fa
Feedback
اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆

اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆

رفتن به کانال در Telegram

مرجع آموزش های تخصصی مشتقه سهام_مشتقه کالا (اختیارمعامله، آتی) .لینک راهنما: https://t.me/optionreference/9072 ارتباط با ادمین : @Hr68n گروه پرسش و پاسخ @hrnoption ادمین تبلیغات: @mahsa_sheybani

نمایش بیشتر

📈 تحلیل کانال تلگرام اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆

کانال اختیارمعامله 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆 (@optionreference) در بخش زبانی فارسی بازیگری فعال است. در حال حاضر جامعه شامل 10 915 مشترک است و جایگاه 10 984 را در دسته اقتصاد و امور مالی و رتبه 28 788 را در منطقه إيران دارد.

📊 شاخص‌های مخاطب و پویایی

از زمان ایجاد در невідомо، پروژه رشد سریعی داشته و 10 915 مشترک جذب کرده است.

بر اساس آخرین داده‌ها در تاریخ 26 ژوئن, 2026، کانال فعالیت پایداری دارد. در ۳۰ روز گذشته تغییر اعضا برابر 312 و در ۲۴ ساعت گذشته برابر 2 بوده و همچنان دسترسی گسترده‌ای حفظ شده است.

  • وضعیت تأیید: تأیید نشده
  • نرخ تعامل (ER): میانگین تعامل مخاطب 17.14% است و در ۲۴ ساعت نخست پس از انتشار، محتوا معمولاً 12.65% واکنش نسبت به کل مشترکان کسب می‌کند.
  • دسترسی پست‌ها: هر پست به طور میانگین 1 869 بازدید دریافت می‌کند. در اولین روز معمولاً 1 380 بازدید جمع‌آوری می‌شود.
  • واکنش‌ها و تعامل: مخاطبان به‌طور فعال حمایت می‌کنند؛ میانگین واکنش به هر پست 20 است.
  • علایق موضوعی: محتوا بر موضوعات کلیدی مانند صندوق, معامله, سررسید, زنجیره, کالا تمرکز دارد.

📝 توضیح و سیاست محتوایی

نویسنده این فضا را محل بیان دیدگاه‌های شخصی توصیف می‌کند:
مرجع آموزش های تخصصی مشتقه سهام_مشتقه کالا (اختیارمعامله، آتی) .لینک راهنما: https://t.me/optionreference/9072 ارتباط با ادمین : @Hr68n گروه پرسش و پاسخ @hrnoption ادمین تبلیغات: @mahsa_sheybani

به لطف به‌روزرسانی‌های پرتکرار (آخرین داده در تاریخ 27 ژوئن, 2026)، کانال همواره به‌روز و دارای دسترسی بالاست. تحلیل‌ها نشان می‌دهد مخاطبان به‌طور فعال با محتوا تعامل دارند و آن را به نقطه اثرگذاری مهم در دسته اقتصاد و امور مالی تبدیل کرده‌اند.

10 915
مشترکین
+224 ساعت
+577 روز
+31230 روز
آرشیو پست ها
سلام دوستان من اسم کس خاصی را نمی‌برم، ولی یه چیزی رو خیلی رک می‌گم: هر جا توی این بازارهای مالی دیدید کسی اسم خدا، مذهب، حلال و حروم رو میاره، اگه کلاه‌تون تا صد متر اون طرف کنار اون آدمم افتاد، نرید دنبالش! سرمایه‌تون رو دو دستی بچسبید و از اون مدل آدمای مذهبی‌نما که با حلال و حروم و دین و این حرفا می‌خوان خودشون رو مقبول و مثبت نشون بدن، فرار کنید. اگه یکی واقعاً توانایی داشته باشه که توی یه بازه سه‌چهار ماهه سود یک میلیون دلاری دربیاره، مگه دیوونه‌ست بیاد دنبال گرفتن سبد و پورتفوی و خیر رسوندن به ملت؟! اونی که دنبال تپه‌های جدیده، با شومن‌بازی‌های مجازی، مال و منال مردم رو آتیش زده(حتماً سابقه فرد را توی اینترنت و شبکه‌های مجازی بررسی کنید). اگه پول‌تونو از راه حرام درآوردید، اشکال نداره به این آدما اعتماد کنید، چون پول بادآورده رو باد می‌بره. اما اگه برای این پول ذره‌ای زحمت کشیدید و واقعاً بهش نیاز دارید، هیچ‌وقت به هیچ‌کس اعتماد نکنید، مخصوصاً آدم‌های مذهبی‌نما.

