fa
Feedback
شعر و کتاب🌹

شعر و کتاب🌹

رفتن به کانال در Telegram

شعر ، کتاب ، دلنوشته .. گاهی موسیقی

نمایش بیشتر
4 431
مشترکین
-124 ساعت
-127 روز
-6230 روز

در حال بارگیری داده...

جذب مشترکین
ژوئن '26
ژوئن '26
+19
در 0 کانال‌ها
مه '26
+10
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '26
+8
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '26
+1
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '26
+12
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '26
+12
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '25
+14
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '25
+12
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '25
+20
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '25
+16
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '25
+11
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '25
+2 075
در 2 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '25
+3 256
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '25
+1 818
در 5 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '25
+34
در 1 کانال‌ها
Get PRO
مارس '25
+22
در 2 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '25
+49
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '25
+46
در 1 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '24
+28
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '24
+27
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '24
+47
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '24
+11 380
در 3 کانال‌ها
Get PRO
اوت '24
+44
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '24
+63
در 2 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '24
+50
در 1 کانال‌ها
Get PRO
مه '24
+42
در 1 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '24
+57
در 4 کانال‌ها
Get PRO
مارس '24
+76
در 1 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '24
+62
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '24
+234
در 2 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '23
+64
در 6 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '23
+268
در 5 کانال‌ها
Get PRO
اکتبر '23
+53
در 0 کانال‌ها
Get PRO
سپتامبر '23
+57
در 0 کانال‌ها
Get PRO
اوت '23
+46
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئیه '23
+45
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژوئن '23
+37
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مه '23
+301
در 0 کانال‌ها
Get PRO
آوریل '23
+33
در 0 کانال‌ها
Get PRO
مارس '23
+31
در 0 کانال‌ها
Get PRO
فوریه '23
+39
در 0 کانال‌ها
Get PRO
ژانویه '23
+694
در 0 کانال‌ها
Get PRO
دسامبر '22
+1 700
در 0 کانال‌ها
Get PRO
نوامبر '22
+5 125
در 0 کانال‌ها
تاریخ
رشد مشترکین
اشارات
کانال‌ها
25 ژوئن0
24 ژوئن+1
23 ژوئن0
22 ژوئن0
21 ژوئن0
20 ژوئن+1
19 ژوئن0
18 ژوئن+1
17 ژوئن0
16 ژوئن+1
15 ژوئن0
14 ژوئن+2
13 ژوئن0
12 ژوئن0
11 ژوئن+2
10 ژوئن+1
09 ژوئن+1
08 ژوئن+1
