fa
Feedback
DevTwitter | توییت برنامه نویسی

DevTwitter | توییت برنامه نویسی

رفتن به کانال در Telegram

توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام DevTwitter | توییت برنامه نویسی

کانال DevTwitter | توییت برنامه نویسی (@devtwitter) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 29 128 مشترک است و جایگاه 4 698 را در دسته فناوری و برنامه‌ها و رتبه 11 719 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 29 128 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 20 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 919 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 31 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 24.86% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 16.53% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 7 231 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 4 809 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 60 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند پرو, #کوته_نیوز, ارتباط, ابزار, چیز تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
توییت های برنامه نویسی و طراحی وب :) @dvtwi Hashtags: devtwitter.t.me/5 DevBooks Channel: https://t.me/+AYbOl75CLNYxY2U0 Github: https://github.com/DevTwitter X: https://x.com/devtwittir

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 21 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته فناوری و برنامه‌ها تبدیل کرده‌اند.

29 128
مشترکین
+3124 ساعت
+2517 روز
+91930 روز
آرشیو پست ها
Did you know that HTML has a tag called kbd that you can use to display keyboard keys in text, especially for showing shortcu
Did you know that HTML has a tag called kbd that you can use to display keyboard keys in text, especially for showing shortcuts? @DevTwitter | <Nimo/>

خبر های PostgreSQL ای نسخه های جدید: ابزار pgwatch: مانیتورینگ PostgreSQL برای جمع‌آوری و نمایش متریک‌های عملکرد دیتابیس. ابز
خبر های PostgreSQL ای نسخه های جدید: ابزار pgwatch: مانیتورینگ PostgreSQL برای جمع‌آوری و نمایش متریک‌های عملکرد دیتابیس. ابزار Autobase: مدیریت خودکار نسخه‌بندی (schema migrations) و تغییرات ساختار افزونه pg_stat_kcache 2.3.1:مشاهده مصرف CPU و I/O کوئری‌ها از طریق kernel. @DevTwitter | <MehrdadLinux/>

مدل Claude Sonnet 4.5 به Cursor و Copilot اضافه شده. اگه تو VSCode نمبینید، میتونید از لینک زیر گزینه Anthropic Claude Sonnet
مدل Claude Sonnet 4.5 به Cursor و Copilot اضافه شده. اگه تو VSCode نمبینید، میتونید از لینک زیر گزینه Anthropic Claude Sonnet 4.5 رو Enabled کنید و بعد از چند دقیقه تو VSCode اضافه میشه. (احتمالاً‌ بزودی بصورت خودکار فعال خواهد شد) https://github.com/settings/copilot/features @DevTwitter | <Mohammad/>

اگه از این coding agent ها استفاده نمیکنید سخت در اشتباهید. اگه مشکل پرداخت دلاری و کلا گرون بودن دارید این ۳ تا واقعا پلن های رایگانشون خیلی عالی هست. گوگل gemini که روزی ۱۰۰۰ تا request رایگان میده. مدل Qwen هم همینطور. با CLI هاشون کار کنید توی ترمینال یا vscode یا هر جایی که کد میزنید. opencode پلن رایگان نداره ولی راحت میتونید یک مدل اپن سورس را دانلود کنید و به صورت لوکال اجرا کنید. این CLI ها چون حالت agentic دارند خیلی خوب کار میکنند. حتا برای کارهای غیر از کدنینگ هم میتونید استفاده کنید. اگه از این ابزارها استفاده کنید وارد یک لِوِل دیگه ای میشید! اینجا برای خیلی از شرکت ها استفاده از این coding agent ها انتخاب نیست و یکجور نیازه. -Gemini cli: https://github.com/google-gemini/gemini-cli -Qwen cli: https://github.com/QwenLM/qwen-code -Opencode: https://opencode.ai @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