سلام دوستان من اسم کس خاصی را نمی‌برم، ولی یه چیزی رو خیلی رک می‌گم: هر جا توی این بازارهای مالی دیدید کسی اسم خدا، مذهب، حلال و حروم رو میاره، اگه کلاه‌تون تا صد متر اون طرف کنار اون آدمم افتاد، نرید دنبالش! سرمایه‌تون رو دو دستی بچسبید و از اون مدل آدمای مذهبی‌نما که با حلال و حروم و دین و این حرفا می‌خوان خودشون رو مقبول و مثبت نشون بدن، فرار کنید. اگه یکی واقعاً توانایی داشته باشه که توی یه بازه سه‌چهار ماهه سود یک میلیون دلاری دربیاره، مگه دیوونه‌ست بیاد دنبال فروختن سبد و پورتفوی و خیر رسوندن به ملت؟! اونی که دنبال تپه‌های جدیده، با شومن‌بازی‌های مجازی، مال و منال مردم رو آتیش زده(حتماً سابقه فرد را توی اینترنت و شبکه‌های مجازی بررسی کنید). اگه پول‌تونو از راه حرام درآوردید، اشکال نداره به این آدما اعتماد کنید، چون پول بادآورده رو باد می‌بره. اما اگه برای این پول ذره‌ای زحمت کشیدید و واقعاً بهش نیاز دارید، هیچ‌وقت به هیچ‌کس اعتماد نکنید، مخصوصاً آدم‌های مذهبی‌نما.

سلام دوستان پیش بینی شما برای بازار در هفته پیش رو چگونه خواهد بود؟ مثبت 👍 منفی👎 متعادل❤️

حالت تهوع گرفتم از دیدن این وضع افتضاح این لینک این ویدیو رو ببینید لطفا تا قضیه آب و مشکلاتش بیشتر دستتون بیاد. دکتر حجت میا
حالت تهوع گرفتم از دیدن این وضع افتضاح این لینک این ویدیو رو ببینید لطفا تا قضیه آب و مشکلاتش بیشتر دستتون بیاد. دکتر حجت میان‌ابادی و دکتر فاضلی میشینن و در مورد واقعیت های علت وضع موجود خیلی ملموس صحبت میکنن. افسانه هندوانه، تعارض منافع، دروغ‌هایی که بهمون گفتن و... خودتون ببینید @Piknikanalyst

🔹 طرح بیمه سهام تا ۸ مرداد تمدید شد./سنانیوز

بازگشایی #خودرو ولی اله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ایران خودرو و شفاف‌سازی اخیر این شرکت در خصوص زمان بازگشایی نماد «خودرو» به خبرنگار بورس ۲۴ گفت : نماد ایران خودرو برای روز شنبه آماده بازگشایی است.

📺 فرابورس تی وی #فراکست 📚 کتاب #فقر_احمق_می‌کند نوشته سندهیل مولایتنین و الدر شفیر به بررسی تأثیرات فقر بر تصمیم‌گیری‌های روزمره می‌پردازد. 📝 نویسندگان با استفاده از تحقیقات علمی و مثال‌های واقعی نشان می‌دهند که چگونه فقر می‌تواند توانایی تفکر منطقی را کاهش دهد و افراد را در موقعیت‌های دشوار قرار دهد. 💡 این کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا درک بهتری از چالش‌های ناشی از فقر پیدا کنند و اهمیت سیاست‌های اجتماعی و اقتصادی را در بهبود وضعیت زندگی افراد فقیر درک کنند. ✅ اگر به مسائل اجتماعی و اقتصادی علاقه‌مندید؛ این کتاب، خواندنی و روشنگر است. 🎙 از این پس در پادکست فرابورس با عنوان #فراکست سعی می‌کنیم تا با معرفی کتاب‌های معروف در حوزه اقتصاد، مالی و بازار سرمایه، طیف وسیع‌تری از اهالی بازار را با مفاهیم جدید بازارهای مالی و تحقیقات جالب توجه در این زمینه آشنا کنیم. 📍تلویزیون اینترنتی #فرابورس را با روش‌های زیر دنبال کنید: ▪️تلگرام: @Farabourse_Media 🎦 اینستاگرام: IFB_Iranfarabourse 📩 شماره پیامک: 200042150 📧 ایمیل: FarabourseTv@ifb.ir 🌐 وب‌سایت: www.Faraboursetv.com #فرابورس_تی_وی