07 ژوئن0
06 ژوئن+2
05 ژوئن0
04 ژوئن0
03 ژوئن+5
02 ژوئن+1
01 ژوئن0
پست‌های کانال
🌹📝 انگار زندگی اول ما رو می‌شکنه ، بعد آروم‌آروم از لابه‌لای ترک‌ها ، نور خودش رو نشون میده .. و شاید به همین دلیله که بعضی آدم‌ها بعـد از درد ، مهربان‌تـر میشـن .. عمیـق‌تر نگاه می‌کنـن .. کمتر قضاوت میکنن .. چون چیزایی رو لمس کردن که فقط با تفکر درک نمیشن ؛ باید زندگیشون کرد ..! زندگی قرار نیست همیشه مطابق میلِ ذهن پیش بره .. انسان وقتی خسته میشه از جنگیدنِ با لحظه ، تازه شروع می‌کنه به دیدن : دیدنِ همین اکنون .. همین نفس .. همین آدم‌هایی که وارد زندگی‌اش میشن .. و چقـدر عجیبـه کـه هـر رابطه ، مثل یک آینه است ؛ بعضی‌ها زخمی رو در ما بیدار می‌کنـن .. بعضی‌ها عشقـی فراموش‌شـده رو .. بعضی‌ها ترس رو .. بعضی‌ها کودک درون رو .. و ما فکر می‌کنیم داریم دیگری رو می‌بینیم ، اما در حقیقت بخشی از خودمون رو ملاقات می‌کنیم .. آدم‌ها فقط " اتفاقی " وارد زندگی ما نمیشن ؛ هر کدوم حامل پیامی هستن .. یکی میاد تا به ما صبر رو یاد بده .. یکی مرز گذاشتن رو .. یکی رها کردن رو .. و یکی یادآوری میکنه که هنوز قلب مون توان عشق‌ورزیدن داره .. و شاید زیباترین لحظه ، وقتیـه که می‌فهمـی حتـی دردناک‌تریـن رابطه‌ها هـم دشمن تـو نبـودن ؛ اون‌ها بخش‌هایی از تاریکیِ نادیده‌ی تو رو به سطح آوردن تا دیده بشن ، تا دیگه از خودت فرار نکنی ..! در این نگاه ، " دیگری " کم‌کم محو میشـه .. مرز بیـن من و تو ، نرم‌تـر میشـه .. میبینی که همه به شکلی در حال حمل رنجی پنهان‌ هستن ، همه دنبال عشقن ، دنبال دیده‌شدن ، دنبال آرامش .. و ناگهان دل انسان نرم میشه .. شاید آگاهیِ واقعی همین باشه : اینکه وسط بی‌ثباتیِ زندگی ، وسط رفتن‌ها و تغییرها ، هنوز بتونی زیبایی رو ببینی .. بتونی بگی : بله .. حتی این درد هم بخشی از رقصِ زندگیــه ..! و چه آرامشی داره وقتی که دیگه لازم نیست زندگی رو کنترل کنی .. فقط لمسش می‌کنی .. همونطور که هست .. با تمام تلخی‌ها ، اشک‌ها ، عشق‌ها ، دلتنگی‌ها و دیدارها .. شاید در نهایت ....... تمام این مسیر " بازگشت به خودت " باشه .. اما نه اون "خودِ ذهنی" که مدام تعریفش کرده‌ای ؛ بلکه اون حضورِ خاموش و زنده‌ای که همیشه اینجا بوده .. @sheroketaab 📚

2
🌈☀️ هر اتفاقی هم که بیوفته ، زندگـی همیشـه در جریانـه .. و بالاخره میاد اون روزی که تلخی ، جاشو به خوشی بـده .. شاید همینه ک
🌈☀️ هر اتفاقی هم که بیوفته ، زندگـی همیشـه در جریانـه .. و بالاخره میاد اون روزی که تلخی ، جاشو به خوشی بـده .. شاید همینه که میشه غم و غصه ها رو تاب اورد .. با عشق .. با امید .....❤️ روزمون رو شاد شروع کنیم ..🌹 به قول گابریل گارسیا مارکز : در مقابل اختناق و غارت و انزوا ، پاسخ ما زندگیــه ..✌️ #امید #شادی #زندگـی @sheroketaab 📚
319
3
🥀📝 کاش پیش از "دی" بهاران می رسید کاش میناب و غمش روزی به پایان می رسید کاش پیش از این همه خونی که رفت یک توافق بر سر آمالِ انسان می رسید کاش جان ها عرصه ی داد و ستد هرگز نبود حرمت جان از ازل نزد کسی ناقض نبود کاش پیش از خلق آدم ، آدمیت خلق بود کاش رنگی هم شبیه رنگ خون ، قرمز نبود کاش جای خط مرزی بین اقوام جهان خط و مرزی از برای همدلی میشد بیان کاش روزی مرز انسان خط آزادی شود کاش در قانون هستی دشمنی گردد نهان 👤 #مهدی_صاحبدیوان @sheroketaab 📚