#کوته_نیوز گوگل یواش داره همه لوگوهاش رو گرادینت می‌کنه. @DevTwitter

می‌خوام یک وب سایت خیلی خوب برای گولنگ بهتون معرفی کنم، https://awesome-go.com/ این وب سایت فوق العادس برای دیدن کد تو هر موض
می‌خوام یک وب سایت خیلی خوب برای گولنگ بهتون معرفی کنم، https://awesome-go.com/ این وب سایت فوق العادس برای دیدن کد تو هر موضوعی که فکرشو کنید در کانکارنسی، CLI، وب و هرچیز دیگه ای. کافیه برین داخلش عنوان ابزار، کتابخونه یا حتی نمونه کد مورد نظر خودتون رو پیدا کنید و ریپازیتوری اوپن سورس مرتبطش رو باز کنید و داکیومنشن یا کدش رو بخونید. واقعا جذابه پیشنهاد میکنم حتما ببینید @DevTwitter | <Abolfazl Alizadeh/>

استارهای روی پست از استارهای روی ریپو بیشترن 🥲

چرا از جاوا و پایتون برای نرم افزارهای سیستم های هوافضا نمیشه استفاده کرد؟ 1-قطعیت (Determinism): در زبان هایی مثل جاوا و پایتون به خاطر وجود garbage collection و مبتنی بر JVM بودن اجرای برنامه دقیقا قابل پیش بینی نیست. ممکنه برنامه یه لحظه به خاطر garbage collector متوقف بشه یا pause کنه. تو نرم افزارهای real time همچین چیزی قابل قبول نیست. به عبارت دیگه یه حلقه توی جاوا یه بار ممکنه یک میلی ثانیه طول بکشه اما دفعه بعد 5 میلی ثانیه طول بکشه دلیل این امر اینه که JIT و gc معلوم نیست کی عمل می کنن و حافظه رو پس می گیرن. پایتون هم به همین دلیل که gc داره عملکردش این شکلیه. 2-زمانبندی سخت گیرانه(Hard real-time constraints): نرم افزارهای هوافضا باید مشخص، کوتاه و قطعی واکنش نشان دهند اما جاوا و پایتون همچین تضمینی نمی دهند. 3-ایمنی و استانداردها : صنعت هوافضا از استانداردهایی مثل DO-178C پیروی می‌کند. Ada و C ابزارها و کتابخانه‌های تأییدشده‌ای برای این استاندارد دارند اما برای جاوا و پایتون چنین پشتیبانی و تأیید رسمی بسیار محدود یا تقریباً وجود ندارد. 4-کارایی (Performance & Footprint): پایتون کنده چون مفسریه جاوا هم به خاطر JVM و مدیریت حافظه سربار زیادی داره که خب توی سیستم های هوافضا که سرعت مهمه و منابع سخت افزاری محدودی داریم نمیشه یه برنامه کند و برنامه ای که کلی منابع میخواد رو اجرا کنیم. در نهایت باید بگم که زبان هایی که باهاشون نرم افزارهای سیستم های هوافضا، نظامی و حساس رو میسازن Ada-Spark ada - C و جدیدا Rust هستند. @DevTwitter | <Mohsen Shojaei Yeganeh/>

خیلیا رو دیدم که سالهاست با git کار میکنن ولی هنوز فرق بین merge و rabase رو نمیدونن توی این پست میخام راجب این دو مورد توضیح بدم وقتی می‌خوای تغییرات یک برنچ رو به برنچ دیگه بیاری، معمولاً بین دو دستور انتخاب داری: Merge -تغییرات رو ادغام می‌کنه. -یک merge commit جدید می‌سازه. -تاریخچه واقعی حفظ می‌شه، ولی کمی شلوغ‌تر می‌شه. Rebase -تغییراتت رو روی آخرین commit مقصد بازنویسی می‌کنه. -تاریخچه خطی و مرتب می‌شه. -اما تاریخچه واقعی تغییر می‌کنه (روی برنچ تیمی خطرناک). در کل بهتره برای برنچ‌های شخصی قبل از merge به main از rebase استفاده کنی تا تاریخچه‌ تمیز باشه. برای برنچ‌های مشترک تیمی از merge استفاده کن تا تاریخچه تغییر نکنه و همه چیز شفاف بمونه. @DevTwitter | <Amirreza Sajadiyan/>

