریِ ISBN تمامِ کتاب‌هایِ موجود در آرشیوِ این سایت برگزار کرد. این سایت نفرِ اول و برندهٔ ۶ هزار دلار شد. ۹۸ میلیون کتاب رو بر اساسِ زبان، ناشر و قدمت به شکلِ بصری و تعاملی نمایش داده. https://phiresky.github.io/isbn-visualization @DevTwitter | <Ayub Kokabi/>

آموزش داکر در یک ساعت برای همه هر کسی که در دنیای کامپیوتر هست نیاز به این ویدیو داره پلی لیست جعبه ابزار کامپیوتری ها اومد بیرون ببین واقعا یک ساعت وقت بزار کلکش و بکن بره دیگه عزیزجان راستی آخر ویدیو دوتا منبع دادم که بخوای خیلی عمیق بشی تو داستان میتونی بری ته داستان رو نون بکشی و خیال راحت بشینی یه کنجی و عشقشو ببری https://www.youtube.com/watch?v=ViV4pL9lHZ4&feature=youtu.be @DevTwitter | <Babak Doraniarab/>

Repost from WECAMP
پست جدیدمون در 📱 لینکدین منتشر شد! اگر به رایانش ابری علاقه دارید، این پست درباره OpenStack رو از دست ندید! از لینک زیر می‌ت
پست جدیدمون در 📱 لینکدین منتشر شد! اگر به رایانش ابری علاقه دارید، این پست درباره OpenStack رو از دست ندید! از لینک زیر می‌تونید در لینکدین بخوانید: 🔗 https://lnkd.in/dSmt9SfV @wecamppro | آموزشگاه وی‌کمپ

اگر به RAG علاقه‌ مندید یه نفر امده انواع تکنیک ها را جمع کرده. دید خیلی خوبی میده و میتونید برای یادگیری ازش استفاده کنید ht
اگر به RAG علاقه‌ مندید یه نفر امده انواع تکنیک ها را جمع کرده. دید خیلی خوبی میده و میتونید برای یادگیری ازش استفاده کنید https://github.com/FareedKhan-dev/all-rag-techniques @DevTwitter | <Mohammad/>

اگه یه زمانی نیاز شد تو لینوکس، ویندوز رو بالا بیاری میتونی از این ریپو برای بالا اوردن یه کانتینر داکر استفاده کنی! https://
اگه یه زمانی نیاز شد تو لینوکس، ویندوز رو بالا بیاری میتونی از این ریپو برای بالا اوردن یه کانتینر داکر استفاده کنی! https://github.com/dockur/windows @DevTwitter | <Mohammad/>

اگر در زمینه تولید تصویر بصورت جدی کار میکنید پیشنهاد میشه از پلتفرم OpenAI استفاده کنید. همون GPT 4o است اما با دقت و کیفیت
اگر در زمینه تولید تصویر بصورت جدی کار میکنید پیشنهاد میشه از پلتفرم OpenAI استفاده کنید. همون GPT 4o است اما با دقت و کیفیت بهتر که از طریق ای‌پی‌آی در سایر اپلیکیشن ها هم در دسترس است. https://platform.openai.com/ @DevTwitter | <Setareh/>