324
4
🥀 ✍ #مهدی_صاحبدیوان کاش جان ها ؛ عرصه ی داد و ستد هرگز نبود ..! @sheroketaab 📚
352
5
🌹📝 ایران و دشمن دیرینه‌اش به توافق و تفاهم رسیدند .. دلار ۳۰ هـزار تومان پاییـن آمـد .. سکه و طلا ارزان شدند .. اینترنت دیگ
🌹📝 ایران و دشمن دیرینه‌اش به توافق و تفاهم رسیدند .. دلار ۳۰ هـزار تومان پاییـن آمـد .. سکه و طلا ارزان شدند .. اینترنت دیگر ملی نخواهد شد و زاینده رود هم پر از آب خواهد بود .. در این سرایی که همه چیز خوب است ، فقط یک مشکل وجود دارد : " جان‌هایی کـه دیگـر نیستنـد ..! " هرگاه توانستند آن جان‌ها را به زندگی بازگردانند ، ما هم بـه استقبال این همه خوبـی و اتفاقات مثبـت خواهیـم رفـت .. @sheroketaab 📚
299
6
🌹📝 جنگ ، پیش از آنکه آغاز شود سهم خود را از جیب تو برمی‌دارد .. اما تا لحظه‌ی صلح ، چیزی حس نخواهی کرد ..! صدای مهیب ، آوار
🌹📝 جنگ ، پیش از آنکه آغاز شود سهم خود را از جیب تو برمی‌دارد .. اما تا لحظه‌ی صلح ، چیزی حس نخواهی کرد ..! صدای مهیب ، آوار و خرابی‌اش برای همه یکسان است ، اما درد صلح برای همه یکسان نیست .. صلح ، شبیه تیر خوردن است ؛ آنکه ضعیف تر باشد ، زودتر می فهمد و زودتر از پا می افتد .. لعنت به جنگ و صلحی که آغاز و پایانش جز ویرانی نیست .. 👤 #گروس_عبدالملکیان @sheroketaab 📚
225
7
❤️✨ #نوستالژی گاهی اوقات توهمِ داشتنِ حالِ خوب هم می‌تونه واقعا حال آدمو خوب کنه ..! بدون اونکه آدم خودش متوجه باشه ..!! مثل
❤️✨ #نوستالژی گاهی اوقات توهمِ داشتنِ حالِ خوب هم می‌تونه واقعا حال آدمو خوب کنه ..! بدون اونکه آدم خودش متوجه باشه ..!! مثل امروز صبح که من با بی حوصلگی و کسالت از خواب بیدار شدم ولی بعد از شنیدن این ترانه ی قدیمی و دیدن این کلیپ زیبا ، حس و حال خوبی پیدا کردم .. امیدوارم شما هم لذت ببرین ..🌹 #خوشحالی #حال_خوب @sheroketaab 📚
252
8
🌹📝 در رمان "برادران کارامازوف" اثر معروف داستایفسکی می‌خوانیـم : خداشناسی باعث می‌شود که مردم عادی خیلی از جنایت‌ها را بخاط
🌹📝 در رمان "برادران کارامازوف" اثر معروف داستایفسکی می‌خوانیـم : خداشناسی باعث می‌شود که مردم عادی خیلی از جنایت‌ها را بخاطر خدا نکنند .. اما حالا کجاست داستایفسکی تا ببیند که امروز مردم عادی همه‌ی جنایت‌هاشان را بخاطر خدا می‌کننـد ..! و مردم غیر‌عادی‌ از خود می‌پرسنـد : آیا واقعا اللهُ اکبـر ..؟!! 👤 #یدالله_رویایی @sheroketaab 📚
367
9
🌹📝 از خود مکرراً بپرسید و این پرسش را زنده نگه داریـد کـه : " فراتر از آنچه که به ما دیکته می‌شود ، آیا نوع دیگری می‌توانیم
🌹📝 از خود مکرراً بپرسید و این پرسش را زنده نگه داریـد کـه : " فراتر از آنچه که به ما دیکته می‌شود ، آیا نوع دیگری می‌توانیم زندگی کنیم ..؟! " 👤 #هانا_آرنت @sheroketaab 📚
373
10
📖✍ پیش از این ، من دستـه‌ای از مردم کـه نمی‌تواننـد بدون خریـدن جدیدترین مدل آیفون زندگـی کننـد را درک می‌کـردم و تصـورم این
📖✍ پیش از این ، من دستـه‌ای از مردم کـه نمی‌تواننـد بدون خریـدن جدیدترین مدل آیفون زندگـی کننـد را درک می‌کـردم و تصـورم این بـود کـه آنها جلوتر از زمانِ خود زندگی می‌کنند ..! اما حالا آنها به نظر من افرادی غیرمنطقی‌ و دچار نوعی اختلال بنام جنون نوگرایی اند .. برای آنها مزایای قابل لمسِ یک محصول ، ذره‌ای اهمیت ندارد ؛ بلکه فقط "به‌روز بودن" مهم است ..! 👤 #رولف_دوبلی 📕 #هنر_شفاف_اندیشیدن @sheroketaab 📚