#مهم افزایش ضریب اعتباری صندوقهای اهرمی
#مهم افزایش ضریب اعتباری صندوقهای اهرمی

📌 اعتبار صندوق‌های اهرمی برگشت به ۷۰٪ از شنبه، صندوق‌های اهرمی می‌تونن دوباره تا ۷۰ درصد ارزش سهامشون اعتبار بگیرن. یعنی چی؟
📌 اعتبار صندوق‌های اهرمی برگشت به ۷۰٪ از شنبه، صندوق‌های اهرمی می‌تونن دوباره تا ۷۰ درصد ارزش سهامشون اعتبار بگیرن. یعنی چی؟ یعنی یه صندوق اگه ۱ میلیارد سهام داشته باشه، می‌تونه ۷۰۰ میلیون دیگه اعتبار بگیره و با اونم دوباره سهام بخره… و همین‌جوری ادامه بده. این مدل بهش می‌گن اهرم‌سازی. 🔻 اما دو روی سکه داره: ✅ قدرت خرید صندوق‌ها زیاد می‌شه → ممکنه تقاضا تو بازار بیشتر بشه ❌ ولی اگه بازار منفی بشه؟ اون‌وقته که صندوق‌ها مجبورن برای تسویه، سهم بفروشن → فشار فروش دوباره بالا می‌ره 💬 بعضیا می‌گن این تصمیم برای رشد بازاره بعضیا هم معتقدن فقط برای اینه که جلوی فروش‌های اجباری گرفته بشه. 👀 خلاصه، بازی اعتبار برگشته، ولی ریسک هم باهاش هست. مخصوصاً اگه بازار یه تکون منفی بخوره. 📍نظر شما چیه؟ این خبر به نفع بازاره یا باید مراقب باشیم؟ @OptionReference

📌صحبت‌های قابل تأمل دکتر مهدی مطهرنیا در رابطه با قطعی برق و تهدید آن برای ایران و جامعه ایرانی... از زندگانی‌ام گله دارد جوانی‌ام. شرمندهٔ جوانی از این زندگانی‌ام ...

اهل سیاست نیستم ولی به هر دینی حساب می‌کنم خدا، کسانی که باعث به وجود اومدن این اوضاع و همچنین اونایی که راضی به ادامه‌دار شدن این وضعیت، برای رسیدن به اهداف خودشون هستند را لعنت کند #غزه تو که از محنت دیگران بی‌غمی نشایند که نامت نهند آدمی....😔🥺

♟️ بازار مثل شطرنجه... همه‌مون توی معامله اشتباه می‌کنیم. یه خرید عجولانه، یه فروش از روی ترس، یا یه پوزیشن که نباید می‌گرفتیم... پیش میاد. ولی چیزی که ما رو زمین می‌زنه، خودِ اون اشتباه نیست. مشکل از جایی شروع می‌شه که به جای تمرکز روی حرکت بعدی، گیر می‌کنیم تو حسرت حرکت قبلی. مثل شطرنج‌بازی که فقط به اشتباه قبلی‌اش فکر می‌کنه و بعدی رو خراب‌تر می‌ره. ✅ بازار به اشتباهاتت کاری نداره، به تصمیم بعدی‌ات واکنش نشون می‌ده. ✅ اگر قراره بچرخی دور یه اشتباه، به جای اصلاح، فقط بیشتر می‌بازی. 🧠 یادت باشه: تو بازار اختیار، اونی برنده‌ست که بعدِ اشتباه، هنوز بتونه درست فکر کنه. 📌 «در شطرنج، حرکت بعدی از اشتباه قبلی مهم‌تره.» تو بازار هم همینه... 📍 آپشن رفرنس | Option Reference

بریم مجمع پدیده یه کم اطلاعات اقتصادی‌مون بیشتر بشه! مجمع پدیده: #گشان @PiknikAnalyst

دیدم آن چشمهٔ هستی که جهانش خوانند، آن‌قدر آب، که از آن دَست توان شُست نداشت....

دیدم آن چشمهٔ هستی که جهانش خوانند، آن‌قدر آب، که از آن دَست توان شُست نداشت....