Repost from N/a
می‌دونی برنامه‌نویس‌ها چقدر حقوق می‌گیرن؟ امسال کوئرا دوباره یه نظرسنجی بزرگ طراحی کرده تا با کمک خودِ برنامه‌نویس‌ها به این سؤال‌ها جواب بدیم. تو هم به‌عنوان بخشی از این جامعه، با چند دقیقه وقت گذاشتن می‌تونی اثر بزرگی بذاری. نتایج این نظرسنجی هم باهات به اشتراک گذاشته میشه. 🔗 https://quera.org/r/3kgis

دوره MCP مایکروسافت | زیرنویس فارسی یوتیوب https://youtu.be/Vr1vMyyIdzM?si=TEuNuXjEJhuE4fQG آپارات (نیم بها) https://www.apar
دوره MCP مایکروسافت | زیرنویس فارسی یوتیوب https://youtu.be/Vr1vMyyIdzM?si=TEuNuXjEJhuE4fQG آپارات (نیم بها) https://www.aparat.com/v/azkvpjg @DevTwitter | <Hamed Heydarian/>

یه مینی‌اپ که متدهای استرینگ توی جاوااسکریپت رو با توضیح و مثال نشون میده. دم دست و سریع، مخصوص وقتایی که یادت میره کدوم متد
یه مینی‌اپ که متدهای استرینگ توی جاوااسکریپت رو با توضیح و مثال نشون میده. دم دست و سریع، مخصوص وقتایی که یادت میره کدوم متد چی کار می‌کنه. دموی آنلاین: https://js-string-methods.vercel.app سورس‌کد: https://github.com/DevTwitter/js-string-methods @DevTwitter

توی این ویدیو یه سری از مواردی که وقتی می‌خوایم یه کدی رو بزاریم توی گیت‌هاب، لازم می‌شه رو گفتم... مثل اینا: - لزوم داشتن gi
توی این ویدیو یه سری از مواردی که وقتی می‌خوایم یه کدی رو بزاریم توی گیت‌هاب، لازم می‌شه رو گفتم... مثل اینا: - لزوم داشتن gitignore اگر فایلی داریم که نمی‌خوایم بره تو گیت - لروم داشتن env برای توکن‌ها که نرن تو گیت - یا مثلا داشتن requirements.txt مخصوصا برای پروژه‌های پایتونی که راحت‌تر لانچ بشن توسط افراد... - در آخر هم یه مقداری streamlit بازی کردیم... https://www.youtube.com/watch?v=v4Hm98Q3eEI&list=PLwUWEGKy5kyP7pUFE-vPDDtXgQ8Ty4ohd&index=5 پ.ن: این ویدیو فاز AI نداره و یه طورایی بیشتر سمت برنامه‌نویسی و ایناست خلاصه... @DevTwitter | <ًRyan Heida/>

کلاد سونت ۴.۵ اومد با عنوان بهترین مدل کدنویسی در جهان. رکوردهاش هم توی بنچمارک‌ها جالبه، بیشتر جاها عملکرد بالاتر از Opus 4.
کلاد سونت ۴.۵ اومد با عنوان بهترین مدل کدنویسی در جهان. رکوردهاش هم توی بنچمارک‌ها جالبه، بیشتر جاها عملکرد بالاتر از Opus 4.1. اکستنشن Claude for Chrome هم برای کسایی که توی لیست انتظار بودن در دسترس قرار گرفت. یه ویژگی ساخت فایل هم به چت‌بات اضافه شده و میتونه براتون اسلاید و داک بسازه. واکنش‌ها خوب بوده و میگن بیشترین جهش عملکرد رو از زمان معرفی Sonnet 3.6 داشته. این مدل میتونه بیشتر از ۳۰ ساعت به صورت خودکار روی پروژه‌های چند مرحله‌ای کار کنه. برای Opus 4 عددش ۷ ساعت هست، این نیاز نظارت رو کم میکنه و رسما بیش از ۱ روز میتونه خودکار فعالیت خودش‌رو ادامه بده. @DevTwitter | <Soroush Ahmadi/>