241
11
🌹📝 سلام بـر نــور ..! بـر صبحـی کـه امیــد را در تـن ریشــه می ‌زنــد ..🕊 @sheroketaab 📚
🌹📝 سلام بـر نــور ..! بـر صبحـی کـه امیــد را در تـن ریشــه می ‌زنــد ..🕊 @sheroketaab 📚
244
12
🌹📝 شاید سخت ترین نبرد آدم " زیستـنِ امیـدوارانـه " شونه به شونه ی ناامیدی باشه ..! پ.ن : نمیدونم چند نفرتون این آهنگ رو یاد
🌹📝 شاید سخت ترین نبرد آدم " زیستـنِ امیـدوارانـه " شونه به شونه ی ناامیدی باشه ..! پ.ن : نمیدونم چند نفرتون این آهنگ رو یادتونه .. خواننده ی اصلی اون " مازیار " بود .. من خیلی کم سن و سال بودم که این ترانه رو با صدای خودش شنیدم .. با هوش مصنوعی هم زیباست .. البته که صدای خود مازیار ، لطف دیگه ای داره ..❤️ @sheroketaab 📚
320
13
🌹📝 استبداد و فساد حاکمان در کشورهای جهان سوم ، مردم را به سمتی هدایت میکند که بجای آرمان‌خواهی ، بدیهی‌ترین نیازهای زندگی م
🌹📝 استبداد و فساد حاکمان در کشورهای جهان سوم ، مردم را به سمتی هدایت میکند که بجای آرمان‌خواهی ، بدیهی‌ترین نیازهای زندگی مانند " آب و نان و برق " مطالبه ی آنها باشـد ..! 👤 #هنری_کسینجر @sheroketaab 📚
368
14
🌹📝 ✅ یک حقیقت تلخ و شیرین ..! بخش بزرگی از مردم دنیا و حتی مردم آمریکا ، نه میدونن ایران کجاست و نه اطلاعی دارن ایران ماه‌ه
🌹📝 ✅ یک حقیقت تلخ و شیرین ..! بخش بزرگی از مردم دنیا و حتی مردم آمریکا ، نه میدونن ایران کجاست و نه اطلاعی دارن ایران ماه‌هاست در جنگه ..! اغلبِ مردم دنیا تفاوتی بین ایران و عراق قائل نمیشن و براشون اهمیتی نداره ایران یا عراق کجای این جغرافیا قرار داره ..! تأکید می کنم بخشی بزرگی از مردم آمریکا هم حتی اطلاعی از جنگ کشورشون با کشوری به اسم ایران ندارن ..!! متعاقبا قطعی اینترنت ، گرانی تخم مرغ و قطعی برق در ظهر تابستان اهواز ، خم به ابروی هیچ انسانی در هیچ کجای جهان نیاورده و نمیاره .. ما مهم نیستیم ..! اگر هم زمانی مهم بودیم ، دیگه امروز مهم نیستیم .. اگر هم مهم باشیم ، ما مردم ، " من و شما " مهم نیستیم .. ما تنها برای هم اهمیت داریم .. قطعی آب در سیستان و بلوچستان ، قلبِ یک پدر در گیلان رو به درد میاره ، مرگ یک جوانِ بی‌گناه در تهران ، دل یک مادر در شیراز را آزرده می‌کنه .. ما مردم ، جنس غـم همدیگـر رو می فهمیم و باید یاد بگیـریـم در این اکنـون ، این  "فهمیدن" ارزشمند‌ترین دارایی ماست .. @sheroketaab 📚
497
15
🌹📝 پارسال در چنین روزی جنگ ۱۲ روزه آغاز شد .. و حالا در حالی در سالروز آن به سر می بریم که جنگی ۴۰ روزه را پشت سر گذاشتیم و
🌹📝 پارسال در چنین روزی جنگ ۱۲ روزه آغاز شد .. و حالا در حالی در سالروز آن به سر می بریم که جنگی ۴۰ روزه را پشت سر گذاشتیم و در این میان ، فاجعـه ی هولناک دی ماه را نیـز تجربه کردیم .. از خرداد پارسال تا خرداد امسال ، فقط یک سال نبود ؛ یک تاریخِ فشرده ی تراژیک بود که بر سر و سرنوشت مان آوار شد .. فارغ از اینکه خوانش ما از این رخداد چه باشد ، خراشی که از زخم این حوادث خوردیـم ، از ما آدمـی ساختـه که هنـوز نتوانستیم آن را هضم کنیم .. ما سالهاست که دیگر آدم سابق نیستیم .. اما در این یک سال انگار با خودِ پیشینِ خود غریبه شدیم و به اندازه ی یک تاریخِ پرتلاطم در پیچ و تاب تاریخ ، تاب آوردیم .. بعد از این هم به ناگزیر تاب می آوریم .. اما ای کاش زندگی ، چیزی بیشتر از تاب آوردن بود .. خستـه ایم از بـه دام افتادن در این دوام آوردن ها ..! 👤 #رضا_صائمی @sheroketaab 📚