حمایت یا دوستی خاله خرسه؟ در پست قبلی یک مثال زدم از اقدام یک سرمایه گذار برای نجات یک شرکت در یک بحران مالی و البته در یک بازار سهام واقعی که مالکیت خصوصی در اون معنی داره. در این پست قصد دارم در مورد ((بیمه سهام)) که این چند روزه خیلی براش تبلیغ شده و گفته شده که 91000 سهامدار هم تا الان خریداریش کردند صحبت کنم. با خرید همیار که برای پورتفوهای زیر 500 میلیون امکان پذیره، 20 درصد سود تضمینی نسبت به ارزش پورتفو در 17 تیر 1404 سود پرداخت میشه. یعنی مثلا اگر من یک پورتفو 500 میلیونی داشتم، مستقل از اینکه ارزش پورتفو من در 16 تیر 1405 (زمان سررسید اوراق) چقدر هست، تفاوت بین اون مقدار و 600 میلیون تومن (20% سود روی 500 میلیون) به من پرداخت میشه. البته، طی این مدت، حتی حق ندارم یک دونه سهم رو هم بفروشم، وگرنه ((هیچ سودی)) بهم تعلق نمیگیره. یعنی نقدشوندگی صفر. سقف ارزش پورتفو در یک سال هم 1.2 برابر ارزش پورتفو در 17 تیره. با همون پورتفو 500 تومنی بریم جلو، یعنی سقف ارزش پورتفو 600 تومن. میدونیم که صندوق های درآمد ثابت با ریسک نزدیک به صفر، سالانه تقریبا 30 درصد سود میدن. اگر من بخوام همون 600 تومن رو با درآمد ثابت برای خودم تضمین کنم، کافیه 460 میلیون بگذارم در صندوق درآمد ثابت. یعنی اگر بتونم پورتفوی 500 تومنیم رو 460 تومن نقد کنم (با یک افت 8 درصدی) همون 600 تومن رو میگیرم، با نقدشوندگی کامل. حالا جالبه، اونهایی که پورتفوی بالای 500 تومن دارند و امکان استفاده از این اوراق رو ندارند که اتفاقا با توجه به پورتفوی بزرگترشون فشار بیشتری میتونن بیارن به بازار. پیشنهاد دوستان سازمان بورس در این مورد این هست که این دوستان حرفه ای باشند و نفروشند و به خاطر حرفه ای بودنشون ضرر کنند. اون بندگان خدایی هم که ((سرمایه گذاری غیرمستقیم)) کردند در صندوقها هم که فقط باید صبور باشند. چون صندوقها هم حرفه ای!! هستند و حق فروش ندارند. به این میگن احترام به مالکیت خصوصی. یک سوال دیگه اینه که تامین مالی این اوراق از کجا انجام میشه؟ احتمالا هزینه ای که در سررسید باید تامین بشه به چند همت میرسه، این رو چجوری تامین میکنند؟ کجای دنیا بیمه رو رایگان میفروشند آخه؟!! حداقل من مسیر تامین مالی شفاف و اعلام شده ای پیدا نکردم، اگر بوده و ندیدم لطفا بهم بگید. مهمتر از مسیر تامین مالی اینه که آیا ممکنه در نهایت به نحوی برسه به برداشت از بانک مرکزی یا خیر؟ پس اگر من میگم انتشار این اوراق غلطه، سوالی که پیش میاد اینه که پس سرمایه گذار باید ضرر کنه حتما؟ به هیچ وجه. راه حل همه دنیا برای این مسئله ابزارهای مدیریت ریسک یا مشتقه هست. خود ((سرمایه گذار)) میتونه ریسکش رو مدیریت کنه، نه اینکه دولت (سازمان بورس، صندوق تثبیت، صندوق توسعه، ...) با پولی که معلوم نیست از کجا اومده بدون هزینه سرمایه گذار رو بیمه کنند. سرمایه گذار پوشش ریسک میخواد، خوب باید پولش رو بده. چرا همه ماشینهایی که بیمه بدنه ندارند رو رایگان بیمه نمیکنیم؟ یا همه خونه هایی که بیمه آتش سوزی یا سرقت یا سیل ندارند؟ تازه اونها ریسکشون از بیمه سهام!! به مراتب کمتره. چرا فکر میکنید سهامدارهای بورسی بی سواد هستند؟ خود سرمایه گذارهای بورس، چرا اجازه میدن که جوری باهاشون برخورد بشه که انگار بی سواد هستند؟ مگه ما تو این بازار دنبال صدقه هستیم؟ پ.ن: در آپشن به خرید پوت در کنار دارایی پایه اصطلاحا میگن بیمه سهام. البته، اون بسیار با این روش فعلی فرق داره که در پست دیگه ای راجع بهش صحبت میکنیم. لینکدین علی توتونچیان ـ-ـ-ـ-ـ-ــ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ-ـ 𝑶𝒑𝒕𝒊𝒐𝒏 𝑹𝒆𝒇𝒆𝒓𝒆𝒏𝒄𝒆