الان با این ابزارهای AI ای که اومده میشه خیلی سریع، واقعا وب سایتهای خیلی قشنگی طراحی کرد. مدت زمانی که طول میکشه اصلا قابل مقایسه نیست. مثلا یک نفر اومده و با استفاده از اپ bolt یک landing page ساخته و هم کدش را گذاشته و هم همه پرامپت ها و کلا روش کارش را.ویدیوی پایین خود landige page نهایی است. لینک به پرامپت و خود صفحه ای که درست کرده اینجا هست: https://reflective-index-19c.notion.site/Bolt-Prompt-27cba954f16780b18047c415c0828623 @DevTwitter | <Mehdi Allahyari/>

همیشه متدهای استرینگ توی JS رو یادم می‌رفت، برای همین یه فایل شخصی داشتم که همه‌شونو با توضیح نوشته بودم. تو دوران قطعی اینترنت خیلی به دردم خورد. بعدش یه مینی‌اپ ساختم که همین کارو می‌کنه: توضیح و مثال برای متدها. ولی الان که همه با AI کار می‌کنن، حس کردم شاید دیگه به درد کسی نخوره و انتشارش بی‌فایده باشه چون مشکلی از کسی حل نمی‌کنه... به نظرتون منتشرش کنم تو گیت‌هاب DevTwitter یا نه؟ لایک یا دیسلایک بدید که بدونم.

بیشتر از ۱۰ هزار خط کد پایتون برای یه wrapper ساده روی yt-dlp درحال ریفکتور سنگین بلاخره کدبیسشو تر تمیز کردم معماری که میخوا
+1
بیشتر از ۱۰ هزار خط کد پایتون برای یه wrapper ساده روی yt-dlp درحال ریفکتور سنگین بلاخره کدبیسشو تر تمیز کردم معماری که میخواستمو پیاده کردم. ولی احساس میکنم خریت بود از mvc تغییر دادن به این وضعیت. ریفکتور با برکتی بود دو سه تا فیچر هم اضافه کردم نه همه ی اونهایی که قولشو داده بودم ولی سابتایتلو اضافه کردم, دانلود جداگونه ی صوت تصویر ویدیو یوتوب رو هم اضافه کردم کوکی دیتکشن رو هم اضافه کردم. یسری دکمه هارو هم حذف کردم اتوماتیک تشخیص بده خودش, ریز کاری و تست اضافه کردن. یسری باگ ریز مونده حلشون بکنم docker اضافه بکنم با یه اکشن ریز تمومه منتشر میشه هنوز کامل کامل نشده یسری ریز کاری و باگ داره باید اوکی بشن ولی روی این برنچ درحال توسعه ام. میخواستم soundcloud رو هم اضافه بکنم دردسرش زیاده خودمم استفاده ندارم وقت هم کمه شاید اون رو حذف بکنم. دکمه لاگین اینستا رو هم حذف میکنم همین حالت منشترش میکنم https://github.com/MSC72m/media_downloader/tree/development @DevTwitter | <Mohammad Sadeghian/>

#کوته_خبر عربستان شرکت بازی‌سازی EA رو خرید :// @DevTwitter

دوره های خوبی هستش به نظرم ، دوره‌های فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ ببینید هرکدوم رو که نیاز داشتید سریع و رایگان دانلود کنید
دوره های خوبی هستش به نظرم ، دوره‌های فریلنسینگ و دیجیتال مارکتینگ ببینید هرکدوم رو که نیاز داشتید سریع و رایگان دانلود کنید تا برداشته نشده https://drive.google.com/drive/mobile/folders/1ezDZ3uDplBOjbuBGw1qxzzD64tiXhtDt?usp=sharing Pass: hackinsider @DevTwitter | <Mr.programmer/>

الکامپ امسال باحال بود، ولی شبیه هر سال... ارائه‌ی جدیدی نبود. کلی هم چت‌بات هوش مصنوعی زده بودن. با وجود تکراری بودن و کپی بودن خیلی چیزا که اسمش «اولین...» بود، ارزشش رو داشت. دم همتون گرم، تو این شرایط و اوضاع همین نمایشگاه‌ها هم کیف میده.