371
16
❤️🎼 #سیمین_بهبهانی ای عشق ..!   سیلاب هایت را بفرست   تا در نبردی احساسی غرق شویم   هوا مساعد است .. و خورشید ،    سلاح مان را تیز می کند ..! ای عشق ..!   در جنگ با تـو   جز شکست ، هدفی نداریـم ..!   پیروز باش که تنها تو برنده ای ،   ای پیروزمنـد ..! و ســرود ستایش را   از قربانیانت بشنـو   پیروز باش ، ای عشق ..! و بـه آغوشِ ما   شکسـت خوردگان بازگرد ..! 👤 #محمود_درویش ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌ @sheroketaab 📚
361
17
❤️🏠 کلمه‌ی «خونه» رو خیلی دوست دارم .. معمولا توی هر جمله ای که باشه ، گرما داره .. عشـق داره ... امیـــد داره ..... یه حس ن
❤️🏠 کلمه‌ی «خونه» رو خیلی دوست دارم .. معمولا توی هر جمله ای که باشه ، گرما داره .. عشـق داره ... امیـــد داره ..... یه حس ناب داره : - دارم برمی‌گردم خونه .. - میای خونه ..؟ - این گل‌ها رو برای خونه گرفتم .. - امروز خونه ام .. - بریم خونه .. تو برای من مثل خونه‌ای ..! خونه .. خونه .. خونه ..............❤️ #عشق #امیــد @sheroketaab 📚
344
18
🌈☀️ با تمام دردها ، با تمام زخمها ، با تمام مشکلات ، باز هم صبح و زندگی قشنگه .. تقلای آفتاب برای رسوندن دستاش به گلهای فرش
🌈☀️ با تمام دردها ، با تمام زخمها ، با تمام مشکلات ، باز هم صبح و زندگی قشنگه .. تقلای آفتاب برای رسوندن دستاش به گلهای فرش از لابلای پرده ، تن شستنِ برگ در زلال خورشید ...... اینها قشنگن ......❤️ با تمام رنج‌ها میشه بازم امیدوار شد .. میشه بازم به زندگی سلام کرد .. سلام ..🌹 @sheroketaab 📚
348
19
🌹📝 ما ، با غـم ، با خاکِ رنج کشیده و مرگ ، چای‌ها نوشیده‌ایم ........ ما ، بیشتـر از اینکــه ، آدمِ روزهای شادمانی باشیم ،
🌹📝 ما ، با غـم ، با خاکِ رنج کشیده و مرگ ، چای‌ها نوشیده‌ایم ........ ما ، بیشتـر از اینکــه ، آدمِ روزهای شادمانی باشیم ، آدم روزهای گوش‌به‌زنگی ، انتظار و امید بوده‌ایم ........ برای ما ، دوام آوردن ، عادت است .... و منتظر نور ماندن ، قوتِ غالب ..... همین است که راحت از پا درنمی‌آییم .... اینهمه زخم به جان خریده‌ایم که یک روز آنچه نفس می‌کشیم ، گَردِ شادی باشد نه غبار بی‌برگی ..... 👤 #مریم_قهرمانلو @sheroketaab 📚
526
20
‌🌹🎼 اخبارو دنبال نکنین ..!☺️ بجاش این موسیقـی قشنـگ رو گوش کنیـن ..!😉 فیلم ببینین .. سریالهایی که مدتهاست تو نوبتِ دیدن گذ
‌🌹🎼 اخبارو دنبال نکنین ..!☺️ بجاش این موسیقـی قشنـگ رو گوش کنیـن ..!😉 فیلم ببینین .. سریالهایی که مدتهاست تو نوبتِ دیدن گذاشتین و فرصت نشده ، الان وقتشه .. کتاب بخونین .. به کارای عقب افتاده برسین .. خونه رو مرتب کنین .. خلاصه هر کاری بکنین جز دیدن و شنیدن اخبار .. گاهی " قـوی بـودن " یعنـی فقط صبـح ، بیـدار شـدن ، لبخنــد زدن و ادامــه دادن .. حتی وقتـی همـه چیـز درونت فریاد میزنـه کـه دیگـه نمی‌خوام ..! @sheroketaab 📚
446